Aihe: Ghost
1 2 3 4 5103 104 105 106 107 108 109 110
phiit
26.04.2025 19:31:16
PHS666: Ei satanismi ole uskonto. Kyllä minun mielestä voi olla materialisti ja ateisti ja uskonnoista vapaa ihminen ja silti palvoa Saatanaa. Itse ainakin yritän.

Satanismillä ei edelleenkään ole mitään tekemistä saatananpalvonnan kanssa
PHS666
26.04.2025 19:33:17
phiit: Satanismillä ei edelleenkään ole mitään tekemistä saatananpalvonnan kanssa

Ne on sama asia. Ihan sama onko ateistinen vai teistinen satanisti niin Saatana on totta.
"Diupadaupa ja törtöröö." ~ Laulava Kylätohtori
phiit
26.04.2025 19:34:09 (muokattu 26.04.2025 19:34:51)
PHS666: Ne on sama asia. Ihan sama onko ateistinen vai teistinen satanisti niin Saatana on totta.

:D :D :D voi hyvää päivää tai anteeks iltaa, ei mitään tekemistä keskenään. Spagettihirviö on totta ei saatana!
carnation
26.04.2025 19:34:49 (muokattu 26.04.2025 19:35:14)
Henri Henri Olavi: Konseptia tosiaan tarkoitin. En voi sanoa musasta mitään, koska olen kuullut Ghostilta vain pari biisiä. Ne eivät juurikaan erottuneet sävellyksiltään Kissistä.

Kirjoitin melkein 10 vuotta sitten tähän samaan ketjuun saman, mutta vielä kerran:

"Kyllä se siitä, omasta ja lähipiirin kokemuksesta voin sanoa että asia menee näin:

1. Mikä vitun Ghost?
2. No ei tää nyt niin erikoista ole...
3. Ihan siistit kuteet kieltämättä.
4. Hmm, bändillä on kyllä kokonaisuudessaan kiinnostava konsepti, kuunnellaan nyt pari biisiä vielä...
5. On tää oikeastaan helvetin hyvä bändi."
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Henri Henri Olavi
26.04.2025 19:38:18 (muokattu 26.04.2025 19:39:44)
carnation: Kirjoitin melkein 10 vuotta sitten tähän samaan ketjuun saman, mutta vielä kerran:

"Kyllä se siitä, omasta ja lähipiirin kokemuksesta voin sanoa että asia menee näin:

1. Mikä vitun Ghost?
4. Hmm, bändillä on kyllä kokonaisuudessaan kiinnostava konsepti, kuunnellaan nyt pari biisiä vielä...

1. ei päde muhun
2. ei päde muhun, kun en tiedä
3. ei ole mageet kuteet, koska tuo homma on jo niin monesti tehty
4. saattaa päteä, en voi tietää
5. -"-

Mutta olisihan se tietenkin kiva, jos tykästyisin. Olisi joku uusi juttu josta digata.
Magia on itsensä ja omien olosuhteidensa ymmärtämisen Tiedettä ja Taitoa hyödyntää tätä ymmärrystä toiminnassa. -Gold Member of Fit Tan Club
PHS666
26.04.2025 19:39:43
bedlam: Itse olen enimmäkseen progefani ja saan siitä tulokulmasta paljonkin Ghostista irti. Kissin musasta en löydä elementtejä jotka progekorvaa kutkuttelisi. Mutta en toki ole koko tuotantoa tsekannut. En siis sano että Ghost on progea mutta reseptissä on metallia, kasaripoppia, hard rockia ja pikkaisen progea mausteena. Vähän kuin esim. Totolla.

Itse kun aloin kuunnella niihin aikoihin kun Infestissumam taisi olla juuri tullut, niin minä mielsin että tämä on tämmöinen doom metal / occult rock homma, niin kuin silloin olikin. Ja sitten kun tuli Meliora niin sehän meni ihan nextille levelille kun siellä oli Slayer-riffejä ja poppikertosäkeitä samalla kasetilla, ja helevetin hyvät saundit. Mutta sen jälkeen on lähinnä korostunut tuo kasaripop-puoli. Eikä se nyt väärin ole tietenkään mutta itseä enemmän miellyttää ne kolme ekaa levyä.
PHS666
26.04.2025 19:41:04
Henri Henri Olavi: 1. ei päde muhun
5. -"-

Mutta olisihan se tietenkin kiva, jos tykästyisin. Olisi joku uusi juttu josta digata.

Mitä sää edes kirjoittelet tänne jos et ole edes kuunnellut? Kuuntele nyt vaikka edes se Meliora.
Henri Henri Olavi
26.04.2025 19:42:13
PHS666: Mitä sää edes kirjoittelet tänne jos et ole edes kuunnellut? Kuuntele nyt vaikka edes se Meliora.

Saatana toi minut tänne, ei Ghost.
Magia on itsensä ja omien olosuhteidensa ymmärtämisen Tiedettä ja Taitoa hyödyntää tätä ymmärrystä toiminnassa. -Gold Member of Fit Tan Club
bedlam
26.04.2025 19:42:23 (muokattu 26.04.2025 19:44:58)

carnation: Kirjoitin melkein 10 vuotta sitten tähän samaan ketjuun saman, mutta vielä kerran:

1. Mikä vitun Ghost?

Kuulin aluksi pätkiä ohimennen sieltä täältä ja ajattelin että tätä bändiä en ainakaan ala kuuntelemaan. Laulu ei minusta istunut esim. ollenkaan musaan ja en siksi halunnut edes antaa mahdollisuutta. Sitten Facebookissa yksi muusikkoystävä oli linkittänyt Cirice-biisin videon ja kommentoi että miten se kertsin ylimääräinen puolikas tahti onkin niin vaikuttava ja olin, että "kokeillaan nyt hitto sitten yksi biisi" ja sehän oli sitten samantien menoa sen jälkeen.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
carnation
26.04.2025 19:43:34
Henri Henri Olavi: 1. ei päde muhun
5. -"-

Eli toisin sanoen "en ees halua tykätä, ääää sormet korvissa, en ees halua kuunnella, ääää, ihan huono ei kiinnosta"

Ja sekin on ihan ok. En minäkään mitään Pink Floydia tai Nirvanaa jaksa kuunnella määräänsä enempää, kun on huonoksi todettu kuullun perusteella. Huonommat vaatteetkin niillä...
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Henri Henri Olavi
26.04.2025 19:47:26
carnation: Eli toisin sanoen "en ees halua tykätä, ääää sormet korvissa, en ees halua kuunnella, ääää, ihan huono ei kiinnosta"

No kun just ei noin. Sitä yritin tuoda esille, että voisihan se toimiakin, jos antaisin mahiksen, mutta ei mua taida tarpeeksi kiinnostaa. Sellainen biisi Ghostilta, jossa lauletaan jotenkin "Satan, we are here...." kuulosti ihan hauskalta. En muista sanoista enempää, siitä on niin kauan.
PHS666
26.04.2025 19:48:17
Henri Henri Olavi: Saatana toi minut tänne, ei Ghost.

Saatana työskentelee arveluttavilla tavoilla. Oh Satan, devour us all, hear our desperate call, kuten Papa Emeritus kakkonen aikoinaan lauloi.
laur111
26.04.2025 19:50:36
Niin unohtu tässä maskuliini- ja feminiinimeressä mainita, että uusi levy ei oikein lähde. Sinkut vieläkin toimii, mutta muuten aika mitäänsanomatonta shaibaa pukkaa ja sanat on.. plääh ei jaksa edes sanoa mitään. Voi tietysti olla, että vika on kuuntelijassa tai mielentilassa. Yritetään joku päivä uudestaan ja perun mielelläni puheeni.
Cancun
26.04.2025 20:36:58

1. Mikä vitun Ghost?

Itsellä mennyt vähän toisin päin. Ensin homma vaikutti kiinnostavalta, mutta sitten kun alettiin mennä tähän kasaripastissin suuntaan, alkoi touhulta pudota pohja. Forgen ääni ei vain riitä tähän tyyliin, ja ne samat riffit tehtiin paremmin jo silloin 80-luvulla.

Konsepti itsessään on hyvä, mutta toimi paremmin BÖC-henkisessä fiilistelyssä kun laulukin oli vielä enemmän messuamista.

Ja minä siis rakastan kasariheviä.
PHS666
26.04.2025 20:41:58
Tämähän on vissiin aika eri kuuloista levyillä ja keikoilla, kun Forge vetää levyille niin monta overdubbia kun ei kuulemma tykkää omista lauluistaan sillä lailla paljaana. En ole itse käynyt Ghostin keikoilla enkä aio käydä, mutta minun mielestä levyillä nuo laulut on aina kuulostaneet helvetin hyviltä. Ja sitten esimerkiksi tässä on aivan vitun hyvä versio yhdestä bändin parhaista kappaleista: https://www.youtube.com/watch?v=VgamwEi90w4
bedlam
26.04.2025 20:52:19 (muokattu 26.04.2025 20:54:40)

PHS666: Tämähän on vissiin aika eri kuuloista levyillä ja keikoilla, kun Forge vetää levyille niin monta overdubbia kun ei kuulemma tykkää omista lauluistaan sillä lailla paljaana. En ole itse käynyt Ghostin keikoilla enkä aio käydä, mutta minun mielestä levyillä nuo laulut on aina kuulostaneet helvetin hyviltä. Ja sitten esimerkiksi tässä on aivan vitun hyvä versio yhdestä bändin parhaista kappaleista: https://www.youtube.com/watch?v=VgamwEi90w4

Mietinkin jotain biisiä kuunnellessa että taitaa olla aika monta lauluraitaa päällekkäin sellaisessakin kohdassa missä ei ole harmonioita. Itse just miksailen omaa biisiä ja neljä raitaa vetää tismalleen samaa melodiaa ja siihen oktaavit ja harmoniat päälle, helpottava kuulla että jotkut ammattilaisetkin painii saman asian kanssa :D
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
PHS666
26.04.2025 20:55:02
bedlam: Mietinkin joskus että taitaa olla aika monta ottoa päällekkäin noita lauluja. Itse just miksailen omaa biisiä ja neljä raitaa vetää tismalleen samaa melodiaa ja siihen oktaavit ja harmoniat päälle, hyvä kuulla että en ole ainut joka painii saman asian kanssa :D

Siis kyllähän se aina paremmalta kuulostaa kun vetää monta kertaa päällekkäin. Forge jutteli että tällä levyllä oli jotain kohtia jotka oli vedetty jotenkin paljaammin mutta en kyllä ole huomannut tässä kuunnellessa että mitä ne kohdat on mahtanu olla.
PHS666
26.04.2025 21:07:51
Ja sitten on myös tärkeää että Satanizedissa on Arja Saijonmaa -vaikutteita, Suomi mainittu: https://www.instagram.com/p/DIyr2AHNWRL/
Jaketsu
27.04.2025 00:42:18
Vikasta biisistä en oikein välitä, mutta muuten varsin hyvä levy näin neljän kuuntelun perusteella. Kitarasaundeista en vielä tiedä, tavallaan paskat, tavallaan ei. Vähän ku Randy Rhoadsin saundi levytyksillä.

Toki ei tämäkään tuonut sitä samaa fiilistä kun Melioran ensipuraisu. He Is oli kuultu radiosta ja kaveri hehkutti, että nyt on kova lätty, mutta muuten Ghost ei ollut lainkaan tuttu tapaus. Näillä taustoilla ostoksille ja olipa vaan hypnoottinen kokemus kun pyöräytti levyn läpi autossa.

3,5/5
Vessajono
27.04.2025 10:12:59
PHS666: Itse kun aloin kuunnella niihin aikoihin kun Infestissumam taisi olla juuri tullut, niin minä mielsin että tämä on tämmöinen doom metal / occult rock homma, niin kuin silloin olikin. Ja sitten kun tuli Meliora niin sehän meni ihan nextille levelille kun siellä oli Slayer-riffejä ja poppikertosäkeitä samalla kasetilla, ja helevetin hyvät saundit. Mutta sen jälkeen on lähinnä korostunut tuo kasaripop-puoli. Eikä se nyt väärin ole tietenkään mutta itseä enemmän miellyttää ne kolme ekaa levyä.

Mä tulin messiin jossain vähän ennen Infestissumamia sillä tavalla, että jonkun bassosärön Youtube-demossa soitettiin Con Clavi Con Dioa.
Epämuusikko: yritän tässä kompata Vessajonoa vielä inhorealistisemmin, sikälimikäli semmoinen on edes mahdollista.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)