Exhausted 04.06.2014 10:20:32 (muokattu 04.06.2014 10:21:37) | |
---|
Omaan korvaan vähän liian turvallista, sellainen Crack the Skye/Hunter-hybridi, jossa ei ole epätavallista melodiaa tai melodiatonta laulua, eli mitään Radio Rockin kuuntelijan korvaan särähtävää. Toivottavasti sieltä levyltä löytyy jotain yllättävämpääkin kamaa. Joku epäili vireen olevan normaalia matalampi, omaan korvaan se on Drop-A, eli AGCFAD, koko kitara sävelaskeleen alempana normaalia ja paksuin kieli pudotettu vielä A:han, eli vastaavaan korkeuteen joka olisi seitsemännellä kielellä. Samaa virettä on esim. biiseissä Curl of the Burl ja Crack the Skye. |
Burn 04.06.2014 10:27:57 | |
---|
Exhausted: Joku epäili vireen olevan normaalia matalampi, omaan korvaan se on Drop-A, eli AGCFAD, koko kitara sävelaskeleen alempana normaalia ja paksuin kieli pudotettu vielä A:han, eli vastaavaan korkeuteen joka olisi seitsemännellä kielellä. Samaa virettä on esim. biiseissä Curl of the Burl ja Crack the Skye. Jotenkin muuten hämmentävää miten tuo drop-A ei tunnu Mastodonilla yhtä matalalta ja raskaalta kuin esim. Nilellä, joka siis käyttää samaa virettä. |
Luthanasia 04.06.2014 12:54:19 | |
---|
Exhausted: Joku epäili vireen olevan normaalia matalampi, omaan korvaan se on Drop-A, eli AGCFAD, koko kitara sävelaskeleen alempana normaalia ja paksuin kieli pudotettu vielä A:han, eli vastaavaan korkeuteen joka olisi seitsemännellä kielellä. Samaa virettä on esim. biiseissä Curl of the Burl ja Crack the Skye. Onhan Mastodon käyttänyt A-virettä toisinaan jo ekasta levystä lähtien. Ja biisi semmonen ihan ok. Varovaiset odotukset levyä kohtaan, toivon parempaa kuin Hunter. "Pessimist won't never be disapointed" |
Exhausted 04.06.2014 13:44:13 (muokattu 04.06.2014 13:45:10) | |
---|
Burn: Jotenkin muuten hämmentävää miten tuo drop-A ei tunnu Mastodonilla yhtä matalalta ja raskaalta kuin esim. Nilellä, joka siis käyttää samaa virettä. Huomaa, että Nilen Drop A on kuin Drop-D, joka on laskettu vielä neljä sävelaskelta alaspäin. Mastodonilla paksuinta kieltä lukuunottamatta kielet on vain yhden sävelaskeleen alavireessä. Drop-A Mastodonin käyttämälle vireelle on kieltämättä vähän harhaanjohtava. Itse käytän siitä usein nimeä Mastodon-vire. Samaa virettä käyttää myös esim Ghost Brigade joissain raskaimmissa biiseissään, ja samoilla intervalleilla Tool biisissä Prison Sex, eli BADGBE |
Röntgen-Jeesus 05.06.2014 19:30:06 | |
---|
Quru: Kaikki musiikki on ihan perseestä. |
AnonHero 05.06.2014 19:34:57 | |
---|
Ei ole vissiin tulossa semmoista Crack The Skye tyylistä, pidempää dokkaria levynteosta? Se Hunterin 5 minuutin dokkari oli kauhea pettymys, jos on tuollainen lyhyt niin pistää suoraa vain Youtubeen niin kuin nyt on vissiin tulossa. |
Brian May jr. 05.06.2014 19:56:11 (muokattu 05.06.2014 19:57:16) | |
---|
Röntgen-Jeesus: https://www.youtube.com/watch?v=BZ5W-64P2wg Eräänlainen lyhyt making of-teaser uudesta levystä. Ei tuo nyt ainakaan odotuksia hirveästi onnistu nostamaan. Ihme jenkkirokkia. No mä tykkäsin noista parista lyhyestä pätkästä mitä tuossa nyt musaa kuuli, kumma kyllä. Tietysti sen näkee vasta sitten kun levy tulee ulos, mutta ei mun odotukset nyt ihan maissakaan ole kaiken toistaiseksi kuullun perusteella. Edit. soundit on kyllä paljon paremmat kuin Hunterilla. Vettä! |
jusbb 05.06.2014 20:18:27 | |
---|
Röntgen-Jeesus: https://www.youtube.com/watch?v=BZ5W-64P2wg Eräänlainen lyhyt making of-teaser uudesta levystä. Ei tuo nyt ainakaan odotuksia hirveästi onnistu nostamaan. Ihme jenkkirokkia. Kuulostaa siltä että vaimoni tulee pitämään tästä. |
bedlam 05.06.2014 20:39:45 (muokattu 05.06.2014 21:33:33) | |
---|
AnonHero: Ei ole vissiin tulossa semmoista Crack The Skye tyylistä, pidempää dokkaria levynteosta? Se Hunterin 5 minuutin dokkari oli kauhea pettymys, jos on tuollainen lyhyt niin pistää suoraa vain Youtubeen niin kuin nyt on vissiin tulossa. Hunterilla olikin parempi ekstra se haastis, jossa Brann kävi kaikki levyn piisit läpi. E: katsoin tuon pätkän ja yllätyksekseni se poppibiisi lopussa kuulosti mun korvaan todella hyvältä. Oikein karvat nousi pystyyn silleen hyvällä tavalla. Just tuo poppihevipuoli Hunterilla mulle enimmäkseen tökki, hevimoukarointi ja progehimmailu on bändillä toiminut aina. Mutta tuo kuulosti ihan hemmetin tarttuvalle. http://www.petrilampela.net |
McNulty 05.06.2014 21:06:41 | |
---|
Röntgen-Jeesus: https://www.youtube.com/watch?v=BZ5W-64P2wg Eräänlainen lyhyt making of-teaser uudesta levystä. Ei tuo nyt ainakaan odotuksia hirveästi onnistu nostamaan. Ihme jenkkirokkia. Niin ne fiilikset ja maut poikkeaa... miulle tuo teaser taasen nostatti entisestään odotuksia. Loppupuolen pätkä ja Brannin laulu kuulosti todella hyvältä! Tulin teille ku en ihimisihin keherannu mennä. |
EvilDead 05.06.2014 21:35:40 | |
---|
Röntgen-Jeesus: https://www.youtube.com/watch?v=BZ5W-64P2wg Eräänlainen lyhyt making of-teaser uudesta levystä. Ei tuo nyt ainakaan odotuksia hirveästi onnistu nostamaan. Ihme jenkkirokkia. Komeata laulua Dailor vetäs tuossa. Muuta ei tuosta irronnut. |
jannu 05.06.2014 22:30:18 | |
---|
Jostain syystä tuo hittikertsi nosti toiveitani ja fiiliksiäni tulevan suhteen hieman. "You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel |
Brian May jr. 06.06.2014 01:50:46 (muokattu 06.06.2014 04:20:03) | |
---|
bedlam: E: katsoin tuon pätkän ja yllätyksekseni se poppibiisi lopussa kuulosti mun korvaan todella hyvältä. Oikein karvat nousi pystyyn silleen hyvällä tavalla. Just tuo poppihevipuoli Hunterilla mulle enimmäkseen tökki, hevimoukarointi ja progehimmailu on bändillä toiminut aina. Mutta tuo kuulosti ihan hemmetin tarttuvalle. Tämä. Tuli sellainen olo että kyllähän tuo Hunterilta kuulostaa enemmän kuin muilta Mastodonin levyiltä, ja itsellenikin se on Mastodonin levyistä toistaiseksi se vähiten rakas, mutta tuo antaa toivoa siitä että ehkäpä kundit on sisäistäneet tuon poppis-homman vähän paremmin, ja itseäni miellyttää ainakin kovasti taustalla kuuluva kitarariffittely. Kahtellaan kahtellaan. Edit. Onhan tuo riffi jota kuulee 5 sekunnin verran pätkän alussa myös uuden levyn matskua? Onhan? Vettä! |
bedlam 06.06.2014 07:26:09 (muokattu 06.06.2014 07:26:41) | |
---|
Brian May jr.: Edit. Onhan tuo riffi jota kuulee 5 sekunnin verran pätkän alussa myös uuden levyn matskua? Onhan? Eiköhän tuo ole saman biisin pääriffi, veikkaisin temposta päätellen. http://www.petrilampela.net |
phf 06.06.2014 08:42:21 | |
---|
Mulle iski vahvat Rush vibat tosta. Tykkään! |
Ruutukunkku 06.06.2014 09:27:59 | |
---|
Tuo videon kertsi on kyllä parasta, mita uudelta levyltä oon tähän asti mennessä kuullut. I can see clearly now, a painful vision indeed. |
Meadow 06.06.2014 19:28:52 (muokattu 06.06.2014 19:29:36) | |
---|
Mustakin toi pätkä kuulosti tosi hyvältä! Varsinainen korvamato. |
FatSam 06.06.2014 19:54:26 | |
---|
Huoh, en nyt haluaisi toistella, mutta pirun hyvältä toi pätkä kuulosti! "Chillaa, senkin läskisami." -M4ss3 m/ |
Ziggy Bubba 06.06.2014 20:05:06 | |
---|
Erittäin hyvää poppis-kertsiä oli juu. Lupaavalta vaikuttaa. Aiemmilla levyillä Mastodon on tehnyt noi puhtaat kertsit mun mielestä vähän turhan simppelisti ja suoraviivaisesti. Se yksi/kaksi laulukoukkua on tupannut olla koko kertsin juttu - siksi niihin on kyllästynyt aika nopeasti. Vielä kun lyriikoita ei monasti ole ollut kuin siihen yhteen kiertoon, jota sitten toistetaan. Ois mahtavaa, jos ottaisivat saman progeilevan otteen myös noihin puhtaisiin iskusäveliin kuin vaikka kitarariffeihin tai biisien sovituksiin. Että homma kasvaa ja kasvaa ja kasvaa... Ehkä se ei vaan ole vielä bändillä niin DNA:ssa. Halutaan puhtaita ja tarttuvia melodioita, mutta ne vedetään hilppasen sen helpomman kautta. Toki tämä on suht ymmärrettävää, sillä bändissä ei varsinaisia laulajia ole yhtäkään. Ei ole sitä jannua joka kokeilee treeniksellä mehevän proge-huuruilun päälle hakea laulusta samoja ulottuvuuksia. |
Meadow 12.06.2014 16:17:40 | |
---|
|