Aihe: Dream Theater
1 2 3 4 5144 145 146 147 148196 197 198 199 200
Torniojaws
02.01.2017 07:53:39

Joo, ihan eri malliin oli lippuja saatavana. Vieläkin sai kohtuullisilta paikoilta liput tulevalle keikalle.
Vortech Industrial Death Metal
Guitaristi
02.01.2017 13:11:35

Koko Images & Words olisi kyllä komeaa kuulla livenä, onhan se kuitenkin bändin ehdottomasti paras levy ja itselleni yksi kaikkein rakkaimmista levyistä. Hieman pistää vaan epäilyttämään, että miten LaBrie suoriutuu nykyään noiden vanhojen biisien lauluista? Muutamisen vuotta sitten olin keikalla Helsingissä ja Surrounded sekä Pull Me Under eivät korkeine kohtineen sopineet enää LaBrien nykykunnolle.
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
Snapo
02.01.2017 13:55:36
Kulttuurisetelit piti saada johonkin tuhottua niin päätin ostaa lipun. Eilen katoin jotain 2015 wackenin keikkaa ja Labrie on kyllä ihan järkyttävä. Miksei ne vaikka laske virettä edes vähän? Spirit carries on toimi niissä kohdissa jossa james sai himmailla matalampaa
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Blizk
02.01.2017 23:26:59
Snapo: Eilen katoin jotain 2015 wackenin keikkaa ja Labrie on kyllä ihan järkyttävä. Miksei ne vaikka laske virettä edes vähän? Spirit carries on toimi niissä kohdissa jossa james sai himmailla matalampaa

Muistan lukeneeni jostain että James ei vetäny ihan terveenä tuota keikkaa.
Regalis Apertura
03.01.2017 10:14:16
Onko muuten DT viimeisimmillä kiertueillaan laskenut virettä missään vaiheessa? itse en ole ainakaan bongannut tuota... Mutuna sanoisin että Petrucci ja muut soittajat eivät kyllä ihan äkkiä laskisi vireitä Jamesin takia. Ennemmin vasta sitten kun James pyytää (liekö tuota vielä tapahtunut?)... En ole vähään aikaan DT:n livesoittoa kuullut joten siksi vähän mutuilen;).
Creltar
03.01.2017 12:22:45 (muokattu 03.01.2017 12:28:52)
Regalis Apertura: Onko muuten DT viimeisimmillä kiertueillaan laskenut virettä missään vaiheessa? itse en ole ainakaan bongannut tuota... Mutuna sanoisin että Petrucci ja muut soittajat eivät kyllä ihan äkkiä laskisi vireitä Jamesin takia. Ennemmin vasta sitten kun James pyytää (liekö tuota vielä tapahtunut?)... En ole vähään aikaan DT:n livesoittoa kuullut joten siksi vähän mutuilen;).

Noissa DT:n biiseissä on se ongelma, että niiden transponointi on vähän eri homma kuin perus poppibiisien kohdalla. Enkä tarkoita, että se itse transponointi olisi vaikeaa, vaan joidenkin teknisimpien kohtien soitto eri asemista voi tuottaa hieman ongelmia. Mutta toivon kyllä, että laskisivat virettä esim. vaikka jonkun Another Dayn kohdalla. LaBrien laulu on Scoren livetaltioinnissa hyvässä kuosissa, mutta siitä eteenpäin livekunto on kyllä ollut valitettavan ailahteleva :/
Guitar_Miller
03.01.2017 17:28:12
Ei ne mitään vanhojen biisejen virettä tuu droppailee. Mut ite oon huomannu että Pete käyttää aina vaan enemmän ja enemmän 7 kielistä kun tulee uutta materiaalia. Ehkä jossain vaiheessa kun LaBrie ei oo enään tenori vaan basso niin Pete soitta 9 kielisellä.
Antti29
03.01.2017 18:40:41

Liekö levyn korkein nuotti se Learning to Liven lopun F#? https://www.youtube.com/watch?v=nTzlEadGeTo

Ticketmasterin sivuilla (http://www.ticketmaster.fi/event/dr … ges-words-and-beyond-lippuja/194611) sanotaan keikasta seuraavaa:

Konsertin kesto n.3h (sis väliajan)

Näyttäisi siis siltä, että luvassa on tällainen "evening with"-tyyppinen keikka, enkä ole missään nähnyt mainintaa mahdollisesta lämppäristä muillekaan kiertueen keikoille.
fadetoblack_
31.01.2017 07:41:44
Siinä eilinen settilista

http://www.setlist.fm/setlist/dream … lla-musica-rome-italy-1bf8c97c.html

En ole itse menossa katsomaan Helsinkiin, hieman kyllä harmittaa.
Aina ei voi olla täysin tyytväinen bändin settilistaan joten itse muuttaisin alotusbiisin johonkin muuhun SC albumin kappaleeseen.

Ymmärsinkö oikein että Enter Sandman ja yks DT:nkappale on tavallaan yhdisetty?
Shredator
31.01.2017 09:39:22

fadetoblack_: Siinä eilinen settilista

Woaah, Change of seasons kokonaan!!! :D
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
Regalis Apertura
31.01.2017 09:55:18
Ui seitans, tuo Seasons olisi kyllä kova kuulla livenä edes kerran eläissään... Eka setti jotenkin hämmentävä sekoitus näin äkikseltään tsekattuna.
Ali
31.01.2017 11:56:11 (muokattu 31.01.2017 11:58:48)

fadetoblack_:

Eikös FII:n kiertueilla Peruvian Skiesissä vedetty myös väliosaan Enter Sandmanin riffiä, jos oikein muistan.

Settilista kyllä näyttäs siltä, että jos enää koskaan menis DT:tä katsoon, niin nyt kyllä saattas olla hyvä hetki.
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less." Twitter - Discogs
FatSam
31.01.2017 18:56:34

Ali: Eikös FII:n kiertueilla Peruvian Skiesissä vedetty myös väliosaan Enter Sandmanin riffiä, jos oikein muistan.

Nummirockissa -98(?) ainakin tuli Sandmania.
"Chillaa, senkin läskisami." -M4ss3 m/
Lunnu
31.01.2017 20:19:06
Shredator: Woaah, Change of seasons kokonaan!!! :D

Kiinnostais, mutta encorena?
Nostalgy is not what it used to be
phiit
31.01.2017 22:00:53
FatSam: Nummirockissa -98(?) ainakin tuli Sandmania.

Juu tuli ja vuosi oli 98 :)
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
Shredator
31.01.2017 22:09:24

qal: Kiinnostais, mutta encorena?

Innostuin niin, että vetäsin I&W-coveriakin narulle :D
https://youtu.be/tvH3bNcmgkI
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
Guitar_Miller
02.02.2017 02:53:35
Just oli puhetta siitä vireen droppailemisesta. Näyttää siltä että Pull me Under olis ainakin Eb-vireessä. https://www.youtube.com/watch?v=IQOgIvQHSA4
M4ss3 m/
02.02.2017 05:57:02
fadetoblack_: Siinä eilinen settilista

En ole itse menossa katsomaan Helsinkiin, hieman kyllä harmittaa.
Aina ei voi olla täysin tyytväinen bändin settilistaan joten itse muuttaisin alotusbiisin johonkin muuhun SC albumin kappaleeseen.

No hyi saatana. Vähintään yhtä paska setti kuin Helsingissä 2012. Ainoastaan Spirit siltä bändin parhaalta levyltä. Tuota Seasonia en ole tainnut koskaan edes kuunnellut, mutta kuuntelematta paskaa.
pehko
02.02.2017 08:16:54
M4ss3 m/: No hyi saatana. Vähintään yhtä paska setti kuin Helsingissä 2012. Ainoastaan Spirit siltä bändin parhaalta levyltä. Tuota Seasonia en ole tainnut koskaan edes kuunnellut, mutta kuuntelematta paskaa.

Te olette hieno mies. Hieno. Voi vittu. "Kuuntelematta paskaa". Nyt puhutaan kuitenki heittämällä pändin parhaasta biisitä. Tuskin olen edes yksin tämän mielipiteen kanssa.
"Sometimes he throws in a bunch of fretless songs and I say "I don't have any fretless bass" and he say's "Go fuck yourself" - Chi Cheng RIP
Sergei Fallinen
02.02.2017 08:33:34
Settilista tosiaan ihan jees, mutta kannattaa muistaa että James tulee totaaliraiskaamaan jokaisen vähänkin paremman biisin. Maailma on täynnä hyviäkin DT-coverbändejä ja huomattavasti halvemmalla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)