Aihe: Vanhempiesi suhtautuminen raskaaseen musiikkiin
1 2 3 4 59 10 11 12 13
Kitaravirtuaali
20.07.2004 20:14:47

Eivätpä ne mitään pahaa tykkää, äite pitää kovasti Nightwishistä ja monista muistakin, ainoastaan Dream Theater on saanut aikaan "Olisko jotain muuta?" -reaktion. Sekin lähinnä siksi, kun jossain viiden minuutin tiluttelussa ei ollut oikein päätä eikä häntää ja oli suorastaan hengästyttävän kuuloista.

Yleensä ottaen pitävät, välillä tulevat kuuntelemaan jos soitan uutta levyä. Viikatteeseen ihastunevat, kun sitäkin tuli ostettua Tuskasta pari levyä.
"Why do they call it tourist season if we can't shoot them?"
Kaupatkaapas minulle Peaveyn Bandit tai Studiopro!
PoLFus
20.07.2004 20:18:24

Äippä ei diggaa. Isä menossa mukana.
[polfus, eipä tuolla väittämällä sun sanomana ole pohjaa eikä merkitystä] - Tianzi
Unworthy Knight
20.07.2004 20:29:10
Euronymoushan joutui puolustautumaan haastattelussa, kun häneltä kysyttiin että miksi hänellä on hyvät suhteet vanhempiinsa: "Eivät kristitytkään ole 100% hyviä joten miksi meidän pitäisi olla koko ajan pahoja"
Euro oli kyllä hurja setä.
Vargiakin puolustelee melkoisen innokkaasti oma äiteensä, ilmeisesti hyvät suhteet sielläkin suunalla.
Oikeastaan melkeen kaikilla sillosen Norja ilmiön sedillä oli ilmeisen hyvät suhteet vanhempiinsa.
Hellhammer asu muistaakseni porukoidensa luonna melkoisen pitkään. Abbathin isä otti Battles In The North Kannen kuvat ja sitä rataa.

"Äiti millä mää saan naaman valkoseksi kun muillakin pojilla on eikä ne kerro. Dead muuten lupas haudata sen meidän marsun..."
"Hail to eternal Troo Haapawater Frost-Metallism!! Total Musicism and lighting fast drummings. Mythical lyricalism!" -leka K100#3
Safaweb
20.07.2004 20:32:20
Äiti ei okein pidä raskaasta musiikista. Vain iskelmä ja klassinen on "musiikkia".
Kamakaavio (inspired by Fortune, Askomiko & Jaristoteles)
ten
20.07.2004 20:42:19
...sitten sanoin että ei tähän musiikkiin oikeen käy puhdas laulu...

Jaa miksei sovi?

Omat vanhempani ovat aina suhtautuneet vallan mainiosti. Ei mitään valittamista!
Plussa on miinuksen negatiivinen puoli.
Juugeli
20.07.2004 21:17:09
Eivätpä nuo tunnu välittävän, että mitä kuuntelen. En nyt kovin paljon heviä kuuntelekkaan, jotain Metallicaa, Bodomia, Panteraa ja Slipknottia vaan tulee kuunneltua. Korkeintaan naureskelevat, että eihän tässä musiikissa ole mitään järkeä, hirveätä meteliä vaan. Itse kuuntelevat lähinnä iskelmää, hiukan myös jotain rockia, Hurriganesia, Beatlesia tahi Agentsia.
Älä tule paha kakku, tule hyvä kakku IHKK #3
kattila
20.07.2004 21:18:39

Mutsi on aika neutraali paitsi jos on joku melodia josta se tykkää esim. se tykkää paljon COB:n Downfallista. Faija on aina ollu rokkimiehiä ja kuuntelee aina radiosta metalliliiton ja mikäs nyt onkaan jotka tulee Radio Cityltä ja Radio Helsingistä. Näitä raskaamman musiikin ohjelmia. Bänditoiminnassa kummatkin vanhemmat ovat kannustavia vaikka metallia soitetaankin.
Dust to dust
Heissi
20.07.2004 21:27:03
Äippä muusikkona ymmärtää jonkin verran tuon hevin päälle, siltä suunnalta ei siis ole negatiivista kommenttia vissiin koskaan tullut. Faija ei ymmärrä musiikista mitään. Ei omista edes yhtään cd:tä. Näinollen sille ei sano esim. termi "black metal" yhtään mitään. Sille kaikki vähänkin kitaravoittoisempi kama, lähtien ihan jostain Apulannasta on vain hirveää möykkää. Ainoa kerta kun faijani on mun hevin kuunteluuni puuttunut oli joskus kun olin about 10vee. Sillon mulla oli aika kova ensi-innostus saatananpalvontaan ja muuhun sellaiseen vaikken asiasta tosin mitään ymmärtänytkään. Silloinki faija sanoi vaan että ei kannata ottaa KISSin sanoituksia ihan todesta ja että saatananpalvonta on höpöhöpö-hommaa. Sille KISS oli pahinta ja saatananpalvontaan eniten viittaavaa mitä se tiesi.
"I ain't givin' you no three fitty you goddamn Loch Ness Monster! Get your own goddamn money!"
Möö.
Gaines
20.07.2004 22:12:05
Isän kanssa soitettiin aikanaan 20 vuotta sitten Iron Maidenia kitaralla ja hanurilla korvakuulolta tai joskus kokeiltiin Deep Purplea vanhalla polkuharmoonilla ja kitaralla! John Loord ja kumppanit kalpenivat, kun luokanopettaja tykitti menemään, heh :)

Äiti yritti ymmärtää, pääosin oli kuitenkin ihan ulalla. Vanhemmat ovat -30 luvun alun lapsia, joten siinä mielessä erinomaisesti on musahommiin aina suhtauduttu iästä ja sukupolvien välisistä eroista huolimati.
- Call me the Breeze -
Woc
20.07.2004 22:44:43

Pohdin, että mitäköhän mun (kiinalainen) tytsy sanoo, kunhan löytää mun black metal CD:t jonain päivänä. Ei varmaan kolahda sillekkään.

Offtopic: Kinkit ei hirveästi hevistä tykkää. Me soiteltiin Shanghaissa yhdessä baarissa Emperoria levyltä, eikä paikalliset siitä oikeen innostuneet. Mutta jos porukkaa on joskus menossa Shanghaihin, niin Julu Lu:n yhdestä baarista löytyy Emperoria, Arcturusta ja Katatoniaa, kun me jätettiin niiden levyjä paikan dj:lle.
Pukeudun mustaan koska heräsin tänä aamuna
Saami
21.07.2004 00:33:15
Silloinki faija sanoi vaan että ei kannata ottaa KISSin sanoituksia ihan todesta ja että saatananpalvonta on höpöhöpö-hommaa.

En minä ihmettele, että vanhemmat haluaa suojella lapsiaan asioilta. Vaikka metsään välillä menisikin.

Sille KISS oli pahinta ja saatananpalvontaan eniten viittaavaa mitä se tiesi.

Tietämättömyys, pelko ja viha, niinkös se meni?
Torniojaws
21.07.2004 01:49:56

Äiti kuuntelee melkolailla samaa kuin minäkin, tosin ei aivan ääribändejä, muttei hän niistä valita.

Äidin levyhyllystä löytyy esim.

Nightwish
Kotiteollisuus
Waltari
Sentenced
Opeth (minun Damnation, prkl :P)
Rammstein
Black Sabbath
Led Zeppelin
Deep Purple
Iron Maiden
Rainbow
Uriah Heep
Joe Satriani
A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old.
leather rebel
21.07.2004 08:56:08
Mun mutsilla on 2 mun Type O Negativea lainassa jo kolmatta viikkoa. Prkl.

Se tykkää myös Emperorista ja Nine Inch Nailsista.
"If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless
sub zero
21.07.2004 09:53:42
Mun mutsilla on 2 mun Type O Negativea lainassa jo kolmatta viikkoa. Prkl. Se tykkää myös Emperorista ja Nine Inch Nailsista.

Öh, minkä ikäinen mutsi kuuntelee bläkkiä?
What's there to live for? Who needs the peace corps?
Sir Härö
21.07.2004 09:53:51
Kun olin juuri täyttänyt 12 vuotta ja kuulin paranoidin, halusin heti kyseisen levyn.
Menin sitten näyttämään äidilleni kuvastosta levyä ja sanoin et: "Toi."

Ja äiti vastasi:
"Ei. Meille ei tilata Black Sabbathia!"

Pari päivää myöhemmin sain käsiini Iron Maiden Virtual XI-levyn ja sen jälkeen sain tilata mitä halusin.
Tietysti vasta väitteitä alkoi kuulumaan viime kesänä kun yritin opettaa 1 1/2-vuotiasta pikkuveljeäni moshaamaan
Impaled Nazarenen tahdissa... kyllä se oppi kun näytti esimerkkiä:)

Nykyään asun yksin joten kykaan ei sano vastaväitteitä kun kuuntelen jotain shittii... KÄRSIKÄÄ NAAPURIT!!!
Paskooko karhu metsään?
Milkop
21.07.2004 09:54:46

Isän ja äidin kanssa kuunneltiin Black Sabbathia, Led Zeppeliniä, Hendrixiä ja Uriah Heeppiä ja sieltä kai kiinnostus raskaaseen musiikkiin alkoi.
Katseltiin samassa seurassa Opethin DVD:tä ja akustisten biisien jälkeen pistin Master's apprentices biisin. Ei oikein porukat tykännyt. Toisaalta Devinistä tykkäävät molemmat ja Mayhemiäkin kuunneltiin joskus. Joskus on huumorimielessä tullut jotain kommenttia tyyliin:"onpas kauheaa, miten sä voit kuunnella tällaista..."
"I Believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
leather rebel
21.07.2004 10:48:58
Öh, minkä ikäinen mutsi kuuntelee bläkkiä?

46. Muistaakseni. Emperor nyt on kuitenkin hiukka klassisvaikutteista tavaraa.
"If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless
carnath
21.07.2004 11:19:14
Pöh. Minun vanhempani ovat jo kauan sitten väsyneet asiasta keskustelemiseen.
Hiljaisuus on kakkosvaihtoehto.
Leper
21.07.2004 11:55:54
Kun ostin Priestin kokoelman,niin isäntä tokaisi,että "Vai että tuollasia pappoja sieki palvot.".Antoi silti rahaa Somewhere in Time-seinälippuun.Äiti ei oikein sano mitään,paitsi satunnaisesti "Laita se mökä pienemmälle.",tai "Tuo oli jo kasarilla surkeaa".
Eivät ne oikein siitä välitä mitä kuuntelen.
absentmind
21.07.2004 12:35:21
Kummatkaan eivät kuuntele, mutta eivät vastusta.

Tykkäävät jostain musasta jota kuuntelen, mm. Pain of Salvation.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)