psj 26.05.2005 11:25:11 | |
---|
Mahtava levy tämä Mezmerize. Eilen sain käsiini ja kuuntelin läpi kolme kertaa putkeen. Silkkaa mahtavuutta alusta loppuun, ehkäpä SOADin paras levy tähän mennessä. Mua ei kyllä yhtään häiritse että Malakian on enemmän äänessä kun aikaisemmin. Malakian on hieno laulaja ja hänen äänensä sopii hyvin yhteen Tankianin äänen kanssa. "Toivon löytääksemme olemme syntyneet" |
halodrummer 26.05.2005 11:27:14 | |
---|
Mahtava levy tämä Mezmerize. Eilen sain käsiini ja kuuntelin läpi kolme kertaa putkeen. Silkkaa mahtavuutta alusta loppuun, ehkäpä SOADin paras levy tähän mennessä. Mua ei kyllä yhtään häiritse että Malakian on enemmän äänessä kun aikaisemmin. Malakian on hieno laulaja ja hänen äänensä sopii hyvin yhteen Tankianin äänen kanssa. Samaa mieltä. Ei todellakaan häiritse, pikemminkin päinvastoin. En ihan parhaaksi välttämättä sanoisi mutta loistava levy yhtä kaikki. "Kuka ihmisten kuningas on tunteidensa valtias? Kuka viisauden rakastaja rakkautensa ruhtinas? Ei yksikään." A.W. Yrjänä |
Landola59 26.05.2005 12:19:55 | |
---|
Lukekaapas se kohta uudelleen. ne ei ole suosikki bändejä..... JA jo system of a down löytyy jonkun suosikkibändilistalta.... Laittaa samantien sinne teräsbetonin.... HPK = Hemmetin Paljon Kirkkoja. |
dictatorsh*t 26.05.2005 13:18:03 | |
---|
No niin. Tänään hain sitten Mesmerizen, ensinnäkin täytyy sanoa että kansitaiteet ym. ovat rkeleen hienoa työtä ja tyylikkäät. Kokonaan en vielä ole ehtinyt kuunnella levyä, mutta tosiaan Malakianin ääntä voisi olla vähän vähemmän, itseäni lainate: Sen ääni on ihan hyvä kun sitä käytetään harkiten. Tässä ei ole ehkä harkittu ihan tarpeeksi, kyllä se siis kuulostaa ihan hyvältä mutta voisi sitä joiltain kohdilta hieman vähentää. Musiikista voin pistää lisää juttua kun olen kuunnellut levyn pariin kertaan, mutta ainakin herra Dolmayan pistää jälleen kerran parastaan. Kuulostaa pirun tiukalta soittonsa, näet. "The dead swans lay in the stagnant pool.
They lay, they rotted. They turned around occassionally.
Bits of flesh dropped off them from time to time.
And sank into the pool's mire.
They also smelt a great deal." |
mrk 26.05.2005 13:26:59 | |
---|
JA jo system of a down löytyy jonkun suosikkibändilistalta.... Laittaa samantien sinne teräsbetonin.... Saisiko saman suomeksi? "What would we be without wishful thinking" |
phiit 26.05.2005 13:50:14 | |
---|
Saisiko saman suomeksi? Kaikki on paskaa paitsi kusi...
Mesmerize tykittää hyvin!! Would You?
www.below-me.com |
madu 26.05.2005 15:15:19 | |
---|
Täälläkin on viimepäivinä soinut ahkerasti mesmerize. Loistava kiekko! Mulla on jäänyt jo useammaksi päiväksi päähän soimaan Malakianin hoilaus Radio/Video biisissä. :) Me likes. |
aleksi 26.05.2005 16:35:57 | |
---|
Mulle tulee ihan Metallican Orion -biisi mieleen tosta Old School Hollywoodin alku- ja väliosasta. "open hands to the wind" |
Vasenniplaaja 26.05.2005 19:20:17 (muokattu 26.05.2005 19:27:54) | |
---|
...ei se, että ne ovat parodiaa tee niitä yhtään paremman kuuloisiksi. Ehkäpä noinkin, mutta parodia kun on monella tavalla omalaatuinen taiteenlaji. Parodiaa ei voi olla olemassa an sich, vaan sillä täytyy olla jokin kohde/esikuva. Niinpä parodiaa ei koskaan voi myöskään arvostella itsenäisenä objektina, vaan siihen liittyy väistämättä parodioinnin kohde. Niinpä esimerkiksi Kummelin Tuomiopäivä saattaa itsenäisenä kappaleena olla aivan perseestä, mutta on myönnettävä että se parodioi eräitä metallin tyylilajeja aika nerokkaasti. Sama juttu monista suosituista elokuvista tai tv-sarjoista tehdyissä parodioissa. Ne saattavat itsessään olla täysin ala-arvoista viihdettä, mutta ovatko ne hyvää parodiaa? Se onkin jo toinen kysymys. E: Perkele kun muuten on hyvä ralli tuo Question! Tankian pääsee vaihteeksi loistamaan rauhallisella äänellään, ja huuto-osissa miesten äänet on miksattu melkein kohdalleen. Helvetin kova biisi on tämä. "You play pretty well for someone with no real problems." |
Muovinen 27.05.2005 11:39:27 | |
---|
Pääsin nyt vihdoinkin kuunteleen levyä muilla kuin kuulokkeilla ja kyllä tuon soundipolitiikan heikkouden kuulee aivan selvästi. Ensimmäisenä pistää korvaan rasittavat diskantit symbaaleissa ja toisaalta taas todella ohut bassorekisteri. Pistin sitten ihan vertailun vuoksi Toxicityn soimaan ja johan se basso löytyi sieltä! Kitarasoundikin on muhevampi. Ehkä tämä on jonkun mielestä kosmetiikkaa mutta minun mielestäni notkahdus Toxicitystä on niin selvä, ettei sitä voi olla huomioimatta. Ja testikuuntelua ei ole sitten suoritettu millään Anttilastereoilla tai pahvisilla autokaiuttimilla. "nothing hurts like someone who knows everything about you, leaving you behind" -Mr. E |
Vasenniplaaja 27.05.2005 12:33:17 | |
---|
Pääsin nyt vihdoinkin kuunteleen levyä muilla kuin kuulokkeilla ja kyllä tuon soundipolitiikan heikkouden kuulee aivan selvästi. Ensimmäisenä pistää korvaan rasittavat diskantit symbaaleissa ja toisaalta taas todella ohut bassorekisteri. Pistin sitten ihan vertailun vuoksi Toxicityn soimaan ja johan se basso löytyi sieltä! Kitarasoundikin on muhevampi. Ehkä tämä on jonkun mielestä kosmetiikkaa mutta minun mielestäni notkahdus Toxicitystä on niin selvä, ettei sitä voi olla huomioimatta. Näinhän se on. Itse jopa säikähdin isommilla stereoilla kuunnellessani että onko kajareissa vikaa, kun ei kuulu kitara saatikka basso. Huolestuttavaa... Ei tuolle oikein voi keksiä mitään järjellistä selitystä. Liekö kyseessä Malakianin kuningasidea, Rubin kun yleensä miksaa oikein maukkaita soundeja? "You play pretty well for someone with no real problems." |
Cathi777 27.05.2005 12:34:46 | |
---|
Näinhän se on. Itse jopa säikähdin isommilla stereoilla kuunnellessani että onko kajareissa vikaa, kun ei kuulu kitara saatikka basso. Huolestuttavaa... Ei tuolle oikein voi keksiä mitään järjellistä selitystä. Liekö kyseessä Malakianin kuningasidea, Rubin kun yleensä miksaa oikein maukkaita soundeja? Minkä ihmeen levyn te ootte saanut käsiinne, kun ei mulla mitään tuollaisia soundillisia ongelmia ole ollut?? Only pop music can break my heart... |
Vasenniplaaja 27.05.2005 12:49:53 | |
---|
Väitätkö siis, että omassa levyssäsi on yhtä munakkaat soundit kuin Toxicityllä? Herrajeesus. En usko! "You play pretty well for someone with no real problems." |
dictatorsh*t 27.05.2005 13:06:18 (muokattu 27.05.2005 13:07:18) | |
---|
No nyt olen sitten kuunnellut levyn pari kertaa läpi ja onhan se nyt hyvä. Suurin osa biiseistä on joko hyviä tai huippuja mutta sitten on tämä Hollywood -kaksikko. Ensinnäkin Old School Hollywood on kuraa noine robottiäänineen, voi tietty olla että mielipide vielä muuttuu, mutta ei kuulosta yhtään siltä bändiltä joka on mielestäni erittäin kova. Sitten taas Lost In Hollywoodissa on ihan ok, ei kuitenkaan nouse useamman muun levyn biisin tasolle. Pitää vielä kuunnella jos noistakin vaikka oppisi pitämään enemmän. Väitätkö siis, että omassa levyssäsi on yhtä munakkaat soundit kuin Toxicityllä? Tässä olen kanssa samaa mieltä, munattomammat soundit kuin Toxicityllä. Missä se bassokin on? "The dead swans lay in the stagnant pool.
They lay, they rotted. They turned around occassionally.
Bits of flesh dropped off them from time to time.
And sank into the pool's mire.
They also smelt a great deal." |
lxi 27.05.2005 13:24:35 | |
---|
Nyt muutaman kuuntelun jälkeen osaisin ehkä sanoa muutakin kuin ympäripyöreää kehumista. Vapaata assosiaatiota siis: Levyllä on todella vähän huonoja biisejä. Tai oikeastaan ei yhtään oikeasti huonoa. Radio/Videossa parasta on se humppa-reggae-osuus, muuten se menee hieman ohi. This Cocaine... puolestaan on aika omituinen veto, mutta toimii kyllä tuollaisena puolihäröilynä. Huomaan olevani monessa asiassa eri mieltä ketjun yleisten mielipiteiden kanssa. Levyn loppupuolen biisit ovat vähintään yhtä hyviä kuin alkupuolen, varsinkin tuo Hollywood-biisikaksikko toimii aivan loistavasti. Old School Hollywoodissahan on aivan timanttinen kertsi, ja Lost in Hollywood on täysin mallikelpoinen lopetusbiisi levylle. Malakianin ääni ja sen suuri käyttömäärä ei häiritse minua lainkaan. Kaverilla on hyvä, persoonallinen ja kuitenkin suhteellisen monipuolinenkin ääni, ja moista resurssia olisi sääli jättää käyttämättä. Muistan jo Toxicitya kuunnellessani olleeni sitä mieltä, että Daronille sietäisi antaa hieman enemmän kuuluvuutta. Tämä ei kuitenkaan poissulje sitä tosiasiaa, että Serj Tankian on aivan järjettömän hyvä ja venyvä laulaja ja tälläkin levyllä on huikeita suorituksia. Miesten äänet sopivat sitä paitsi niin täydellisesti yhteen, että tuo paljon käytetty kaksiäänisyys on levyn suurimpia ansioita. Levy onnistuu kaiken lisäksi olemaan juuri täydellisen mittainen: kantaa alusta loppuun, ja jättää juuri sellaisen mukavan näläntunteen että tekee mieli laittaa kiekko samantien uudestaan soimaan alusta. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. kuunneltua |
author 27.05.2005 14:03:16 (muokattu 27.05.2005 14:04:40) | |
---|
Malakianin ääni ja sen suuri käyttömäärä ei häiritse minua lainkaan. Kaverilla on hyvä, persoonallinen ja kuitenkin suhteellisen monipuolinenkin ääni, ja moista resurssia olisi sääli jättää käyttämättä. Muistan jo Toxicitya kuunnellessani olleeni sitä mieltä, että Daronille sietäisi antaa hieman enemmän kuuluvuutta. Olen ihan samaa mieltä tässä asiassa. Mielestäni viime levyn jälkeen kehuttiin kovasti Daronin stemmoja ja toivottiin enemmän miehen ääntä levylle. Nyt kun sitä saatiin niin ollaan tyytyväisiä. Lost in Hollywood on noussut yhdeksi suosikiksi monien kuuntelukertojen jälkeen. Tankianin ääni sopii loistavasti siinä kappaleessa taka-alalle Daronin laulaessa leadit. Levy onnistuu kaiken lisäksi olemaan juuri täydellisen mittainen: kantaa alusta loppuun, ja jättää juuri sellaisen mukavan näläntunteen että tekee mieli laittaa kiekko samantien uudestaan soimaan alusta. Itse aattelin ekaks että levy on vähän liian lyhyt. Vasta kun on päässyt vauhtiin niin levy loppuu. Siksi tuleekin yleensä kuunneltua kaksi kertaa putkeen kun menee esim. kävelylle. Mutta toisaalta se on hyvä jättää vähän sitä nälkääkin syksyä varten. Mutta on se vaan ihme bändi kun joka kerta onnistuu ylittämään itsensä. |
Ziggy Bubba 27.05.2005 16:07:22 | |
---|
Tässä olen kanssa samaa mieltä, munattomammat soundit kuin Toxicityllä. Missä se bassokin on? Malakian jutteli Guitar Worldin haastiksessa että halusi kitarasoundiinsa lisää midiä ja yläpäätä. Onhan noi nu-metal murinamatot jo kuultu, ihan virkistävää särmää mun mielestä. Bassoja ei tosiaan juurikaan kuule... Aika ihme natinaa noista soundeista. Eihän tuo lievä rupisuus ja ylä-äänisyys ole vielä mitään. Metallican pojat unohti miksata viimeisimpänsä kokonaan! :D www.mikseri.net/sigkk Fattest shit on the planet! |
Cathi777 27.05.2005 16:11:29 | |
---|
Malakian jutteli Guitar Worldin haastiksessa että halusi kitarasoundiinsa lisää midiä ja yläpäätä. Onhan noi nu-metal murinamatot jo kuultu, ihan virkistävää särmää mun mielestä. Bassoja ei tosiaan juurikaan kuule... Aika ihme natinaa noista soundeista. Eihän tuo lievä rupisuus ja ylä-äänisyys ole vielä mitään. Metallican pojat unohti miksata viimeisimpänsä kokonaan! :D Samaa mieltä. Miksi tehdä levystä toiseen samanlaista soundia?? Juuri tuollainen tuuletus tekee hyvää. Ja kyllä noi soundit silti edelleen potkii todella hyvin. Ei ainakaan mulla ole ollut sen suhteen mitään ongelmaa. Soundi on muutenkin paljon raikkaampi kuin aikaisemmin. Only pop music can break my heart... |
kouranka 27.05.2005 16:14:45 | |
---|
Tänään ostin, hyvältä kuulostaa. Kun Mustanaamiolla on darra muut pitää turpansa kiinni. |
Veco 27.05.2005 16:49:30 | |
---|
Muistaakseni Revenga-kappaleessa on kopioitu suoraan Emperoria. I Am The Black Wizards kappaletta. Vissiin tarkoituksella. Erittäin tosi ison järkyttävän kokoisen valtava. |