Aihe: Iron Maiden, Vol II
1 2 3 4 522 23 24 25 26175 176 177 178 179
Meadow
10.07.2011 17:39:34 (muokattu 10.07.2011 17:40:21)
Aloinpa taas keikan innoittamana kuuntelemaan Maidenin diskografiaa läpi. Kyllä Hallowed Be Thy Name vaan on yksi kaikkien aikojen hienoimpia biisejä. Kaikella, mitä olen koskaan tehnyt musiikin saralla on jotain velkaa tuolle kappaleelle. Kusen aina hunajaa tippa linssissä 5:50 alkavassa kohdassa.

Ja Alexander the Great, voi saatana. Miksei tätä mestariteosta olla koskaan soitettu livenä? Maidenin parhaimpia kappaleita.
Peoplez
10.07.2011 20:09:39
En kyl jaksa enää lähtä Maidenin keikalle elleivät soita Somewhere In Timea alusta loppuun, taino Sea Of Madness, Stranger ja Alexander riittäis :) Olin kyllä niin pettyny kun "Somewhere Back"-kiertueella soittivat vaan Wasted Yearsin ja Heaven Can Waitin... Kyllä osaa ottaa päähän! Propsit sentään bändille siitä, että soittivat 2006 sen uuden levynsä kokonaan alusta loppuun. Se oli munakas teko ja oli livenä hieno. Oli varmaan järkytys silloin kaiken maailman Jari-Pettereille kun TROOPPERIA ei tullutkaan.
Tuomoo
10.07.2011 20:11:48
Meadow: Aloinpa taas keikan innoittamana kuuntelemaan Maidenin diskografiaa läpi. Kyllä Hallowed Be Thy Name vaan on yksi kaikkien aikojen hienoimpia biisejä. Kaikella, mitä olen koskaan tehnyt musiikin saralla on jotain velkaa tuolle kappaleelle. Kusen aina hunajaa tippa linssissä 5:50 alkavassa kohdassa.

Ja Alexander the Great, voi saatana. Miksei tätä mestariteosta olla koskaan soitettu livenä? Maidenin parhaimpia kappaleita.

Niinpä, häättänäm. Itsekin olen toivinut erityisesti Alexander the Greatia soitettavaksi, mutta sääh. Settilistasta en kommentoi muuta, kuin että "klassikot" vievät jo hieman liikaa tilaa muilta biiseiltä. Joka keikalla kun on pakko vetää ne perus Fear of the Darkit ja The Number of the Beastit. Jäin kaipaamaan The Rime of the Ancient Marineria ja Sanctuarya, jos ne olisi tullut, olisi keikka ollut täydellinen. Enkä kyllä mitenkään ymmärrä, miten jotkut kitisevät huonoista soundeista. Ostakaa korvat, ikinä en ole keikoilla parempia soundeja kuullut. Miksaajat olivat todellakin hereillä, jokainen soitin erottui aivan täydellisesti, mikään ei tullut "puurona" pihalle, ja volyymitkin olivat kohdallaan.

Keikan kohokohtia olivat Cooperin mestaus giljotiinilla, sekä The Number of the Beastin eeppinen soolo (siinäkö se oli? en muista), yksi bendaus. Hienoa, kun Harris ja Smith naureskelivat Murraylle, kun mies soittaa soolon tilalla yhtä ainoaa bendattua nuottia noin viidentoista sekunnin ajan. Dickinsonin ääni ei kyllä ollut aivan täydessä terässään, mutta sattuuhan sitä. Loistava keikka tosin oli, sekä Cooperilta että Maidenilta. Olen vain sitä mieltä, että Cooperin bändin visuaalinen ilme riitelee melko paljon musiikillisen ilmeen kanssa. Mies näyttää joltakin death/blackmetal-laulajalta, mutta mitä on musiikki? Perus hard-rockia.

Mutta eturivissä, aidassa kiinni tämäkin keikka. Aivan lavan edessä keskellä, jonottamalla ja kyynärpäiden avulla pääsin hyville asemille. Siinä sitten riehuttiin parin ventovieraan tyypin kanssa ja kivaa oli. Loistavaa oli myös tieto siitä, että tämä ei jää Maidenin viimeiseksi keikaksi tai kiertueeksi, saati levyksi.

Aloin muuten jälleen kuuntelemaan Maidenin diskografiaa itsekin läpi. Totesin, että To Tame a Land on aivan helvetin kova biisi.
"Sillee et dippaat sun lihapullas tohon naminamiin ja sit ratsastat komodolla kohti pihevinlaskua" -Mr.Sit.com
Rhapa
10.07.2011 20:14:26
Peoplez: Propsit sentään bändille siitä, että soittivat 2006 sen uuden levynsä kokonaan alusta loppuun. Se oli munakas teko ja oli livenä hieno. Oli varmaan järkytys silloin kaiken maailman Jari-Pettereille kun TROOPPERIA ei tullutkaan.

Tuo oli kyllä tajuttoman tylsä keikka. Toki, jos levy olisi ollut äärimmäisen hyvä ja biisit kiinnostavia, niin asia olisi ollut eri. Levyn biisit vain tuppaavat olemaan mammuttimaisia pökäleitä, joissa on harvakseltaan niitä hyviä kohtia.
Tuomoo
10.07.2011 20:16:30 (muokattu 10.07.2011 20:16:50)
Rhapa: Tuo oli kyllä tajuttoman tylsä keikka. Toki, jos levy olisi ollut äärimmäisen hyvä ja biisit kiinnostavia, niin asia olisi ollut eri. Levyn biisit vain tuppaavat olemaan mammuttimaisia pökäleitä, joissa on harvakseltaan niitä hyviä kohtia.

Esitän eriävän mielipiteen. Kun levyn kuunteli ekan kerran läpi, se oli aivan jäätävää paskaa. Viime viikkojen aikana tuo A Matter of Life and Death on soinut autossa päivittäin töissä, olen kuunnellut albumin läpi lukuisia kertoja, ja joka kerta tuo vain paranee. Biisit aukeavat todella, todella, todella, todella hitaasti. Oikeasti tuossa on ehkä paras albumikokonaisuus koko bändiltä.
E: Ei sittenkään, kyllä Somewhere in Time on parempi albumikokonaisuus.
"Sillee et dippaat sun lihapullas tohon naminamiin ja sit ratsastat komodolla kohti pihevinlaskua" -Mr.Sit.com
Musta Arkipyhä
10.07.2011 20:17:56
joukov: Gers on ollut turha viimeistään siitä lähtien kun Adrian tuli takaisin. Jokainen biisi venyy kun tälle tyypille pitää antaa oma sooloslotti. Sen soitto on sekavaa sohimista. Bändillä ei ole vain tarpeeksi munaa sanoa, että kiitos kun tuurasit mutta nyt on aika palata vaikka roudariksi. Jos show on sitä, että heittelee kitaraansa sinne tänne niin mikäs siinä, Maiden vain tarvitse tuollaista pelleä.

Tarvitseepa hyvinkin.Jotkut huomauttelivat keskusteluissa ,että Gers on tehnyt hyviä biisejä viime Maiden-levyille.Tarkistin asian ja näinhän se oli.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Musta Arkipyhä
10.07.2011 20:18:36
Sakmongkol: Ei totuutta voi julistaa tarpeeksi.

Väärin.Vain minä tiedän Totuuden.
Rhapa
10.07.2011 20:20:01 (muokattu 10.07.2011 20:22:23)
Tuomoo: Esitän eriävän mielipiteen. Kun levyn kuunteli ekan kerran läpi, se oli aivan jäätävää paskaa. Viime viikkojen aikana tuo A Matter of Life and Death on soinut autossa päivittäin töissä, olen kuunnellut albumin läpi lukuisia kertoja, ja joka kerta tuo vain paranee. Biisit aukeavat todella, todella, todella, todella hitaasti. Oikeasti tuossa on ehkä paras albumikokonaisuus koko bändiltä.
E: Ei sittenkään, kyllä Somewhere in Time on parempi albumikokonaisuus.

En koskaan tykästynyt levyyn, vaikka "pakkosyötin" sitä itselleni todella paljon. Toki siitä oppi pitämään ja maidenin siitä tietty tunnisti. Levy on ihan hyvä. Ei lainkaan huono. Ongelma vain on siinä, että kun levyn aktiivisen kuuntelun lopetti, ei siihen enää jaksanut tarttua. Biisit ovat ylipitkiä ja niiden venytys on liian tarkoituksellista.

Uusin pieksee tuon mennen tullen.

Edit. keikalle kun vetivät silloin tuota amoladia, niin jengi haukotteli puolen välin jälkeen ja innostus laantui ihan selvästi alkuhuuman jälkeen. Fear of the dark räjäytti pankin ihan totaalisesti. Olkoonkin kulunut ralli mutta teki tehtävänsä.
joukov
10.07.2011 23:14:14 (muokattu 10.07.2011 23:15:46)
PsychedelicWarlord: Tarvitseepa hyvinkin.Jotkut huomauttelivat keskusteluissa ,että Gers on tehnyt hyviä biisejä viime Maiden-levyille.Tarkistin asian ja näinhän se oli.

Gerskö on vastuussa noista folkbiiseistä, jota kuultiin stadikallakin? Ihmettelin vain, että milloin Michael Flatley tulee vetämään kansantansseja lavalle. Gers tosin hoiti itse tonkin puolen.

Jokainen biisi kärsii siitä, että jokaisella kolmella kitaristilla on oma soolo-osuutensa. Näin ei ollut kun Smith-Murray -kaksikko hoiti kitarat. Nyt alkoi haukotuttamaan eli Gers helvettiin sieltä ja homma alkaa taas toimimaan.
Vice President of KISS Army Finland KAF-jäsenkortilla Bar Bäkkärin ja On The Rocksin hanajuomista -50%. Liity -> www.kissarmyfinland.com
taivaallatimanttienkera
10.07.2011 23:36:34 (muokattu 10.07.2011 23:39:53)
xD parasta keikassa oli ne samat 80 luvun rallit mitkä ollaan kuultu jo tuhat kertaa! uudet biisit on yhtä huonoja kuin janickin soitto eli ''sekavaa sohimista''
bfoc
10.07.2011 23:58:02
joukov: Jokainen biisi kärsii siitä, että jokaisella kolmella kitaristilla on oma soolo-osuutensa. Näin ei ollut kun Smith-Murray -kaksikko hoiti kitarat. Nyt alkoi haukotuttamaan eli Gers helvettiin sieltä ja homma alkaa taas toimimaan.

No eipä niitä sooloja ole vanhoihin biiseihin lisätty ja uusissakaan ei ole läheskään kaikissa kolmea sooloa. 25 sekunnin soolo ei 10 minuutin biisiä kovin dramaattisesti pidennä muutenkaan.

Jotkin vesselit (Tsssssäk Vylde, Whitesnaken pojjaat ym) ryskyttää kutienkin soolotilulilua 10 minuuttia keikalla ilman muuta bändiä. Kaikkea se egoilu tai muun jäsenistön lepäilytarve aiheuttaa.

Gers on elintärkeä osa Maidenia. Seventh tous oli hienosta¨lavastuksesta ja kovasta settilistasta huolimatta aika staattinen keikka. Kitaristit seisoivat tolpillaan ja Bruce oli jo aika väsy. Seuraavalla kiekalla Gers sai Murraynkin liikkumaan lavalla, jolloin tulee väistämättä tunne, että ne soittajat on esim. hereillä. Olkoonkin Smith kuinka hyvä kitaristi vaan, mutta lavakarisma on perus humppabasistin luokkaa. Ihan sama vaikka istuis lavan takana soittelemassa, kun ei kuitenkaan tee juuri muuta kuin kävelee omalta mikkiständiltään rumpukorokkeen eteen ja takas.
sutiojrikellA
Peoplez
11.07.2011 00:24:31
Ei jokaisen bändin jäsenen tarvitse hillua hulluna ympäri lavaa. Ilman Smithiä Iron Maiden ei ole mitään. Mitä tapahtui bändille kun hän lähti? Mitä tapahtui, kun hän tuli takaisin? Sattumaako?
phiit
11.07.2011 07:54:15
Cooper oli takuuvarma kuten aina, soundit ja meininki kohdillaan. Maiden taas jäi hieman vaisuksi, soundit puuroutuivat ja ei vaan muutenkaan oikein lähteny. Ei jaksanut loppuun asti edes kuunnella.
crestfall
11.07.2011 08:17:27

Tuomoo: Olen vain sitä mieltä, että Cooperin bändin visuaalinen ilme riitelee melko paljon musiikillisen ilmeen kanssa. Mies näyttää joltakin death/blackmetal-laulajalta, mutta mitä on musiikki? Perus hard-rockia.

Ei. Väärin. Death/blackmetal-laulajat näyttävät Cooperilta. Ei tässä muuten mitään järkeä ole.
Ever Circling Wolves - Matalavireistä muhjua, murinaa ja mäiskettä. Ja vieläpä ilmaiseksi. http://www.ecwdoom.com
tender.insanity
11.07.2011 08:32:01
phiit: Cooper oli takuuvarma kuten aina, soundit ja meininki kohdillaan. Maiden taas jäi hieman vaisuksi, soundit puuroutuivat ja ei vaan muutenkaan oikein lähteny. Ei jaksanut loppuun asti edes kuunnella.

Eipä tuossa mitään erikoista ole. Harmittaa, kun en itse jaksanut paikalle Cooperin takia. Yleensä, kun olen Maidenin keikalla ollut, on lämppäri ollut tärkeämpi/parempi (Helloween, Megadeth..) kuten ilmeisesti tälläkin kertaa.
Jeszse
11.07.2011 08:32:39 (muokattu 11.07.2011 08:33:48)
Peoplez: Propsit sentään bändille siitä, että soittivat 2006 sen uuden levynsä kokonaan alusta loppuun. Se oli munakas teko ja oli livenä hieno. Oli varmaan järkytys silloin kaiken maailman Jari-Pettereille kun TROOPPERIA ei tullutkaan.

Tämän myönnän. Ei sinänsä järkytys, mut aika pettymys. Ekan kerran näin Maidenin sillon ja siihen oikeestaan lopahti innostus koko bändiä kohtaan. Dance of Deathista eteenpäin ykskään levy ei oo iskeny, ja Dickinsonin ääni huononee levy toisensa jälkeen. Kyllähän se 2006 kiertue oli suuressa odotuksessa sillon, mut ei mun mielestä tollasessa oo mitään järkeä et vedetään koko uus levy ja sen perään muutama vanhempi biisi.
13.12.2008 23:57 ÄLÄ SINÄ DIPPAA LIHAPULLIASI MINUN NAMINAMIIN!
Musta Arkipyhä
11.07.2011 08:35:07
joukov: Gerskö on vastuussa noista folkbiiseistä, jota kuultiin stadikallakin? Ihmettelin vain, että milloin Michael Flatley tulee vetämään kansantansseja lavalle. Gers tosin hoiti itse tonkin puolen.

Mistä folk-biiseistä? Ainahan Maidenilla on tämä vaikute mukana ollut - enemmän tai vähemmän.Jos nyt puhutaan Dance of deathista tai Blood Brothersista niin Harris taitaa niistä vastata? Eipä silti helvetin hyviä biisejä ja hienoja melodioita joten ei minua häiritse mitenkään.

Jokainen biisi kärsii siitä, että jokaisella kolmella kitaristilla on oma soolo-osuutensa. Näin ei ollut kun Smith-Murray -kaksikko hoiti kitarat. Nyt alkoi haukotuttamaan eli Gers helvettiin sieltä ja homma alkaa taas toimimaan.

Niin minä puhuin nimenomaan siitä olettamuksestani ,että Gers on bändissä nimenomaan biisintekijänä.Tosin muistan lukeneeni ,että Smithin paluun ehto oli ,että Janick pysyy bändissä.
phiit
11.07.2011 08:52:43
crestfall: Ei. Väärin. Death/blackmetal-laulajat näyttävät Cooperilta. Ei tässä muuten mitään järkeä ole.

Plussan arvoinen huomio!
aivokuolio
11.07.2011 08:59:37
Tuomoo: Mies näyttää joltakin death/blackmetal-laulajalta, mutta mitä on musiikki? Perus hard-rockia.

Nyt vähän historiaa haltuun!
Basil79
11.07.2011 12:05:19
Gersin Dance Of Death oli keikan kohokohtia uudemmista biiseistä. Ainakin minun silmään yleisö oli todella hyvin messissä. Alku oli hiukan laimea, kun yleisö ei ottanut uuden levyn rokkivetoja oikein omakseen. 2 minutes sitten jo alkoi villitä. Kohokohtiin voi lukea myös Fearin ja Hallowedin, kuten myös Trooperin ja varsin komeasti heti sen perään tärähtänyt Wicker Man. Lopussa myös Running free nostatti tunteita, vaikka en sitä jaksa muuten kuunnellakaan.

Jäin kaipaamaan Rainmakeriä ja Man On The Edgeä.. ja tietty liutaa omia suosikkeja.

Keikka oli kuitenkin hyvä ja itse nautin alusta loppuun. Liisaa en ehtinyt katsomaan ja enpä ole koskaan diggailutkaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)