![]() 13.08.2010 08:57:10 | |
---|---|
tender.insanity: Ei. Lisää Maidenin biisejä, joista en välitä yhtikäs yhtään: - Public Enema Number One PENO on yksi minun lemppareista. Sen sijaan Alexander the Greatista ja Mother Russiasta en tykkää yhtään. Korneja ovat. | |
![]() 13.08.2010 10:34:31 | |
StJerky: PENO on yksi minun lemppareista. Sen sijaan Alexander the Greatista ja Mother Russiasta en tykkää yhtään. Korneja ovat. Aivan totta. Dillon, you son of a bitch! | |
![]() 13.08.2010 10:39:50 | |
Can I Play With Madness on kyllä mulleki sellanen biisi, joka ei taho millään aueta. Wild Wind Blows kuulostaa kyllä makialta. :) Tänää sit osteleen levyä. And we got caught in the whirlwind // Torn by the storms of our lives. | |
![]() 13.08.2010 10:41:33 (muokattu 13.08.2010 10:52:52) | |
tender.insanity: Ei nyt sentään. Maiden vain on bändi, mistä en livenä tykkää yhtään. Lähinnä Dickinsonin laulun takia. Jollotusta ja iän tuomaa lepsuilua. Ottaisi mallia Dee Sniderista ja Alice Cooperista, joiden ääni vain paranee iän myötä. Eihän Brucesta ja noista hakdesta muusta kannata puhua samana päivänä laulullisesti. Alicen ohkainen murina ja Deen puolihuuto on sarjassa mme "ei mitään menetettävää iän myötä" toisin kuin Brucen korkeat äänet jne. Se on vähän sama kun Trumpin Donaldillakin on hieman enemmän mentettävää kuin täällä kirjoittelevilla, mutta vaikka siltä pudottais puolet fyrkasta pois, se ownais koko porukan. (Joo ja diggaan Alicea, mutta ei se laulaja oo vaan show-ukko) Toivottavasti levy ehtii kotiin siksi, kun itse kotiudun. Viikonloppuna odotettavissa kovaa luukutusta kun perhe on reissusa. Hewy Medal. Itselle ei putoa nuo kakkos-kolmosraitojen ylikaupallisuudet. Wasted Years vielä jotenkuten toimii, mutta levyjen linjasta poikkeavat poppikset Can I Play ja Holy Smoke näin etunenässä kyllä jää kuuntelematta. Ja se Smoken video on jotain yliurpoa. Muuten joka levyllä on suurin osa biiseistä hyvää matskua ja kaikki missä Murray on mukana on loistoa. Se osaa jotenkin kirjoitta ne intronsa mun korviin sopiviksi. Ihmeellisesti se muuten kuullosti Porissa just itseltään, vaikka soitti Les Paulilla osan keikasta. Jos SE lähtee sittenkin sormista... sutiojrikellA | |
![]() 13.08.2010 10:56:49 | |
bfoc: Ihmeellisesti se muuten kuullosti Porissa just itseltään, vaikka soitti Les Paulilla osan keikasta. Jos SE lähtee sittenkin sormista... Ai soitti, en huomannut ollenkaan. Perkele kun ei sen sumun läpi nähnyt varsinkaan loppua kohden mitään. Hyvältä kuulosti silti. | |
![]() 13.08.2010 11:21:28 | |
bfoc:Ihmeellisesti se muuten kuullosti Porissa just itseltään, vaikka soitti Les Paulilla osan keikasta. Jos SE lähtee sittenkin sormista... Tuli vaan mieleen ,että eikös Murray vetele kaulamikillä aika paljon? Ja sen Stratossa taitaa olla molemmat kakskelaisia eli aika samanoloiseen soundiin pääsee Lespallakin kun vetää vaan kaulamikillä.Luulisin. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" | |
![]() 13.08.2010 11:41:35 | |
Sakmongkol:Perkele kun ei sen sumun läpi nähnyt varsinkaan loppua kohden mitään. Hyvältä kuulosti silti. Heh, tota jälkeenpäin mietinkin, että näkiköhän taaempana olevat lopussa keikasta mitään. Itse kun suht edessä olin. | |
![]() 13.08.2010 11:59:07 | |
Rahkonen: Heh, tota jälkeenpäin mietinkin, että näkiköhän taaempana olevat lopussa keikasta mitään. Itse kun suht edessä olin. Vietin anniskelualueella koko tapahtuman. Ajattelin että Maidenia varten voisin yrittää hivuttautua vähän edemmäs mutta ei se niin vain onnistunutkaan! Melko takariviin jäin sitten. =( | |
![]() 13.08.2010 13:01:56 | |
Starblindissa selvästi Infinite Dreams kertsi! :D And we got caught in the whirlwind // Torn by the storms of our lives. | |
![]() 13.08.2010 13:49:23 | |
En kyllä tajua mitä upeaa ja mahtavaa jengi kuulee tuossa When The Wild Winds Blowsissa, mun mielestä tyypillinen 2000-luvun Steve Harris -kierrätysbiisi. Täysin keskinkertaista kamaa, ja menee levyn heikoimpien biisien kastiin. Mother Of Mercy tällä hetkellä ja heti ensikuulemalta paras. Lisää kommenttia lisäkuunteluiden myötä. | |
![]() 13.08.2010 13:57:45 | |
Germaniac: En kyllä tajua mitä upeaa ja mahtavaa jengi kuulee tuossa When The Wild Winds Blowsissa, mun mielestä tyypillinen 2000-luvun Steve Harris -kierrätysbiisi. E#, sun mielipide on siis niiiiiiiin väärä! Toi "Blows" on levyn vahvin lenkki ehottomasti! And we got caught in the whirlwind // Torn by the storms of our lives. | |
![]() 13.08.2010 14:03:23 | |
Noniin, eipä todellakaan ollut pettymys tämä levy, koko päivän pyörittänyt ja toimii! | |
![]() 13.08.2010 14:37:15 (muokattu 13.08.2010 14:39:24) | |
Nyt lähti toiseen kertaan lätty pyörimään. Ekalla kerralla ei kyllä ihan täysin avautunu paria poikkeusta lukuunottamatta. Tuosta When the wild wind blowsista tuli kyllä heti mieleen, että, kun Maiden joskus vetää vihoviimeisen kiertueen ja homma loppuu siihen, voisi tuo toimia helevetin hyvin koko keikan viimeisenä biisinä, varsinkin, kun se tuuli jää tuivertelemaan siihen soiton loputtua. Meni jopa vähän kylmät väreet, kun levy loppui siihen biisiin. Jos se oli nyt tässä, niin hyvä! Niin kova Maiden fani kuin olenkin, niin toivottavasti tajuavat lopettaa huipulla tai edes hieman tyylillä, ennen kuin ovat enää muisto menneestä superyhtyeestä. Ja toisaalta kyllä tämä Maidenin "juttu" alkaa olla mielestäni nyt tehty ja nähty. "Maailma olisi parempi paikka, jos kaikki ymmärtäisivät laukkakomppia." | |
![]() 13.08.2010 14:46:16 | |
January: E#, sun mielipide on siis niiiiiiiin väärä! Toi "Blows" on levyn vahvin lenkki ehottomasti! Itse olet väärässä, mun mielipidehän on ainoa oikea, etkö tiennyt? Have you heard, have you heard? Ei sillä että noi melodiat olis varsinaisesti paskoja mutta kun on kuultu jo niin moneen kertaan, ei mitään ylistämisen arvoista. Alun laulumelodioista tuli mieleen Nik Kershawin The Riddle, ja siinä vaiheessa kun komppi lähtee mukaan niin kuulostaa vaan niin vitun kornilta. Tässä mietteitä muusta levystä: Satellite 15... on ihan siisti intro, tosin ehkä hitusen liian pitkä. Olisipa muuten ollut siisti veto tehdä koko levy samanlaisilla soundeilla, hähhäh. The Final Frontier on kuultu jo muutamaan kertaan ja siinä on jo tarpeeksi, skippauskamaa, mielikuvitukseton radiorock-biisi, levyn huonoin ja muutenkin selvästi huonoimpia 2000-luvun Maiden biisejä. Ja diggaan muuten Wildest Dreamsista, enemmän kuin esim. Rainmakerista. Mother Of Mercy oli jo ekalta kuuntelulta levyn paras biisi, Coming Home on myös hieno biisi joka kuulostaa hieman Brucen soolotuotannolta, kuten on jo moni kommentoinutkin. The Alchemistista tulee hieman mieleen Dance Of Deathin nopeammat biisit, sekä joku X-Factorin B-puoli. Ekalla kuuntelulla kuulosti turhalta tekeleeltä joka tuntui kaikessa lyhykäisyydessäänkin liian pitkältä, mutta onhan tämä oikeastaan ihan menevä biisi. Tosin toi sama komppi alkaa loppua kohden hieman puuduttamaan. Isle Of Avalonissa on hieno instrumentaaliosio joka alkaa jossain neljän minuutin paikkeilla, muuten tuntuu vähän keskinkertaiselta. Hieman tulee jostain kohdista taas mieleen Brucen soolotuotanto. Ekakuuntelulta Starblindin junnaavuus tuntui tylsältä, mutta taidan kuitenkin kääntyä sen puoleen että tämäkin edustaa levyn parhaimmistoa. Muistuttaa tunnelmaltaan hieman Face In The Sandia. Janick Gers on viime vuosina tehnyt levyjen parhaimmistoon kuuluvia biisejä, mutta nyt The Talisman kuulostaa lähinnä joltain Dance of Death/A Matter Of Life... ylijäämäbiisiltä. Soolo-osuus on kyllä ihan hyvä. The Man Who Would Be King olisi voinut alkaa suorilta ilman tuota näppäilyintroa, ja vaikka tässäkin on hieman kierrätystä havaittavissa paikoitellen niin toimii silti ihan mainiosti. Jälleen neljän minuutin kohdalla alkava instrumentaali/soolo-osio on mielenkiintoinen. Taitaa tämäkin mennä levyn parhaimmistoon. Onhan tämä Iron Maidenia, pettymyksestä ei sinällään voi puhua koska kahden ennakkobiisin ja 30 sekunnin pätkien perusteella en odottanutkaan mitään järisyttävää. Levyllä on selvästi todella hienoja hetkiä ja mielenkiintoisia juttuja, ja sinällään ihan hyviä biisejä mutta kokonaisuus tuntuu jotenkin keskiverrolta. Ei tule sellaista fiilistä että tekisi mieli laittaa levy soittimeen/kaivaa MP3:t kansiosta, ja silloin kun kuuntelee niin tulee melkeinpä suorilta skipattua kolmanteen biisiin, ja The Talismanin alkaessa tekee jo mieli kuunnella jotain muuta. Esim. samassa paketissa tullut Blind Guardianin At The Edge Of Time tuntuu nyt mielenkiintoisemmelta tapaukselta. | |
![]() 13.08.2010 15:07:11 (muokattu 13.08.2010 15:08:53) | |
PsychedelicWarlord: Tuli vaan mieleen ,että eikös Murray vetele kaulamikillä aika paljon? Ja sen Stratossa taitaa olla molemmat kakskelaisia eli aika samanoloiseen soundiin pääsee Lespallakin kun vetää vaan kaulamikillä.Luulisin. Juu, mutta väittävät että perus Lespa olisi kuitenkin soundiltaan tummempi kuin tuollainen Strato johon on tökätty kiinni sinkku-kokoiset humbuckerit. Mene ja tiedä, pitäisi joskus kokeilla. Se on ainakin himassa huomattu että EQ:ta piti ruuvata aika raivokkaasti kun vaihtoi Lespan kaverin Teleen (jossa oli Duncanin JB kaulamikkinä). Tosin onhan sillä Daveyllä ukko kulisseissa vääntelemässä EQ:ta kohdilleen... Sakmongkol: Ai soitti, en huomannut ollenkaan. Perkele kun ei sen sumun läpi nähnyt varsinkaan loppua kohden mitään. Hyvältä kuulosti silti. Mä olin kyllä suht ihmeissäni. En 12 keikan kokemuksella muista Daveyllä olleen lavalla juuri muuta kuin stratoja ja ne muutamat Jaskat silloin 90-luvun alussa. Voin toki muistaa pieleen, mutta piti oikein zoomata ettei Adrian ollut naamioitunut Daveyksi kun oli Lespa lavalla... sutiojrikellA | |
![]() 13.08.2010 15:30:17 | |
Talismanissa vähän tollanen Legacy -alku ja sit lähtee niinku Lord of Light. :P Sit jossain keskellä oli joku Unbeliever tms. riffi. And we got caught in the whirlwind // Torn by the storms of our lives. | |
![]() 13.08.2010 18:30:08 (muokattu 13.08.2010 18:30:23) | |
Helkkarin hyvä levy kyseessä, vaikka olen vasta kerran kuunnellut läpi. Suurin plussa täytyy antaa Brucen laulusuoritukselle, aivan uskomattoman upeasti suorittaa kaikki kappaleet. Pitää tässä illalla vielä kuunnella lisää, The Man Who Would Be King on tällä hetkellä ainoa kappale, joka tarvitsee lisäkuuntelua. | |
![]() 13.08.2010 19:03:20 | |
Minä en ole koskaan tajunnut että mitä helvetin väliä sillä on jos joku juttu on tehty jo aiemminkin jollain muulla levyllä. Tärkeintä on se, että se soippi levylle ja kuulostaa hyvältä. Mun mielestä uus levy on ihan mahtava. Kaikki biisit on ihan hyviä. 2 ekaa biisiä on semmosia ihan hyviä niin kuin The Alcemistkin, mutta koko loppu levy on pelkkää timanttia. En ole aina itsekkään samaa mieltä kirjoituksieni kanssa. | |
![]() 13.08.2010 19:03:29 | |
tender.insanity: Ei nyt sentään. Maiden vain on bändi, mistä en livenä tykkää yhtään. Lähinnä Dickinsonin laulun takia. Jollotusta ja iän tuomaa lepsuilua. Ottaisi mallia Dee Sniderista ja Alice Cooperista, joiden ääni vain paranee iän myötä. Ai nii! Se että Dickinsonin ääni ei parane iän myötä, johtuu siis siitä että se ei oo tajunnu ottaa mallia Dee Sniderista. Tietääköhän Bruce tästä? Pitäsköhän jonkun kertoo sille ni senkin ääni alkais paranee iän myötä... | |
![]() 13.08.2010 19:05:40 | |
Ihan kelvollinen lätty minusta. Erityisen paljon arvostan sitä että levy kuulostaa yhtenäiseltä, kappaleet sopivat samaan levyyn. Mitä mieltä muut? | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)