Aihe: Metallica
1 2 3 4 5239 240 241 242 243497 498 499 500 501
Rhapa
18.03.2014 06:18:55
Tuomoo: Paha noista paskalaatuisista on mitään kunnon kommenttia antaa, mutta aika raakileelta tämä biisi tuntuu. Ja venytetyltä, riffejä kyllä löytyy, osa ihan toimiviakin, mutta jos puuttuu osaaminen tehdä miljoonasta riffistä toimiva biisi, niiin minkäs sille mahtaa.

Aika pitkälti tämä ainakin alkuun DM:ltä kuulostaa, valitettavasti. Ja se vanhan Metallican aggressiivisuus puuttuu, tämä on vähän tällaista muniinpuhaltelevaa mukaraskasta pappaheviä. Mutta tämä loppu kuulostaa kyllä oikeastaan aika helkkarin hyvältä.

Mun mielestä tähän oli saatu vähän sellaista alkuaikojen garage days henkeä.
Ruutukunkku
18.03.2014 09:20:24
Oon nyt kolme tai neljä kertaa koittanu alottaa tuon biisin kuuntelua. Kun säkeistä alkaa, niin se hajoaa käsiin.

Ehkä odotan parempilaatusta tavaraa. Totuushan on se, että tän tyyppisestä tavarasta on noin paskojen soundien perusteella hataraa sanoa oikeen mitään.
I can see clearly now, a painful vision indeed.
Jamz
18.03.2014 10:07:15
Tuli kuunneltua tuossa joku aika sitten Load ja onhan se hyvä levy. Ei haittais vaikka palaisivat siihen tyyliin takaisin. Reload pitää vielä kuunnella, silläkin muistaakseni oli hetkensä. Metallica kyllä lähti hienosti kehittymään juuri Loadin aikoihin, mutta mihin se sitten lässähti?
Raja se on raittiudellakin.
Alex_K
18.03.2014 10:09:59
Jamz: ..mutta mihin se sitten lässähti?

James alkoi saada hoitoa ongelmiinsa. Siitä lähtien on musiikki alkanut olla "terapiaa", elikkästen paskaa.
kkaarre
18.03.2014 10:11:04
Jamz: Tuli kuunneltua tuossa joku aika sitten Load ja onhan se hyvä levy. Ei haittais vaikka palaisivat siihen tyyliin takaisin. Reload pitää vielä kuunnella, silläkin muistaakseni oli hetkensä. Metallica kyllä lähti hienosti kehittymään juuri Loadin aikoihin, mutta mihin se sitten lässähti?

Oon samaa mieltä. Mä diggasin kanssa Loadeista. Jos ne olisi tiivistetty yhdeksi levyksi jättäen paskat poies niin olisi ollut hyvä. Näinhän on jo monesti monessa paikkaa todettu. Myös se Garage Inc ja S&M olivat hyviä. Sen jälkeen ei oikein enää lähtenyt. Se oli se Newsted oujee. *silmäniskuhymiö tähän*
Ja alkoholillahan ei ole mitään osuutta asiaan. Sitä ei kannata ottaa tässä kohtaa edes puheeksi.
phiit
18.03.2014 10:15:04
Sipesuikka: Oon samaa mieltä. Mä diggasin kanssa Loadeista. Jos ne olisi tiivistetty yhdeksi levyksi jättäen paskat poies niin olisi ollut hyvä. Näinhän on jo monesti monessa paikkaa todettu. Myös se Garage Inc ja S&M olivat hyviä. Sen jälkeen ei oikein enää lähtenyt. Se oli se Newsted oujee. *silmäniskuhymiö tähän*

Tuli vielä I Disappear joka on erinomainen, sen jälkeen "tik tik tik tok"
molder
18.03.2014 10:29:21 (muokattu 18.03.2014 10:29:29)
Hetfield: http://www.youtube.com/watch?v=l7Dk_gCbeT0

Tuossa vielä ehkä pykälää paremmalla laadulla. Metallican omillekin sivuille videota kuulemma ladataan aika piakkoin. Se onkin sitten jo varmaan HD-laatuinen.

http://www.youtube.com/watch?v=f7rh_eL9Jlc Tämäkin on ihan hyvälaatuinen.

Damage Inc + House that Jack Built part 2 Seek and Destroy-huudoilla .. Ihan lupaavaltahan tuo kuulostaa.
"The SOUND of VOLUME"
LyraB
18.03.2014 10:41:40
TLOS biisiä kuunnellessa alkaa jostain syystä soimaan päässä änkyrän riffit. Oon sovittanu noita biisejä tämän aamun ajan päässäni uudelleen ja niistä tuli aika hyviä. Lyhyempiä ja ytimekkäämpiä.

Eniten ärsyttää 'tallican nykysäveltämisessä tämä kaipuu vanhan liiton eeppisiin teoksiin. Periaatteessa ajatuksena cool, mutta nää satunnaiset riffittelyt ilman oikeasti mahtipontisia osioita on todella puuduttavaa.

My apocalypse ja That was just your life ovat yksinkertaisuudessaan loistavia poikkeuksia tähän. Ja ovat ehdottomasti parasta bändiltä sitten Fuelin.

Oon joskus leikitelly ajatuksillla housut jalassa. Kuvitelkaapas That was just your life Seattle '89 keikan avausbiisiksi. Samat saundit ja meininki kuin sillä keikalla nyt muutenkin on. Biisihän on klassikkometallicaa.
Börje
18.03.2014 10:58:35 (muokattu 18.03.2014 11:07:48)
LyraB: TLOS biisiä kuunnellessa alkaa jostain syystä soimaan päässä änkyrän riffit. Oon sovittanu noita biisejä tämän aamun ajan päässäni uudelleen ja niistä tuli aika hyviä. Lyhyempiä ja ytimekkäämpiä.

Eniten ärsyttää 'tallican nykysäveltämisessä tämä kaipuu vanhan liiton eeppisiin teoksiin. Periaatteessa ajatuksena cool, mutta nää satunnaiset riffittelyt ilman oikeasti mahtipontisia osioita on todella puuduttavaa.

My apocalypse ja That was just your life ovat yksinkertaisuudessaan loistavia poikkeuksia tähän. Ja ovat ehdottomasti parasta bändiltä sitten Fuelin.

Oon joskus leikitelly ajatuksillla housut jalassa. Kuvitelkaapas That was just your life Seattle '89 keikan avausbiisiksi. Samat saundit ja meininki kuin sillä keikalla nyt muutenkin on. Biisihän on klassikkometallicaa.

Mä oon niin vitusti ollu samaa mieltä aina. Siis noi 2 on just parhaat Magneticilta. Ja jos That was just your life olis ollu Justicella niin kukaan ei valittas, että onpa siä yks erikoisen huono biisi joukos.

E: Ihan paskaa laulumelodiaa Jamesilla tos uudes, ainaki kertsis. Tommosta vammasta ilosta rokkia. Hyvää sointukuvioo ja kitaraharmoniaa tos C-osas tai mikä lie. Vois kuulostaa mukavalta studiolaadulla enemmillä skitoilla ja Jamesin vetämänä. Mutta kyllä täs tämmöstä Magnetic/Jämä-Magnetic- tautia on, hyviä juttua, mutta paskojaki, eikä kauheen hyvin muotoiltu kasaan.
J.Nikkanen
18.03.2014 11:42:32
trashjones: https://www.youtube.com/watch?v=qvdsmNcT-hg

Tossa ihan mukavan laatunen pätkä. Tuo alun nopea riffi toimii ja seki vielä ku rummut lähtee kunnolla mukaan, ekoilla kerroilla vähän tuntu että lässähtää ku kertosäe tulee. Mutta valehtelematta olen alkanut tykkäämään tästä muutaman kuuntelun jälkeen, paitsi tuosta loppuhäröilystä.

Kiitos, jokseenkin jo kuunneltavissa oleva versio.
Bassoa, säröllä tai ilman.
Ruutukunkku
18.03.2014 12:02:12
Noniin, tuli oikeen kuunneltua loppuun asti. Ei iskenyt ihan kybällä, mutta yleensähän se tarkottaa hyvää. Ne levyt mitkä kolahtaa heti ensikuulemalta homehtuu hyllyyn vuoden päästä.

Väliosan interludepätkät maistui kyllä mainiosti. Nuo kitaraharmoniat bändi on kyllä osannut aina tehdä oman kuuloisiksi, liekö Burtonin perintöä. Ei oo ihan sitä perus Maidenia.
I can see clearly now, a painful vision indeed.
Funkånaut
18.03.2014 12:16:31

Tuomoo: Paha noista paskalaatuisista on mitään kunnon kommenttia antaa, mutta aika raakileelta tämä biisi tuntuu. Ja venytetyltä, riffejä kyllä löytyy, osa ihan toimiviakin, mutta jos puuttuu osaaminen tehdä miljoonasta riffistä toimiva biisi, niiin minkäs sille mahtaa.

Tässä on melkosen lailla oma näkemys biisistä. Punainen lanka tuntuu uupuvan suurimman osan matkasta. Tekisi mielummin kaksi neljän minuutin biisiä noista ideoista. Voisi toimia paremmin kuin tämä.
Devatero remesel, desátá bída. Kuuntelen tämmöistä
Vestu
18.03.2014 17:17:18
Munsta yllättävän ok biisi. Positiivisesti todella yllättynyt. Metallican kannattaa tähdätä juuri tällaiseen tasapainoisempaan louhintaan eikä yrittää olla nuori ja vihainen rässibändi. Louhintaa, groovea mukaan. Pappuus on vain plussaa kun louhitaan groovella. Pappuus ei ole plussaa kun yritetään rypistää vihaisen nopeaa rässiä.
Like father like scum
Vessajono
18.03.2014 17:31:23
En sano vielä juuta enkä jaata kun noi laadut tosiaan on mitä on. Mutta en mä nyt ainakaan ihan järkyttynyt ole. Sikäli ehkä jopa positiivisesti yllättynyt, että Death Magneticin jälkeen mä en ole aika pitkälti jaksanut enää uskoa koko bändistä yhtään mitään mutta eihän toi nyt ainakaan ihan sitä pahinta mahdollista ripulia ollut.
Funkånaut: enemmän NYT LÄHTEE SAATANAA!
Röntgen-Jeesus
18.03.2014 17:31:43

Vestu: Munsta yllättävän ok biisi. Positiivisesti todella yllättynyt. Metallican kannattaa tähdätä juuri tällaiseen tasapainoisempaan louhintaan eikä yrittää olla nuori ja vihainen rässibändi. Louhintaa, groovea mukaan. Pappuus on vain plussaa kun louhitaan groovella. Pappuus ei ole plussaa kun yritetään rypistää vihaisen nopeaa rässiä.

Aamen ja hallelujaa.
Quru: Kaikki musiikki on ihan perseestä.
Megakorkko
18.03.2014 19:49:15
Ihan hyvältähän tämä kuulostaa riffien osalta. Ei tullut ainakaan vielä oksennusreaktiota ja sehän on vain hyvä merkki. Innolla odotellaan pro-shottia niin pääsee tekemään vähän syväluotaavampaa analyysia.
Artturi
18.03.2014 20:08:24 (muokattu 18.03.2014 20:08:37)
Soundin sivuilla on parhain eteen tullut versio. Potkii jo aika mukavasti mielestäni.. http://www.soundi.fi/uutiset/palata … olisi-hyvasoundinen-multikamerateos
krautio
18.03.2014 21:44:57

Paras biisi 20 vuoteen. Todella positiivinen yllätys.
Hey Ho, Let's Go!
MegaMan
18.03.2014 23:23:09
Aika jännä miten Loadit ja Reloadit kuulostaa nyt pirun hyviltä, kun viimeset 15 vuotta on Metallica tehnyt tällaista kuraa. Ei tää uusi pläjäys lähe yhtään sen paremmin ku DM. Aika mitäänsanomatonta räpellystä. Mutta en mä kyllä usko että paluu sinne Loadin kaltaiseen Hard Rockiin onnistuis yhtään sen paremmin kuin tää back to roots - meininki. Kyllä ukoilta nyt on kadoksissa homma ihan totaalisesti. Pitäsköhän levytys nyt ainakin pistää jäihin.
Minä juon kossua!!!
Regalis Apertura
18.03.2014 23:29:30
Hmm hieman Puppets-vibeä ja My Apocalypseä risteytettynä;)... Not bäd. Enimmäkseen toimivaa (no soolokohdassa ja sen jälkeen olisi voitu lyhentää pari minuuttia).
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)