![]() 30.12.2013 14:26:13 | |
---|---|
Rhapa: Ja ihmettelen aina tuota aika ajoin pinnalle pulpahtavaa trendiä dissata justicen bassottomuutta. Mun korvaan justice on täydellinen. Ehkä tosiaan olisin asiasta eri mieltä, jos olisin silloin vuonna miekka ja kives lukenut ensin internetistä, että levy soundaa paskalle ja siitä ei voi digata. Ai niin, mut eihän silloin ollut vielä internettiä. Niin, tämähän se syy juurikin on, eikä varmasti ole mitään muuta koko asiassa. Hyi internet! Ihmiselle kaikkein tärkein maailmassa on DÄGÄ. | |
![]() 30.12.2013 15:13:42 | |
Sillon ku eka kertaa kuulin Onen joskus 1990 kypsässä kolmen vuoden iässä niin pää heilui tuplabasareiden tahdissa mutta yksi asia jäi kalvamaan minua: MIXEI JASONIN PASSO KUULU?! Quru: Kaikki musiikki on ihan perseestä. | |
![]() 30.12.2013 16:41:00 (muokattu 30.12.2013 16:41:46) | |
Joo mutta onhan tää ihan selvä homma: ei monikaan amishevari tai kukaan muukaan huomaisi Justicen bassokitaran puuttumista, ellei se lukisi intter webissä - niin pieni ja mitätön tuo epäkohta on, ja täysin paisuteltu juttu. Intter webin syytä kaikki. Itse asiassa varmaan intter webin keksijä miksasi tuon levyn lopullisen version. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! | |
![]() 30.12.2013 19:11:21 | |
Oan: Niin, tämähän se syy juurikin on, eikä varmasti ole mitään muuta koko asiassa. Hyi internet! Mulle se ei koskaan ollut mikään ylitsepääsemätön ongelma ja diggaan vieläkin levyn karusta soundista ihan kympillä. Mikään muu tuohon ei sopisikaan sillä mun korvaan bassotkin kuuluu ihan riittävästi. Se, että tuosta kitistään selittyy pitkälti sillä, että joku muu on sen sanonut ääneen ja siihen kiinnitetään huomiota. Musarunkkarit ja muut juccikset nyt bongaa tuollaset persereiälläkin mut ei maksavaa yleisöä niin kiinnosta eikä ne tajua. Tavallaan vapauttavaa, että kerrankin voi rehellisesti sanoa kuuluvansa siihen ryhmään. Normaalisti tän tyyliset jutut häiritsee itseänikin ja pilaa musan kuuntelun mut tällasissa klassikoissa se ei vain mene niin. Syytän internettiä ja kaikkitietoisuutta. Sanokaa mitä sanotte, sillä se on totuus. | |
![]() 30.12.2013 19:17:55 | |
Jucciz: Joo mutta onhan tää ihan selvä homma: ei monikaan amishevari tai kukaan muukaan huomaisi Justicen bassokitaran puuttumista, ellei se lukisi intter webissä - niin pieni ja mitätön tuo epäkohta on, ja täysin paisuteltu juttu. Intter webin syytä kaikki. Itse asiassa varmaan intter webin keksijä miksasi tuon levyn lopullisen version. Ei ole soittoa harrastavalla kummoisia korvia jos ei bassojen puutetta huomaa. "Tavallinen kansa", eli ei-soittimenomistajat nyt tuskin tuota noteeraavat kun tuskin edes tietävät miltä basso kuulostaa. "Wradlin knows everything about biting balls off from reindeers. He is also very good friend of Santa Claus, famous finnish character Joulupukki." -Kailis | |
![]() 30.12.2013 20:31:33 (muokattu 30.12.2013 20:36:51) | |
Rhapa: Ja ihmettelen aina tuota aika ajoin pinnalle pulpahtavaa trendiä dissata justicen bassottomuutta. Mun korvaan justice on täydellinen. Ehkä tosiaan olisin asiasta eri mieltä, jos olisin silloin vuonna miekka ja kives lukenut ensin internetistä, että levy soundaa paskalle ja siitä ei voi digata. Ai niin, mut eihän silloin ollut vielä internettiä. Olen joskus itsekin sanonut samaa. Silloin kun Justice ilmestyi olin itse asiassa sitä mieltä, että se kuulosti paremmalta kuin Puppets. Se veteli ihan eri tavalla turpaan kuin reilusti pehmeämpi ja kaiutetumpi Puppets. Toki olin tuolloin vasta humahtanut kitaran soittoon ja tietty tykkäsin siitä, että kitarat oli niin pinnassa :D Mutta en itse edes ajatellut koko levyn bassottomuutta, ennen kuin aloin törmäämään siihen netissä. Monessa muussakin arvostetussa metallilevytyksessä basso hukkuu täysin kitaroiden taakse, mutta jostain syystä Justice on ainut jota tästä moititaan. http://www.petrilampela.net | |
![]() 30.12.2013 20:40:21 | |
bedlam: Monessa muussakin metallimusiikin klassikkolevyssä (varsinkin vähänkään modernimmassa tykityksessä) basso hukkuu samalla tavalla kitaroiden taakse, enkä ole silti kenenkään kuullut valittavan kuin nimenomaan Justicesta. Johtuisikohan se Justicen yleisestä "diskanttisuudesta", kuivuudesta tms.? Vaikka onhan se Puppetsikin diskanttinen, mutta itse olen aina pitänyt Justicen soundia vähemmän mehevänä kuin MoP:n. Vaikea uskoa, että se johtuisi yksinomaan basson puutteesta, vai? Hyvä levy se on :) Vettä! | |
![]() 30.12.2013 20:46:20 | |
Wradlin: Ei ole soittoa harrastavalla kummoisia korvia jos ei bassojen puutetta huomaa. "Tavallinen kansa", eli ei-soittimenomistajat nyt tuskin tuota noteeraavat kun tuskin edes tietävät miltä basso kuulostaa. Vaikea uskoa, että moni näistä asian puolesta liputtavista silloin kasarin lopussa tai ysärin alussa ihmetteli justicen bassottomuutta. | |
![]() 30.12.2013 21:06:29 | |
Rhapa: Vaikea uskoa, että moni näistä asian puolesta liputtavista silloin kasarin lopussa tai ysärin alussa ihmetteli justicen bassottomuutta. Ei pätkääkään ennenkuin jostain lehdestä asiasta tuli luettua.. | |
![]() 30.12.2013 21:19:02 (muokattu 30.12.2013 21:24:22) | |
Brian May jr.: Johtuisikohan se Justicen yleisestä "diskanttisuudesta", kuivuudesta tms.? Vaikka onhan se Puppetsikin diskanttinen, mutta itse olen aina pitänyt Justicen soundia vähemmän mehevänä kuin MoP:n. Vaikea uskoa, että se johtuisi yksinomaan basson puutteesta, vai? Hyvä levy se on :) Justicen miksaus on aivan äärikuiva, vähän joka paikasta (ehkä lauluista ei, en muista). Toi levyhän oli ihan selkeesti edelläkävijä, sillä just ton levyn tapaan napsuivat basarit, rapsahtivat virpat ja scoopisti murisivat kitarat ton jälkeen vähän kaikilla. Pantera on ilmiöstä ehkä helpoimmin bongattava esimerkki. Ehkä tuon levyn tenhoa ja kuuntelukelpoisuutta syö pidempien pätkien osalta tuotannon/sovitusten yksiulotteisuus - siellä on pääasiassa kuultavissa vain tiukasti tuplatut komppikitararaidat ja Larsin kuivat kolistelut. Välillä sitten vähän laulua ja liidiä, ihan vähän kuivaa puhdasta kitaraa, siinä se. (Ja sama vika on monessa muussakin modernissa hevilevyssä.) Larsin ja Jampan kimppalevy, jokusella Kirkin liidillä. Hyvä se on, mutta ois voinu olla pareekin. E: Toi jos mikä on ns. bändilevyn tai live-fiiliksen vastakohta. Vaan kyllä niistä Larsin äärikuivista rummuista on tullut huimasti tykättyä, jopa ihan siitä soitosta. Oli sitten miten monessa osassa vaan narutettu. Orgaanista maalausrockia!: CROOKMACHINE | |
![]() 30.12.2013 21:40:09 | |
Ziggy Bubba: Toi levyhän oli ihan selkeesti edelläkävijä, sillä just ton levyn tapaan napsuivat basarit, rapsahtivat virpat ja scoopisti murisivat kitarat ton jälkeen vähän kaikilla. Pantera on ilmiöstä ehkä helpoimmin bongattava esimerkki Tuota tuota, muna vai kana http://youtu.be/qDpkhGBc7AA kyllähän Panteralla oli oma napsuscoopattu soundinsa jo ennen Cowboys From Hellia ja samoissa piireissähän nää ukot pyöri tuohon aikaan.. | |
![]() 30.12.2013 22:19:29 (muokattu 30.12.2013 22:22:33) | |
phiit: Tuota tuota, muna vai kana http://youtu.be/qDpkhGBc7AA kyllähän Panteralla oli oma napsuscoopattu soundinsa jo ennen Cowboys From Hellia ja samoissa piireissähän nää ukot pyöri tuohon aikaan.. Kikkeli-Pantera Phil:n kanssa kuulostaa ihan Priestiltä... Tossa on kuitenkin passokitara mukana. Hiljaisella tosin tossakin. Sanoisin, itse että sen Justice:n kritiikki johtunee siitä, että sitä bassoa ei ole yhtään, ei siis yhtään. Sen verran monta kertaa kuitenkin itsekkin k.o. lätyn kuullut, että jos joku väittää siellä jotain bassokitaraa kuulevansa, niin se on psykoakustiikkaa. Esim. Slayerinkin lätyillä sitä sentään on vähän. Ne internetsuunin ihmemaailmasta löytyvät bassolliset versiot Justice:n kappaleista ei kuitenkaan toimi, päälleliimatun kuulosta meininkiä. | |
![]() 30.12.2013 22:22:20 (muokattu 30.12.2013 22:23:04) | |
Rhapa: Vaikea uskoa, että moni näistä asian puolesta liputtavista silloin kasarin lopussa tai ysärin alussa ihmetteli justicen bassottomuutta. Onhan se siistiä pitää sitkeästi kiinni parikymmentä vuotta sitten muodostetuista mielipiteistä. Etenkin jos ne on tehty skidinä ja ovat vääriä. PS: En tiedä teistä, mutta kyllä mun n. 10-vuotiaan korvaan tolla levyllä oli "jotenkin kumma soundi" silloin kun sitä tuli ekoja kertoja ihmeteltyä. Itse asiassa taitaa olla niinpäin, että iän myötä tuotakin on alkanut enemmän arvostaa kuin silloin joskus. Ihmiselle kaikkein tärkein maailmassa on DÄGÄ. | |
![]() 30.12.2013 22:42:14 | |
Oan: Onhan se siistiä pitää sitkeästi kiinni parikymmentä vuotta sitten muodostetuista mielipiteistä. Etenkin jos ne on tehty skidinä ja ovat vääriä. Siis mihin sä nyt tällä oikein viittaat? Jäi vähän epäselväksi. PS: En tiedä teistä, mutta kyllä mun n. 10-vuotiaan korvaan tolla levyllä oli "jotenkin kumma soundi" silloin kun sitä tuli ekoja kertoja ihmeteltyä. Itse asiassa taitaa olla niinpäin, että iän myötä tuotakin on alkanut enemmän arvostaa kuin silloin joskus. Eli tarkoitatko nyt, että hokasit sen basson vähäisyyden ja mielsit sen kummaksi soundiksi, vai mikä tässä nyt oli ideana? | |
![]() 30.12.2013 23:31:47 (muokattu 30.12.2013 23:34:42) | |
phiit: Tuota tuota, muna vai kana http://youtu.be/qDpkhGBc7AA kyllähän Panteralla oli oma napsuscoopattu soundinsa jo ennen Cowboys From Hellia ja samoissa piireissähän nää ukot pyöri tuohon aikaan.. Vaan eihän toi levyn yleissoundi ole lähelläkään sitä Justicen super-kuivaa esimerkkiä. Rummuissa on ihan huikeesti tilasoundia, kuten on vähän kaikessa muussakin. Tosta tuotannosta on pitkä matka siihen Cowboys From Helliin. Reign In Blood taisi olla se oikee eka kuiva hevilevy, koska Rick Rubinin idea. Hän halusi, että musa soi ihan täysillä naamalla. Ja sitähän se hevi on pitkälti siitä asti ollut. E: Eli missään ei ole tilasoundia nimeksi, super-kuivaa ja sitä kautta kai tiukkaa. Orgaanista maalausrockia!: CROOKMACHINE | |
![]() 31.12.2013 06:53:53 | |
Ziggy Bubba: Vaan eihän toi levyn yleissoundi ole lähelläkään sitä Justicen super-kuivaa esimerkkiä. Rummuissa on ihan huikeesti tilasoundia, kuten on vähän kaikessa muussakin. Tosta tuotannosta on pitkä matka siihen Cowboys From Helliin. Reign In Blood taisi olla se oikee eka kuiva hevilevy, koska Rick Rubinin idea. Hän halusi, että musa soi ihan täysillä naamalla. Ja sitähän se hevi on pitkälti siitä asti ollut. E: Eli missään ei ole tilasoundia nimeksi, super-kuivaa ja sitä kautta kai tiukkaa. Meinasinki enempi tuota kitara/rumpuosastoa | |
![]() 31.12.2013 09:18:51 (muokattu 31.12.2013 09:30:53) | |
Ziggy Bubba: Vaan eihän toi levyn yleissoundi ole lähelläkään sitä Justicen super-kuivaa esimerkkiä. Rummuissa on ihan huikeesti tilasoundia, kuten on vähän kaikessa muussakin. Tosta tuotannosta on pitkä matka siihen Cowboys From Helliin. Ja Vulgariin. Muistan, että Metal Hammerissa muutamat arvostelijat antoivat Vulgarille huonot pisteet sen takia, että soundit olivat "kuuntelukelvottomat" :D Se levy jos mikä kuulosti erikoiselle ilmestyessään, Justicehan oli ihan peruskauraa siihen verrattuna. Olihan Cowboys jo vähän siihen suuntaan, Brian May jr. mainitsi tuossa Justicen diskanttisuudesta, mutta CfH se vasta diskanttinen oli. Muistan, että mulla oli tapana kuunnella kaikki levyt Walkmanin Loudness-säätö päällä, mutta tuon levyn kohdalla se ei onnistunut kun diskantit vihloi päätä :D E: yks mun lempparilevyistä soundien osalta on Prongin Cleansing. Siinon miksaus osattu tehdä oikein, hemmetin kuivaa ja suoraviivaista turpiinvetoa: http://www.youtube.com/watch?v=Ud8hAKe_tYs Pronghan oli Panteran suurimpia innoittajia siihen tyylilajin vaihtumiseen tukkahevistä rankempaan rytistykseen, että siinä mielessä osuva aasinsilta. Ei kun hetkinen, Metallicahan se oli ketjun aiheena.... http://www.petrilampela.net | |
![]() 31.12.2013 09:20:30 (muokattu 31.12.2013 09:25:26) | |
bedlam: Ja Vulgariin. Muistan, että Metal Hammerissa muutamat arvostelijat antoivat Vulgarille huonot pisteet sen takia, että soundit olivat "kuuntelukelvottomat" :D Se levy jos mikä kuulosti erikoiselle ilmestyessään, Justicehan oli ihan peruskauraa siihen verrattuna. Olihan Cowboys jo vähän siihen suuntaan, Brian May jr. mainitsi tuossa Justicen diskanttisuudesta, mutta CfH se vasta diskanttinen oli. Muistan, että mulla oli tapana kuunnella kaikki levyt Walkmanin Loudness-säätö päällä, mutta tuon levyn kohdalla se ei onnistunut kun diskantit vihloi päätä :D Hei, Megabass ja Loudness ym, "mitä enempi bassoa sen parempi ääni" oli sillo joskus normaalia ajattelua :) Mustaki kyllä Justice on ns normaalinkuulonen | |
![]() 31.12.2013 17:13:20 | |
bedlam: Prong Täähän olikin aika hyvää näin pikaisella kuuntelulla. En oo koskaan bändiin aiemmin törmännyt. | |
![]() 31.12.2013 19:06:37 | |
Kuuntelin tässä tuota Throught the never CD-levyä, ja ihmettelin sitten että mikäs se häslinki sen Enter Sandman kappaleen lopussa oli kun James puhalsi pelin poikki. Katoin sitten videon siitä keikasta missä se oli äänitetty, niin siellähän rupes lavarakenteet sortumaan ja ilmeisesti joku loukkaantuikin. Onko kellään tietoa mitä siinä oikeasti tapahtui, oliko siinä jotain sovittua vai oliko puhas onnettomuus. http://www.youtube.com/watch?v=zlBsMP3_TmQ Tapahtuma on tässä jossain 30min paikkeilla. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)