Aihe: Dream Theater
1 2 3 4 5195 196 197 198 199 200
Vessajono
06.02.2025 10:27:03
https://kaaoszine.fi/parasomnia-on- … rtnoyn-kunnianhimoinen-taidonnayte/

Albumin huippuhetkiin kuuluvat keskivaiheen Dead Asleep ja Midnight Messiah.

Jos Midnight Messiah kuuluu albumin huippuhetkiin, niin odotukset laski kyllä entistäkin alemmas.
Duro: Veikkaan ettei Vessajono paljoo kysele miten missä ja kuinka Menneniä käyttää.
Vessajono
07.02.2025 01:05:49
Voi herranjumala.

En odottanut mitään ja petyin siitä huolimatta.
Duro: Veikkaan ettei Vessajono paljoo kysele miten missä ja kuinka Menneniä käyttää.
JeKo
07.02.2025 01:30:15

No niin, eka kuuntelukerta takana. Ei kyllä vakuuttanut sitten yhtään millään tavalla - todella tasapaksu, puuduttava ja mitäänsanomaton kokonaisuus. Portnoyn levyistä ehdottomasti heikoin esitys.

Vaikea uskoa että sama bändi on joskus saanut aikaan niinkin timanttiset tuotokset kuin I&W ja SFAM.
"The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
temander
07.02.2025 08:16:58 (muokattu 07.02.2025 08:38:21)
Loppupeleissä aika hajuton mauton väritön pakkaus. Saa nähdä, aukeaako muutaman kuuntelukerran jälkeen.

Komppaan edellistä; toistaiseksi ainakin vaikuttaisi Portnoyn aikaisista levyistä heikoimmalta.

E: Petruccin soolo Bend the Clockissa oli loistava.
You know you never know you know
phiit
07.02.2025 09:10:53 (muokattu 07.02.2025 10:47:03)
Kääntyy kelkka, eka kuuntelu takana ja erittäin positiivinen yllätys. Vähän pitää Portnoyn ohi kuunnella koska tulee sitä samaa filliä pakotellen aivan vaa liikaa samanjunausta mut biisit osottautuu oikein hyviks.

Edit. isona plussana ettei yhtäkään juustoballadia tyylii Wither tai Walk Beside You mukana
Vessajono
07.02.2025 09:20:08
temander: Loppupeleissä aika hajuton mauton väritön pakkaus. Saa nähdä, aukeaako muutaman kuuntelukerran jälkeen.

Komppaan edellistä; toistaiseksi ainakin vaikuttaisi Portnoyn aikaisista levyistä heikoimmalta.

E: Petruccin soolo Bend the Clockissa oli loistava.

Bend the Clock oli harvoja valonpilkahduksia, mut sekin oli niin ennalta-arvattava ja kaavamainen että suurin osa pisteistä meni siinä. The Shadow Man Incidentissä oli jossain siellä lopussa joku kymmenen sekuntia ihan kivan kuuloisia melodioita.

Siinäpä ne oli tämän pökäleen huippuhetket.
bedlam
07.02.2025 09:51:41 (muokattu 07.02.2025 09:52:06)

Vahingossa lähti juutuubista pyörimään päätösbiisi ja ne kappaleen ekat minuutit kuulosti mun korvaan paremmalta kuin mikään mitä ovat vuosikymmeniin tehneet. Tarttuvia melodioita ja riffejä. Joo, jokainen osio oli vähän kuin jostain vanhasta biisistä varastettu mutta siksi kai siitä tulikin lämpimän nostalgiset vibat. Pitää ainakin kyseinen kipale makustella illemmalla ihan kunnolla.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
phiit
07.02.2025 10:09:14
bedlam: Vahingossa lähti juutuubista pyörimään päätösbiisi ja ne kappaleen ekat minuutit kuulosti mun korvaan paremmalta kuin mikään mitä ovat vuosikymmeniin tehneet. Tarttuvia melodioita ja riffejä. Joo, jokainen osio oli vähän kuin jostain vanhasta biisistä varastettu mutta siksi kai siitä tulikin lämpimän nostalgiset vibat. Pitää ainakin kyseinen kipale makustella illemmalla ihan kunnolla.

Nostalgia on sairaus ;) on tällä levyllä siellä täällä kyllä todella paljon leikkaaliimaa osia vanhoista biiseistä, vielä ei osaa sanoa onko hyvä asia vai ei mut ylipäätään aina pitäs mennä eteenpäin eikä taaksepäin. Toinen kierros kuunteluun ja sit saa hetken aikaa jäädä mehustumaan takaraivoon.
Vessajono
07.02.2025 10:13:06
bedlam: Vahingossa lähti juutuubista pyörimään päätösbiisi ja ne kappaleen ekat minuutit kuulosti mun korvaan paremmalta kuin mikään mitä ovat vuosikymmeniin tehneet. Tarttuvia melodioita ja riffejä. Joo, jokainen osio oli vähän kuin jostain vanhasta biisistä varastettu mutta siksi kai siitä tulikin lämpimän nostalgiset vibat. Pitää ainakin kyseinen kipale makustella illemmalla ihan kunnolla.

Mulle se suurin ongelma on just se, että mä en parhaalla tahdollanikaan onnistu löytämään tästä levystä mitään tarttuvaa. En melodioita eikä riffejä, en yhtään mitään. Tää on vaan ihan sellasta makkaraa, joka menee toisesta korvasta sisään ja tulee toisesta ulos.

Kuvaavaa on, että Night Terrorin "meh, ihan ok" -kertsi on ainoa, missä tuntuu olevan edes mitään yritystä. 20 vuotta sitten sitä ois pitänyt levyn paskimpana.
bedlam
07.02.2025 10:28:31

Vessajono: Mulle se suurin ongelma on just se, että mä en parhaalla tahdollanikaan onnistu löytämään tästä levystä mitään tarttuvaa. En melodioita eikä riffejä, en yhtään mitään. Tää on vaan ihan sellasta makkaraa, joka menee toisesta korvasta sisään ja tulee toisesta ulos.

Kuvaavaa on, että Night Terrorin "meh, ihan ok" -kertsi on ainoa, missä tuntuu olevan edes mitään yritystä. 20 vuotta sitten sitä ois pitänyt levyn paskimpana.

Tarttuvuuskin on kuulijan korvassa, mulle toi Night Terrorin kertsi ei millään tavalla muistuta tarttuvaa melodiaa mutta ton The Shadow Man Incidentin alusta tarrasi heti päähän pari riffiä.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
Vessajono
07.02.2025 10:31:35
bedlam: Tarttuvuuskin on kuulijan korvassa, mulle toi Night Terrorin kertsi ei millään tavalla muistuta tarttuvaa melodiaa mutta ton The Shadow Man Incidentin alusta tarrasi heti päähän pari riffiä.

The Shadow Man Incidentissä se intron kertaus siellä loppupuolella on hyvä ja ehkä levyn huippuhetki mitä melodioihin tulee. Harmi, että ne loput 19 minuuttia siinä ympärillä on jokseenkin turhanpäivästä huttua.
bedlam
07.02.2025 10:40:32

Vessajono: The Shadow Man Incidentissä se intron kertaus siellä loppupuolella on hyvä ja ehkä levyn huippuhetki mitä melodioihin tulee. Harmi, että ne loput 19 minuuttia siinä ympärillä on jokseenkin turhanpäivästä huttua.

Juu, täytyy tutustella paremmin tosiaan viinin kera iltasella. Mutta mulle tää biisi hakkaa jo jonkun Octavariumin mennen tullen noilla ekoilla minuuteilla.
jtpennane
07.02.2025 10:42:26
Ihan hyviä juttujahan tuolla on joukossa, Petruccin hommat toimii edelleen ja Portnoy on lapsuuden sankari joten saa paljon anteeksi. Kyllä niitä huippuhetkiä saa toisaalta etsiä suurennuslasin kanssa.

Liuhuparrasta en oo koskaan välittäny (Derek oli paras DT:n kiipparisti, fight me) ja lauluitta levy ois parempi.

On tässä silti joku muovisuus usein läsnä, kuulostaa samalta miltä kannet näyttää. Hyi.
E#
Shredator
07.02.2025 12:02:33

Sinkkubiisien vuoksi ei ollut mitään odotuksia, mutta tässähän olikin ihan kelpo juttuja. Kaksi viimeistä biisiä on sitä DT:tä mitä olen kaipaillutkin ja biisien välissä olevat siirtymät olivat hyvin ja hyvällä maulla tehtyjä.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Vessajono
07.02.2025 12:35:00
Shredator: Sinkkubiisien vuoksi ei ollut mitään odotuksia, mutta tässähän olikin ihan kelpo juttuja. Kaksi viimeistä biisiä on sitä DT:tä mitä olen kaipaillutkin ja biisien välissä olevat siirtymät olivat hyvin ja hyvällä maulla tehtyjä.

Jos nyt draaman kaaresta puhutaan niin In the Arms of Morpheus jää kyllä aivan irralliseksi. Joo, toki siinä pyöritellään teemoja muista biiseistä, mut kun Night Terrorinkin intro on sellanen, että sillä vois aivan hyvin avata levyn niin tuntuu jotenkin siltä, että joku vaan skippaa takaisin alkuun heti intron jälkeen.
Regalis Apertura
07.02.2025 15:36:26
Pari kertaa nyt kuunneltu kokonaan ja kyllä täytyy myöntää että sellainen "välimallin" DT-levy noin kokonaisuutena tällä kertaa. Jo tuo In The Arms Of Morpheus oli aika hämmentävän irrallinen muihin verrattuna. Miksiköhän tuo sitten valittiin mukaan levylle? Vain DT itse tietää. Ei tämä muuten sentään ihan sysipaskakaan ole eli ihan hyviäkin hetkiä löytyy sieltä täältä. En vielä osaa sanoa ihan biisikohtaisesti mikä olisi parempi kuin joku toinen tässä vaiheessa joten ei kun lisää kuuntelua;)...
rakula
07.02.2025 16:08:21
Ranggaa hewiähän sieltä tuli vieläkin rajummilla lyriikoilla varustettuna. Kertooko Night Terror Petruccin yöllisistä eturauhasvaivoista ?
Sun skittas maalin alta paljastui todella hieno puupinta
Kontiak
07.02.2025 17:54:12
JeKo: Vaikea uskoa että sama bändi on joskus saanut aikaan niinkin timanttiset tuotokset kuin I&W ja SFAM.

Parasomnia kuulostaa ihan samalta kuin SFAM (ja kaikki DT-levyt sen jälkeen) ja/eli todella erilaiselta kuin I&W.

Sellainen yksi ja sama jatkuva monotoninen SFAM-surina.
"Improvisation is a genesis of composition" - YJM
Randomizer
07.02.2025 18:13:22 (muokattu 07.02.2025 18:14:09)
Muuten korvasta sisään, korvasta ulos perusheviä. Paitsi tokavika biisi jäi sen verran mieleen että piti kuunnella uudestaan. Tekisipä DT levyllisen tommosta vähän hempeepää ja raikkaampaa kamaa, vailla järjetöntä tilua.
Lopettaa etenemisen, kun luulee että jää...
Shredator
07.02.2025 19:07:16

Randomizer: Muuten korvasta sisään, korvasta ulos perusheviä. Paitsi tokavika biisi jäi sen verran mieleen että piti kuunnella uudestaan. Tekisipä DT levyllisen tommosta vähän hempeepää ja raikkaampaa kamaa, vailla järjetöntä tilua.

Yksi ongelmahan tässä levyssä on että sitä tilua ei ole tarpeeksi. Sillä näet voisi kompensoida sävellyksien puutteita.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)