Musta Arkipyhä 12.07.2011 14:44:47 | |
---|
crestfall: Munsta tää menee jo kritiikittömän hehkutuksen puolelle. Onhan mies vaikuttanut paljon neoklassisen metallin ja tukutuku-powermetallin puolella sekä ollut varmasti suuri esikuva kaiken maailman tilukitarasankareille, mutta että suurimpia vaikuttajia koko rockkitaran saralla? Hmnjaaaaa Kova väite kyllä ,mutta pysyn kannassani.Muistan edelleen 80-luvulla kun Ynkkä julkaisi oman soolonsa.Se oli lähtölaukaus kokonaiselle legioonalle neoklassisia kitaristilevyjä.Merkittävyyttä voi määritellä monella tavalla ,mutta ainakin tuolloin "paikan päällä" asiaa seuranneena se merkitys vaikuttajana oli iso. Mutta tästä jatkan tarvittaessa Ynkyn omassa ketjussa. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Musta Arkipyhä 12.07.2011 14:45:35 | |
---|
Sakmongkol: Sattumalta kuuntelen kyseistä levyä juuri ja väitän että tämähän on helvetin hyvä, varsinkin saundeiltaan. Makuja on monia.En väitä mielipidettäni totuudeksi. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Musta Arkipyhä 12.07.2011 14:47:31 | |
---|
Flash: Aika moni (useampi kuin Maidenia nyt). Ja kyse ei ole edes siitä, vaan siitä, että miten annetaan maksavan yleisön rahalle vastinetta... Maiden faneja on ilmeisen helppo kusettaa, tai ovat erittäin vähään tyytyväisiä. Vai voisiko olla kyse siitä ettei Maiden-fanit kaipaa noita krumeluureja? Pakko sanoa ,että omasta mielestäni helvetin tylsiä U2-biisejä kuuntelemaan minua ei saa hienolla showlla.Musa tulee ainakin mulle ensin. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
phiit 12.07.2011 15:02:51 | |
---|
PsychedelicWarlord: Pakko sanoa ,että omasta mielestäni helvetin tylsiä U2-biisejä kuuntelemaan minua ei saa hienolla showlla.Musa tulee ainakin mulle ensin. Ei ne kaikki tylsiä ole, osa kyllä kuolettavaa jöötiä. Mutta eipä ne Maideninkaan biisit kaikki silkkaa kultaa ole, pätee mihin tahansa bändiin myös tämä. |
JIRPPI 12.07.2011 15:03:30 | |
---|
PsychedelicWarlord: Vai voisiko olla kyse siitä ettei Maiden-fanit kaipaa noita krumeluureja? Pakko sanoa ,että omasta mielestäni helvetin tylsiä U2-biisejä kuuntelemaan minua ei saa hienolla showlla.Musa tulee ainakin mulle ensin. Joo. Vaikka olis kuinka hieno show ja hyvät soundit tahansa, niin menisin silti paljon mielummin katsomaan Maidenia kuin U2:ta. http://www.youtube.com/watch?v=qj0SrqGpa6Y |
Sakmongkol 12.07.2011 15:14:15 | |
---|
phiit: Mutta eipä ne Maideninkaan biisit kaikki silkkaa kultaa ole Väärin. Virhe. |
Sergei Fallinen 12.07.2011 15:18:48 | |
---|
carnation: Mikä seuraavista on homoin:
Repesin+++ Ei mul muuta paitsi et U2 ja Maiden on molemmat vähän sellasia yhen tempun poneja joita ei kolmen tunnin keikkaa jaksais ilman visuaalisia kiihokkeita. U2n yleisös luultavasti vähän kauniimpia ihmisiä. |
Musta Arkipyhä 12.07.2011 15:21:15 | |
---|
phiit: Ei ne kaikki tylsiä ole, osa kyllä kuolettavaa jöötiä. Mutta eipä ne Maideninkaan biisit kaikki silkkaa kultaa ole, pätee mihin tahansa bändiin myös tämä. Makuasioitahan nämä. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Musta Arkipyhä 12.07.2011 15:22:02 | |
---|
JIRPPI: Joo. Vaikka olis kuinka hieno show ja hyvät soundit tahansa, niin menisin silti paljon mielummin katsomaan Maidenia kuin U2:ta. Soundit on jo vähän olennaisempi juttu ,mutta en mä nyt pelkkien hyvien soundien takia bändiä katsomaan lähde. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Flash 12.07.2011 15:41:44 | |
---|
PsychedelicWarlord: Pakko sanoa ,että omasta mielestäni helvetin tylsiä U2-biisejä kuuntelemaan minua ei saa hienolla showlla.Musa tulee ainakin mulle ensin. Juu juu tottakai, mutta _pääpointti_ on edelleen se, että Maidenin lipun hinta-laatu suhde on pielessä. U2:n show oli mahdollista nähdä 30 eurolla. Ja kenttälippu tais olla saman hintainen, kuin Maidenillakin. Live Music Is Better! |
Musta Arkipyhä 12.07.2011 16:09:53 (muokattu 12.07.2011 16:11:54) | |
---|
Flash: Juu juu tottakai, mutta _pääpointti_ on edelleen se, että Maidenin lipun hinta-laatu suhde on pielessä. U2:n show oli mahdollista nähdä 30 eurolla. Ja kenttälippu tais olla saman hintainen, kuin Maidenillakin. Laatu on näissä kuvioissa kuulijan korvassa ja katsojan silmässä.Joku arvostaa komeaa showta joku ei jne.Ja toki markkinatalous toimii eritoten näissä kuvioissa eli niin kauan kuin porukkaa tulee hinnalla X niin pyydetään hintaa X.Turha tässä on minkään bändin faneja "vähään tyytyviksi" syyttää. Mikäli he eivät tuntisi saavansa rahoilleen vastinetta niin tuskinpa lippuja menisi enää kaupaksikaan. Tokikaan 2008 kaltaista väkimäärää Maiden ei nyt houkutellut paikalle ,mutta tähän luullakseni vaikuttivat kiertueen teema (uusi albumi) ja sen mukainen settilista.Maidenhan muuten ei 80-luvulla ollut Suomessa mikään stadion-luokan bändi.Oliko tuo 2008 eka stadion-keikka? "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Flash 12.07.2011 16:15:09 (muokattu 12.07.2011 16:19:17) | |
---|
PsychedelicWarlord: Ja toki markkinatalous toimii eritoten näissä kuvioissa eli niin kauan kuin porukkaa tulee hinnalla X niin pyydetään hintaa X. Juuri näin. Itse äänestän lompakollani ja jätän seuraavalla kerralla suosiolla menemättä, mutta eiköhän siellä silti ole taas porukkaa ihan riittämiin paikalla. Maidenhan muuten ei 80-luvulla ollut Suomessa mikään stadion-luokan bändi. Silloin bändillä oli vasta yksi "sukupolvi" faneja. Nyt niitä on jo useampia. Näkee hyvin keikallakin, kun siellä ovat isät (ja äidit) lastensa kanssa paikalla (ja jopa isosät lastenlasten kanssa). Oliko tuo 2008 eka stadion-keikka? Joo, ja silloin niitä oli jopa kaksi. Toinen Tampereella. Live Music Is Better! |
Meadow 12.07.2011 16:19:21 (muokattu 12.07.2011 16:20:18) | |
---|
Itse ainakin nautin keikasta täysin rinnoin, vaikkei lavalla ollutkaan mitään elämää suurempaa tehostesirkusta, ja ilomielin maksoin sen seitsemän kymppiä, että näin Maidenin livenä. Lapsellista leimata minut joksikin vähään tyytyväksi lampaaksi sen takia. |
crestfall 12.07.2011 21:00:59 | |
---|
PsychedelicWarlord: Kova väite kyllä ,mutta pysyn kannassani.Muistan edelleen 80-luvulla kun Ynkkä julkaisi oman soolonsa.Se oli lähtölaukaus kokonaiselle legioonalle neoklassisia kitaristilevyjä.Merkittävyyttä voi määritellä monella tavalla ,mutta ainakin tuolloin "paikan päällä" asiaa seuranneena se merkitys vaikuttajana oli iso. Juuri pointtini. "Neoklassiset kitaristilevyt". Mutta että rockmusiikki yleensä? Entä Tony Iommi, Jimi Hendrix, Jimmy Page, Ritchie Blackmore, Eric Clapton, Angus Young? Puhumattakaan 50- ja varhaisen 60-luvun kitaristeista. Voisin arvioida Slashinkin olleen merkittävämpi vaikutin kuin Ynkkä, vaikka Ynkkä tiluttaisikin Slashin suohon mennen tullen. Mutta turha asiasta enempää vääntää, ainakaan täällä Maidenketjussa. Kunhan vain tartuin kummaliseen väittämään. Ever Circling Wolves - Matalavireistä muhjua, murinaa ja mäiskettä. Ja vieläpä ilmaiseksi. http://www.ecwdoom.com |
Wradlin 12.07.2011 21:06:48 | |
---|
crestfall: Juuri pointtini. "Neoklassiset kitaristilevyt". Mutta että rockmusiikki yleensä? Entä Tony Iommi, Jimi Hendrix, Jimmy Page, Ritchie Blackmore, Eric Clapton, Angus Young? Puhumattakaan 50- ja varhaisen 60-luvun kitaristeista. Voisin arvioida Slashinkin olleen merkittävämpi vaikutin kuin Ynkkä, vaikka Ynkkä tiluttaisikin Slashin suohon mennen tullen. Kyllähän Ynkkä kalpenee (useiden muiden vastaavien pelkkää tiluttelua harrastavien kitaristien rinnalla) jokaiselle nuille listasi nimelle Slashista Hendrixiin... Kaikkea kun ei mitata soittotaidossa ja -nopeudessa.
Mutta turha asiasta enempää vääntää, ainakaan täällä Maidenketjussa. Kunhan vain tartuin kummaliseen väittämään. Joo, vittuakos minäkin tänne kirjoitan... |
Sakmongkol 12.07.2011 21:50:46 | |
---|
Wradlin: Kyllähän Ynkkä kalpenee (useiden muiden vastaavien pelkkää tiluttelua harrastavien kitaristien rinnalla) jokaiselle nuille listasi nimelle Slashista Hendrixiin... Kaikkea kun ei mitata soittotaidossa ja -nopeudessa. Kalpenee ehkä joiltain osin mutta jos puhutaan pelkästään siitä kuinka paljon kyseiset kitaristit ovat aikanaan vaikuttaneet (rock)kitaransoittoon ja muihin -soittajiin, kuten oli puhe, niin ei Ynkkä kalpene yhtään, ehkä jopa päin vastoin. Minun nähdäkseni. Enkä perustele mitenkään kun se ei näy olevan taas vaihteeksi muotia. |
dipshit 12.07.2011 23:43:09 | |
---|
Sakmongkol: Kalpenee ehkä joiltain osin mutta jos puhutaan pelkästään siitä kuinka paljon kyseiset kitaristit ovat aikanaan vaikuttaneet (rock)kitaransoittoon ja muihin -soittajiin, kuten oli puhe, niin ei Ynkkä kalpene yhtään, ehkä jopa päin vastoin. Minun nähdäkseni. :----D Eisss... enpä oo pitkään aikaan kuullut mitään typerämpää. Et vois olla enempää väärässä. "näin on , ei Räppi muusikot ei osaa ees laulaa ja lisäks yks räppäri vei mun tyttö kaverin . joten hevi on parasta" -hevi man |
JIRPPI 13.07.2011 00:58:16 | |
---|
Kyl mä sanoisin, et Hendix, Blackmore, Page jne. on kaikki aika paljon enemmän vaikuttanu kitaransoittoon kuin Ynkkä. Ja kyl mä luulisin, että niihin tilukitaristeihin on vaikuttanu hyvin paljon Ynkkää enemmän EVH. http://www.youtube.com/watch?v=qj0SrqGpa6Y |
Sakmongkol 13.07.2011 01:15:21 | |
---|
JIRPPI: Kyl mä sanoisin, et Hendix, Blackmore, Page jne. on kaikki aika paljon enemmän vaikuttanu kitaransoittoon kuin Ynkkä. Ja kyl mä luulisin, että niihin tilukitaristeihin on vaikuttanu hyvin paljon Ynkkää enemmän EVH. Olet osittain valitettavan väärässä. Rock-kitaransoitosta puhuttaessa virallinen järjestys on Hendrix, Blackmore, Yngwie, ja lopuilla ei ole niin väliäkään enää. |
crestfall 13.07.2011 01:17:19 | |
---|
Sakmongkol: Olet osittain valitettavan väärässä. Rock-kitaransoitosta puhuttaessa virallinen järjestys on Hendrix, Blackmore, Yngwie, ja lopuilla ei ole niin väliäkään enää. Selvästi Virallinen Totuus, taas kuin apteekin hyllyltä. Kiitos tästä. Ever Circling Wolves - Matalavireistä muhjua, murinaa ja mäiskettä. Ja vieläpä ilmaiseksi. http://www.ecwdoom.com |