Aihe: Metallica
1 2 3 4 5127 128 129 130 131146 147 148 149 150
Ojankaivaja
30.08.2023 18:59:17
Toisen ketjun innoittamana huomasin että Death Magneticista on 'Guitar Hero' -versio olemassa: https://www.youtube.com/watch?v=Wu46pbIEAtU

Jestas että soundaa paremmalta mitä tuo kompressoitu paska mikä esim. Spotifysta löytyy. Biisithän on enimmäkseen ns. vitun hyviä, mutta ei tätä pysty virallisesta lähteestä kuuntelemaan. Sääli.

Voi kuinka paljon soundit voi vaikuttaa...
Regalis Apertura
03.09.2023 09:01:44
James Hetfieldilla korona ja sen takia toinen Arizonan keikka peruttu:

https://blabbermouth.net/news/metal … etfield-tests-positive-for-covid-19
Hetfield
03.09.2023 13:41:05

Regalis Apertura: James Hetfieldilla korona ja sen takia toinen Arizonan keikka peruttu:

https://blabbermouth.net/news/metal … etfield-tests-positive-for-covid-19

Tai siis siirretty ens lauantaihin. Ekakin keikka vedettiin lyhyempänä kun ääni ei kestänyt taudin takia.
Alright, alright, alright!
Rokkipeikko
13.10.2023 14:41:35

Ois se rikollista toimintaa, jollen ottaisi viimein osaa tähän "Metallica" -ketjuun, mitä ensirakkauteni oli ensimmäisen omill rahoillani ostamani Load CD - levy 1996 ja siitä lähtien jotakuinkin aina LP:n myötä nyt enää viime vuosin seurannut ja joskus silloin teini-ikäisenä kaikki mahdollinen irti mitä bändistä saa, ja myös päälle 600 - sivuisen Metallica -suomennetun Biographyn lukeneena. Muistoja herätti joistain mediakuvista.

Mitä mainitsin jossain näissä tämän verkkopalvelun keskusteulissa, että Robert Trujillosta pidän enemmän, tai sopivampi Metallican nykyimagon puolesta mitä Newsted sai potkut, ni on totta, että Metallica on jokseenkin palannut "juurilleen", eikä se liity Hetfieldin terapiaan siinä yhden levyn aikana.

Cliff Burtonia, mitä ei ollut Metallican virallisesti ensimmäinen edes basisti, mutta elämä päättyi pohjoismaiden kiertueella ne veti korttia Kirk Hammetin kansa, ketä bunkkaa keikkabussissa just sillä paikalla, missä Burton sitten hävis oliko se Pata-ässä, tai jotain, ni karu loppu heittää luut kasaassa nukkuessa seuraavaan paikkaan matka senkun jatkui, niin ulos ikkunasta ja luut kasassa. Tossa biograghissa, minkä luin syvän masennuskauteni alkuvaiheessa, omistuskirja yhä, niin Hetfield syytti kuskia, että se ois ollut humalassa, tapahtuiko se onnettomuus jossain Ruotsin maaperällä peräti?

Mulla on rajallinen määrä fyrkkaa käytettävissä vielä nykyisin 40-ikäpyykin täyttäneenä vapaa-ajan aktiiviteetteihin, ni äänilevyt on mulle se suurin rakkaus oman aikani ne 2000-luvun molemmin puolin, olen palanut niihin bändeihin, ja Äxästä samoja artisteja, mitä olen aiemminkin ostanut palannut "vanhaan hyvään" -aikaan.

Basisteista järjestyksessä top-down Darwinin heikommasta vahvinpaan: McGovney:ta en ole kuullut, mitä oma 5 markkaa 1990-luvun lopulla ostin Cliff ' em All -VHS:än, niin siinä on ja Burton pääosassa, en ole kuullut tota McGovney:n metallisoittoa, mut mulle Burton on ykkönen, ja mun elinaikanani Trujillo on hyvä.

Trujillon aikainen Metallica palannut enemmän sinne juurilleen, mitä se oli jonkinlaista kehittymistä ja eri tyylisuuntien hakuammunta-aikaa mun jälkikäteen oman analyysin jälkeen Jason Newsted -aikakaudella, vaikka joka bändillä vissiin samat vaiheet, ja vaikkakin "Metallica", The Black -LP on Newstedin aikaan, mutta itse en pidä metallican parhaana albumin sitä, enkä edes Maater of Puppets, mitä monet mun kaltaiset fanit ylistää yli helvetin.

Kirk Hammetinkin noista Odysseys - ajoista on julkaistu CD:llä, mikä mun aikakuden formaatti on, niin uusintapainoksia, ja varmaan kitaristilla yksinoikeus Metallica - kitaristina Contractisa, tällä bändillä on erityinen paikka mun elämässä.

Kaikki stemmaa hyvään heavy-metal -yhtyeeseen mitä määritelmiä mun mielestä Metallican alkuperäisajatukseen voi liittää, ovat seuranneet aikaa, ja yhä Still Going Strong, vaikka äijillä artisti-iimago ja basisti ollut jo pitkään Trujillo, mutta se on ihan totta, ei pääse yli eikä enää ylemmäs.

I'm not a fifth member and won't be lsimiliar to Dream Theater Fan Club material never offline nor online with real postal office address on their physical album booklet cover-plates.

Nautitaan hyvästä musiikista! Ei kasva suurempaa mun elinaikanani tässä genressä.
Jere Sumell https://jeresumell.munsivu.fi
phiit
13.10.2023 15:23:24
Rokkipeikko: Ois se rikollista toimintaa, jollen ottaisi viimein osaa tähän "Metallica" -ketjuun, mitä ensirakkauteni oli ensimmäisen omill rahoillani ostamani Load CD - levy 1996 ja siitä lähtien jotakuinkin aina LP:n myötä nyt enää viime vuosin seurannut ja joskus silloin teini-ikäisenä kaikki mahdollinen irti mitä bändistä saa, ja myös päälle 600 - sivuisen Metallica -suomennetun Biographyn lukeneena. Muistoja herätti joistain mediakuvista.

Mitä mainitsin jossain näissä tämän verkkopalvelun keskusteulissa, että Robert Trujillosta pidän enemmän, tai sopivampi Metallican nykyimagon puolesta mitä Newsted sai potkut, ni on totta, että Metallica on jokseenkin palannut "juurilleen", eikä se liity Hetfieldin terapiaan siinä yhden levyn aikana.

Cliff Burtonia, mitä ei ollut Metallican virallisesti ensimmäinen edes basisti, mutta elämä päättyi pohjoismaiden kiertueella ne veti korttia Kirk Hammetin kansa, ketä bunkkaa keikkabussissa just sillä paikalla, missä Burton sitten hävis oliko se Pata-ässä, tai jotain, ni karu loppu heittää luut kasaassa nukkuessa seuraavaan paikkaan matka senkun jatkui, niin ulos ikkunasta ja luut kasassa. Tossa biograghissa, minkä luin syvän masennuskauteni alkuvaiheessa, omistuskirja yhä, niin Hetfield syytti kuskia, että se ois ollut humalassa, tapahtuiko se onnettomuus jossain Ruotsin maaperällä peräti?

Mulla on rajallinen määrä fyrkkaa käytettävissä vielä nykyisin 40-ikäpyykin täyttäneenä vapaa-ajan aktiiviteetteihin, ni äänilevyt on mulle se suurin rakkaus oman aikani ne 2000-luvun molemmin puolin, olen palanut niihin bändeihin, ja Äxästä samoja artisteja, mitä olen aiemminkin ostanut palannut "vanhaan hyvään" -aikaan.

Basisteista järjestyksessä top-down Darwinin heikommasta vahvinpaan: McGovney:ta en ole kuullut, mitä oma 5 markkaa 1990-luvun lopulla ostin Cliff ' em All -VHS:än, niin siinä on ja Burton pääosassa, en ole kuullut tota McGovney:n metallisoittoa, mut mulle Burton on ykkönen, ja mun elinaikanani Trujillo on hyvä.

Trujillon aikainen Metallica palannut enemmän sinne juurilleen, mitä se oli jonkinlaista kehittymistä ja eri tyylisuuntien hakuammunta-aikaa mun jälkikäteen oman analyysin jälkeen Jason Newsted -aikakaudella, vaikka joka bändillä vissiin samat vaiheet, ja vaikkakin "Metallica", The Black -LP on Newstedin aikaan, mutta itse en pidä metallican parhaana albumin sitä, enkä edes Maater of Puppets, mitä monet mun kaltaiset fanit ylistää yli helvetin.

Kirk Hammetinkin noista Odysseys - ajoista on julkaistu CD:llä, mikä mun aikakuden formaatti on, niin uusintapainoksia, ja varmaan kitaristilla yksinoikeus Metallica - kitaristina Contractisa, tällä bändillä on erityinen paikka mun elämässä.

Kaikki stemmaa hyvään heavy-metal -yhtyeeseen mitä määritelmiä mun mielestä Metallican alkuperäisajatukseen voi liittää, ovat seuranneet aikaa, ja yhä Still Going Strong, vaikka äijillä artisti-iimago ja basisti ollut jo pitkään Trujillo, mutta se on ihan totta, ei pääse yli eikä enää ylemmäs.

I'm not a fifth member and won't be lsimiliar to Dream Theater Fan Club material never offline nor online with real postal office address on their physical album booklet cover-plates.

Nautitaan hyvästä musiikista! Ei kasva suurempaa mun elinaikanani tässä genressä.

Olipas sekavaa
Rokkipeikko
13.10.2023 16:00:59

Cold Shoot down all your apologies down their!

Voi olla sekavaa tekstiä, mitä mä tuonut julkisuuteen, että näiden Fimea -lääkesaatavuuskannan osalta mulla ja tuotti ongelmia, ni jouduin tilamaan taksin yhden aikaan yöllä TYKSiin, jos joku varmasti monikin on haxannut mun Omakanta -palvelun, ni siitä pääse mihinkään, että omana itsenä ja selvin päin tuon kirjoitin live-veto 100% livenä sisään.

Ei mulla metronomi liikahda suuntaan ei toiseen erityisestsikään selvin päin, mitä kirjoitin tuon: Asiaa joka lause merkityksineen, jotka pohja faktaan. Siinä määrin.

Tämä raskas musiikki -säikeet ei ole mun alaa, mitä enemmän pidän British-Blus Invasion happorockin elävää legendaaa yhä voimissaan, Eric Clapton oli mulle suurin sysäys alka soittaa nistä muista poiketen, mitä oli. Toki olen tutustunut genren muihinkin toimijoihin, ja tää oli vain eka Rock-CD, mitä olen ostanut omilla rahoilla, siinä määrin Metallica kaikessa suuruudessa näyttelee suurta roolia mun musiikkivaikutteissa, joskaan ei profiilin osalta ehkä mainiinnan arvoisena. Kuuntelen laajimmalla mahdollisella skaalalla ja ostan myös CD-levyjä aiemminkin ostanut samoja artisteja, ja yhä ostan. Myös uusia tuttavuuksia ja myös kotimaisia täytyy myöntää, mitä en enää seuraa aktiivisesti päivän listoja erityisestikään myynnissä.

Pitää ottaa selvää ensin ennen kuin alkaa tuomaan ulos mitän, "hutkiman", niin tämä on totta erioten palaavana maksavana asiakkaana Metallican tuotannon pariin, niin siinä määrin toi "Fiftmember" -alidomain voisi olla ihan järkenkäypä.

En liene uniikkitapaus? Ehdottomasti en ole Metallican suuruuden osaa ottaen.
mpekkanen
13.10.2023 16:19:55
Rokkipeikko: Cold Shoot down all your apologies down their!

Voi olla sekavaa tekstiä, mitä mä tuonut julkisuuteen, että näiden Fimea -lääkesaatavuuskannan osalta mulla ja tuotti ongelmia, ni jouduin tilamaan taksin yhden aikaan yöllä TYKSiin, jos joku varmasti monikin on haxannut mun Omakanta -palvelun, ni siitä pääse mihinkään, että omana itsenä ja selvin päin tuon kirjoitin live-veto 100% livenä sisään.

Ei mulla metronomi liikahda suuntaan ei toiseen erityisestsikään selvin päin, mitä kirjoitin tuon: Asiaa joka lause merkityksineen, jotka pohja faktaan. Siinä määrin.

Tämä raskas musiikki -säikeet ei ole mun alaa, mitä enemmän pidän British-Blus Invasion happorockin elävää legendaaa yhä voimissaan, Eric Clapton oli mulle suurin sysäys alka soittaa nistä muista poiketen, mitä oli. Toki olen tutustunut genren muihinkin toimijoihin, ja tää oli vain eka Rock-CD, mitä olen ostanut omilla rahoilla, siinä määrin Metallica kaikessa suuruudessa näyttelee suurta roolia mun musiikkivaikutteissa, joskaan ei profiilin osalta ehkä mainiinnan arvoisena. Kuuntelen laajimmalla mahdollisella skaalalla ja ostan myös CD-levyjä aiemminkin ostanut samoja artisteja, ja yhä ostan. Myös uusia tuttavuuksia ja myös kotimaisia täytyy myöntää, mitä en enää seuraa aktiivisesti päivän listoja erityisestikään myynnissä.

Pitää ottaa selvää ensin ennen kuin alkaa tuomaan ulos mitän, "hutkiman", niin tämä on totta erioten palaavana maksavana asiakkaana Metallican tuotannon pariin, niin siinä määrin toi "Fiftmember" -alidomain voisi olla ihan järkenkäypä.

En liene uniikkitapaus? Ehdottomasti en ole Metallican suuruuden osaa ottaen.

Tällainen tajunnavirta on aika raskasta luettavaa ja sitä on paikoitellen todella vaikea ymmärtää.
Kannattaisiko kirjoittaa lyhyempiä tekstejä ja keskittyä hieman enemmän siihen mitä kirjoituksella haluaa sanoa. Keskustelun kannalta se voisi olla hedelmällistä...
Arkka
13.10.2023 18:24:11

Metakeskustelua Metallica-ketjussa... :)

Mut joo, eiköhän tuo kirjoitus ollut vielä ihan siedettävissä tai vähintäänkin ohivieritettävissä.

https://www.youtube.com/watch?v=ZaGrNq9VrCc
Rokkipeikko
14.10.2023 17:00:54

Juu, pahoitteluni ylipitkä vuodatukseni. Metallicasta juttua kyllä riittää.

Kuulin ensimmäisen kerran tuon "So What" -kappaleen live-versiona, kun ostin silloin kun levykauppoja oli useita Turussa, Musiikkinurkasta sen mustakantisen Mama Said CD-Singlen maksoi muistaakseni 49 markkaa ja risat, niin siinä on tuo So Whatin Live -raita, joskin Garage Inc. -levyllähän se on ja, mutta tuo Mama Said single on aiemmin julkaistu.

Ensimmäisiä Metallican ulostuloja country-vivahteista tuo Mama Said, ja sitten Reloadilla 11-raita sama raitanumero järjestyksessään on Low Man's Lyric knssa hidas balladi.

Metallicahan on esittänyt Lyrynd Skynyrdiäkin, tuossa Metallican Guitar Hero pelissä on ainakin Tuesdy's Gone ja Freebird muistaakseni.
Artturi
21.10.2023 02:14:19
72 Seasons on ihan saatanan hyvä levy! Palasin aiheeseen pitkän tauon jälkeen ja kylläpä kolahti komeesti kuulokkeilla aseteltuna! Sellainen nätti blendi kaikkea hyvää Metallicaa tällä levyllä kyllä! Ja paranee loppua kohti mikä on harvinaista!
Rokkipeikko
23.10.2023 16:45:16

Artturi: 72 Seasons on ihan saatanan hyvä levy! Palasin aiheeseen pitkän tauon jälkeen ja kylläpä kolahti komeesti kuulokkeilla aseteltuna! Sellainen nätti blendi kaikkea hyvää Metallicaa tällä levyllä kyllä! Ja paranee loppua kohti mikä on harvinaista!

Itsekin ostin lopulta kuun alussa, kunn ostin äxästä uusi CD:itä, niin tuon 72 Seasonin. Mitä kuuden vuoden tauon jälkeen uutta Metallicaa uusia kappaleita, niin noudattaa jokseenkin mielestäi enemmän juurille paluuta Trujillon aikakautena, mitä olen levyä kuunelllut ajan kanssa.

On levy myös minun mielestäni ehyt kokonaisuus.
Tympee Huttunen
23.10.2023 16:46:30
Artturi: 72 Seasons on ihan saatanan hyvä levy! Palasin aiheeseen pitkän tauon jälkeen ja kylläpä kolahti komeesti kuulokkeilla aseteltuna! Sellainen nätti blendi kaikkea hyvää Metallicaa tällä levyllä kyllä! Ja paranee loppua kohti mikä on harvinaista!

On kyllä kelpo levy edelleen. Toivottavasti voivat terveinä vedellä tuonne Rolling Stones-iälle näin eheitä kokonaisuuksia.
Ojankaivaja
01.11.2023 20:14:09
Epiphonelta Kirkin legendaarinen 1979 Flying V: https://www.epiphone.com/en-US/Elec … ar/Kirk-Hammett-1979-Flying-V/Ebony

Tämä ei ilmeisesti ole mikään limited edition, kuten ne horrow kitarat muutama vuosi takaperin.
mpekkanen
02.11.2023 03:55:20
Ojankaivaja: Epiphonelta Kirkin legendaarinen 1979 Flying V: https://www.epiphone.com/en-US/Elec … ar/Kirk-Hammett-1979-Flying-V/Ebony

Tämä ei ilmeisesti ole mikään limited edition, kuten ne horrow kitarat muutama vuosi takaperin.

Kirkin Flying V kitarassa on kapea kaula, tässä Epiphonessa on satulan leveys 43,12mm.
Sen lisäksi ihmetyttää nuo mikit, jotka ei ole EMG 81 kuten on Kirkillä. Eipä tosin ollut EMG mikkejä siinä Gibson Hammett Flying V 100 kappaleen painoksessa.
phiit
02.11.2023 08:20:28
Ojankaivaja: Epiphonelta Kirkin legendaarinen 1979 Flying V: https://www.epiphone.com/en-US/Elec … ar/Kirk-Hammett-1979-Flying-V/Ebony

tää on kyllä erittäin nätti
Swayne
03.11.2023 15:02:46
mpekkanen: Kirkin Flying V kitarassa on kapea kaula, tässä Epiphonessa on satulan leveys 43,12mm.
Sen lisäksi ihmetyttää nuo mikit, jotka ei ole EMG 81 kuten on Kirkillä. Eipä tosin ollut EMG mikkejä siinä Gibson Hammett Flying V 100 kappaleen painoksessa.

Hieno keppi on. Mikit ovat Gibson T-type, joka on varmaan uusi versio Gibsonin T top mikeistä mitkä olisivat olleet kitaran ostohetkellä kiinni kitarassa. Hinta on 1500 euroa eli kymmenesosa Gibsonin versiosta. Purppuraversiokin tompalta löytyy.
mpekkanen
12.12.2023 08:44:58
En tiedä onko kellekään tullut mieleen Metallica nimen ja televisiosarja Galactican samankaltaisuus. Galacticassa cyloneiden hävittäjät on saman näköisiä kuin Metallica logo. Sarja vielä pyöri hieman ennen sitä aikaa kun bändi perustettiin.
phiit
12.12.2023 08:48:45
mpekkanen: En tiedä onko kellekään tullut mieleen Metallica nimen ja televisiosarja Galactican samankaltaisuus. Galacticassa cyloneiden hävittäjät on saman näköisiä kuin Metallica logo. Sarja vielä pyöri hieman ennen sitä aikaa kun bändi perustettiin.

Eihän noissa nyt ole mitään samaa
mpekkanen
12.12.2023 08:59:37
phiit: Eihän noissa nyt ole mitään samaa

Onhan molempien nimessä ica loppu. Ja kyllä se cyloneiden hävittäjä on edestäpäin aika saman näköinen kuin Metallica logo. Ja tarkoitan sitä alkuperäistä Galactican. Tässä uudemmassa en muista millaisia ne hävittäjät ovat.
phiit
12.12.2023 09:04:40
mpekkanen: Onhan molempien nimessä ica loppu. Ja kyllä se cyloneiden hävittäjä on edestäpäin aika saman näköinen kuin Metallica logo. Ja tarkoitan sitä alkuperäistä Galactican. Tässä uudemmassa en muista millaisia ne hävittäjät ovat.

Enemmän Batman logo tulee mielee
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)