Kurkkuviipale 11.06.2012 14:31:18 | |
---|
Räkkipeli: Joo. Bändin musiikki ei sisällä minkäänlaista sävellysteknisesti ensinnäkään uutta juttua, mutta toisekseen tarpeeksi pitkälle vietyä ideaa, joka sävyttäisi musiikkia tarpeeksi. Riffit ovat tylsiä sen takia, koska ne ovat jäänteitä tästä jenkkimetalli skenestä minkä Lamb Of God räjäytti, ja nyt Mishan kaltaiset räkänokat kerää rippeet ja tekee niistä "täysin oman jutun", vaikka todellisuudessa jokainen, joka on perillä raskaasta musiikista ja sen historiasta, haistaa nuo soittokikat ja kuluneet komppauskikat sadan kilometrin päähän. Minkäänlaista selkeää tonaalista sävyjen vaihtoa musiikissa ei tapahdu, vaan kaikki perustuu siihen luonnolliseen molliasteikkoon ja sen moodeihin, sointuihin yms, joka on ainakin omalle korvalle kovin puuduttavaa ja tylsää ja ennalta arvattavaa. Tämä aiheuttaa sen että musiikki tuoksuu koko ajan samalta, siinä ei ole sävyjä. Tämä on siis asia joka vaivaa monia bändejä, enkä tietenkään odota että sinä tätä asiaa ymmärtäisit, ellet tunne musiikin teoriaa ja sen historiaa ja sen ilmiöitä pitkälle satojen vuosien päähän (mitä epäilen). Mishan melodiantaju on naiivi ja lapsen kengissä. Minkään näköistä selkeää rakennetta tai muutakaan perusteltua motiivia melodioihin ei ilmene, pelkkiä skaalakikkoja jotka kuulostaa ummikkokorvaan kivalta. Ja tietenkin se, että bändin biisit on sen verran samanlaisia, että vaikka Mishalla olisikin piilevä lahja sävellyksessä, se tuskin pääsee oikeuksiinsa kun se filtteröidään tämän tyhmän lihavan huonon genren, djent-filtterin läpi, joka meinaa sitä että osa säännöistä on jo kirjoitettu, miltä se musiikki tulee kuulostamaan loppujen lopuksi. Siinä on omia perusteluja, miksi bändi ei minua miellytä. Ja toisekseen, Misha näyttää aika homolta. Hiano tarina oli joo, mutta koita nyt jo ymmärtää, ettei musiikkiin päde tuollaiset termit, kuin "naiivius" jne. Kyse on kuitenkin mielipiteestä: Yhtälailla itse voisin sanoa vasta-argumentiksi "Mishan melodiantaju on aikuistunutta ja hyvin toteutettua". Väittelyssä ei päädytä näin mihinkään, kumpikaan ei ole oikeassa eikä väärässä. Voin myös sanoa, että mikään 1960-luvun jälkeinen musiikki ei sisällä sävellysteknisesti uusia juttuja (1960-luvulla viittaan elektroniseen soittolaitteistoon, joka avasi täysin uusia teitä). Kaikki on jo keksitty, kyse on vain siitä, miten säveltäjä haluaa tunteitaan ilmaista - eikä siihen pidä paremmuutta sekoittaa. Myöskään se, että sinä olet kuullut ne yhtyeet, joilta Misha ottaa vaikutteita ei tarkoita vielä sitä, että ko. yhtyeet eivät itse ottaisi vaikutteita. Eikä kaiken tarvitsekaan aina olla uutta ja ihmeellistä. Kuten jo sanoin, kyse on tunteen ilmaisemisesta ja mielipiteestä. Myös se, jos sinä pidät vain musiikista, jossa on jotain uutta, on sekin vain mielipide. Mitä noihin moodeihin ja asteikoihin tulee, Misha tykkää kyllä käyttää sävellyksissään todella villejä asteikkoja ja huomattavan määrän kromatiikkaa ja atonaalisuutta. Enpä tiedä mitä on herra kyseiseltä yhtyeeltä kuunnellu, jos moisia väitöksiä viitsii laukoa. En myöskään ole vielä tajunnut, että mikä ihme pistää ihmisen kertomaan julkisesti, ettei pidä yhtyeestä. Luuletko oikeasti, että me täällä foorumilla valaistuttaisiin ja lopetettaisiin Peripheryn kuuntelu vain siksi, että sinä lauot niin hyvät "perusteet" (jotka ovat kuitenkin vain hyvin faktoiksi puettuja mielipiteitä)? Se oli tonnin seteli...
...
...tonnin seteli...
.. |
Räkkipeli 11.06.2012 14:59:16 (muokattu 11.06.2012 15:02:05) | |
---|
Kurkkuviipale: En myöskään ole vielä tajunnut, että mikä ihme pistää ihmisen kertomaan julkisesti, ettei pidä yhtyeestä. Luuletko oikeasti, että me täällä foorumilla valaistuttaisiin ja lopetettaisiin Peripheryn kuuntelu vain siksi, että sinä lauot niin hyvät "perusteet" (jotka ovat kuitenkin vain hyvin faktoiksi puettuja mielipiteitä)? Sinä pyysit perusteluita, ja minä annoin. Moni ei lähde edes perustelemaan mietteitään tällä foorumilla, ja vähän myös sen takia lähdin perustelemaan omia ajatuksia koska olen kovin sitä vastaan. Ja sanoinko mä jossain välissä, etten ymmärrä täysin sitä että nämä on mun omia mielipiteitä? Pidätkö sä mua ihan idioottina? E: Ja myönnetään että olen istunut tässä koneella vähän liikaa viimeiaikoina. Eihän mun olisi mikään pakko tänne kirjotella miksi Periphery on perseestä, nyt sattui vain näin tapahtumaan. SILKKAA PASKAA |
Kurkkuviipale 11.06.2012 15:12:16 | |
---|
Räkkipeli:Ja sanoinko mä jossain välissä, etten ymmärrä täysin sitä että nämä on mun omia mielipiteitä? Pidätkö sä mua ihan idioottina? Sanotaanko, että et olisi ollut ainoa. Sen verran olen jos jonkinmoisilla foorumeilla pyörinyt, ja sellaistakin porukkaa on tullut vastaan. Anyway, sait pointtini, joten voin levätä rauhassa. Different strokes for different folks. Se oli tonnin seteli...
...
...tonnin seteli...
.. |
Räkkipeli 11.06.2012 15:19:17 | |
---|
Kurkkuviipale: Sanotaanko, että et olisi ollut ainoa. Sen verran olen jos jonkinmoisilla foorumeilla pyörinyt, ja sellaistakin porukkaa on tullut vastaan. No se on kyllä totta. Toinen juttu mikä vähän harmittaa, on se ettei jengi osaa keskustella nykyään mistään asiallisesti, vaikka olisivatkin eri mieltä. Joku saattaa pelästyä jos joku on kärkevästi eri mieltä, ja joku katsoo parhaakseen vain tingata vastaan niin kauan kunnes toinen lopettaa. Miksei kukaan ole kiinnostunut kenenkään toisenlaisesta näkemyksestä? Olen itse ainakin kokenut oppivani aina, kun keskustelen jonkun kanssa joka on eri linjoilla jossain asiassa. No joo, eipä nyt sit sotketa koko topiccia offtopicilla. SILKKAA PASKAA |
Kampela77 11.06.2012 16:35:42 | |
---|
Tässä plussiakin kerännyt kirjoitukseni, joka liippaa aihetta läheltä. http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?plink=9257623#p9257623 Perpipheryn porukka ja fanit ovat käyrän keskellä tai ehkä hieman vasemmassa laidassa. Itse olen oikeassa laidassa ja näkemykseni musiikista on siten arvokkaampi, kuin lähes kenenkään muun. Kannattaa pitää aina korvat höröllä, jos sanon jotain. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
Räkkipeli 11.06.2012 19:48:51 | |
---|
Kampela77: Tässä plussiakin kerännyt kirjoitukseni, joka liippaa aihetta läheltä. http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?plink=9257623#p9257623 Perpipheryn porukka ja fanit ovat käyrän keskellä tai ehkä hieman vasemmassa laidassa. Itse olen oikeassa laidassa ja näkemykseni musiikista on siten arvokkaampi, kuin lähes kenenkään muun. Kannattaa pitää aina korvat höröllä, jos sanon jotain. Kieltämättä diippiä shittiä. SILKKAA PASKAA |
destruction 15.06.2012 12:10:52 | |
---|
"Spoleria". Tosta voi kuunnella radio webstream ripin Scarletista: http://youtu.be/lDypy2vOrB0 On kyl tyyli vähän muuttunut edellisestä levystä. Eikös tääki oo joku Haunted Shoresin ralli? Ihan hyvä kipale jokatapauksessa - vokaaleista voi olla montaa mieltä. |
ramionparas 15.06.2012 14:04:17 | |
---|
destruction: "Spoleria". Tosta voi kuunnella radio webstream ripin Scarletista: http://youtu.be/lDypy2vOrB0 On kyl tyyli vähän muuttunut edellisestä levystä. Eikös tääki oo joku Haunted Shoresin ralli? Ihan hyvä kipale jokatapauksessa - vokaaleista voi olla montaa mieltä. tuli oltua alussa itse "onpas tuttu, jossain olen kuullut"..sitten muistin että on haunted shoresin ralli..onko ihmekkään kun sen bändin kitaristi on peripherys nykyään..tosin varmana moni itkee tästäkin "yhyy, miksi tekevät uusia versioita biiseistä jotka on kuultu jo vuosia sitten"...itseäni ei haittaa, jos on hyvä biisi niin tottakai se kannattaa laitta tämmöiselle viralliselle lätylle messiin...korkealla on kyl odotukset tätä lättyä kohtaan, ei ole enään pitkä aika :)...ja pitääpi tuolta merchnowsta tilata tuommoinen korispaita+levy(alle 30e tuli hintaa että ei paha) http://www.evilpiggy.tk
http://www.mikseri.net/epm
http://www.myspace.com/evilpiggymachine |
destruction 15.06.2012 14:36:41 | |
---|
ramionparas: tosin varmana moni itkee tästäkin "yhyy, miksi tekevät uusia versioita biiseistä jotka on kuultu jo vuosia sitten"...itseäni ei haittaa, jos on hyvä biisi niin tottakai se kannattaa laitta tämmöiselle viralliselle lätylle messiin...korkealla on kyl odotukset tätä lättyä kohtaan, ei ole enään pitkä aika :) Joo, samoilla linjoilla. Toisaalta edes toinen sinkkubiiseistä (tai näistä kolmesta mitkä nyt on näytillä) olis voinu olla joku täysin uus ralli. Itelle kuitenki uponnu noi kaikki mitä nyt tähän asti ovat julkasseet. Pitää tosiaan laittaa plätty kanssa tilaukseen. |
AnonHero 17.06.2012 16:32:24 (muokattu 17.06.2012 16:45:55) | |
---|
Kuuntelen tätä Skyharborin uutta levyä, muuten kuulostaa ihan hyvältä mutta miksi tässä täytyy olla tuollainen geneerinen ameriikan metalcorelaulaja? Tykkään kovasti näistä tunnelmallisemmista pätkistä, pitää kyllä kuunnella tätä levyä lisää. All you had to do was follow the damn train, CJ. |
Barrakuda 17.06.2012 18:01:26 | |
---|
Kannattaisiko näille yhtyeille ihan oikeasti tehdä omat ketjut, kun on ärsyttävää lukea uutisia jonkun aivan itseään epäkiinnostavan bändin tapahtumista, kun halusi tulla katsomaan juttua siitä itseään kiinnostavasta bändistä? |
Ronttimus 17.06.2012 20:30:56 | |
---|
"Kyllä mä itseasiassa sinne sieluunkin asti näen kenessä tahansa, koska mulla jäi selvännäkökyky pysyvästi vuosi sitten." - Anonymous-Jazz |
Kampela77 18.06.2012 00:03:20 | |
---|
Barrakuda: Kannattaisiko näille yhtyeille ihan oikeasti tehdä omat ketjut, kun on ärsyttävää lukea uutisia jonkun aivan itseään epäkiinnostavan bändin tapahtumista, kun halusi tulla katsomaan juttua siitä itseään kiinnostavasta bändistä? No mutta samalta nämä kaikki kuulostaa. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
Räkkipeli 18.06.2012 00:19:30 | |
---|
Barrakuda: Kannattaisiko näille yhtyeille ihan oikeasti tehdä omat ketjut, kun on ärsyttävää lukea uutisia jonkun aivan itseään epäkiinnostavan bändin tapahtumista, kun halusi tulla katsomaan juttua siitä itseään kiinnostavasta bändistä? Pidetään tämä djent-moska vaan omassa ketjussaan. :D Sitäpaitsi tätä ketjua on hauska lukea. SILKKAA PASKAA |
Kurkkuviipale 18.06.2012 10:54:53 | |
---|
Turha tehdä pienempiä ketjuja. Se kun johtaa vain siihen että jossakin vaiheessa joku tekee samat ketjut uudestaan ja uudestaan. Tämä on sentään suunilleen aina ensimmäisellä sivulla niin ihmiset suunilleen tajuavat mistä on kyse. Ja jos ei jaksa lukea muiden pändien juttuja niin voihan sitten keskustelua aina itse avata, niin ehkä hetken aikaa ihmiset keskustelisivat vain siitä omasta lempparista. Se oli tonnin seteli...
...
...tonnin seteli...
.. |
Barrakuda 18.06.2012 11:31:49 (muokattu 18.06.2012 11:32:30) | |
---|
Kampela77: No mutta samalta nämä kaikki kuulostaa. Haha haha. Eiköhän sitte yhistetä myös Megadeth ja Metallica ketjut ku onha neki metallia! Räkkipeli: Pidetään tämä djent-moska vaan omassa ketjussaan. :D Sitäpaitsi tätä ketjua on hauska lukea. No ei saatana... |
r0b1n 21.06.2012 14:32:23 | |
---|
Huvittava henkiö arvon räkkipeli. Iän perusteella kypsä ihminen kyseessä ja jaksaa vielä käydä haukkumassa djentfanien musiikkia ja bändejä tässä ketjussa ihan useaan otteeseen. Pidetään mielummin turhat melut mahassa niin kaikilla on mukavempaa. Ps. Se uus single scarlet kuulosti aika hyvälle minusta. Koska raskaan musiikin soittajista löytyy kiistatta tämän hetken taitavimmat kitaristit. Poikkeuksia toki on, mutta pääsääntöisesti asia on kuitenkin näin. -kruise |
Räkkipeli 21.06.2012 16:55:24 (muokattu 21.06.2012 16:56:10) | |
---|
r0b1n: Huvittava henkiö arvon räkkipeli. Iän perusteella kypsä ihminen kyseessä ja jaksaa vielä käydä haukkumassa djentfanien musiikkia ja bändejä tässä ketjussa ihan useaan otteeseen. Pidetään mielummin turhat melut mahassa niin kaikilla on mukavempaa. Voi, et tiedä puoliakaan. Ja minkä takia ne mölyt pitäisi mahassa pitää? Jos olisin pitänyt koko elämäni mölyt mahassani, olisin varmasti ampunut jo koulullisen ihmisiä. Haha. Jos joku loukkaantuu puheistani, en koe olevani syypää siihen. P.S. Hyvää juhannusta djent-faneille! SILKKAA PASKAA |
TTV 21.06.2012 19:02:32 | |
---|
Ronttimus: http://got-djent.com/article/animal … -leaders-gear-stolen-help-requested AUTS. 10 kitaraa, vahvarit, pa-kamat ja auto varastettu Animals As Leadersilta. Siinä saattaa vituttaa äijiä. Voi vittu mitä porukkaa, toivottavasti saavat kamat takaisin. Ehkäpä myös pieni opetuksen siemen tuli kylvettyä ja siitä Tosin viisastuneena pitää jatkossa kamoista paremman huolen. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
Kurkkuviipale 22.06.2012 12:28:31 | |
---|
TTV: Voi vittu mitä porukkaa, toivottavasti saavat kamat takaisin. Ehkäpä myös pieni opetuksen siemen tuli kylvettyä ja siitä Tosin viisastuneena pitää jatkossa kamoista paremman huolen. Ilmeisesti auto ja sen takapenkiltä Tosinin strandbergeri löydettiin jo. Sormet ristiin vaan, että se rikollinen on tarpeeks tyhmä ja laittaa ne johki craiglistiin tai ebayhin myyntiin. Se oli tonnin seteli...
...
...tonnin seteli...
.. |