Aihe: Metallica
1 2 3 4 5162 163 164 165 166497 498 499 500 501
velipesonen
28.11.2012 08:51:44

Minun mielestäni St. Anger on Metallican paras levy, eikä siinä vielä kaikki, minulle se edustaa täydellistä vauhtimetallia. En ole koskaan jaksanut kuunnella Puppetsia enkä Mustaa levyä vaikka olen kyllä yrittänyt, ei oikein maistu. Mutta St. Anger on huippumusaa.

Muistan Metallican niiltä ajoilta kun Ride the Lightning ilmestyi ja siitä lähtien olen yrittänyt kuunnella kaikki levyt ja osan useaan kertaankin mutta vasta St. Anger sai minut varsinaisesti symppaamaan bäntiä. Johtuneeko sitten siitä että Hetfield laulaa paremmin kuin ennen, laulumelodiat ovat itsenäisempiä ja riffeissä on enemmän rokkia ja rautalankaa messissä? Hetfield on loistava kitaristi.
A man with lots of uncorrected personality traits.
phiit
28.11.2012 08:58:20
velipesonen: Minun mielestäni St. Anger on Metallican paras levy, eikä siinä vielä kaikki, minulle se edustaa täydellistä vauhtimetallia. En ole koskaan jaksanut kuunnella Puppetsia enkä Mustaa levyä vaikka olen kyllä yrittänyt, ei oikein maistu. Mutta St. Anger on huippumusaa.

Muistan Metallican niiltä ajoilta kun Ride the Lightning ilmestyi ja siitä lähtien olen yrittänyt kuunnella kaikki levyt ja osan useaan kertaankin mutta vasta St. Anger sai minut varsinaisesti symppaamaan bäntiä. Johtuneeko sitten siitä että Hetfield laulaa paremmin kuin ennen, laulumelodiat ovat itsenäisempiä ja riffeissä on enemmän rokkia ja rautalankaa messissä? Hetfield on loistava kitaristi.

St. Anger on liian parjattu levy, on sillä hetkensä ja välillä pyörii soittimessa. Liian pitkät biisit vaan se suurin moka tuossa.
juhopetteri
28.11.2012 09:07:27
Metallica...tuo yläasteen joulujuhla bändilta kuullostava maailman eniten myynyt "metalli" bändi. Eikä siinä mitään...bob rock tuhosi metallican.
Brewtality
Regalis Apertura
28.11.2012 10:07:11
Änkyrässä ei ole muuta vikaa kuin se snare;)... Tekee levyn lähes kuuntelukelvottomaksi (ainakin tässä osoitteessa). Biisit toimii livenä paremmin kun snare kuullostaa siltä miltä pitääkin.
bedlam
28.11.2012 10:11:13 (muokattu 28.11.2012 10:13:35)

Regalis Apertura: Änkyrässä ei ole muuta vikaa kuin se snare;)... Tekee levyn lähes kuuntelukelvottomaksi (ainakin tässä osoitteessa).

Mua ne päällekkäiset basariraidat häirittee enemmän tuolla levyllä kuin snare. Mutta nää keskusteluthan on käyty jo muutamaan kertaan :D
http://www.petrilampela.net
velipesonen
28.11.2012 10:51:57

Minusta se St. Angerin rumpusoundi ja -balanssi on ihan asiaa. Työ ette tajua että se Larssi teki sen teitä varten ihan vittuillessaan ja naureskelee teille heitellessään perhoa.
A man with lots of uncorrected personality traits.
Arkka
28.11.2012 12:42:35 (muokattu 28.11.2012 13:10:08)

Dirty Window on hyvä biisi ja mun stängerisuosikki, joskin sen hissutteluosa tulee jotenkin liian irrallisena.

juhopetteri: bob rock tuhosi metallican.

Oho.. on se melkonen ;) Näitä Bob Rock -syytöksiä on heitelty yli 20 vuotta, mutta yhtään järkevää perustelua väitteelle ei ole kuultu.
Röntgen-Jeesus
28.11.2012 12:52:46 (muokattu 28.11.2012 12:54:26)

juhopetteri: Metallica...tuo yläasteen joulujuhla bändilta kuullostava maailman eniten myynyt "metalli" bändi. Eikä siinä mitään...bob rock tuhosi metallican.

Bob Rockin tuottamilla levyillä on Metallican parhaat saundit. Bob Rockin tuottamat Metallica-levyt ovat loistavaa hevirokkia. Bob Rockin tuottamat Metallica-levyt ovat hyvää vaihtelua 80-luvun thrash-klassikoille ja 2000-luvun tekeleille. Hieno mies.

Ride the Lightning on "metallia". Harvoin mikään yläasteen joulujuhla bändi on kuulostanut niin hyvältä kuin Metallica esimerkiksi viime joulukuussa San Franciscossa.
Quru: Kaikki musiikki on ihan perseestä.
Metall1n JuudaS
28.11.2012 14:51:27
Metallica on vaikuttanut omaan musiikkimakuuni aika paljon, jos en olisi kuunnellut tätä bändiä, en olisi varmaan innostunut koko metallimusiikista ollenkaan.
Black Album on Metallican paras albumi, omasta mielestäni.
juhopetteri
28.11.2012 15:24:07
Kill 'em allilla oli parhaat soundit...ja parhaat biisit. Menee aika tehokkaasti vanhimmasta uusimpaan myöskin parhaus järjestykseen. Vitun bob rock teki metallicasta rock bändin...tai no pop(bob) bändin.
Yhdeltä areena keikalta olen lähtenyt kesken pääesiintyjän shown menemään...puoli väliin asti meni ihan hyvänä sketsinä, mutta sit ei naurattanu edes enää...james olis soiton puolesta vetäny ihan hyvin siinä Lerssin ja Kirkan mokailu ristitulessa, mutta se laulu...
Brewtality
Arkka
28.11.2012 15:37:58

juhopetteri: Vitun bob rock teki metallicasta rock bändin...tai no pop(bob) bändin.

Hienosti perusteltu kyllä.

Kuuntele huvikses Blackin demoja joissa Rockilla ei ollut osaa eikä arpaa. Arvioi sitten ajatuksella uudestaan että tekikö Bob Rock ne biisit. Saundipuoli? Pidät KEA:n saundeista. Se on ihan ok, mutta olisko Blackillä KEA:n saundit ilman Bob Rockia?
aivokuolio
28.11.2012 15:41:43
Tuo mielipide kyllä yllättävänki yleinen puupäisimpien fanien keskuudessa että Bob Rock olis jotenki taikaiskusta muuttanu bändiä. Black Albumin soundeja ei kyllä hirveästi popahtaviksi kutsua, eli katseet kääntyy biisien puolelle. Ja kukahan ne saatanan rallit raapusteli, bändi vai tuottaja?
Rhapa
28.11.2012 15:53:15
juhopetteri: Kill 'em allilla oli parhaat soundit...ja parhaat biisit. Menee aika tehokkaasti vanhimmasta uusimpaan myöskin parhaus järjestykseen. Vitun bob rock teki metallicasta rock bändin...tai no pop(bob) bändin.
Yhdeltä areena keikalta olen lähtenyt kesken pääesiintyjän shown menemään...puoli väliin asti meni ihan hyvänä sketsinä, mutta sit ei naurattanu edes enää...james olis soiton puolesta vetäny ihan hyvin siinä Lerssin ja Kirkan mokailu ristitulessa, mutta se laulu...

En tiedä mitä skenepisteitä tällä metsästät, ja keneltä, mutta onhan tuo enemmän kuin huvittavaa lätinää.
saku92
28.11.2012 16:18:34
Regalis Apertura: Änkyrässä ei ole muuta vikaa kuin se snare;)... Tekee levyn lähes kuuntelukelvottomaksi (ainakin tässä osoitteessa). Biisit toimii livenä paremmin kun snare kuullostaa siltä miltä pitääkin.

Mun mielestä änkyrässä on just hienoo toi provosoiva snare. Änkyrä on Metallican levyistä yksi suosikeistani vaikka levy onkin rankasti ylipitkä.
Sakke
phiit
28.11.2012 16:59:49 (muokattu 28.11.2012 17:00:06)
...

Virhe!_Liian lyhyt tai tyhjä kirjoitus!
Fantasmic
28.11.2012 18:19:25
aivokuolio: Tuo mielipide kyllä yllättävänki yleinen puupäisimpien fanien keskuudessa että Bob Rock olis jotenki taikaiskusta muuttanu bändiä. Black Albumin soundeja ei kyllä hirveästi popahtaviksi kutsua, eli katseet kääntyy biisien puolelle. Ja kukahan ne saatanan rallit raapusteli, bändi vai tuottaja?

Onneksi siellä sohvalla makaa nykyään Risto Rubiini hieromassa partaansa ja säveltämässä Metallicalle oikeaa rässiä ;)
juhopetteri
28.11.2012 20:41:39
Luulis, että 30 vuoden kokemuksella pystyy vetään keikan jolla ei ihmisiä rupee mokailun takia vituttamaan niin paljon, että joutuu poistumaan...ehkä mää oon vaan sitten helvetin kriittiinen. Tykkään vaan kuunnella musani tiukasti soitettuna.
Jossain vaiheessa kun alko ite hallita vähän soitinta, niin tuli ikäänkuin kusetettu olo, kun oli jotain Hammettiakin pitänyt soittaja miehenä...sit nykyään kattoo sitä sen tötöilyä. Jamesia arvostan tosin kyllä edelleenkin, yks kaikkien aikojen kovimmista komppaajista.
Unohdin tossa, että näillä MetalliTrueHeviNörttiMetallicaonparas-forumeilla ei saa poikkeavaa sanaa heittää ilmoille. Positiivista, että ainakin provot uppoo tähän jengiin ku ryssä kollaan suohon.
Brewtality
Rhapa
28.11.2012 20:43:17 (muokattu 28.11.2012 20:50:29)
juhopetteri: Unohdin tossa, että näillä MetalliTrueHeviNörttiMetallicaonparas-forumeilla ei saa poikkeavaa sanaa heittää ilmoille. Positiivista, että ainakin provot uppoo tähän jengiin ku ryssä kollaan suohon.

Taisit sitten eksyä väärälle forumille, jos tuo oli osoitteena.

E: jotenkin viime aikoina sana trollaus ja koko homma käsitteenä on kokenut melkoisen inflaation. Joka toisessa viestissä provotaan ja trollataan ja joka toisessa viestissä syytellään sitten toista trollaamisesta. Ja tää sun viimeisin yritys oli säälittävyydessään sieltä paskakaivon pohjalta. Tule vaikka sitten kertomaan meille asioita, kun sulla on oikeasti jotain sanottavaa. Ei näitä mukahauskoja juhopettereitä jaksa muut kuin juhopetteri itse.
aivokuolio
28.11.2012 20:51:59
juhopetteri: Unohdin tossa, että näillä MetalliTrueHeviNörttiMetallicaonparas-forumeilla ei saa poikkeavaa sanaa heittää ilmoille. Positiivista, että ainakin provot uppoo tähän jengiin ku ryssä kollaan suohon.

Annan tälle C-. Todella kehno esitys.
juhopetteri
28.11.2012 20:55:57
HEHHEHEEEHEEE. Aivan. Olihan siinä kato kuitenkin ihan asiaakin messissä, sieltä paskan seasta kun raavit.
Metallica on pyhä!! Porsaita äidin oomme kaikki!
Brewtality
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)