Aihe: Pantera
1 2 3 4 5128 129 130 131 132 133 134 135
bedlam
14.06.2023 15:43:06 (muokattu 14.06.2023 15:44:24)

kyseinen: Ohan tuo nyt muutenkin aika hirveä biisi :D

No en nyt hirveänä pidä mutta ihmettelen kyllä kipaleen suosiota. Siitä "lehmipojat helvetistä" -jutusta tuli vähän kuin bändin iskulause ja brändi ja se varmaan vaikuttaa asiaan. Sanoisin että kolmen heikoimman raidan joukossa levyltä, joka on kyllä tosi tasavahva paketti.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
phiit
14.06.2023 15:58:22 (muokattu 14.06.2023 15:58:32)
Panteran Paranoid? pakollinen paha, kyllähän tuo nyt aina toiminu sieltä ilmestymisestään lähtien mutta jos nyt ihan uutena tuttavuutena tulisi vastaan niin ei välttämättä enää uppoais niin helposti vakavalla naamalla :)
sirdickyj
14.06.2023 17:00:39
phiit: mitä se merkkaa missä se tempo pidemmällä biisissä on kun alussa aloittaa hitaammin kuin intronauha, siitähä tässä oli kyse? tempoha saa ja pitääki heitellä biisin sisällä mut tää oli nyt tää introgate

No ihan ekaks toi Whlde soittaa jotenkin hassusti vasten tahtia ton, ja kuulostaa sekoilulta kun se kilkatus jää sinne alle parin iskun ajaksi.

Mutta ei soita kyllä hitaammin. Väitän olevani suht etevä naputtelemaan mukana, ja en kuule mitään eroa tossa. Alkusekoilu on toki mitå on, mutta hyvin se asettuu. En ymmärrä miten joku kuulee ton muka hitaampana.
Jeszse
14.06.2023 17:28:37
sirdickyj: No ihan ekaks toi Whlde soittaa jotenkin hassusti vasten tahtia ton, ja kuulostaa sekoilulta kun se kilkatus jää sinne alle parin iskun ajaksi.

Mutta ei soita kyllä hitaammin. Väitän olevani suht etevä naputtelemaan mukana, ja en kuule mitään eroa tossa. Alkusekoilu on toki mitå on, mutta hyvin se asettuu. En ymmärrä miten joku kuulee ton muka hitaampana.

Noh sä vaikutat olevan ainoo joka ei hoksaa sitä eroo ni ymmärtäähän tuon. :D
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku.
bedlam
14.06.2023 17:36:53 (muokattu 14.06.2023 17:51:39)

sirdickyj: Väitän olevani suht etevä naputtelemaan mukana, ja en kuule mitään eroa tossa. Alkusekoilu on toki mitå on, mutta hyvin se asettuu. En ymmärrä miten joku kuulee ton muka hitaampana.

Tosiaan kopioin sen nauhalta tulleen osion ja Wylden soittaman alkuriffin Reaperiin ja laitoin soimaan päällekkäin ja ihan täysin eri tempoon ne meni. Mutta kuuleehan sen hidastumisen jo ihan korvallakin. Voisin laittaa tuon vertailupätkän tiedostona johonkin, mutta jollain verukkeella sekin olisi varmaan sitten väärennös tms :D
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
Scrobble
14.06.2023 17:38:24
Tosimiehen ei tule koskaan elämässään myöntää olleensa väärässä.
sirdickyj
14.06.2023 18:34:21
bedlam: Tosiaan kopioin sen nauhalta tulleen osion ja Wylden soittaman alkuriffin Reaperiin ja laitoin soimaan päällekkäin ja ihan täysin eri tempoon ne meni. Mutta kuuleehan sen hidastumisen jo ihan korvallakin. Voisin laittaa tuon vertailupätkän tiedostona johonkin, mutta jollain verukkeella sekin olisi varmaan sitten väärennös tms :D

Laita ihmeessä. Kovasti kiinnostaa.

Puhutaanko me nyt siis muustakin ku tosta yskähtelystä ihan riffiin lähtiessä? Senhän kuulee toki että sählää siinä pari iskua.

Voinhan ton itsekin laittaa vaikka Cubaseen ja kuunnella. Kun ykkönen löytyy nii aika kultakorva saa olla joka kuulee jotain hidastumista.
bedlam
14.06.2023 18:41:14 (muokattu 14.06.2023 18:42:28)

sirdickyj: Laita ihmeessä. Kovasti kiinnostaa.

Puhutaanko me nyt siis muustakin ku tosta yskähtelystä ihan riffiin lähtiessä? Senhän kuulee toki että sählää siinä pari iskua.

Voinhan ton itsekin laittaa vaikka Cubaseen ja kuunnella. Kun ykkönen löytyy nii aika kultakorva saa olla joka kuulee jotain hidastumista.

Koko se aika kun Wylde soittaa yksinään alussa riffiä menee hitaampaa kuin intronauha. Saattaa nopeutua sitten kun bändi tulee mukaan mutta siitähän ei ollutkaan kyse. Ei vaadi kultakorvaa, ne menee ihan eri tahtiin. Tosiaan huomaa jo ihan tahtia sormella naputtamallakin, pitää hidastaa aika selkeesti.
sirdickyj
14.06.2023 18:45:53
bedlam: Koko se aika kun Wylde soittaa yksinään alussa riffiä menee hitaampaa kuin intronauha. Saattaa nopeutua sitten kun bändi tulee mukaan mutta siitähän ei ollutkaan kyse. Ei vaadi kultakorvaa, ne menee ihan eri tahtiin. Tosiaan huomaa jo ihan tahtia sormella naputtamallakin, pitää hidastaa aika selkeesti.

Eri tahti on eri asia kuin eri tempo. Wylden aloitetyua mä joudun kääntämään oman naputukseni ympäri.

Wylde ei ole mikään täsmähevisoittaja vaan takakenoinen juurimies. Se ei silti muuta biisin tempoa.
bedlam
14.06.2023 18:50:06 (muokattu 14.06.2023 18:54:11)

sirdickyj: Eri tahti on eri asia kuin eri tempo. Wylden aloitetyua mä joudun kääntämään oman naputukseni ympäri.

Wylde ei ole mikään täsmähevisoittaja vaan takakenoinen juurimies. Se ei silti muuta biisin tempoa.

Temposta oli kyse. Itse asiassa sen hidastumisenhan kuulee jo ihan selkeästi siitäkin että se taustanauha kuuluu edeleen siellä takana kun Wylde aloittaa ja senhän erottaa ihan korvalla miten ne menee ihan eri tempossa. Mutta älä luovuta koskaan, mä en ainakaan sinuna luovuttaisi. Voin laittaa sen tiedoston johonkin kun tietäisi mihin, en ala juutuubiin lataileen.
sirdickyj
14.06.2023 18:54:44
bedlam: Temposta oli kyse. Itse asiassa sen hidastumisenhan kuulee jo ihan selkeästi siitäkin että se taustanauha kuuluu edeleen siellä takana kun Wylde aloittaa ja senhän erottaa ihan korvalla miten ne menee ihan eri tempossa. Mutta älä luovuta koskaan, mä en ainakaan sinuna luovuttaisi.

Kuulee koska kitarariffi alkaa väärästä kohdasta ja lähtee yskähdellen mukaan. Pudotakseen hetken päästä jaloilleen.
bedlam
14.06.2023 19:05:58 (muokattu 14.06.2023 19:34:15)

sirdickyj: Kuulee koska kitarariffi alkaa väärästä kohdasta ja lähtee yskähdellen mukaan. Pudotakseen hetken päästä jaloilleen.

No ainakin vielä kun koko bändi tulee kompin kanssa mukaan niin menee vielä selkeesti hitaammassa tempossa kuin se alkuintro. Tosiaan mulla on se tiedosto tuossa missä nuo on päällekkäin ja asian voi helposti todeta, mutta ei minun varmaan sitä kannata jakaa minnekkään kun se on varmaan mielestäsi jotenkin väärin tehty.

E: tollasella tempontunnistusohjelmalla testasin ja intronauha oli sen mukaan 112 bpm ja itse biisi rumpukompin lähtiessä 108.
Tympee Huttunen
14.06.2023 20:12:22
Korkinhaistelua tosiaan, mutta veikkaan ettei toi intronauha edes kuulu kunnolla lavalle - jos ollenkaan - ja mitä väliä mistä kohtaa lähtee riffiä vetämään?
Jeszse
14.06.2023 21:05:15
Tympee Huttunen: Korkinhaistelua tosiaan, mutta veikkaan ettei toi intronauha edes kuulu kunnolla lavalle - jos ollenkaan - ja mitä väliä mistä kohtaa lähtee riffiä vetämään?

Eiköhän ne nauhat monnareistaki tuu. Anselmolla näytti ainakin olevan IEMit, muista en osaa sanoo. Voihan se olla että Wylden monnariin on tullu kitarat sen verran enempi että intronauha on hukkunu soiton alle. Ja jos tempo on noussu intron jälkeen kohdalleen ni haiskahtais että Benantella on ehkä klikki korviin. Paha sanoo.
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku.
sirdickyj
14.06.2023 21:13:28
bedlam: No ainakin vielä kun koko bändi tulee kompin kanssa mukaan niin menee vielä selkeesti hitaammassa tempossa kuin se alkuintro. Tosiaan mulla on se tiedosto tuossa missä nuo on päällekkäin ja asian voi helposti todeta, mutta ei minun varmaan sitä kannata jakaa minnekkään kun se on varmaan mielestäsi jotenkin väärin tehty.

E: tollasella tempontunnistusohjelmalla testasin ja intronauha oli sen mukaan 112 bpm ja itse biisi rumpukompin lähtiessä 108.

Kovia jätkiä ootte kun kuulette tollaset erot, etenkin kitarakompista joka soutaa ja huopaa asettuakseen sitten kohdalleen tovin päästä.

Mutta paha väittää vastaan jos tempontunnistus ton tunnistaa. Mistä lie ottaa sen tosta Wylden kitarasta sen tempon.

Aika rajua että tollanen pudotus on omiaan tekemään sen, että selkeästi Wylde vetää laiskasti ja "kaikkihan ton kuulee".

Mä en kuule. Heaven and Hellin kuulen, ja monet Maidenin jutut ja yhtä sun toista.

Laitoin 112 klikin ja 108 klikin nakuttamaan ja kyllä niissä eroa kuulee. Ei paljoa, mutta kuulee.
bedlam
14.06.2023 21:40:03 (muokattu 14.06.2023 21:57:00)

sirdickyj: Kovia jätkiä ootte kun kuulette tollaset erot, etenkin kitarakompista joka soutaa ja huopaa asettuakseen sitten kohdalleen tovin päästä.

Mutta paha väittää vastaan jos tempontunnistus ton tunnistaa. Mistä lie ottaa sen tosta Wylden kitarasta sen tempon.

Aika rajua että tollanen pudotus on omiaan tekemään sen, että selkeästi Wylde vetää laiskasti ja "kaikkihan ton kuulee".

Mä en kuule. Heaven and Hellin kuulen, ja monet Maidenin jutut ja yhtä sun toista.

Kyllä tuo 112-108 pudotus on aika helposti korvalla kuultavissa, pykälää isompi pudotus näyttäis olevan mikä juurikin mainitsemassasi Heaven and Hellissä ja sekinhän on ihan selkeä. Minähän olen joskus äänittänyt koko biisin kaikki instrumentit uusiksi kun halusin sitä 1 bpm hitaammaksi ja ero oli minusta ratkaiseva :D Minä taas en toisaalta esim. vireessä kuule monesti pieniä heittoja jotka taas muita saattaa häiritä isosti.

E: tällainen keskustelu kuuluisi kyllä ennemmin johonkin Dream Theater -ketjuun.
sirdickyj
14.06.2023 23:26:29
bedlam: Kyllä tuo 112-108 pudotus on aika helposti korvalla kuultavissa, pykälää isompi pudotus näyttäis olevan mikä juurikin mainitsemassasi Heaven and Hellissä ja sekinhän on ihan selkeä. Minähän olen joskus äänittänyt koko biisin kaikki instrumentit uusiksi kun halusin sitä 1 bpm hitaammaksi ja ero oli minusta ratkaiseva :D Minä taas en toisaalta esim. vireessä kuule monesti pieniä heittoja jotka taas muita saattaa häiritä isosti.

E: tällainen keskustelu kuuluisi kyllä ennemmin johonkin Dream Theater -ketjuun.

Niin mutta heaven and hellissä tippuu tempo bändin soittaessa ja yhtäkkin Ward alkaa sleebata. Se on ihan eri asia, vaikka oliskin saman verran tai vähemmän se pudotus.

Ehkä kuuluisi Dream Theater-ketjuun mutta sama se. Hakemalla haettua häiriintyä tosta että Wylde muka soittaa hitaammin, tai kenties soittaa jos se noin on mitattavissa, mutta Dime kuulostais olevan tosi etukeninen ja kellontarkka soittaja jota Wylde ei ole.

Toi komppi hakee kunnes löytää paikkansa. Hyvin vähän se kyllä hakee, bändi on nipussa aika pian ja soundaa helvetin hyvältä.

Mutta siitähän ei puhuttu. Vaan siitä tippuiko tempo. Mun korvaan edelleenkään ei.
trih
15.06.2023 05:01:01
Melkoisia kultakorvia jengi täällä muhun verrattuna :D Itse kuulen vaan tuossa livepätkässä että Phil sanoo alapa soitella Zakk ja Zakk sitten aloittaa :D Zakkin soundi on niin paljon löysempi kuin Dimen niin se tekee ainakin eron alkuperäiseen, omaan kultakorvaan :D
Entropia666
15.06.2023 10:16:32 (muokattu 15.06.2023 10:30:19)

Olin Rockfestissä (selvinpäin) ja niillähän laahas aika rajusti KOKO SETTI. Fucking Hostilesta sen huomas eniten, se säkeistön humppakomppi lähti todella löysään tempoon verrattuna orkkikseen. Syyhän tässä ei ole pelkästään Wyldessä, koska Benantenhan se oikee tempo pitäs antaa. Etenkin kun otetaan huomioon että Pantera ylipäätäänkin on aika keskitemposta kampetta. "Not quite my tempo". T: Fletcher

Tossa Rockfest (nopeella laskulla 165bpm):
https://youtu.be/R0PgyDRsYtI

Tossa aito bändi miten sen pitäs lähtee (195bpm):
https://youtu.be/fvCAVDauIG4

Ero on iso.

Mitä yleisesti keikkaan tulee, niin vähän ristiriitaiset fiilikset. Anselmon ääni oli ikään ja historiaan nähden todella hyvässä kuosissa, mut sit taasen liian hitaasti vedetty matsku ja Wylden liialliset vapaudet vähä kaihertaa (Wylde on omillaan todella kova kitaristi). Toi pumppu oli kuitenkin niin isosti osiensa summa ettei tohon leikkiin olis pitäny lähtee olleskaan. Walk meni reunionilta parhaiten mun makuun. Mietittiin kaverin kanssa että tässä olis pitäny olla kannuissa Sepulturan nykyinen nuori sälli kannuissa ja Decapitatedin Vogg kepissä. Silloi ois ollu tempot ja energia kohillaan, sekä kitarat menny tiukasti oikein.
Liity: Kitara Discordissa
"Sähkökitara ei ole akustinen soitin vaan psykoakustinen." Lunnu, 2023.
kyseinen
15.06.2023 13:56:13
4 bpm:n ero voi tuntua biisistä riippuen ihan valtaisalta. Minäkin olen omia biisejä hinkannut ihan 1-2 bpm:n tarkkuudella.
Internetin kautta, vähän joka puolelle. -V. Keskinen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)