phiit 18.11.2013 06:09:08 (muokattu 18.11.2013 06:09:37) | |
---|
Stiiq: Olen kokeillut. Tuntuuhan se vähän hassulta, koska DT ei groovaa milliäkään. Groovaa hyvinkin, ehkä et vaan osaa? |
Anti-Social 18.11.2013 06:42:27 | |
---|
Stiiq: Olen kokeillut. Tuntuuhan se vähän hassulta, koska DT ei groovaa milliäkään. Kannattaiskohan lopettaa se kikherneitten puputtaminen ni alkais ehkä ne aistitkin toimia |
phiit 18.11.2013 08:03:00 (muokattu 18.11.2013 08:03:12) | |
---|
Anti-Social: Kannattaiskohan lopettaa se kikherneitten puputtaminen ni alkais ehkä ne aistitkin toimia Kikherneet on kyl helvetin hyviä, ite syön ja aistit pelaa ;) |
Sergei Fallinen 18.11.2013 11:03:47 (muokattu 18.11.2013 11:05:00) | |
---|
Ihan turha kenenkään väittää että DT groovais. Ei se groovaa, piste. Groove on tietysti vaikea määrittää, mutta kenelle tahansa pitäisi olla selvää että se on aika lailla DT:n vastakohta. |
EvilDead 18.11.2013 12:03:28 | |
---|
Sergei Fallinen: Ihan turha kenenkään väittää että DT groovais. Ei se groovaa, piste. Groove on tietysti vaikea määrittää, mutta kenelle tahansa pitäisi olla selvää että se on aika lailla DT:n vastakohta. Kerrankin olen sinun ja Stiiqun kanssa samaa mieltä. Jälleen kerran täysin turha asia josta jauhata. There's nothing glorious in dying. Anyone can do it. |
phiit 18.11.2013 12:07:26 (muokattu 18.11.2013 12:07:52) | |
---|
Sergei Fallinen: Ihan turha kenenkään väittää että DT groovais. Ei se groovaa, piste. Groove on tietysti vaikea määrittää, mutta kenelle tahansa pitäisi olla selvää että se on aika lailla DT:n vastakohta. Niin tai sitten ei vaan ymmärrä mitä groove tarkottaa, kyllä DT nimenomaan groovaa ja hyvin paljon. |
bedlam 18.11.2013 12:08:50 | |
---|
Kyllä Lines in the Sand groovaa. Toista biisiä ei kyllä nyt ihan äkkiseltään sitten tulekaan mieleen. http://www.petrilampela.net |
Dominaattori 18.11.2013 12:43:36 (muokattu 18.11.2013 12:44:09) | |
---|
bedlam: Kyllä Lines in the Sand groovaa. Toista biisiä ei kyllä nyt ihan äkkiseltään sitten tulekaan mieleen. Tätä olin juuri tulossa sanomaan. E: No Scenesillä on varmasti joitain pätkiä mitkä menee jalan alle, ei jaksa nyt vaan alkaa etsimään. Örp |
Tuomoo 18.11.2013 13:29:29 | |
---|
Jatketaan offtopicia: Kulkunen: Ja näitä lauluja on muka korjailtu jälkikäteen? Miltä ne on kuulostanu ennen uudelleenäänittämistä? Semi-offtopic: Dream Theaterista on omalta osaltani aika jättänyt jo pahemman kerran, mitä nyt joskus nostalgiannälkään saattaa muutaman biisin jaksaa sieltä täältä kuunnella, harvakseltaan. Sen sijaan tänä vuonna julkaistu Haken-yhtyeen The Mountain on paikoitellen aika DT-vaikutteista progeheviä, mutta toisin kuin otsikon bändi nykyisin, Haken osaa tehdä mielenkiintoisia (hyviä) biisejä ja laulua jaksaa jopa kuunnella. http://www.youtube.com/watch?v=HQiF1NZMPEE http://www.youtube.com/watch?v=_Ox__xk3uho http://www.youtube.com/watch?v=kr_gROZmTtA http://open.spotify.com/album/1C1oJsZb3yro8nKo6Zu613 Itse törmäsin tähän Hakeniin sattumalta pari viikkoa sitten, ja tämähän on muuten aivan loistavaa musiikkia. Aika paljon tätä on tullut kuunneltua, ja juuri tuohon lauluun on itsekin tullut kiinnitettyä huomiota, laulajalla on aika miellyttävä ääni. fadetoblack_: Sanooko kellekään mitään norjalainen progebändi Circus Maximus? Itse löysin äsken mutta debyyttialbumin kannessa on jotain tuttua..... https://www.youtube.com/watch?v=wcHX-14rOhk Sanoo aika paljonkin, tuo debyyttialbumi on pyörinyt omassa soittimessa lukuisia kertoja. Melko säännöllisin väliajoin tuon levyn kimppuun tulee palattua, ja aina se kuulostaa yhtä hyvältä. Vielä kun herrat jaksaisivat raahustaa Norjasta tänne Suomeenkin joskus keikalle... /end of offtopic. Awake on soinut viime aikoina melko paljon. Innocence Faded on ehkä levyn parhaimmistoa; tuo levy oli joskus oma suosikki mutta nykyisin olen tuohonkin jokseenkin kyllästynyt. 20.8. 22:54:21 NEVÖ FOGET |
Vessajono 18.11.2013 13:39:55 | |
---|
bedlam: Kyllä Lines in the Sand groovaa. Toista biisiä ei kyllä nyt ihan äkkiseltään sitten tulekaan mieleen. No ei. Vaikka minä bändistä kovasti pidänkin niin ei kyllä minkäänlaisten fanipoikalasien läpi tarkasteltuna pysty parhaalla tahdollaankaan väittämään että DT mitään groovemusaa olisi. "Notice that the lead guitar is overdubbed. The two voices are parallel fifths apart. This creates an eerie, medieval sound. That's because they actually used a lot of open fifths back then." |
phiit 18.11.2013 13:42:42 (muokattu 18.11.2013 13:56:27) | |
---|
Vessajono: No ei. Vaikka minä bändistä kovasti pidänkin niin ei kyllä minkäänlaisten fanipoikalasien läpi tarkasteltuna pysty parhaalla tahdollaankaan väittämään että DT mitään groovemusaa olisi. groovemusa ja se että bändi groovaa on 2 täysin eri asiaa, silti myös teknillisesti hyvin soittava bändi voi groovata olemata groovemusaa EDIT: vastakohtana hienosti groovaavat funk bänditkin voivat olla raskaita olematta heviä.. |
bedlam 18.11.2013 14:04:07 (muokattu 18.11.2013 14:05:27) | |
---|
Vessajono: No ei. No kyllähän se kertsi groovaa, hemmetti sentään nyt! Tuomoo: Awake on soinut viime aikoina melko paljon. Innocence Faded on ehkä levyn parhaimmistoa Itsekin kaivoin pitkästä aikaa kuunteluun. Innocence Faded oli levyn ilmestyessä mun lemppareita, mutta onhan se rehellisesti sanottuna ihan hiton juustoinen biisi, jo siitä Melrose Place -alkukitarasta lähtien. Ja se tokan säkeistön "Condescending..." on kyllä LaBrien kauheimpia hetkiä :D Erotomaniaa en oikein ymmärtänyt silloin, enkä vieläkään. Siitäkin löytyy Melrose Place -hetki ja vähän sen jälkeen mennään jo Ynkkä-osastolle. Mutta Space Dye Vest kuulosti vieläkin yhtä hienolle kuin aina ennen. Se lopussa tuleva laukka-komppipelti on ainoa pieni kauneusvirhe muuten loistavassa biisissä. Käsittämätöntä, että Portnoyn mielestä oli virhe laittaa biisiä levylle ja ettei tuota oltu edes kokoelmalevylle huolittu mukaan. http://www.petrilampela.net |
Ali 18.11.2013 14:10:47 (muokattu 18.11.2013 14:11:17) | |
---|
bedlam: Käsittämätöntä, että Portnoyn mielestä oli virhe laittaa biisiä levylle ja ettei tuota oltu edes kokoelmalevylle huolittu mukaan. No onhan se noloa, kun ex-jäsen melkein 20 vuoden talkaa on edelleenkin säveltänyt yhden bändin parhaista biiseistä. "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista |
phiit 18.11.2013 14:18:14 | |
---|
Ali: No onhan se noloa, kun ex-jäsen melkein 20 vuoden talkaa on edelleenkin säveltänyt yhden bändin parhaista biiseistä. Space Dye Vest ei ole huono biisi itsessään, mutta harvoja biisejä jotka ei kuulosta yhtään DT:ltä. Tuli kuunneltua pitkästä pitkästä aikaa tuo koska itellä teini-iässä Awake aina loppu Scarrediin :) |
bedlam 18.11.2013 15:32:49 (muokattu 18.11.2013 15:34:53) | |
---|
phiit: Space Dye Vest ei ole huono biisi itsessään, mutta harvoja biisejä jotka ei kuulosta yhtään DT:ltä. Tuli kuunneltua pitkästä pitkästä aikaa tuo koska itellä teini-iässä Awake aina loppu Scarrediin :) No joo, ei se sinänsä DT:ltä kuulosta. Kevin Mooren eka soololevyhän oli täynnänsä vastaavanlaisia viisuja ja melkein toivoo, että toikin biisi olisi säästynyt samaiselle levylle. Ois vieläkin kovempi debyytti. Myös Voices-biisi on erittäin Moorea sen laulusäkeistöjen osalta, nyt kun tuli varmaan 10 vuoden tauon jälkeen kuunneltua Awake läpi. Itse kyllä diggailin kyseisestä biisistä heti levyn ilmestyttyä, vaikka olin melkein vielä teini itsekin tuolloin. Rakastuin alunperin Klasun Metalliliitossa soittamaan Metropolis-biisiin ja siihen bändin harrastamaan kikkailuun ja taituruuteen, mutta toi Awaken lopetusbiisi pysäytti ihan totaalisesti. Ehkä juuri sen kontrastinkin takia, kaiken sen tilulilun jälkeen tuli yllätyksenä noin tunteikas, aito ja oikea biisi ilman soolon sooloa. http://www.petrilampela.net |
Vessajono 18.11.2013 15:52:54 | |
---|
phiit: groovemusa ja se että bändi groovaa on 2 täysin eri asiaa, silti myös teknillisesti hyvin soittava bändi voi groovata olemata groovemusaa EDIT: vastakohtana hienosti groovaavat funk bänditkin voivat olla raskaita olematta heviä.. No sit meillä on ilmeisen erilainen käsitys siitä mikä groovaa ja mikä ei. Ihan noin niin kuin mielenkiinnosta täysin ilman sarvia ja hampaita, onks jotain esimerkkibiisiä missä DT sun mielestä groovaa? bedlam: No kyllähän se kertsi groovaa, hemmetti sentään nyt! Nimenomaan tätä mieltä minäkin olen. Tarkoitin että ei tuu ihan heti mieleen mitään muuta biisiä kuin toi Lines in the Sand. Take The Timen ekan versen alku, ehkä? "Notice that the lead guitar is overdubbed. The two voices are parallel fifths apart. This creates an eerie, medieval sound. That's because they actually used a lot of open fifths back then." |
Ruutukunkku 18.11.2013 15:53:52 | |
---|
Ei se groovaa. Ei. Piste. . I'm sorry Dave |
bedlam 18.11.2013 16:31:34 (muokattu 18.11.2013 16:35:55) | |
---|
Vessajono: Nimenomaan tätä mieltä minäkin olen. Tarkoitin että ei tuu ihan heti mieleen mitään muuta biisiä kuin toi Lines in the Sand. Aa, sori. Alkaa vissiin olemaan oletuksena, että jos joku vastaa jotain mun viestiin niin se on oletettavasti eri mieltä asiasta :D Joku sanoikin, että Scenesillä oli kans joku kohta, joka melkein groovas. Olikohan heti ekan biisin loppupuolella. Mulla tulee mieleen aiheesta Extremen biisi Cupid's Dead ja nimenomaan sen instrumentaaliväliosa. Se kuulostaa mun mielestä jotensakin groovaavalle versiolle ysäri-DT:stä. Nunolla oli aika samanlaista saundiakin tuolla levyllä kuin I&W:n aikaisella Petruccilla. http://www.petrilampela.net |
SnowCrow 18.11.2013 16:38:14 | |
---|
Musta vähän hassua kun täällä kiistellään groovaako DT vai ei, eihän niihin biiseihin nyt kovin oleellisesti joku groove kuulu munsta. Yhtä paljon ne groovaa kun mikä tahansa proge(metalli)bändi. |
molder 18.11.2013 16:40:01 | |
---|
Vessajono: No ei. Vaikka minä bändistä kovasti pidänkin niin ei kyllä minkäänlaisten fanipoikalasien läpi tarkasteltuna pysty parhaalla tahdollaankaan väittämään että DT mitään groovemusaa olisi. Dream Theater on yhtäpaljon groovemusaa kuin James Brown on progemetallia. "The SOUND of VOLUME" |