Aihe: Dream Theater
1 2 3 4 597 98 99 100 101196 197 198 199 200
SnowCrow
18.06.2014 09:14:42
CountX: Sen verran sanon tähän väliin, että kuuntelin spotifyssä ihan mielenkiinnosta uusimman albumin silloin kun se ilmestyi, ja näin valon. Ihan samperin upeaa musiikkia alusta loppuun. Tästä innostuneena aloin hankkia DT:n levyjä järjestyksessä ihan debyytistä alkaen. Olen menossa Metropolis:issa, ja viime viikolla tilasin Six Degreesin. Ilahduttavaa, että bändin levyjä saa ulkomailta ihan parilla eurolla/kpl. Nyt pitää tosin vähän jarruttaa ja tutustua paremmin jo hankittuihin ennen kuin ostan yhtään uutta.

Olin kyllä kuullut DT:tä jonkun verran vuosien varrella, mutta jostain syystä pidin sitä liian vaativana kuunneltavana. Kai se oli vain ajan kysymys milloin bändin musiikki kolahtaa, kun on tullut kuunneltua heviä vuodesta '84 asti ja innostus progeen on tullut mukaan kuvioihin viimeisen kymmenen vuoden aikana. Parempi myöhään kuin ei silloinkaan, sano.

Jatkakaa, olkaa hyvät.

Plussan arvoinen tarina, hyvä herra!
Saunatakki
21.08.2014 23:08:18
Konserttitallennetta pukkaa: http://www.dreamtheater.net/preorder .
"Oi pupu on siellä! Herttileili mites tänne on päässy villieläimiä?! No ei se mikään villieläin ole, onpahan muuten vaan hauska." - Matti Kyllönen
VIPMetal
22.08.2014 07:53:12

Saunatakki: Konserttitallennetta pukkaa: http://www.dreamtheater.net/preorder .

Jahah, tietää rahanmenoa köyhällen
"I'm waiting for a sunrise, I'm waiting for the end"
kkaarre
22.08.2014 09:05:57 (muokattu 22.08.2014 09:08:25)

Juu pitänee hankkia kyllä. Hyvätasoista soundia ja kuvaa. Tuo on hyvä kappale tuo The Looking Glass. Pidin kyllä paljon enemmän Portnoyn rosoisesta ja rokkaavammasta rumpaloinnista. Tuo soittaa jotenkin liian laahaavasti tai taka-alalla tuo Mangini. Liekö sitten klikkiin sataprosenttisesti tai jotain. Viisaammat kommentoikoot ja kertokoot.
Se on se viina, se on se viina.
VIPMetal
22.08.2014 09:08:40

Sipesuikka: Juu pitänee hankkia kyllä. Hyvätasoista soundia ja kuvaa. Tuo on hyvä kappale tuo The Looking Glass. Pidin kyllä paljon enemmän Portnoyn rosoisesta ja rokkaavammasta rumpaloinnista. Tuo soittaa jotenkin liian ns. taka-alalla tuo Mangini. Liekö sitten klikkiin sataprosenttisesti tai jotain. Viisaammat kommentoikoot ja kertokoot.

No joo, osaahan Mangini soittaa suohon Portnoyn, mutta olihan Portnoylla enemmän fiilistä tuossa soittelussa. En tiedä, varmaan sen persoona tuli siitä soitosta läpi.
"I'm waiting for a sunrise, I'm waiting for the end"
Tuomas
22.08.2014 11:18:13

Näyttää ja kuulostaa kyllä hyvältä, pitäisköhän hankkia? Positiivisena puolena saattaa olla myös, se, että Portnoyn lähdettyä kukaan ei takuulla ala sörkkiä semmoisia kolmen pennin videoefektejä mukaan à la Live Scenes from New York.

Lisäksi viiksien määrästä päätellen DT:stäkin on tullut ihan oikea progebändi :D
Liian ilkeä hipiksi.
SnowCrow
22.08.2014 12:03:54
Sipesuikka: Juu pitänee hankkia kyllä. Hyvätasoista soundia ja kuvaa. Tuo on hyvä kappale tuo The Looking Glass. Pidin kyllä paljon enemmän Portnoyn rosoisesta ja rokkaavammasta rumpaloinnista. Tuo soittaa jotenkin liian laahaavasti tai taka-alalla tuo Mangini. Liekö sitten klikkiin sataprosenttisesti tai jotain. Viisaammat kommentoikoot ja kertokoot.

Mangini on kyllä teknisesti taitavempi, mutta se kuulostaa jo liian koneelta mun korvaan. Meikä diggaa kybällä Portnoyn soitosta. Se soitti hauskasti.
kkaarre
22.08.2014 12:12:15
SnowCrow: Mangini on kyllä teknisesti taitavempi, mutta se kuulostaa jo liian koneelta mun korvaan. Meikä diggaa kybällä Portnoyn soitosta. Se soitti hauskasti.

Juu tämä on ihan totta. Puuttuu ihan fiilis koko soitosta ja mun mielestä aika oleellinen osa Dream Theaterin soundista on vähän niinkuin kadoksissa.
Vessajono
22.08.2014 12:28:51
Portnoy on vähän sellanen pyörremyrskytyyppisempi, enemmän fiilispohjainen soittaja, ihmekö tuo jos se on kakarana jotain Keith Moonia ja Ringoa fiilistellyt. Mangini taas muistuttaa enemmän ehkä jotain Neil Peartia sikäli, että kaikki on alusta loppuun viimeisen päälle harkittua ja suunnitelmallista. Tykkään kyllä molemmista.
Leuka rintaan ja paskat housuissa kohti uusia pettymyksiä.
SnowCrow
22.08.2014 13:01:41
Ja Portnoyn virvelisoundi oli paljon parempi! Tolla uusimmalla se virveli kuulostaa ihan perseelle.
Perro Stupido
22.08.2014 14:20:55
Olette kaikki väärässä. Mangini on paras. Ikinä. Piste.
kkaarre
22.08.2014 14:40:48 (muokattu 22.08.2014 15:02:53)
SnowCrow: Ja Portnoyn virvelisoundi oli paljon parempi! Tolla uusimmalla se virveli kuulostaa ihan perseelle.

No tämäkin on totta. Uusimmalla on tosi aneeminen soundi. Vaikuttaa muuten yllättävän paljon yleissoundiin jos on paska soundi virvelissä.

Perro Stupido: Olette kaikki väärässä. Mangini on paras. Ikinä. Piste.

Onhan se kova joo, mutta erityylinen. En ole vielä tottunut hänen soittoonsa tässä bändissä. Toivon että joskus totun.
pehko
22.08.2014 16:01:06 (muokattu 22.08.2014 16:02:56)
kattelin ja kuuntelin aamusta tuon pätkän. en oo uutta levyä ilmestymisen jälkeen pahemmin kuunnellu, niinkun en DT:tä viimeaikoina muutenkaan, mutta kuulostipa kyllä hyvältä taas tuo Looking Glass.

Miltähän Myung nättäs viiksillä varustettuna.

itekkin kyllä rumpali kiistassa kallistun Portnoyhin, vaikka siitä voi persoonana olla mitä mieltä tahansa. Soittajana kuitenkin se oli semmonen showmies. Ja sen taustalaulut oli välillä aika hauskoja. Tossa Looking Glassissa on kyllä kiva katella tota Manginin käsityöskentelyä, mutta ei niistä paljoa selkoa saa noin korvalla. Ja Portnoyn rummut oli hienommat kun Manginin. =D
"Sometimes he throws in a bunch of fretless songs and I say "I don't have any fretless bass" and he say's "Go fuck yourself" - Chi Cheng RIP
kärsä
23.08.2014 00:16:43 (muokattu 23.08.2014 00:17:36)

SnowCrow: Mangini on kyllä teknisesti taitavempi, mutta se kuulostaa jo liian koneelta mun korvaan. Meikä diggaa kybällä Portnoyn soitosta. Se soitti hauskasti.

Muistaakseni Portnoyta syytettiin konemaisuudesta...mutta nyt on sitten vielä enemmän konemaista rumpalointia... :) Hah! En siis itse ole tätä mieltä. Huvittaa vaan.=)
m@tu
23.08.2014 09:40:47
Hyvä biisi tuo Through the Looking Glass mutta tuossa livevedossa yksi aivan järjettömän pitkä miinus kun Petruccin kitarasoolon loppuosa (ainakin) on vedetty studiossa uusiksi. Tuo bändi kun on semmoinen, mikä ei yleensä paljoa noista livevedoista studiossa enää korjaile, niin miksi nyt pitää alkaa sille tielle? Itseäni v***ttaa aivan järjettömästi jo tuo pelkästään, joten saattaa olla jätän tuon ostamatta... Pitääpä yrittää kaivella youtubesta noita livevetoja tuolta keikalta ja yrittää kuunnella tuo Looking Glassin soolo miten se itse asiassa meni. Ei kai se nyt niin huonosti kuitenkaan? :)
Regalis Apertura
23.08.2014 11:25:47 (muokattu 23.08.2014 11:26:56)
Hmm alkoi kiinnostamaan miten huomasit tuon soolojutun (siis että olisi soitettu studiossa uudelleen) jos et kerran kuunnellut juutuupista biisiä samalta keikalta etukäteen? Itse taidan olla puukorva näissä korjailujutuissa;)... Vai vertasitko ihan kylmästi levyversioon?
phiit
23.08.2014 12:00:36

Korttia vingutettu :)
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
Perro Stupido
23.08.2014 12:01:43
Regalis Apertura: Hmm alkoi kiinnostamaan miten huomasit tuon soolojutun (siis että olisi soitettu studiossa uudelleen) jos et kerran kuunnellut juutuupista biisiä samalta keikalta etukäteen? Itse taidan olla puukorva näissä korjailujutuissa;)... Vai vertasitko ihan kylmästi levyversioon?

Katso mitä se soittaa ja kuuntele mitä se soittaa. Huomasin saman.
m@tu
23.08.2014 12:35:57
Regalis Apertura: Hmm alkoi kiinnostamaan miten huomasit tuon soolojutun (siis että olisi soitettu studiossa uudelleen) jos et kerran kuunnellut juutuupista biisiä samalta keikalta etukäteen? Itse taidan olla puukorva näissä korjailujutuissa;)... Vai vertasitko ihan kylmästi levyversioon?

Ei muuta ku kuuntele ääntä ja katso sormia. Ei mene loppu sinne päinkään miltä kuvassa näyttää.
Flow
23.08.2014 13:12:06
Meinasin eka alkaa inttämään vastaan mutta kun tuon tarkasti korvan kanssa kuuntelee niin näkee että studiossahan tuota on korjailtu. Rupes käymään tuo petruccin ilme tuossa loppujuoksutuksessa hermoille kun katsoin niin monta kertaa :D
Kilisee kilisee varpuset saatana. -Kukkis 77
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)