Aihe: Slayer - yleistä keskustelua
1 2 3 4 5128 129 130 131 132 133 134
Berzerkowitz
23.01.2018 20:17:47
varpio: Siitä minä en välitä, vaan uudesta studiossa väännetystä kasetista. Reign in Blood kakkonen Gary Holtin sooloilla. Lahjovat vielä Lombardon soittelemaan rummut sinne niin hyvä tulee.

Juttujen perusteella tuon Daven kanssa on aina ollut vaikeata kun hän on ollut Slayerissä. Et en tiijjä onko Kerry&kumppanit kovin innokkaita lahjomaan. Ja viimeksi kun D läksi kävelemään niin taisi olla juurikin rahasta riitaa.
varpio
23.01.2018 20:23:04
Berzerkowitz: Juttujen perusteella tuon Daven kanssa on aina ollut vaikeata kun hän on ollut Slayerissä. Et en tiijjä onko Kerry&kumppanit kovin innokkaita lahjomaan. Ja viimeksi kun D läksi kävelemään niin taisi olla juurikin rahasta riitaa.

Sen verran lyövät rahaa tiskiin että levylle tulee soittamaan rummut, Bostaph voi soittaa sitten kiertueella kun on halvempi.
Berzerkowitz
23.01.2018 21:03:21
varpio: Sen verran lyövät rahaa tiskiin että levylle tulee soittamaan rummut, Bostaph voi soittaa sitten kiertueella kun on halvempi.

Silleen vois vaikka toimiakin :)
haunted
24.01.2018 07:52:45
varpio: Sen verran lyövät rahaa tiskiin että levylle tulee soittamaan rummut, Bostaph voi soittaa sitten kiertueella kun on halvempi.

Toisinpäin tulis parempaa musiikkia, siis että Posti-Pate studios ja Lombardo lavoilla.
Ei Lombardon studiotyöskentelys siis mitään vikaa tosiaan ole, Paulilla vaan aika usein enemmän ideaa ja musikaalisuutta. En tiedä johtuuko tuurista, mutta kun Paul on ollut studiossa (Divine & GHUA parhaina esimerkkeinä) on piiseissä mukana enemmän sellasta kieroutta, twistiä ja yllätyksiä. Divine on muutenkin ihan referenssitasoa mitä tulee metallirumpalointiin (ja rässimetalliin yleisesti), jos minulta kysytään. Vaan eipä taidettu kysyä.
Ei minulle tarvitse todistaa. Minä tiedän että olet väärässä. - Eemil
Welho-77
24.01.2018 08:17:22
Mutta Divine on kyllä yksi huonoimmista bändin levyistäkin melkein jopa huonompi kuin viimeisimmät. Undisputed toki huonoin. Divine oli mun eka Slayer-levy aikoinaan ja toivoisinkin, että olisi jonkinlainen suhde siihen syntynyt mutta eipä oikeen. Voisi kyllä pitkästä aikaa kuunnella, kun on aikaa. Vaikkapa kotimatkalla tänään.
Artworkki kyllä ihan parhaasta päästä viillellyt kädet cd:ssä on kyllä hevi metallia isolla hoolla.
Long live the King of Mercy
phiit
24.01.2018 08:38:40
Welho-77: Mutta Divine on kyllä yksi huonoimmista bändin levyistäkin melkein jopa huonompi kuin viimeisimmät. Undisputed toki huonoin. Divine oli mun eka Slayer-levy aikoinaan ja toivoisinkin, että olisi jonkinlainen suhde siihen syntynyt mutta eipä oikeen. Voisi kyllä pitkästä aikaa kuunnella, kun on aikaa. Vaikkapa kotimatkalla tänään.
Artworkki kyllä ihan parhaasta päästä viillellyt kädet cd:ssä on kyllä hevi metallia isolla hoolla.

Divinehän on parhautta, vois sanoa Slayerin Rust In Peace.
haunted
24.01.2018 09:20:53
phiit: Divinehän on parhautta, vois sanoa Slayerin Rust In Peace.

Word. On se komiaa että toiset tykkää ja toiset ei. Mulle divine on sellainen kestosuosikki jonka voi koska tahansa kuunnella kannesta kanteen, mielenkiinto ja peenis 100% -asennossa kokoajan. Sama kun juurikin RIP, metukan ...Ja Justiinsa vaan Kaikille sekä Testamentin LOW ja Tamporan Renkilli.
Burn
24.01.2018 10:25:48 (muokattu 24.01.2018 10:26:25)

haunted: Toisinpäin tulis parempaa musiikkia, siis että Posti-Pate studios ja Lombardo lavoilla. Ei Lombardon studiotyöskentelys siis mitään vikaa tosiaan ole, Paulilla vaan aika usein enemmän ideaa ja musikaalisuutta. En tiedä johtuuko tuurista, mutta kun Paul on ollut studiossa (Divine & GHUA parhaina esimerkkeinä) on piiseissä mukana enemmän sellasta kieroutta, twistiä ja yllätyksiä. Divine on muutenkin ihan referenssitasoa mitä tulee metallirumpalointiin (ja rässimetalliin yleisesti), jos minulta kysytään. Vaan eipä taidettu kysyä.

Mun mielestä etenkin God Hates Us Allilla rumpalointi on ehkä parasta mitä Slayer-levyillä on kuultu. Muutenkin omaan korvaan ylivoimaisesti parhaimman kuuloinen tekele, vaikkei lähelläkään parhain. Lombardo on toki hyvä rumpali, mutta Daven soitossa on paljon enemmän vanhan liiton menoa, jossa mielikuvitusta ei ole liiaksi.
varpio: Kyllä ei perussuomalaisia äänestetä vaikka olisi kuinka neekeri ja hyvät viikset.
haunted
24.01.2018 10:48:00
Burn: Mun mielestä etenkin God Hates Us Allilla rumpalointi on ehkä parasta mitä Slayer-levyillä on kuultu. Muutenkin omaan korvaan ylivoimaisesti parhaimman kuuloinen tekele, vaikkei lähelläkään parhain. Lombardo on toki hyvä rumpali, mutta Daven soitossa on paljon enemmän vanhan liiton menoa, jossa mielikuvitusta ei ole liiaksi.

Kyllä, jostain Exilestä pitäis myöntää epägeneerisen metallirumpaloinnin Nobel palkinto Paulille. Paulin saunditkin on jotenki niin saakelin tylyt, Diaboluksella esim menee kovemmat iskut ja rumpautukset suoraan silmäluomien alle ja maksankärkeen.
zeta
24.01.2018 10:51:32
Burn: Lombardo on toki hyvä rumpali, mutta Daven soitossa on paljon enemmän vanhan liiton menoa, jossa mielikuvitusta ei ole liiaksi.

Olen tästä aikalailla päinvastaista mieltä. Esimerkiksi South of Heavenilla Davelle olisi voinut surutta laittaa biisinkirjoituskredittejä, niin vahvasti kappaleet nojaavat hänen omintakeisiin rytmiraitoihin. Lombardolla on myös mielestäni aika uniikki tyyli. Samaa ei voi sanoa monista nykyisistä metallirumpaleista, joille tyylitaju ja fillien ja tuplamyllytysten oikea-aikaisuus on vieras käsite.
haunted
24.01.2018 10:56:29
zeta: Olen tästä aikalailla päinvastaista mieltä. Esimerkiksi South of Heavenilla Davelle olisi voinut surutta laittaa biisinkirjoituskredittejä, niin vahvasti kappaleet nojaavat hänen omintakeisiin rytmiraitoihin. Lombardolla on myös mielestäni aika uniikki tyyli. Samaa ei voi sanoa monista nykyisistä metallirumpaleista, joille tyylitaju ja fillien ja tuplamyllytysten oikea-aikaisuus on vieras käsite.

Totta tämäkin, juurikin South ja Abyss on aika vaikeita kuvitella paremmiksi rumpujen suhteen, ei siinä. Olen monesti miettinyt että tosi onnistuneet rumpuraidat/ja rumpalit oikeastaan kaikilla Slayerin levyillä.
varpio
25.01.2018 23:17:05
haunted: ...Ja Justiinsa vaan Kaikille

Olette puhuneet tällä sivulla paljon paskaa, mutta tämä oli hyvin suomennettu. :D

Kyllähän se nyt kuitenkin on sillä lailla, että Slayerissä kuuluu polkea tuplia kyrpänä, ja kukapa sen paremmin tekisi kuin Lombardo. Ei kukaan. Lombardo kasetille, maksoi mitä maksoi.
The Jack
25.01.2018 23:43:45
https://www.instagram.com/p/BeRI7V_ … embed&utm_campaign=embed_legacy

"Kerry just heard the news about Slayers farewell tour! He sprouted horns! "

Vähän on semmoinen tuntuma, että Araya on lopettamassa bändissä ilman että se välttämättä tarkoittaa ettei Kerry King kierrä Slayer-nimellä vielä 10 vuoden päästäkin.

Itselläni kiinnostus bändiin lopahti Hannemanin poismenon myötä, mutta en tuomitse ketään jota bändi kiinnostaa jatkossakin. Angus voi minun puolesta jatkaa AC/DC:tä, mutta Kerry King ei ole samalla tapaa Slayer kuin Angus on AC/DC.
BMF
26.01.2018 08:11:56
Itselläni kiinnostus bändiin lopahti Hannemanin poismenon myötä, mutta en tuomitse ketään jota bändi kiinnostaa jatkossakin. Angus voi minun puolesta jatkaa AC/DC:tä, mutta Kerry King ei ole samalla tapaa Slayer kuin Angus on AC/DC.

Täsmälleen samaa mieltä. Tosin menen kyllä viimeisen keikan katsomaan, jos/kun suomeen tulevat.
Beat your dick like it owes you money.
aivokuolio
26.01.2018 08:24:08
Burn: Lombardo on toki hyvä rumpali, mutta Daven soitossa on paljon enemmän vanhan liiton menoa, jossa mielikuvitusta ei ole liiaksi.

Täh. Lombardo harrastaa sellaista vyörytystä että eipä tule ihan heti toista vastaavaa mieleen. Uniikki tatsi jonka tunnistaa melkeinpä heti ja eroaa kyllä huomattavasti geneerisistä paukuttajista. Yhtä olennainen osa sitä "Slayer-soundia" kuin kaikki Tompan kiljunnat ja kitaristien biu biu diu diu-soolot.
Burn
26.01.2018 09:25:41 (muokattu 26.01.2018 09:26:21)

aivokuolio: Täh. Lombardo harrastaa sellaista vyörytystä että eipä tule ihan heti toista vastaavaa mieleen. Uniikki tatsi jonka tunnistaa melkeinpä heti ja eroaa kyllä huomattavasti geneerisistä paukuttajista. Yhtä olennainen osa sitä "Slayer-soundia" kuin kaikki Tompan kiljunnat ja kitaristien biu biu diu diu-soolot.

Makuasioita nämä. Tatsi on uniikki ja jälki levyillä semmoista, mistä seuraava sukupolvi ammentaa vielä tänäkin päivänä. Kuitenkin Daven tyyli on hiukan suoraviivaisempaa Bostaphiin verrattuna, minkä myötä tykkään jälkimmäisestä enemmän. Molemmat huippuja joka tapauksessa.

The Jack: https://www.instagram.com/p/BeRI7V_ … embed&utm_campaign=embed_legacy

"Kerry just heard the news about Slayers farewell tour! He sprouted horns! "

Vähän on semmoinen tuntuma, että Araya on lopettamassa bändissä ilman että se välttämättä tarkoittaa ettei Kerry King kierrä Slayer-nimellä vielä 10 vuoden päästäkin.

Aika jännä, kun itse ajattelin että Kingillä olisi ollut langat käsissä jo vuosikausia, minkä myötä Arayallakin on alkanut pinna kiristymään. Sellainen fiilis tästä koko touhusta on viimeistään Hannemanin poismenon myötä uhkunut, että muut ovat lähinnä töissä Kingillä, joka sitten ylhäisyydessään sanelee mitä jatkossa tullaan tekemään, oltiin sitten paperilla kuin demokraattisia tahansa.

Muutenkin kitaristin näkökulmasta vähän välillä huvittaa, miten tämä bändi toisinaan kiteytyy supliikimpaan Kingiin. Kymmenisen vuotta sitten jossain kitaralehdessä Kingi esitteli nopeiden lasiensa kanssa ties kuinka monennen kerran bändin kovimpia riffejä. Joka riffin selostus alkoi sanoilla "Jeff (also) wrote this one..."
varpio: Kyllä ei perussuomalaisia äänestetä vaikka olisi kuinka neekeri ja hyvät viikset.
A.O.K.
26.01.2018 16:24:59

aivokuolio: Täh. Lombardo harrastaa sellaista vyörytystä että eipä tule ihan heti toista vastaavaa mieleen. Uniikki tatsi jonka tunnistaa melkeinpä heti ja eroaa kyllä huomattavasti geneerisistä paukuttajista. Yhtä olennainen osa sitä "Slayer-soundia" kuin kaikki Tompan kiljunnat ja kitaristien biu biu diu diu-soolot.

Juuri näin. Suoraviivainen ei kyllä mun mielestä millään tavalla kuvaa Lombardon soittoa. Sehän fillaa ihan älytttömästi koko ajan ja ei mitenkään ilmeisiä fillejä. Harva rumpali soittaa vastaavia parin tahdin rymistelyfillejä.
Well by seventy-six we'll be A.O.K.
besamme
29.01.2018 00:36:05
Löysinpä melkosen herkun: Slayerin sauna open airin keikka vuodelta 2005, ainakin suurin osa siitä. Tompalla vähän ääni päreinä, mutta Lombardo totaalisen liekeissä. Angel of death ihan murhaa, jos se ois niitä tuplia polkenut yhtään nopeempaa, ois ukko lentänyt setteineen taivaalle.

https://www.youtube.com/watch?v=vVLvsH0JnY4
TTV
29.01.2018 06:15:50
besamme: Löysinpä melkosen herkun: Slayerin sauna open airin keikka vuodelta 2005, ainakin suurin osa siitä. Tompalla vähän ääni päreinä, mutta Lombardo totaalisen liekeissä. Angel of death ihan murhaa, jos se ois niitä tuplia polkenut yhtään nopeempaa, ois ukko lentänyt setteineen taivaalle.

https://www.youtube.com/watch?v=vVLvsH0JnY4

Toi oli itelleni ensimmäinen livekokemus Slayeristä, samoin myös Megadethistä, hienot juhlat :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Jucciz
29.01.2018 16:41:03 (muokattu 29.01.2018 23:58:48)
Divinehän on just saaterin kova kasetti. Ja ihan mahtavaa rummutusta Bostaphilta siinä: todella kieroja ja kekseliäitä ideoita. En minä yhtään tiiä enkä välitäkään, mistä ne laulavat, mutta tuon albumin rumputyöskentelystä tykkään paljon. Siinä on jollain kierolla tavalla saatu yhdistettyä punkin energia ja jazzrumpaloinnin dynamiikan ja estetiikan taju, lopputulos svengaa ihan älyttömästi. :D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)