Aihe: Dream Theater
1 2 3 4 525 26 27 28 29196 197 198 199 200
daredevil
21.11.2011 20:39:36 (muokattu 21.11.2011 20:42:52)
Mun mielestä yks hienoimmista DT:n levynkansista..
No Stairway, denied!!!
man9
23.11.2011 15:40:17

bedlam: Levynkansihommissa pyörii sen verran pienet rahat, että harvemmin niillä palkkioilla mitään mittavia kuvauksia pystyy järjestämään.

Silti tulee mieleen että on kyllä aika kummallista ettei tuon tason bändi viitsi sijoittaa muutamaa tonnia kuvauksiin :) Ei tuollaisen kuvan sessiot mitään järkyttävän isoja kuvausjärjestelyjä vaatisi, ja lopputuloksena olisi uniikki kuva ja kansitaide...
bedlam
23.11.2011 15:53:32 (muokattu 23.11.2011 19:20:31)

man9: Silti tulee mieleen että on kyllä aika kummallista ettei tuon tason bändi viitsi sijoittaa muutamaa tonnia kuvauksiin :)

Bändihän on valinnut levynkansitaiteilijan, eikä sitä millä tekniikalla kyseinen heppu kannet rakentaa. Hugh Syme on kuitenkin iso tekijä ja tapanaan on rakentaa photarilla kannet. Mieshän on suunnitellut mm. Rushin levynkannet 70-luvun lopulta lähtien, joten varmaan miehen nimi painaa vaakakupissa melkein yhtä paljon kuin lopullinen tuotos...

E: ja eihän tuollaista kantta edes pystyisi tekemään pelkästään valokuvaamalla, ainahan näissä photoshoppia käytetään. Se että kuvataanko ne irralliset elementit itse on sitten toki kiinni tekijän tyylistä, budjetista ja aikataulusta ym. En kylläkään itse näe, että miten se tuotakin kantta parantaisi, että vaikkapa lentokoneen peräsin olisi käyty kuvaamassa itse sen sijaan, että se on napattu kuvapankista. Lopputuloshan tuossa merkkaa. Jos tehtäisiin puhdasta taidetta taiteen vuoksi, niin se olisi sitten täysin eri asia. Nyt on kyse tuotteesta ja markkinoinnista.
http://www.petrified-eye.net
VIPMetal
24.11.2011 00:23:48

Jucciz: Hanna Ekolan ja Mamban yhteislevytyksen "Vieläkö on villihevosia jäljellä?"

Kiitos. Tämä oli ketjun paras anti piiiitkääään aikaan! =D
Kirja, kitara ja mies.
man9
24.11.2011 00:56:49

bedlam: En kylläkään itse näe, että miten se tuotakin kantta parantaisi, että vaikkapa lentokoneen peräsin olisi käyty kuvaamassa itse sen sijaan, että se on napattu kuvapankista.

Jotkut orkesterit ja graafikot panostavat tähänkin puoleen ja tuloksena on mieleenpainuvaa kansitaidetta, joka tukee ja täydentää musaa.

Kyllähän vaikka tämä esimerkkiperäsin voisi olla paremmin perspektiivissä, ja samassa valossa kuin ukkeli. Sitä kuvausta varten logo olisi pitänyt maalata siihen päälle, ja tästä seuraisi että logo mukailisi peräsimen pinnan muotoa eikä vaan olisi tolleen multiplyllä vetäisty siihen päälle. Ukosta ei tule köyteen varjoa, vaan pelkästään pyörän renkaasta. Köydestä erottaa selvästi miten se on kuvattu suoraan edestä ja sen jälkeen venytelty noin. Peräsimen häviäminen pilveen ei ole myöskään mitenkään realistinen.

Olen mäkin kuullut, että jotain kansia saatetaan joskus photoshopata, mutta jos jo nuo kuva-elementit on tuollaisia, niin eipä lopputuloskaan voi olla ihan award winning -tasoa...
bedlam
24.11.2011 09:24:13 (muokattu 24.11.2011 10:18:06)

man9: Jotkut orkesterit ja graafikot panostavat tähänkin puoleen ja tuloksena on mieleenpainuvaa kansitaidetta, joka tukee ja täydentää musaa.

Tämä kansihan monen mielestä on todella hieno, joten kyse lie jälleen niistä kuuluisista makuasioista. Ihan mielenkiinnosta kysyn, että heitä jotain esimerkkejä täydellisesti rakennetuista kansista?

man9: Kyllähän vaikka tämä esimerkkiperäsin voisi olla paremmin perspektiivissä

Minkä suhteen se on väärässä perspektiivissä?

man9: Sitä kuvausta varten logo olisi pitänyt maalata siihen päälle, ja tästä seuraisi että logo mukailisi peräsimen pinnan muotoa eikä vaan olisi tolleen multiplyllä vetäisty siihen päälle.

Siis oikeasti olet sitä mieltä, että olisi pitänyt etsiä lentokone ja maalata siihen oikeasti tuo logo? Miten siihen kuuluva rahamäärä näkyisi hyötynä tai edistäisi levymyyntiä? En tiedä kyllä ketään, joka valitsisi photoshopin sijaan tuon vaihtoehdon :D

man9: Peräsimen häviäminen pilveen ei ole myöskään mitenkään realistinen.

Kansi muuten esittää mielestäsi realistista tilannetta?

man9:Olen mäkin kuullut, että jotain kansia saatetaan joskus photoshopata, mutta jos jo nuo kuva-elementit on tuollaisia, niin eipä lopputuloskaan voi olla ihan award winning -tasoa...

1. KAIKKI kannet fotosopataan. 2. Noissa kuva-elementeissä ei mun mielestä ole mitään vikaa, valot ei ihan mätsää mutta...-> 3. kyse edelleenkin on levynkannesta, eikä mistään "award winning -taiteesta".

PS. mun mielestä tuossa köydessä ei pidäkään näkyä tuon hahmon varjoa ;)
MannihilatoR
24.11.2011 20:38:37

daredevil: Mun mielestä yks hienoimmista DT:n levynkansista..

mielestäni hienoin!
Kampela77
24.11.2011 21:09:13
man9: Kyllähän vaikka tämä esimerkkiperäsin voisi olla paremmin perspektiivissä, ja samassa valossa kuin ukkeli. Sitä kuvausta varten logo olisi pitänyt maalata siihen päälle, ja tästä seuraisi että logo mukailisi peräsimen pinnan muotoa eikä vaan olisi tolleen multiplyllä vetäisty siihen päälle.

Joo, kyllähän tätä varten pitäisi lentokoneen peräsin oikeasti ehdottomasti maalata ja käydä taivaalla kuvaamassa. Tämä voi tulla yllätyksenä, mutta Photoshopissa on muitakin ominaisuuksia kuin valmiiden kuvien copy-pasteaminen. Jos logo ei mukaile pinnan muotoa, niin vika on silloin käyttäjässä eikä photoshopissa. Tuossa kuvassa on kyllä hyvin kyseenalaista, etteikö logo mukailisi pinnanmuotoja, kun kuvakulma on sellainen missä eroa ei käytännössä näkyisi.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
VIPMetal
25.11.2011 00:41:17

Kampela77: Joo, kyllähän tätä varten pitäisi lentokoneen peräsin oikeasti ehdottomasti maalata ja käydä taivaalla kuvaamassa. Tämä voi tulla yllätyksenä, mutta Photoshopissa on muitakin ominaisuuksia kuin valmiiden kuvien copy-pasteaminen. Jos logo ei mukaile pinnan muotoa, niin vika on silloin käyttäjässä eikä photoshopissa. Tuossa kuvassa on kyllä hyvin kyseenalaista, etteikö logo mukailisi pinnanmuotoja, kun kuvakulma on sellainen missä eroa ei käytännössä näkyisi.

Hei. Oikeesti tää on täyttä paskaa. Ketä kiinnostaa ne levynkannet.
Kirja, kitara ja mies.
kärsä
25.11.2011 00:55:55 (muokattu 25.11.2011 00:58:21)

Hei, oon ollut yli kymmenen vuotta graafikkona ja sitä ennen muuten vaan tehnyt alan töitä, ja huh että on tarkkaa porukkaa. Eihän miun duunit ois ikinä mennyt läpi tällä meiningillä. :) Paskat kukaan moisia mieti, katsokaa vähän muitakin levynkansia..

E: eli joo, itse mikään ei häirinnyt silmään...joten ei tarvinnut alkaa tuijottamaan sen tarkemmin... hieno kansi on.
bedlam
25.11.2011 07:28:06 (muokattu 25.11.2011 07:46:54)

VIPMetal: Hei. Oikeesti tää on täyttä paskaa. Ketä kiinnostaa ne levynkannet.

Mua ainakin. Levynkannet ovat se tärkein (ainoa) syy, miksi fyysinen levy tulee yhä ostettua. Toivottavasti levynkannet eivät vielä lähiaikoina tyystin katoa.

Mutta niin, samoin itsekin olen yli vuosikymmenen toiminut graafisena suunnittelijana ja kyllä minunkin silmääni tuo on teknisesti hyvin toteutettu. Mutta kaikkia ei voi näemmä koskaan miellyttää :)
phiit
25.11.2011 09:13:19
Jännä että jokaikisestä asiasta pitää aina löytää valitettavaa? tää uus levy on parhaita DT levyjä moneen vuoteen, oke.. miksaus ei oo ehkä ihan paras mahdollinen omaan korvaan vs aiemmat DT levyt mutta mitä sitten? jos ei musasta löydy valitettavaa niin pitää monta sivua jahkata jostain levyn kannesta? huh hellettä ihmiset! :)
Kampela77
25.11.2011 09:48:18
VIPMetal: Hei. Oikeesti tää on täyttä paskaa. Ketä kiinnostaa ne levynkannet.

En tiedä menikö sulta viestin alusta selvä sarkasmi ohi vai jotain muuta. Itsehän en ole levyn kannesta mitään valittanut. Kommentoin vain noita man9:n huomioita. Joten epäilen, että avautumisesi meni väärään osoitteeseen.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
arppah8
25.11.2011 11:43:08 (muokattu 25.11.2011 11:44:15)

Huikeata vääntöä yhdestä levynkannesta. Mutta niinkuin jossainkin eräs ammattigraafikko sanoi asiakkaittenkin suusta kuulleensa että kaikkihan osaa tehdä paremmin tai ainakin yhtä hyvin "kun munkin poika on tehnyt noita hommia" (eli tuherrellut jotain PirateBayn kautta varastetulla Photarilla).
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
bedlam
25.11.2011 12:20:03 (muokattu 25.11.2011 12:22:31)

arppah8: Huikeata vääntöä yhdestä levynkannesta.

No sori vaan kaikille, jos nyt olette häiräytyneet kansikeskustelusta :D Mutta kun itselläkin tulee operoitua silloin tällöin noita levynkansia, niin ei pystynyt olemaan tarttumatta kiinnostavaan aiheeseen.
jigsore
25.11.2011 12:27:58

Btw, Levykauppa Äxissä on tänään Black Friday -kampanjan myötä tarjolla Scenes From A Memoryä ekaa kertaa vinyylinä: http://www.levykauppax.fi/blackfriday2011/?p=1
Oli tosin aika hinnakas, jotain 36e..
arppah8
25.11.2011 12:47:51 (muokattu 25.11.2011 14:39:59)

bedlam: No sori vaan kaikille, jos nyt olette häiräytyneet kansikeskustelusta :D Mutta kun itselläkin tulee operoitua silloin tällöin noita levynkansia, niin ei pystynyt olemaan tarttumatta kiinnostavaan aiheeseen.

En mää sillä, itekin olen melkein alalla :) Kovasti sydäntä lähellä on kansitaide täälläkin, noin niinko siltäkin pohjalta että ostan levyjä kohtuupaljon. Ja harvat (lailliset) latauksetkin pitää polttaa levylle ja printata kansiläpyskät :) Lähinnä toi dissaus ja nillitys miten melkein kaikki ois tehneet kannen paremmin, ks. edellinen kommenttini.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Guitar_Miller
25.11.2011 13:21:45
jigsore: Btw, Levykauppa Äxissä on tänään Black Friday -kampanja

Vietetään täälläkin! http://www.youtube.com/watch?v=kfVsfOSbJY0
VIPMetal
29.11.2011 00:28:23

Kampela77: En tiedä menikö sulta viestin alusta selvä sarkasmi ohi vai jotain muuta. Itsehän en ole levyn kannesta mitään valittanut. Kommentoin vain noita man9:n huomioita. Joten epäilen, että avautumisesi meni väärään osoitteeseen.

Pahoittelut, meni näköjään hieman ohi kohteen... =) En vaan oikeasti ymmärrä mitä vikaa noissa kansissa on. Just niin Deeteetä kuin olla voi.
Kirja, kitara ja mies.
kkaarre
01.12.2011 12:00:04
Ostakee ny multa lippu Helsingin keikalle. En ite pääse kun pitää lähteä kattelemaan pyramidejä. Halvalla lähtee!

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=578325
Mun pitäis pitää turpani kiinni.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)