Aihe: Metallica
1 2 3 4 5167 168 169 170 171497 498 499 500 501
juhopetteri
30.11.2012 11:58:38
Hot brute: Juu näin se on, ei ole selvinpäin semmoista eläimellistä raivoa.
Ymmärtääkseni kundit 80 luvulla dokasivat joka päivä ja humalassa soittivat ihan äärirajoilla, kaikki soittivat humalassa täysillä ja silloin homma pelas kun pistettiin promillen humalassa menemään, nyt kun ei ole viinaa niin kundit ei saa samanlaista buustia päälle. Eikä ihminen välttämättä selvinpäin saa mitään hyviä oivalluksia ja masterplaneja ja selvinpäin ei pysty saamaan samanlaista soitto fiilistä kuin humalassa, siksi varmaan homma ei toimi enää nykypäivänä niin hyvin kuin ennen.
Tosin tekniikkakin on kehittynyt ja ihmiset ymmärtää musiikista enemmän kuin aikoinaan ja sen takia pienet virheet erottuu tarkemmin.
80 luvulla kun tuli master of puppets tai joku muu kova thrassi levy niin ei ketään kiinnostanu soittiko joku jonkun kohdan huonosti, sitä vaan perkele kuunneltiin täysiä c-kasetti soittimesta niin että kajarit hajos saatana. !!!!!! Nykyään on tietokonetta sun muuta niin helppohan se on joutavien etsiä virheitä.

Muistan kun LOAD ilmestyi niin levykaupoissa oli monen metrin jonot ulkona, nykyään jonot on vain torrent palvelimilla.

Mua ei pieni mokailu haittaa...kuuntelee nyt vaikka possessedin seven churchesia, hyvä meininki kantaa aika pitkälle.
Aika monet artistit näinä päivinä vetää selvää linjaa, ja ihan hyvä...
Itse kuuntelen suurimman osan musastani vinyyleinä, cd:täkään pyöritä oikeestaan kun autossa...tuhannen cd:tä roikkuu hyllyssä lp:n varjossa
Brewtality
phiit
30.11.2012 12:01:21 (muokattu 30.11.2012 12:02:12)
juhopetteri: Mua ei pieni mokailu haittaa...kuuntelee nyt vaikka possessedin seven churchesia, hyvä meininki kantaa aika pitkälle.
Aika monet artistit näinä päivinä vetää selvää linjaa, ja ihan hyvä...
Itse kuuntelen suurimman osan musastani vinyyleinä, cd:täkään pyöritä oikeestaan kun autossa...tuhannen cd:tä roikkuu hyllyssä lp:n varjossa

Ei pieni mokailu haittaakaan vaan se kuuluu asiaan, mutta jos vedetään kokoajan vaan sinnepäin kun potentiaalia olisi huomattavasti enempikin ni se pistää korvaan sekä tehdään ns tyhmiä/turhia mokia. Ja kyllähän sitä paremmin aina selvinpäin soittaa vaikka voi välillä tuntuakin työläämmältä itse soittajasta :P

Joo, hyllyt ja kaapit on täynnä cd:itä sekä vinyyleitä mutta musat soi iTunesista.. kaikki lätyt siirretty sinne, en suosittele jos ei hermo kestä tuollaista parin kuukauden rumbaa :)
juhopetteri
30.11.2012 12:21:11
phiit: Ei pieni mokailu haittaakaan vaan se kuuluu asiaan, mutta jos vedetään kokoajan vaan sinnepäin kun potentiaalia olisi huomattavasti enempikin ni se pistää korvaan sekä tehdään ns tyhmiä/turhia mokia. Ja kyllähän sitä paremmin aina selvinpäin soittaa vaikka voi välillä tuntuakin työläämmältä itse soittajasta :P

Joo, hyllyt ja kaapit on täynnä cd:itä sekä vinyyleitä mutta musat soi iTunesista.. kaikki lätyt siirretty sinne, en suosittele jos ei hermo kestä tuollaista parin kuukauden rumbaa :)

Maksettu spotify pitää olla ryyppyiltamia varten, ei niitä aamun levypinoja jaksa :D
Brewtality
phiit
30.11.2012 13:44:07
juhopetteri: Maksettu spotify pitää olla ryyppyiltamia varten, ei niitä aamun levypinoja jaksa :D

been there done that :D "tää o hyvä biisi, eiku tää, eiku tää jne.."
Artturi
30.11.2012 13:50:50 (muokattu 30.11.2012 15:37:22)
Loistavaa! 'tallica-ketju on entisellään :-)

Kaikki allekirjoitan, paitti sen, että Metallica jotenkin lämppäreitään sorsis ja paskoja soundeja heille vaatis miksaajan tekeen. Pyh, sanon mä! Nehän on auttanu ties kuinka monta pienempää yhtyettä vuosien saatossa suurempaan suosioon ottamalla niitä mukaan megakiertueilleen. Samanlailla ku aikanaan Ozzy otti Metallican ja joutui toteamaan, että yleisössä oli enemmän Puppets ja Ride-paitoja kun mitään Bark At The Mooneja :-)
phiit
30.11.2012 13:57:23
Artturi: Loistavaa! 'tallica-ketju on entisellään :-)

Kaikki allekirjoitan, paitti sen, että Metallica jotenkin lämppäreitään sorsis ja paskoja soundeja heille vaatis miksaajan tekeen. Pyh, sanon mä! Nehän on auttanu ties kuinka monta pienempää yhtyettä vuosien satossa suurempaan suosioon ottamalla niitä mukaan megakiertueilleen. Samanlailla ku aikanaan Ozzy otti Metallican ja joutui toteamaan, että yleisössä oli enemmän Puppets ja Ride-paitoja kun mitään Bark At The Mooneja :-)

Metallican toka keikka ikänä oli Saxonin lämppärinä Whiskey A Go Go:ssa, eli hyvällä mäihällä / suhteilla on ollut myös vaikutusta asiaan. Tällaisen opin noita XXX keikkoja kuunnellessa :P
-Lassi-
30.11.2012 13:59:18
phiit: been there done that :D "tää o hyvä biisi, eiku tää, eiku tää jne.."

Queue ja kahden minuutin herrasmiessääntö.

Trujillo on mun yks suosikkibasisteja tässä genressä, mutta vähän on väärään bändiin joutunut. Hyvinhän se Metallicassa tonttinsa hoitaa mutta ihan suotta ammutaan hyttystä tykillä.

Infectious Grooves - Punk it Up http://www.youtube.com/watch?v=Ob3buKk6ALc
-It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses. -Hit it.
kxkk
30.11.2012 14:37:53
Jaahas, mitäs täällä on tapahtunut? Näköjään joku raivohullu päässy valloilleen. Meagdeth on muuten ihan surkee bändi, joskus yritin siitä kiinnostua mutta ei vaan napannu millään, niin säälittävää Metallican perässähiihtämistä.(trollaan vain trollaajien trollaajia jne...)
Mielipide!
phiit
30.11.2012 14:41:00
kxkk: Jaahas, mitäs täällä on tapahtunut? Näköjään joku raivohullu päässy valloilleen. Meagdeth on muuten ihan surkee bändi, joskus yritin siitä kiinnostua mutta ei vaan napannu millään, niin säälittävää Metallican perässähiihtämistä.(trollaan vain trollaajien trollaajia jne...)

Olet väärässä (trollaan trollaajaa joka trollaa trollaajan trollaajan perään trollaten trollaajaa... )
seppo69
30.11.2012 15:08:48
Hyvä ketju.
Artturi
30.11.2012 15:41:11
phiit: Metallican toka keikka ikänä oli Saxonin lämppärinä Whiskey A Go Go:ssa, eli hyvällä mäihällä / suhteilla on ollut myös vaikutusta asiaan. Tällaisen opin noita XXX keikkoja kuunnellessa :P

Juu! Alusta alkaen sillä pienellä tanskalaisella tennisässällä oli aikamoinen ADHD ja röyhkeyttä änkeä itteensä ja yhtyettään joka paikkaan..

Niin, eikä mikään ole muuttunut kun tarkemmin ajattelee!
Timitzii
30.11.2012 18:47:44
phiit: been there done that :D "tää o hyvä biisi, eiku tää, eiku tää jne.."

Ehdottomasti tämä.
Fantasmic
30.11.2012 19:46:21
phiit: Olet väärässä (trollaan trollaajaa joka trollaa trollaajan trollaajan perään trollaten trollaajaa... )

Ihan oikeassa se on. Megadethillä on kyllä ollut hyvät ainekset ja hyvät soittajat mutta silti se jokin on aina jäänyt puuttumaan. Vaikka tuota miten kuulee ja kuuntelee, ei se vaan sitten lopulta potkaise oikein minnekään.

Pistinpä ihan perjantain kunniaksi(ja vittuillessani) Loadin, Reloadin ja Garage Incin soimaan. Vaikkei noista nyt löydykkään hirveää kaahausta tai kauhean tarttuvia riffejä, en oikein tajua mikä noissa vikanakaan on.
Hyviä rokkibiisejä ja Memory remains herättää vieläkin sellaisen kaihon teini-ikään(ja miksi helvetissä) että harva biisi pystyy samaan.

Tuli muuten eilen illalla lueskeltua vanhoja Metallican haastiksia ja törmäsin tuohon ikivanhaan Playboyn juttuun. Siinä kaverit kertoivat syyksi tyylin muutokselle Jamesin itsetunnon kasvun. Kaveri vaan yksinkertaisesti uskalsi kokeilla muutakin joten Bobrockilla ei liene kauheasti vaikutusta asiaan.
Muu bändihän ei ensialkuun ollut oikein innostunut Nothing else mathersista, kuinkas sitten kävi.
Fantasmic
30.11.2012 19:53:38
Ja mitä tulee tuohon mukakaupallisuuteen.. Niinkuin olen varmaan joskus sanonut, mulle kaupallisuus ei ole sitä että lähtee kokeilemaan
siitä oman mukavuusalueensa ulkopuolelta jos se muusikosta ja bändistä tuntuu hyvältä idealta.
Silloinhan muusikko ottaa tietoisen riskin ja hyväksyy sen että joku tykkää, toinen ei.

Sitä saisikin jo kritisoida jos sama yhtye kerran hyvin pyörivän pyörän keksittyään jatkaisi sillä hamaan loppuun asti.
En mä ainakaan olisi halunnut Metallicalta kuulla yhdeksää Master of puppetsia tai Blackia..
Polulta on astuttu aikojen myötä välillä vasempaan, välillä oikeaan mutta silti jokainen julkaisu on kuitenkin kuulostanut Metallicalta.

Tiedän että olen oikeassa joten te jotka muka kitisette anonyymisti täällä samalla kun kyyläätte Tallican keikkakalenteria milloin pääsisi
heiluttamaan persettä kotimaassa, haistakaa paska! Hyvää viikonloppua myös teillekin. :)
Arkka
30.11.2012 20:14:39

Fantasmic:
Tuli muuten eilen illalla lueskeltua vanhoja Metallican haastiksia ja törmäsin tuohon ikivanhaan Playboyn juttuun. Siinä kaverit kertoivat syyksi tyylin muutokselle Jamesin itsetunnon kasvun. Kaveri vaan yksinkertaisesti uskalsi kokeilla muutakin joten Bobrockilla ei liene kauheasti vaikutusta asiaan.
Muu bändihän ei ensialkuun ollut oikein innostunut Nothing else mathersista, kuinkas sitten kävi.

Hetfield itse taas sanoo, että ei kirjoittanut Nothing Else Mattersiä Metallicalle. Siitähän tuli Metallican biisi vasta kun joku (Lars?) sen kuuli ja siitä innostui.
Fantasmic
30.11.2012 20:26:23
Arkka: Hetfield itse taas sanoo, että ei kirjoittanut Nothing Else Mattersiä Metallicalle. Siitähän tuli Metallican biisi vasta kun joku (Lars?) sen kuuli ja siitä innostui.

http://www.ilikethat.com/metallica/interviews_playboy.cfm

"PLAYBOY: Of all the stuff you wrote James, what was the song you most hesitated over recording?

HETFIELD: Nothing Else Matters. That was a huge turning point. It was sensitive.

PLAYBOY: In theme, Nothing Else Matters is kind of like the Styx song Babe.

HETFIELD: Fuck you. Fuck you very much (smiles). I didn't think the band would like it. But they were really supportive about it.

HAMMETT: All I could think of at the time was, James wrote a fucking love song to his girlfriend? That's just weird.

NEWSTED: At first, it didn't sound very much like Metallica to me. I like the fast heavy stuff. I don't think Metallica should do country. We came pretty close to it on Mama Said (from Load). I don't think that tasted very good to me.

HAMMETT: James always wants to be perceived as this guy who is very confident and strong. And for him to write lyrics like thatshowing a sensitive sidetook a lot of balls. Lars, Jason and I were going through divorces. I was an emotional wreck. I was trying to take those feeling of guilt and failure and channel them into the music, to get something positive out of it. Jason and Lars were too, and I think that has a lot to do with why the Black Album sounds the way it does."
Arkka
30.11.2012 21:53:29

kxkk
30.11.2012 22:31:28
Fantasmic: Ja mitä tulee tuohon mukakaupallisuuteen.. Niinkuin olen varmaan joskus sanonut, mulle kaupallisuus ei ole sitä että lähtee kokeilemaan
siitä oman mukavuusalueensa ulkopuolelta jos se muusikosta ja bändistä tuntuu hyvältä idealta.
Silloinhan muusikko ottaa tietoisen riskin ja hyväksyy sen että joku tykkää, toinen ei.

Sitä saisikin jo kritisoida jos sama yhtye kerran hyvin pyörivän pyörän keksittyään jatkaisi sillä hamaan loppuun asti.
En mä ainakaan olisi halunnut Metallicalta kuulla yhdeksää Master of puppetsia tai Blackia..
Polulta on astuttu aikojen myötä välillä vasempaan, välillä oikeaan mutta silti jokainen julkaisu on kuitenkin kuulostanut Metallicalta.

Tiedän että olen oikeassa joten te jotka muka kitisette anonyymisti täällä samalla kun kyyläätte Tallican keikkakalenteria milloin pääsisi
heiluttamaan persettä kotimaassa, haistakaa paska! Hyvää viikonloppua myös teillekin. :)

Yhdyn tähän kaveriin. Joku Slayer tai AC/DC on nyt vaan saakelin tylsiä bändejä, koska ne levyt on vuodesta toiseen ihan samanlaisia. Toki ne tekee noi levyt hyvin ja sen takia onkin niin suosittuja, mutta silti. Miksei lähtisi kokeilemaan jotain uutta saadakseen sanomansa perille?
Mielipide!
Hetfield
30.11.2012 23:03:12

Onko kukaan tsekkaillut tätä '08-vuodelta olevan kellarikeikan julkaisua Live At Grimey's? Kuulostaa sopivan rouhealta ainakin meikän korvaan: http://www.youtube.com/watch?v=Sua7djbnUw8
I quit the band... Now I just play with myself.
Jyrken
01.12.2012 01:13:44
Jännä kun ite oon pitkään pitäny Kirk Hammettia jonkinasteisena vitsinä, mutta tämän vuoden aikana asenne on hiljalleen kääntynyt aitoon kunnioitukseen.

Mites, ei kai se oikeesti livenä boostaa soolojaan pelkällä Tube Screamerilla vahvarin eessä (jonka teknikko lavan takana kytkee päälle)? Ei kai vain siitä noin voimakasta läpileikkaavaa saundillista muutosta tuu, vai tuleeko? Ihan tuntuu, kuin sooloissa tulis volyymiäkin lisää sustainin ja keskiäänien kera, mutta eihän näin pitäs käydä pelkällä TS:llä?
if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)