Aihe: Metallica
1 2 3 4 5145 146 147 148 149 150
Pedroz
02.08.2024 10:30:53

Arkka: Spector NS-2 oli varmaan se perussoundin lähde blackillä. Korjatkoon ken paremmin tietää.

En varsinaisesti tiedä, mutta muistelen jotain taannoista Jason-haastista, jossa hän kertoi tuoneensa koko bassokokoelmansa Black-sessioihin. Bob sitä hetken aikaa katseli ja heitti siten kaikki nurkkaan ja antoi käteen Fender Precisionin, jolla ymmärtääkseni sitten melkein kaikki vedettiin. Voi olla, että sekin oli vaan hetken kokeilu ja lopulta soitettiin tuolla Spectorilla, mutta tällainen käsitys siitä haastattelusta jäi.
I Am Three People "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
aivokuolio
02.08.2024 10:50:41
https://www.reddit.com/r/Metallica/ … on_newsted_describing_the_crack_in/

12-kielisellä bassolla tehtiin Roamiin nuo biisin tunnusomaiset ja dramaattiset iskut, eiköhän se muuten pumputeltu ihan tavanomaisella kielimäärällä. En ainakaan itse keksi syytä miksei 4-6 kielinen olisi riittänyt tuon kappaleen kohdalla.
Regalis Apertura
03.08.2024 09:11:31
aivokuolio: https://www.reddit.com/r/Metallica/ … on_newsted_describing_the_crack_in/

12-kielisellä bassolla tehtiin Roamiin nuo biisin tunnusomaiset ja dramaattiset iskut, eiköhän se muuten pumputeltu ihan tavanomaisella kielimäärällä. En ainakaan itse keksi syytä miksei 4-6 kielinen olisi riittänyt tuon kappaleen kohdalla.

Muuten eikös My Friend Miseryssakin ollut bassoriffi (vai miksi sitä kutsutaan)? Tehtiinkö sekin samalla bassolla?
bedlam
03.08.2024 10:57:41 (muokattu 03.08.2024 12:01:50)

Regalis Apertura: Muuten eikös My Friend Miseryssakin ollut bassoriffi (vai miksi sitä kutsutaan)? Tehtiinkö sekin samalla bassolla?

Jokaisessa biisissä on bassoriffi. Jos ajatellaan että keskellä kappaletta tulisi kohta jossa kitarat lakkaa hetkeksi soittamasta ja basso jatkaa yksin, niin eihän toki sellaista tarvi eri bassolla soittaa jos ei sitten tahdo jotain täysin erilaista saundia siihen kohtaan. Wherever I May Roamissa toi 12-kielinen oli ihan perkussiona vain mukana, eli sillä soitettiin pelkästään ne yksittäiset lyönnit tahtien alussa. Vähän samaan tapaan kuin kivääriä käytettiin The God That Failed -kipaleen alussa.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
Regalis Apertura
04.08.2024 09:31:25
bedlam: Jokaisessa biisissä on bassoriffi. Jos ajatellaan että keskellä kappaletta tulisi kohta jossa kitarat lakkaa hetkeksi soittamasta ja basso jatkaa yksin, niin eihän toki sellaista tarvi eri bassolla soittaa jos ei sitten tahdo jotain täysin erilaista saundia siihen kohtaan. Wherever I May Roamissa toi 12-kielinen oli ihan perkussiona vain mukana, eli sillä soitettiin pelkästään ne yksittäiset lyönnit tahtien alussa. Vähän samaan tapaan kuin kivääriä käytettiin The God That Failed -kipaleen alussa.

Joo varmaankin näin. Muistelin vain "ulkoa" että ainakin tuossa biisissä oli sellainen...
bedlam
04.08.2024 11:54:43 (muokattu 04.08.2024 14:39:14)

Regalis Apertura: Joo varmaankin näin. Muistelin vain "ulkoa" että ainakin tuossa biisissä oli sellainen...

Kyseinen biisi alkaa bassolla, mutta eihän siinä mitään efektiä kuulu mikä vaatisi erikoisemman soittimen. En ehkä ihan ymmärtänyt mitä tarkoitit bassoriffillä, kun kyllä kai jokaisessa Metallican biisissä basso soittaa riffiä? *insert justice joke here*
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
Regalis Apertura
04.08.2024 16:46:27
bedlam: Kyseinen biisi alkaa bassolla, mutta eihän siinä mitään efektiä kuulu mikä vaatisi erikoisemman soittimen. En ehkä ihan ymmärtänyt mitä tarkoitit bassoriffillä, kun kyllä kai jokaisessa Metallican biisissä basso soittaa riffiä? *insert justice joke here*

Okei tämä tuli jo selväksi ettei ollut "eksoottisempaa" bassoa kehissä... Kunhan vaan arvelin jos kuitenkin olisi ollut joku vastaava (en ole basisti enkä tunne bassoefektejä kovin hyvin).
Ojankaivaja
08.08.2024 12:55:16
Bassosta puheenollen on muuten kova tuo Leper Messiah -video Helsingin keikalta. Jumaleissön että jytisee basso kauniisti. Livenä oli tietty vielä hienompaa.
Rokkipeikko
03.09.2024 13:49:35

Itse ja olen tilannut ajat sitten tottakai Metallican virallisen profiilin YT:ssä, ja siinä määrin tosi jees, että sen lisäksi, että vanhat musiikkivideot ovat hankkineet niiden oikeudet, julkaisevat hyvää live-materiaalia virallisesti.

Tänään kuunellut metallia koko aamun CD:ltä, mitä sopii elämäntilanteeseeni hyvin, mitä viime viikonloppuna havahduin ...And Justice For All -LP:n Blackended raitaan, mikä on nykyisin Metallican taustayhtiön toiminimi, että onpa hyvä kppale, mitä kuuntelin Radio Rockia. Uusi suosikkini kyseseltä pitkäsoitolta.

Samalla kävi mielessäni tarkistaa, onko Kill'em All Metllican nopein levy, mitä tulee kauttaaltaan Beats Per Minute -tempoon, niin ei tuo 72 Seasons ihan nopeudella pärjää uran ensimmäiseen levyyn, mutta yksi Metallican nopeimmista levyistä on, jos sen puolen takia kuuntelee Metallicaa. Itselleni ei nopeus ole tärkein asia, elämä ole itsessään mitään pikajuoksua.
Jere Sumell https://jeresumell.munsivu.fi
tmt-wolf
09.09.2024 23:46:48
Toistopalvelun Prime Video- Metallica: Kill 'Em All to To Saint Anger dokkari herätti vähän ihmetystä. En tiedä onko moni teistä nähnyt kyseistä. Nyt satuin katsastamaan dokkarin. Hyvin käytiin läpi alkuajoista Saint Angeriin vaiheet. Mutta hieman oudoksuin näitä muutamia jotka pääsivät ääneen koskien Metallican aikaan saannosta. Load ja Reload diskattiin komentointien aikana ja varsinkin Saint Anger. Viimeisin basisti Trujillo heitettiin kehään nimikkeellä hired gun? Vaikka mielestäni on kyllä ansainnut paikkansa itse bändissä ja itse Metallican dokkarissa Some Kind Of Monster soittaen kuin mikäkin hirmu Batteryn alusta loppuun koesoitossa. Itse vielä valiten kyseisen avaus biisiksi soittannan puolelta.

-Miten muilla nämä aatokset koskien tätä dokkaria. Jokseenkin jäi vahvasti se omituinen kela mieleen. Jos Metallica saisi asemansa takaisin olisi otettava Dave Mustaine takaisin. Ja itse Newsted takaisin bassoon? Jotta Metallica saisi hyvän albumin aikaiseksi?

-Itselle ei kolise kyseiset Metallican S&M albumit. Mutta ei se mun mielestä tee bändistä huonoa! Mutta en lähtisi noi isolla meiningillä kritisoimaan dokkariin bändin menestystä ja korostamaan sen varjopuolta? Tätä varjopuolta mielestäni ei edes ole!
Perusteluna vielä todistan sanat että kyseinen Lars ja Jamesin suhde on kaukana toisistaan? Bändi kemia kuulemma ollen kaukana toisistaan. Yksi tykkää taiteesta, kun taas toinen pukeutuu kuin mikäkin länkkäri? En tajua näitä keloja kylläkään? Voisiko joku ampuu tämän alas?
tmt
kyseinen
10.09.2024 09:26:45
tmt-wolf: En tiedä onko moni teistä nähnyt kyseistä.

No, eipä juuri kukaan aktiivipalstalainen.
Internetin kautta, vähän joka puolelle. -V. Keskinen
phiit
10.09.2024 09:46:46
tmt-wolf: Toistopalvelun Prime Video- Metallica: Kill 'Em All to To Saint Anger dokkari herätti vähän ihmetystä. En tiedä onko moni teistä nähnyt kyseistä. Nyt satuin katsastamaan dokkarin. Hyvin käytiin läpi alkuajoista Saint Angeriin vaiheet. Mutta hieman oudoksuin näitä muutamia jotka pääsivät ääneen koskien Metallican aikaan saannosta. Load ja Reload diskattiin komentointien aikana ja varsinkin Saint Anger. Viimeisin basisti Trujillo heitettiin kehään nimikkeellä hired gun? Vaikka mielestäni on kyllä ansainnut paikkansa itse bändissä ja itse Metallican dokkarissa Some Kind Of Monster soittaen kuin mikäkin hirmu Batteryn alusta loppuun koesoitossa. Itse vielä valiten kyseisen avaus biisiksi soittannan puolelta.

-Miten muilla nämä aatokset koskien tätä dokkaria. Jokseenkin jäi vahvasti se omituinen kela mieleen. Jos Metallica saisi asemansa takaisin olisi otettava Dave Mustaine takaisin. Ja itse Newsted takaisin bassoon? Jotta Metallica saisi hyvän albumin aikaiseksi?

-Itselle ei kolise kyseiset Metallican S&M albumit. Mutta ei se mun mielestä tee bändistä huonoa! Mutta en lähtisi noi isolla meiningillä kritisoimaan dokkariin bändin menestystä ja korostamaan sen varjopuolta? Tätä varjopuolta mielestäni ei edes ole!
Perusteluna vielä todistan sanat että kyseinen Lars ja Jamesin suhde on kaukana toisistaan? Bändi kemia kuulemma ollen kaukana toisistaan. Yksi tykkää taiteesta, kun taas toinen pukeutuu kuin mikäkin länkkäri? En tajua näitä keloja kylläkään? Voisiko joku ampuu tämän alas?

Tää nyt on yli 20v vanhaa tauhkaa ja noi epäviralliset dokkarithan on aina ihan silkkaa p..
Regalis Apertura
10.09.2024 13:59:27
tmt-wolf: Toistopalvelun Prime Video- Metallica: Kill 'Em All to To Saint Anger dokkari herätti vähän ihmetystä. En tiedä onko moni teistä nähnyt kyseistä. Nyt satuin katsastamaan dokkarin. Hyvin käytiin läpi alkuajoista Saint Angeriin vaiheet. Mutta hieman oudoksuin näitä muutamia jotka pääsivät ääneen koskien Metallican aikaan saannosta. Load ja Reload diskattiin komentointien aikana ja varsinkin Saint Anger. Viimeisin basisti Trujillo heitettiin kehään nimikkeellä hired gun? Vaikka mielestäni on kyllä ansainnut paikkansa itse bändissä ja itse Metallican dokkarissa Some Kind Of Monster soittaen kuin mikäkin hirmu Batteryn alusta loppuun koesoitossa. Itse vielä valiten kyseisen avaus biisiksi soittannan puolelta.

Öö olikos tuo Some Kind Of Monster se dokkari missä bändi oli hajoamisen partaalla ja avuksi palkattiin joku psykiatri? Jos näin oli niin sitten olen nähnyt mutta tuota ekaa mainitsemaasi epävirallista(?) en ole...
Kylyma
10.09.2024 14:04:14

Regalis Apertura: Öö olikos tuo Some Kind Of Monster se dokkari missä bändi oli hajoamisen partaalla ja avuksi palkattiin joku psykiatri? Jos näin oli niin sitten olen nähnyt mutta tuota ekaa mainitsemaasi epävirallista(?) en ole...

Some Kind Of Monster oli juurikin se psykiatridokkari.
Megalomania
10.09.2024 15:21:31
tmt-wolf: Vaikka mielestäni on kyllä ansainnut paikkansa itse bändissä ja itse Metallican dokkarissa Some Kind Of Monster soittaen kuin mikäkin hirmu Batteryn alusta loppuun koesoitossa.

Omien sanojensa mukaan vieläpä veti koesoiton krapulassa oltuaan viihtellä Larsin kanssa aamuviiteen: https://www.youtube.com/watch?v=2fNi7rx6zBk
"Koska musiikin voidaan havaita koostuvan melodiasta ja rytmistä, on kiinnitettävä huomiota siihen vaikutukseen, mikä niillä on kasvatukseen." - Aristoteles
Ojankaivaja
23.10.2024 17:23:59
Ojankaivaja
02.11.2024 21:42:30 (muokattu 02.11.2024 21:42:50)
Lars Ulrich 40 years of TAMA: https://www.youtube.com/watch?v=lJJdHgFgFPU

72 Season kittejä tulossa rajoitettu erä pian myyntiin.
Ojankaivaja
02.11.2024 21:46:17
The Collection: Kirk Hammett of Metallica: https://www.youtube.com/watch?v=NR5kZ4U3p58

Lähes kaksi tuntia Kirkin kitara collectionin esittelyä.
pehko
02.11.2024 22:30:22

Ojankaivaja: The Collection: Kirk Hammett of Metallica: https://www.youtube.com/watch?v=NR5kZ4U3p58

Onko pelkkiä Gibboneita?
Protect me Ramone. I don't give a fuck.
Shredator
02.11.2024 22:53:05

Ojankaivaja: The Collection: Kirk Hammett of Metallica: https://www.youtube.com/watch?v=NR5kZ4U3p58

On kyllä huikea kokoelma, huh.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)