phiit 28.04.2025 22:36:37 (muokattu 29.04.2025 10:18:31) | |
---|
Henri Henri Olavi: No on Arja hyvinkin paljon kovempi, mutta laitoin juuri ikivihreän Zyklon-B:n EP:n soimaan. Ehkä sen jälkeen vähän Arjaa tai jopa Paulaa. Mutta pysyn pois tästä ketjusta nyt kun on tuo Ghost kuultu. Paula on kova (musiikillisesti), Arja ei nyt tiukka valinta! |
Henri Henri Olavi 28.04.2025 23:26:48 | |
---|
phiit: Paula on kova, Arja ei nyt tiukka valinta! Arja on mukava ja piin kova ammattilainen. Olen tehnyt duunia kanssaan. Ei mitään pahaa sanottavaa. Magia on itsensä ja omien olosuhteidensa ymmärtämisen Tiedettä ja Taitoa hyödyntää tätä ymmärrystä toiminnassa.
-Gold Member of Fit Tan Club |
JohnJ 29.04.2025 17:15:27 | |
---|
Olen ehkä vähemmistössä, mutta mulla tämä Skeletá jää kakkoseksi jopa Imperallekin. Imperalla on huomattavasti paremmat biisit, ja kruununa Respite On The Spitalfields, joka on mun kirjoissa yksi hienoimmista kipaleista koko bändin tuotannosta. Metal meets the bone! |
PHS666 29.04.2025 17:30:55 | |
---|
JohnJ: Olen ehkä vähemmistössä, mutta mulla tämä Skeletá jää kakkoseksi jopa Imperallekin. Imperalla on huomattavasti paremmat biisit, ja kruununa Respite On The Spitalfields, joka on mun kirjoissa yksi hienoimmista kipaleista koko bändin tuotannosta. Pitää varmaan kuunnella Impera uudestaan kun en kyllä muista siitä enää oikein yhtään mitään. "Diupadaupa ja törtöröö." ~ Laulava Kylätohtori |
Dirtyh 29.04.2025 17:32:51 | |
---|
JohnJ: Olen ehkä vähemmistössä, mutta mulla tämä Skeletá jää kakkoseksi jopa Imperallekin Montaa kertaa en ole vielä kuunnellut, mutta samanlainen fiilis on itsellänikin. Itse olen kyllä vielä isommassa vähemmistössä, sillä mä taas en juurikaan pidä niistä kahdesta ensimmäisestä levystä. |
lararaut 30.04.2025 07:28:26 | |
---|
Todella hyvä levy. Ei ole hetkeen tullut näin hyvin tehtyä levykokonaisuutta vastaan. Orgaanisen kuuloinen eikä mitään konesyntikoita ym. Kuulostaa siltä, että ihmiset olleet tekemässä tätä. 4.5/5 sanoisin. Pari vähän valjumpaa biisiä, mutta niiden vastapainona kaikki muut biisit potkiikin sitäkin raikkaammin. Eka biisi, umbra ja porealis tällä hetkellä jytisee koviten. Satanizedin messuamiskohta 5/5. Tällaista saisi olla enemmänkin. Albumi taistelee Melioran ja Infestissunamin kanssa kärkikolmikossa. |
slowdive 30.04.2025 08:27:11 | |
---|
lararaut: Todella hyvä levy. Ei ole hetkeen tullut näin hyvin tehtyä levykokonaisuutta vastaan. Orgaanisen kuuloinen eikä mitään konesyntikoita ym. Mitähän syntikoita ne sitten on jos ei kone? Knobs to the southeast. |
Shredator 30.04.2025 08:36:01 (muokattu 30.04.2025 08:37:02) | |
---|
Pari innostavaa tiluhetkeä mutta muuten jäi valju maku. Ei edes ruumiinlämpöinen. Perään laitoin Melioran ja olin heti että aaa that is the way! Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
lararaut 30.04.2025 08:50:12 | |
---|
slowdive: Mitähän syntikoita ne sitten on jos ei kone? Lähinnä tuollaista Beast in Black/Amaranthe-kamaa tarkoitin. Älyttömästi tuon kuuloisia bändejä puskee ulos. Skeleta kuulostaa orgaaniselta. |
Vessajono 30.04.2025 09:31:17 | |
---|
lararaut: Lähinnä tuollaista Beast in Black/Amaranthe-kamaa tarkoitin. Älyttömästi tuon kuuloisia bändejä puskee ulos. Skeleta kuulostaa orgaaniselta. Mun mielestä tää kuulostaa kaikkea muuta ku orgaaniselta. Yleisilme on jotenkin lähinnä sellanen, että on yritetty tuoda 80-luku takaisin, mut jätetty vaan pahimmat geittikaiut ja raastavan kireet diskantit pois. Ei tää ny kyllä oikeen lähe. Peacefield on ihan kiva biisi, mut siihen se sitten jääkin. Epämuusikko: yritän tässä kompata Vessajonoa vielä inhorealistisemmin, sikälimikäli semmoinen on edes mahdollista. |
McLeach 30.04.2025 10:45:09 | |
---|
lararaut: Lähinnä tuollaista Beast in Black/Amaranthe-kamaa tarkoitin. Älyttömästi tuon kuuloisia bändejä puskee ulos. Skeleta kuulostaa orgaaniselta. Se on totta, että ei tota ainakaan ylituotettu ole. Jossain kohtaa jopa häiritsevän laiskaa miksaamista niin, ettei kertsi meinaa lähteä. En tiedä mikä tietokone tällä kertaa soittanut rummut, mutta on aika kaamean kuuloista. |
Tympee Huttunen 30.04.2025 13:14:06 | |
---|
McLeach: Se on totta, että ei tota ainakaan ylituotettu ole. Jossain kohtaa jopa häiritsevän laiskaa miksaamista niin, ettei kertsi meinaa lähteä. En tiedä mikä tietokone tällä kertaa soittanut rummut, mutta on aika kaamean kuuloista. No ei kovin orgaaniselta kuulosta minunkaan korvaan ja jotkut Guiding Lightin lopun laulut on niin muovisia, että taatusti vain koneella pyöritetty vokaaliraidan melodia. |
Vessajono 30.04.2025 14:09:45 | |
---|
Tympee Huttunen: No ei kovin orgaaniselta kuulosta minunkaan korvaan ja jotkut Guiding Lightin lopun laulut on niin muovisia, että taatusti vain koneella pyöritetty vokaaliraidan melodia. Jossain kohtaa pisti kans korvaan, että on aika rivon kuulosta vireenkorjausta, mihin en kyllä aikasemmilla levyillä muista törmänneeni. Epämuusikko: yritän tässä kompata Vessajonoa vielä inhorealistisemmin, sikälimikäli semmoinen on edes mahdollista. |
Tigerstedt 30.04.2025 15:41:38 | |
---|
JohnJ: Olen ehkä vähemmistössä, mutta mulla tämä Skeletá jää kakkoseksi jopa Imperallekin. Imperalla on huomattavasti paremmat biisit, ja kruununa Respite On The Spitalfields, joka on mun kirjoissa yksi hienoimmista kipaleista koko bändin tuotannosta. Voin kompata tätä kyllä vahvasti. Respite on komea tekele ja muutenkin Imperan biisimateriaali on vahvempaa. No, aina ei voi voittaa. |
Artturi 01.05.2025 01:02:36 | |
---|
|
bedlam 01.05.2025 19:53:43 (muokattu 01.05.2025 19:58:19) | |
---|
Skeletalla on mulle Ghostin levyistä ihan heittämällä eniten sellaisia instant-koukkuja jotka tarttui samantien ekalla kuuntelulla päähän. Viides biisi oli ainut joka ei niin sävellyksellisesti säväyttänyt, mutta toisaalta se on mukava temponvaihdos ja eniten sellainen biisi jota pitäisi luukuttaa autossa kesällä luu ulkona. Ja onhan siinäkin se riffi tarttuva. Love Rocket sai kyllä hymyilemään koko biisin läpi. Umbra on kenties jopa tarttuvin rallatus mitä bändi on tähän mennessä tehnyt ja lopetusbiisi vetosi omituisuudessaan. Sen rytmitys ja melodiankuljetukset toi vähän mieleen Janos Valmusen Bussipysäkillä-klassikon. Siis sellaista naivistista outoutta joka vetosi. Joka tapauksessa tykkään jo 1,5 pyöräytyksen jälkeen kaikista biiseistä paljon enemmän kuin edellislevyn ennakkosinkuista joista tuli skippiraitoja aika äkkiä. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
Jeszse 01.05.2025 19:54:18 | |
---|
Ei kyllä jääny yhen yhtä koukkua koko levyltä mieleen. Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. |
carnation 01.05.2025 20:00:46 (muokattu 01.05.2025 20:01:06) | |
---|
Jeszse: Ei kyllä jääny yhen yhtä koukkua koko levyltä mieleen. No nyt on kyllä väärin kuunneltu :D Jos jonkin asian Tobias Forge osaa, niin tehdä näitä supiruottalaisia hittimelodioita ja kertsejä. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
Kemba 02.05.2025 17:22:24 | |
---|
Kova kiekko jälleen, paranee joka kuuntelulla. Varsinkin Peacefield, Umbra ja Lachryma täyttä rautaa. Satanized yksi näistä minkä todellisen hienouden tajunnut vasta pikkuhiljaa, todella makee biisi. Jos joku on estynyt Tampereen keikalle, ostan mielelläni lipun tai useammankin :) |
ttpp44 02.05.2025 20:10:56 | |
---|
Jeszse: Ei kyllä jääny yhen yhtä koukkua koko levyltä mieleen. Nyt on kyllä kuuntelijassa ollut vikaa. Seuraavaksi varmaan kerrot, ettei ABBA:llakaan oikein ole mieleenjääviä koukkuja. |