![]() 25.07.2013 09:29:43 | |
---|---|
phiit: On tässä ny kyse muustaki kun vaan bassolinjoista, eiköhän Turtillo enempi vielä soita mitä sille sanotaan että "soita näin" ku Jason :D Ei siinä ajatusta edes tarvita Ai? Kerrotko tuosta vielä konkreettista esimerkkiä? http://www.petrilampela.net | |
![]() 25.07.2013 09:30:09 | |
bedlam: Ai? Kerrotko tuosta vielä konkreettista esimerkkiä? Kuuntele ajatuksella ja katsele keikkoja silmillä? ;) | |
![]() 25.07.2013 09:34:52 (muokattu 25.07.2013 10:36:46) | |
phiit: Kuuntele ajatuksella ja katsele keikkoja silmillä? ;) En ole koskaan linkittänyt niitä hassuja kuvia vastauksiksi, mutta nyt kyllä joku mehevä facepalm-kuva olisi paikallaan. "Kuuntele ajatuksella". Kuuletsä Death Magneticilla bassolinjat? Itse en kuule. Kuuletsä Justicen bassot ja tarkemmin vielä sen kuinka paljon Jasonia on käsketty soittaa niinkuin se soitti? "Katsele keikkoja". Keikkatallenteesta näkee miten Trujillo soittaa Jasonia enemmän niinkuin sen on käsketty soittaa? Eihän ne edes soita Trujillon aikaisia biisejä livenä :D Kaikki nämä viimeiset viestit vain vahvistivat sitä kuvaa, mikä mulla olikin. Eli tällä Jason-kaipauksella ei ole käytännössä mitään tekemistä musiikin kanssa. http://www.petrilampela.net | |
![]() 25.07.2013 09:57:23 | |
Kuuntele vaikka sitten tuo taannoinen Anesthesia Turtillon tulkitsemana, täysin munaton soundi ja vetää "opettelin tän nuottikirjasta" asenteella vailla minkäänlaista tunnetta. Siinä pieni ero, ei mitään mojoa ukolla, onneksi Jason ei lähtenyt raiskaamaan tuota. Death Magneticilla kyllä kuulee bassolinjat, Justicella ei niin hyvin mutta niitä siellä kuitenkin on, livevedoista voi bongata paremmin. | |
![]() 25.07.2013 10:01:09 (muokattu 25.07.2013 10:06:49) | |
phiit: Kuuntele vaikka sitten tuo taannoinen Anesthesia Turtillon tulkitsemana, täysin munaton soundi ja vetää "opettelin tän nuottikirjasta" asenteella vailla minkäänlaista tunnetta. Siinä pieni ero, ei mitään mojoa ukolla, onneksi Jason ei lähtenyt raiskaamaan tuota. Ai, sen olisi pitänyt kieltäytyä soittamasta tuota vaikka ajatuksena oli nimenomaan soittaa koko debyyttilevy läpi. "Sori pojat, ei onnistu" :D http://www.petrilampela.net | |
![]() 25.07.2013 10:02:30 (muokattu 25.07.2013 10:02:50) | |
bedlam: Ai, sen olisi pitänyt kieltäytyä soittamasta tuota vaikka ajatuksena oli nimenomaan soittaa koko debyyttilevy läpi. "Sori pojat, ei onnistu" :D En ole nähnyt tuota vetoa, mutta kysyn nyt että oikeasti sun mielestä Trujillon soitanto on Metallican livekunnossa se heikoin lenkki. Pitäisköhän sun itse nyt vähän kuunnella ja katsella tarkemmin... ;) Eihän nyt ollu kyse Metallican livekunnosta vaan Turtillo vs Newsted ja Newstedin jälkeiset levyt? | |
![]() 25.07.2013 10:05:21 (muokattu 25.07.2013 10:05:40) | |
bedlam: Ai, sen olisi pitänyt kieltäytyä soittamasta tuota vaikka ajatuksena oli nimenomaan soittaa koko debyyttilevy läpi. "Sori pojat, ei onnistu" :D En ole nähnyt tuota vetoa, mutta kysyn nyt että oikeasti sun mielestä Trujillon soitanto on Metallican livekunnossa se heikoin lenkki? Pitäisköhän sun itse nyt vähän kuunnella ja katsella tarkemmin... ;) Jos koko muun bändin soitanta kuulostaa känniseltä apinalaumalta, niin eihän sillä yhdellä soittokuntoisella ole muuta mahdollisuutta kuin rämistellä samaan tyyliin taustalla. 90-luvulla koko bändi soitti tiukemmin livenä, joten Jasonillakin oli pikkasen kivempi ja ennenkaikkea helpompi homma soitella mukana. http://www.petrilampela.net | |
![]() 25.07.2013 10:06:17 | |
bedlam: En ole nähnyt tuota vetoa, mutta kysyn nyt että oikeasti sun mielestä Trujillon soitanto on Metallican livekunnossa se heikoin lenkki? Pitäisköhän sun itse nyt vähän kuunnella ja katsella tarkemmin... ;) Jos koko muun bändin soitanta kuulostaa känniseltä apinalaumalta, niin eihän sillä yhdellä soittokuntoisella ole muuta mahdollisuutta kuin rämistellä samaan tyyliin taustalla. 90-luvulla koko bändi soitti tiukemmin livenä, joten Jasonillakin oli pikkasen kivempi ja ennenkaikkea helpompi homma soitella mukana. Eihän nyt ollu kyse Metallican livekunnosta vaan Turtillo vs Newsted ja Newstedin jälkeiset levyt? | |
![]() 25.07.2013 10:07:55 (muokattu 25.07.2013 10:11:34) | |
phiit: Eihän nyt ollu kyse Metallican livekunnosta vaan Turtillo vs Newsted ja Newstedin jälkeiset levyt? Niin ja kuten olen pariin otteeseen maininnut, niin levyjen huonoudella ja hyvyydellä ei ole mitään tekemistä kulloisenkin basistin kanssa. Poikkeuksena Burtonin aikaiset levyt. Itsehän vedit tuon livesoiton tähän mukaan. Ainoa konkreettinen selitys Jasonin paremmuudelle on ollut tähän mennessä, että Trujillo näyttää ja kuulostaa orangilta. En ole vakuuttunut. http://www.petrilampela.net | |
![]() 25.07.2013 10:10:54 (muokattu 25.07.2013 11:03:25) | |
bedlam: Niin ja kuten olen pariin otteeseen maininnut, niin levyjen huonoudella ja hyvyydellä ei ole mitään tekemistä kulloisenkin basistin kanssa. Tottakai sillä voi olla / on, jos joku esim Jason potkii perseelle ja sanoo että nyt on ihan paskaa niin varmasti vaikuttaa lopputulokseen eikä mennä siitä mistä aita matalin, sitä nää Jason jälkeiset levyt ovat tätä valitettavasti olleet. Tietenkään ei voi varmuudella sanoa että Jasonilla ois ollu osuutta asiaan mutta tyyli ja levyt on olleet erittäin heikkoa laatua Jasonin lähdön jälkeen. Mysös livekunto (Lars ja Kirk). EDIT, lisäys "hot news": Eihän sen jonku tarvi kuin olla seläntakana vaikka seisomassa ja inspiroimassa ihmistä. Sanohan Hetfield itekin Jasonista että oli "veli" joten varmasti otti koville kaverin lähtö bändistä :( | |
![]() 25.07.2013 10:16:07 (muokattu 25.07.2013 10:18:10) | |
phiit: Tottakai sillä voi olla / on, jos joku esim Jason potkii perseelle ja sanoo että nyt on ihan paskaa niin varmasti vaikuttaa lopputulokseen eikä mennä siitä mistä aita matalin, sitä nää Jason jälkeiset levyt ovat tätä valitettavasti olleet. Tietenkään ei voi varmuudella sanoa että Jasonilla ois ollu osuutta aikaan mutta tyyli ja levyt on olleet erittäin heikkoa laatua Jasonin lähdön jälkeen. Myös livekunto (Lars ja Kirk). Ai, Metallican klassikkosävellykset ovat syntyneet sen takia, että basisti potki Hetfieldiä perseelle? Ja bändin soittokunto on myös siitä kiinni, että basisti ei komenna tarpeeksi? Nythän tämä menee jo mahtavaksi :D Mun käsityksen mukaan Jason ei kyllä todellakaan potkinut Hetfieldiä perseelle sävellysten laadussa, vaan teki kiltisti niinkuin "pomot" käskivät. Tuohon aikaan bändissä oli kaiken perusteella sen verran diktatuurimeininki, että tuskin edes Hammet hirveästi on asettunut poikkiteloin minkään musiikillisen asian kanssa. http://www.petrilampela.net | |
![]() 25.07.2013 10:18:05 | |
bedlam: Ai, Metallican klassikkosävellykset ovat syntyneet sen takia, että basisti potki Hetfieldiä perseelle? Ja bändin soittokunto on myös siitä kiinni, että basisti ei komenna tarpeeksi? Nyt tämä menee jo mahtavaksi, oiskohan parempi lopettaa :D Sen vain sanon tähän, että mun käsityksen mukaan Jason ei kyllä todellakaan potkinut Hetfieldiä perseelle sävellysten laadussa, vaan teki kiltisti niinkuin päällikkö käski. Metallican klassikkosävellykset teki Dave Mustaine ;) Sun käsitys on sun käsitys, jos Jasonin jälkeiset levyt susta on samalla tasolla kuin Jasonin aikaiset tai vanhemmat niin kannattanee tilata Metallican huppari ja lippis ja mennä kylille fanittaa ;) | |
![]() 25.07.2013 10:19:29 (muokattu 25.07.2013 10:22:16) | |
phiit: Sun käsitys on sun käsitys, jos Jasonin jälkeiset levyt susta on samalla tasolla kuin Jasonin aikaiset tai vanhemmat niin kannattanee tilata Metallican huppari ja lippis ja mennä kylille fanittaa ;) Missähän minä noin olen sanonut? Olisiko liikaa vaadittu, että lukisit viestit ennenkuin alat trollailemaan, kiitos. Death Magnetic on bändin huonoin levy aika heittämällä. E: tosin en näe kyllä merkittävää tasonlaskua Reloadista St Angeriin. http://www.petrilampela.net | |
![]() 25.07.2013 10:21:46 | |
bedlam: Missähän minä noin olen sanonut? Lukisitko viestit ennenkuin vastaat, kiitos. Death Magnetic on bändin huonoin levy aika heittämällä. St. Anger on bändin huonoin levy heittämällä. Kiitos | |
![]() 25.07.2013 10:34:40 | |
phiit: St. Anger on bändin huonoin levy heittämällä. Kiitos Ok. Koska näytät ohittavan kaikki mun mielestä ihan asialliset kysymykset täydellisesti, olen nyt vakuuttunut että sun kohdalla kyseessä on nimenomaan fiilikset ja nostalgia. Jason on vaan sun mielestä parempi tyyppi. Eikä siinä selityksessä mitään vikaa ole, turhaa vain koettaa naamioida sitä sellaisten faktojen taakse jotka eivät pidä paikkaansa. http://www.petrilampela.net | |
![]() 25.07.2013 10:38:28 (muokattu 25.07.2013 10:41:22) | |
bedlam: Ok. Koska näytät ohittavan kaikki mun mielestä ihan asialliset kysymykset täydellisesti, olen nyt vakuuttunut että sun kohdalla kyseessä on nimenomaan fiilikset ja nostalgia. Jason on vaan sun mielestä parempi tyyppi. Eikä siinä selityksessä mitään vikaa ole, turhaa vain koettaa naamioida sitä sellaisten faktojen taakse jotka eivät pidä paikkaansa. Ohitan asiattomat kysymyksesi jotka eivät liity tähän aiheeseen, älä vakuutu liikaa. Edelleen fanitan Metallicaa mutta Trujillo on väärä mies bändiin ja Jasonin jälkeiset levyt ei kuuntelua kestä. Keikalla bändi toki toimii livetilanteessa hyvin, livetallenteet joita varsinki Larsin osalta isolla kädellä korjailtu jälkeenpäin aiheuttaa sen facepalm reaktion. Faktahan on silti että Jasonin jälkeiset levyt on silkkaa paskaa (tarkennuksena Metallica tasolla!), ei siihen mitään verhoa eteen tarvita sen toteakseen. | |
![]() 25.07.2013 10:42:22 (muokattu 25.07.2013 10:43:20) | |
phiit:Faktahan on silti että Jasonin jälkeiset levyt on silkkaa paskaa, ei siihen mitään verhoa eteen tarvita sen toteakseen. Tästähän ei ollut kyse vaan siitä ,että onko tuo huonous Newstedin puuttumisen aiheuttamaa.Newstedin merkitys bändissä ei ollut läheskään Burtonin luokkaa ja mies oli tuskin paljoa muuta kuin pätevä rivibasisti bändissä. Tässä newsted-palvonnassahan on pitkälti kyse nostalgiasta yms.Ei niinkään musiikista. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" | |
![]() 25.07.2013 10:44:21 (muokattu 25.07.2013 10:45:25) | |
PsychedelicWarlord: Tässä newsted-palvonnassahan on pitkälti kyse nostalgiasta yms.Ei niinkään musiikista. Faktahan on silti että Jasonin jälkeiset levyt on silkkaa paskaa (tarkennuksena Metallica tasolla!). Tottakai Burton oli ja on edelleen kovin Metallica basisti, en itse ainakaan palvo Jasonia saati muitakaan Metallica basisteja. | |
![]() 25.07.2013 10:55:42 (muokattu 25.07.2013 10:56:05) | |
phiit: Ohitan asiattomat kysymyksesi jotka eivät liity tähän aiheeseen, älä vakuutu liikaa. Anteeksi, missä kohtaa olen esittänyt asiattoman kysymyksen? Ja arvaanko oikein, tähänkään ei tule vastausta? phiit: Faktahan on silti että Jasonin jälkeiset levyt on silkkaa paskaa (tarkennuksena Metallica tasolla!), ei siihen mitään verhoa eteen tarvita sen toteakseen. Niin, mutta kun olen yrittänyt sulle tässä selittää, että tuo ei liity tähän keskusteltavana olevaan basistien paremmusaiheeseen mitenkään. Ehkä tämä parempi jättää tähän, ehdin jo unohtaa millaista oli "keskustelu" Metallica-ketjussa :D http://www.petrilampela.net | |
![]() 25.07.2013 10:57:17 | |
bedlam: Anteeksi, missä kohtaa olen esittänyt asiattoman kysymyksen? Ja arvaanko oikein, tähänkään ei tule vastausta? Niin, mutta kun olen yrittänyt sulle tässä selittää, että tuo ei liity tähän keskusteltavana olevaan basistien paremmusaiheeseen mitenkään. Ehkä tämä parempi jättää tähän, ehdin jo unohtaa millaista oli "keskustelu" Metallica-ketjussa :D Lue vaikka tuosta sivu taaksepäin :P Hyvää yötä | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)