Aihe: Metallica
1 2 3 4 5168 169 170 171 172497 498 499 500 501
FatSam
01.12.2012 10:53:18

Ennakkotilasin ton Quebec-blurayn. Toivottavasti siinä ei oo tuollaiset mikseripöytäsoundit ku tuossa trailerissa. Monasti noissa katsojien laadukkailla vehkeillä kuvaamissa livepätkissä on munakkaammat soundit kuin esim. MetOnTour-pätkissä, joihin audio on vedetty käsittääkseni suht suoraan pöydästä. Eli sais olla mun puolesta vaikka vähän ylituotettu toi keikan ääniraita :)
"Chillaa, senkin läskisami." -M4ss3 m/
juhopetteri
01.12.2012 11:04:09
Artturi: Loistavaa! 'tallica-ketju on entisellään :-)

Kaikki allekirjoitan, paitti sen, että Metallica jotenkin lämppäreitään sorsis ja paskoja soundeja heille vaatis miksaajan tekeen. Pyh, sanon mä! Nehän on auttanu ties kuinka monta pienempää yhtyettä vuosien saatossa suurempaan suosioon ottamalla niitä mukaan megakiertueilleen. Samanlailla ku aikanaan Ozzy otti Metallican ja joutui toteamaan, että yleisössä oli enemmän Puppets ja Ride-paitoja kun mitään Bark At The Mooneja :-)

Juu, varmasti näin. Tämmönen fiilis vaan jäi lämppäreiden soundeja 'tallican soundeihin verratessani...mastodon ja lamb of god olivat tällöin lämppäämässä.
Brewtality
juhopetteri
01.12.2012 11:09:09
Fantasmic: Ihan oikeassa se on. Megadethillä on kyllä ollut hyvät ainekset ja hyvät soittajat mutta silti se jokin on aina jäänyt puuttumaan. Vaikka tuota miten kuulee ja kuuntelee, ei se vaan sitten lopulta potkaise oikein minnekään.

Pistinpä ihan perjantain kunniaksi(ja vittuillessani) Loadin, Reloadin ja Garage Incin soimaan. Vaikkei noista nyt löydykkään hirveää kaahausta tai kauhean tarttuvia riffejä, en oikein tajua mikä noissa vikanakaan on.
Hyviä rokkibiisejä ja Memory remains herättää vieläkin sellaisen kaihon teini-ikään(ja miksi helvetissä) että harva biisi pystyy samaan.

Tuli muuten eilen illalla lueskeltua vanhoja Metallican haastiksia ja törmäsin tuohon ikivanhaan Playboyn juttuun. Siinä kaverit kertoivat syyksi tyylin muutokselle Jamesin itsetunnon kasvun. Kaveri vaan yksinkertaisesti uskalsi kokeilla muutakin joten Bobrockilla ei liene kauheasti vaikutusta asiaan.
Muu bändihän ei ensialkuun ollut oikein innostunut Nothing else mathersista, kuinkas sitten kävi.

Viddu siis tuota, jopa ihan pidän loadista ja reloadista, taidanpa myös pyöritellä ne lautasella illemmalla. Hyviä biisejä, ja hyviä riffejä...yllättävän suosikkina (southern rock fani kun olen:) niin heittäisin mama saidin, hyvä slovari.
Brewtality
juhopetteri
01.12.2012 11:14:33
Jyrken: Jännä kun ite oon pitkään pitäny Kirk Hammettia jonkinasteisena vitsinä, mutta tämän vuoden aikana asenne on hiljalleen kääntynyt aitoon kunnioitukseen.

Mites, ei kai se oikeesti livenä boostaa soolojaan pelkällä Tube Screamerilla vahvarin eessä (jonka teknikko lavan takana kytkee päälle)? Ei kai vain siitä noin voimakasta läpileikkaavaa saundillista muutosta tuu, vai tuleeko? Ihan tuntuu, kuin sooloissa tulis volyymiäkin lisää sustainin ja keskiäänien kera, mutta eihän näin pitäs käydä pelkällä TS:llä?

Iteltä löytyy legendaarinen TS10. En ole ikinä oikein saanut sitä pedaali ketjussa skulaamaan halutulla tavalla, päädyin sit ihan halppis pre-am boosteriin joka ajaa asian...kyllä sillä tubella aika paljon saa voluumi boostia, mulla se lähinnä toimi vaan soundin tuhoajana, tai sit en vaan osaa...:)
Brewtality
kxkk
01.12.2012 14:46:46
juhopetteri: Iteltä löytyy legendaarinen TS10. En ole ikinä oikein saanut sitä pedaali ketjussa skulaamaan halutulla tavalla, päädyin sit ihan halppis pre-am boosteriin joka ajaa asian...kyllä sillä tubella aika paljon saa voluumi boostia, mulla se lähinnä toimi vaan soundin tuhoajana, tai sit en vaan osaa...:)

Miehet, se alkaa taas...
Mielipide!
CanYouStayStill
01.12.2012 15:25:57

"Why in the name of God you are not fucking your girlfriend? You should be listening her voice, not music! -Fuck you man, Zakk Wylde
Fantasmic
01.12.2012 19:28:00
CanYouStayStill: http://ylex.yle.fi/uutiset/popuutis … hti-omilleen-ja-perusti-levy-yhtion

Että tällaista sitten.

Mietinkin eilen että kun levydiili on umpeutunut, mikseivät pystytä omaa lafkaa.
Fantasmic
01.12.2012 19:30:23
juhopetteri: Viddu siis tuota, jopa ihan pidän loadista ja reloadista, taidanpa myös pyöritellä ne lautasella illemmalla. Hyviä biisejä, ja hyviä riffejä...yllättävän suosikkina (southern rock fani kun olen:) niin heittäisin mama saidin, hyvä slovari.

http://3.bp.blogspot.com/-Cg9GlqzJc … onalds-better-drink-my-own-piss.jpg
Tuomoo
01.12.2012 22:56:32 (muokattu 01.12.2012 23:04:38)
Lainausta parin sivun takaa:

bedlam: - bändit itse valitsi tuottajansa, eikä toisinpäin
- musta levy on ainakin minusta soundeiltaan selkeästi raskaampi ja hevimpi kuin ekat Metallica-levyt
- muutamassa biisissä oli alunperin nopea rässikomppi, mutta Lerssi itse halusi vaihtaa niihin puolta hitaamman peruskompin
- Bob Rock ehdotti eka sinkuksi Holier than Thou -biisiä, mutta bändi valitsi Enter Sandmanin

jne, jne, jne. Bob Rock teki ihan vain sitä mitä bändi häneltä pyysi.

Mä kuuntelin Black Albumia eilen, ja mietin, että miltähän levy kuulostaisi, jos Lars olisi soittanut rummut kuten Puppetsilla tai Justicella. Etenkin Don't Tread on Me:n kohdalla mietin, että jos rummut olisi vedetty aggressiivisesti, niin biisi olisi melko hemmetin rankkaa. Toisaalta fiksu veto mieheltä, Black Albumin biisit kuitenkin ovat soundeiltaan melko raskaat, ja moni biisi muutenkin on melko raskas, joten helposti olisi tullut vaikutelma, että tehdään viidettä kertaa samaa levyä putkeen. Mutta kun rumpujen tyyli vaihtui, vaihtui samalla koko levyn yleisilme, eikä ainakaan minun mielestäni huonompaan suuntaan.

Kuvitelkaapa itse vaikka Through the Neverin rummut soitettuna samoin kuin Puppetsilla. Biisi saattaisi olla melkoista kuraa, mielestäni parhaiten tämä biisi toimii juuri niin, miten biisi on levylle soitettu.

e: esimerkkinä rumpujen vaikutuksesta vaikka juurikin se keikka, kun Jordison tuurasi Larsia. Ainakin Creeping Death on Jordisonin rumpaloimana melko paskan kuuloinen: http://www.youtube.com/watch?v=qZQG4lCaKPc
Tokikaan biisi ei ole Black Albumilta, mutta ymmärtänette pointtini.
janezki_
01.12.2012 23:20:51
Olen hyvin pettynyt, levy-yhtiön nimi pitäisi olla Larssi Records.
Mie oon vaan basisti...
Megamättö
02.12.2012 00:08:08
Tuomoo: Lainausta parin sivun takaa:

Mä kuuntelin Black Albumia eilen, ja mietin, että miltähän levy kuulostaisi, jos Lars olisi soittanut rummut kuten Puppetsilla tai Justicella. Etenkin Don't Tread on Me:n kohdalla mietin, että jos rummut olisi vedetty aggressiivisesti, niin biisi olisi melko hemmetin rankkaa. Toisaalta fiksu veto mieheltä, Black Albumin biisit kuitenkin ovat soundeiltaan melko raskaat, ja moni biisi muutenkin on melko raskas, joten helposti olisi tullut vaikutelma, että tehdään viidettä kertaa samaa levyä putkeen. Mutta kun rumpujen tyyli vaihtui, vaihtui samalla koko levyn yleisilme, eikä ainakaan minun mielestäni huonompaan suuntaan.

Kuvitelkaapa itse vaikka Through the Neverin rummut soitettuna samoin kuin Puppetsilla. Biisi saattaisi olla melkoista kuraa, mielestäni parhaiten tämä biisi toimii juuri niin, miten biisi on levylle soitettu.

e: esimerkkinä rumpujen vaikutuksesta vaikka juurikin se keikka, kun Jordison tuurasi Larsia. Ainakin Creeping Death on Jordisonin rumpaloimana melko paskan kuuloinen: http://www.youtube.com/watch?v=qZQG4lCaKPc
Tokikaan biisi ei ole Black Albumilta, mutta ymmärtänette pointtini.

plussaa tuli.

kaikki on varmasti samaa mieltä ,että hyvän biisin mukaan kyllä nimettiin levyyhtiö ;)
Hot brute
02.12.2012 20:46:42
mä väitän edelleenkin että reload on metallican paskoin levy.
memory remains on kauhea laulu ja se muija pilaa sen lopullisesti.
oisko low man's lyric paras biisi koko levyltä, ja ehkä myös prince charming.
onko prince charming ikinä soitettu livenä?
ramionparas
02.12.2012 21:24:21

Hot brute: mä väitän edelleenkin että reload on metallican paskoin levy.

prince charming on levyn parhaimpia biisejä ja on kyl ihme, että sitä ei ole ikinä vedetty livenä..
http://www.evilpiggy.tk http://www.mikseri.net/epm http://www.myspace.com/evilpiggymachine
Fantasmic
02.12.2012 22:35:29

Onhan noita: Lulu, Ankerias, DM, "Black"...
Tuomoo
02.12.2012 22:46:02

Mäkään en kyseisetä levystä liiemmin välitä, tuo levy on mulla varmaan vähiten kuunneltu Metallican lätty. Load oli mahtava, ReLoad ei niinkään. Jostakin syystä tuo levy vain ei sinällään uppoa, mutta on siinä hyviäkin biisejä, ja livenä nuo biisit toimivat todella hyvin, hyvänä esimerkkinä esimerkiksi The Memory Remains S&M:llä.
bedlam
03.12.2012 09:37:35 (muokattu 03.12.2012 10:08:17)

Tuomoo: Mä kuuntelin Black Albumia eilen, ja mietin, että miltähän levy kuulostaisi, jos Lars olisi soittanut rummut kuten Puppetsilla tai Justicella. Etenkin Don't Tread on Me:n kohdalla mietin, että jos rummut olisi vedetty aggressiivisesti, niin biisi olisi melko hemmetin rankkaa.

Itte en kyllä saa päähän miten kolmospoljentoiseen Don't Tread on Me-biisiin voisi soittaa aggressiivisemmat ja hevimmät rummut? Ei siihen saisi tahtilajista johtuen sitä nopeaa rässikomppiakaan. Muutenkinhan biisi on melodioiltaan melko kevyt, kertsikin lähtee iloisesti duurissa.

Mutta Through the Never- ja Struggle Within -biiseissä tosiaan varmaan oli se nopea rässihumppakomppi alunperin. Mun mielestä jompaan kumpaan olisi voinut kyllä sen laittaakin, tuo keskitempoisuus yhdistettynä levyn pituuteen tekee kokonaisuudesta jotenkin puuduttavan.
http://www.petrilampela.net
phiit
03.12.2012 09:47:58 (muokattu 03.12.2012 09:48:07)

Ei ole, Load / Reload on molemmat oikeasti hyviä, Reload hitusen rankempi ja ehkä suoraviivaisempi. Oikeestaan noitten levyjen jälkeen on lähteny "alamäki", paitsi 2000 julkastu I Disappear sinkku joka oli vielä hyvä. Tuon jälkeen on suunta muuttunut ja jotenki ollu se punainen lanka hukassa
Metall1n JuudaS
03.12.2012 09:57:52
Metallican alkutuotanto on kyllä sitä "oikeata" Metallicaa eli thrash metallia aina
Kill 'Em Allista Justiceen.
Regalis Apertura
03.12.2012 10:58:40
Tässä olisi pariminuuttinen traileri (sori jos on jo aiemmin lisätty ketjuun):

http://www.inferno.fi/uutiset/katso … etallican-quebec-magnetic-traileri/
juhopetteri
03.12.2012 12:45:19
kxkk: Miehet, se alkaa taas...

Onko sulla joku ongelma?
Brewtality
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)