![]() 11.11.2021 09:29:46 | |
---|---|
Varmasti kivut ovat läsnä kun Kirkin soittotapa on aika fyysinen. Pikkauskäsikin pitää olla teipattuna, jottei pahempia itsensä ruhjomisia tule. Kirk varmasti antaa melkoisen määrän haastatteluja vuodessa. Haastattelun onnistuminen on monesta asiasta kiinni. Mikä on Kirkin vointi. Milloin haastattelu tehdään ja millä aikataululla. Onko haastattelija valmistautunut haastatteluun ja tehnyt pohjatyötä sen eteen. Kirk on vieläkin ujo, eikä vuosikymmenten keikkailu maailman suurimpien bändin kitaristina ole muuttanut hänen perusolemustaan. | |
![]() 11.11.2021 09:58:59 | |
Musta tossa Ico filmissä oli hienoa että mies sanoi että näillä kilimetreillä pitäisi varmaan olla paljon parempi soittamaan. Jalat maassa. Sympaattinen kaveri. Saa mielestäni kohtuutonta dissausta. Tykläsin myös kun taustoitti wahin käyttöää. Hän vaan tykkää. Sillon siinä ei minusta ole mitään vikaa. Ja henkilökohtasesti ei edes ole koskaan haitannut. | |
![]() 11.11.2021 15:23:52 | |
Kirkin wahwahin käytöstä ja Larsin "huonoudesta" on tullut jo kauan sitten meemejä, joita ihmiset toistelevat kuin papukaijat ja suurin osa näistä toistelijoista ei edes tiedä mistä edes puhuvat vaan haluavat vain vaikuttaa jonkinlaisilta musiikin asiantuntijoilta. Olen pari kertaa narauttanut muutaman, jotka on Larsia haukkuneet ja kysynyt, että kerropa nyt ihan konkreettisesti ja aidolla esimerkillä miten se on muka niin huono. Aika vaikeaksi on mennyt selittelyt kun ei olekaan ollut mitään oikeaa ja ennen kaikkea omaa ymmärrystä asiasta. | |
![]() 11.11.2021 16:27:23 | |
ttpp44: Kirkin wahwahin käytöstä ja Larsin "huonoudesta" on tullut jo kauan sitten meemejä, joita ihmiset toistelevat kuin papukaijat ja suurin osa näistä toistelijoista ei edes tiedä mistä edes puhuvat vaan haluavat vain vaikuttaa jonkinlaisilta musiikin asiantuntijoilta. Mää taas väittäisin, että näitä meemuja huudellaan pääasiassa ihan vaan läpällä. Ei mua ainakaan oikeasti häiritse Larssin tuplat, Kirkan wahi tai Hetun yeahit, mutta huonon huumorintajun omaavana teen niistä toki pilaa aina kun mahdollista. | |
![]() 11.11.2021 18:49:16 (muokattu 11.11.2021 18:51:05) | |
ttpp44: Kirkin wahwahin käytöstä ja Larsin "huonoudesta" on tullut jo kauan sitten meemejä, joita ihmiset toistelevat kuin papukaijat ja suurin osa näistä toistelijoista ei edes tiedä mistä edes puhuvat vaan haluavat vain vaikuttaa jonkinlaisilta musiikin asiantuntijoilta. Olen pari kertaa narauttanut muutaman, jotka on Larsia haukkuneet ja kysynyt, että kerropa nyt ihan konkreettisesti ja aidolla esimerkillä miten se on muka niin huono. Aika vaikeaksi on mennyt selittelyt kun ei olekaan ollut mitään oikeaa ja ennen kaikkea omaa ymmärrystä asiasta. Itsekin tuli aikanaan sorruttua tähän Larsin puutteiden osoitteluun. Kysehän oli loppujen lopuksi lähinnä pätemisestä. Sittemmin olen ymmärtänyt Larsin todellisen arvon yhtyeelle ja sille, että ilman häntä Metallica ei todellakaan olisi Metallica. Edit: En tietenkään koskaan ole pitänyt Larsin arvoa bändille vähäisenä, mutta juu... You are number six | |
![]() 12.11.2021 09:31:14 (muokattu 12.11.2021 09:32:26) | |
Tämä on vain omaa pekulointia mutta yksi syy Larsiin, Kirkiin ym. Metallicaan liittyvään dissaukseen voi olla yksinkertaisesti kateus bändin menestyksestä kaikista "puutteistaan" huolimatta. Tavallaan ymmärrettävääkin osaltaan kun dissaajat joko soittavat omissa kellaribändeissään eivätkä voi muuta kuin haaveilla jostakin Metallican tason menestyksestä tai sitten dissaavat vain siitä dissaaamisen ilosta "kun kerran muutkin täällä niin tekee" kun eivät sitten muutakaan tekemistä pätemisen puutteessa keksi... Varmaan vaatisi jonkinlaisen psykologian väitöskirjatutkimuksen aiheesta;)? | |
![]() 12.11.2021 19:25:48 | |
Regalis Apertura: Tämä on vain omaa pekulointia mutta yksi syy Larsiin, Kirkiin ym. Metallicaan liittyvään dissaukseen voi olla yksinkertaisesti kateus bändin menestyksestä kaikista "puutteistaan" huolimatta. Tavallaan ymmärrettävääkin osaltaan kun dissaajat joko soittavat omissa kellaribändeissään eivätkä voi muuta kuin haaveilla jostakin Metallican tason menestyksestä tai sitten dissaavat vain siitä dissaaamisen ilosta "kun kerran muutkin täällä niin tekee" kun eivät sitten muutakaan tekemistä pätemisen puutteessa keksi... Varmaan vaatisi jonkinlaisen psykologian väitöskirjatutkimuksen aiheesta;)? Hyvin kirjoitettu. Metallica oli joskus myös vain se 4 kaverin rokkibändi. Se että sillä tienaa enemmän kuin tarvitsee, ei tarkoita sitä että bändiä täytyy dissata. Minusta Metallica on ollut suht reilu ja teeskentelemätön koko uransa, ehkä muutamaa juttua lukuunottamatta, jotka on helppo hyväksyä 40v porskuttamisen jälkeen.Ihminen muuttuu. Onhan tämä aika ollut Bändille melkoista tuhkimotarinaa, josta moni saa vain haaveilla. Minulle Metallica edustaa edelleen sitä punk-henkeä, jonka MINÄ yhtyeessä näin siihen aikoinani tutustuessani. Edelleen, vaikka en niin aktiivisesti bändin menoa seuraa, niin sydämessä kuohuu kun batteryn intro pärähtää radiosta tai savikiekolta.Ja se on parasta mitä musiikki voi tarjota. Youtube-basismisisti. | |
![]() 12.11.2021 22:19:26 | |
Kyllä itse ainakin voin sanoa että kaikkein pahimmat Larsin ja Kirkin röpellykset ovat välillä harmittaneet ihan vilpittömästi fanina ilman mitään kateutta. Tuntuu tosin olevan vähän vuosi- ja aikakausisdonnaistakin tuo, molempien taso on tuntunut vuosien saatossa heitelleen aika paljonkin. Viime aikoina ovat soittaneet jälleen yllättävän tiukasti, ja onhan toki joku klasssin kasari-ysäri-taitteen Lars pirun kova soittaja omassa tyylissään, vaikkei ihan metronomintarkasti tuolloinkaan mene. Eli vaikka Larsia ja saavutuksiaan sinänsä kunnioitankin, niin en silti voi kiistää etteikö väliin olisi mahtunut vaivaannuttavampiakin suorituksia. Sama Kirkilläkin. Kiitos 19.2.2021 klo 13-21.30 | |
![]() 12.11.2021 23:53:48 | |
Paras levy on No Life Until Leather ja Ron Mcgovney on baras METALLICA basisti. Ei virhettä. to be continued. :) Masturbation....Ejaculation....DYNAMATION
#BlackPalle | |
![]() 13.11.2021 00:22:34 | |
Paasio: Paras levy on No Life Until Leather ja Ron Mcgovney on baras METALLICA basisti. Ei virhettä. to be continued. :) Mustaine teki parhaat Metallica biisit ;) | |
![]() 13.11.2021 00:39:40 (muokattu 13.11.2021 00:53:18) | |
Bullitt: Kyllä itse ainakin voin sanoa että kaikkein pahimmat Larsin ja Kirkin röpellykset ovat välillä harmittaneet ihan vilpittömästi fanina ilman mitään kateutta. Tuntuu tosin olevan vähän vuosi- ja aikakausisdonnaistakin tuo, molempien taso on tuntunut vuosien saatossa heitelleen aika paljonkin. Viime aikoina ovat soittaneet jälleen yllättävän tiukasti, ja onhan toki joku klasssin kasari-ysäri-taitteen Lars pirun kova soittaja omassa tyylissään, vaikkei ihan metronomintarkasti tuolloinkaan mene. Eli vaikka Larsia ja saavutuksiaan sinänsä kunnioitankin, niin en silti voi kiistää etteikö väliin olisi mahtunut vaivaannuttavampiakin suorituksia. Sama Kirkilläkin. 80/90 taitteen Metallica oli muutenkin bändi huipussaan. Mulla on aina ollut kaksi biisiä Metallicalta aina ylitse muiden: ykkösenä Creeping Death ja kakkosena tämä, ja nimenomaan tämä liveveto. https://youtu.be/5dDFy0Goc6E?t=6882 The Four Horsemen, 1992 San Diegosta. Bändin voima, nopeus, energia, puhdas raivo ja samalla tekemisen riemu räjäytti pikku-Tuomon pään vuonna 2005 kun Metallicaan tutustuin. Eka kosketuspinta bändiin oli kaverin pakolla mulle syöttämä Nothing Else Matters, ja sen jälkeen muutaman mutkan kautta sain S&M:n käsiini. Siltäkään ei oikein mikään vielä kunnolla sytyttänyt heti alkuun (vaikka tuollakin levyllä edelleen on oma valtavan iso paikkansa mun sydämessä). Mutta tajuntani räjähti, kun sain 2005 huhtikuussa kaverilta tämän kappaleen käsiini. Edelleen tämän pariin tulee palattua aina ajoittain, ja voi jummi kun tämä potkii. Mullakin tuo Lars-vitsailu on ollut lähinnä vain sitä, että on jotakin mistä vitsailla. Tiedän sen, että itse en tule ikimaailmassa tässä elämässä saavuttamaan yhtään mitään Larsiin verrattuna, ja nyt kun ostin elämäni ensimmäisen rumpusetin ja muutaman viikon takomisen jälkeen on tullut todettua se, että olen aivan sysipaska tässä(kin) lajissa, ei mulla ole yhtään varaa kritisoida ketään soittotaidostaan, taimistaan tai tatsistaan. Mutta pakko se on myöntää, joistakin asioista on vain kiva vitsailla. Mutta arvostan Larsia kyllä valtavan paljon, sekä muusikkona että rumpalina. Ottaen huomioon lähtökohdat ja sen, mitä hän on saavuttanut, ja miten oleellinen osa hän on metallimusiikin historiaa, ei häntä sovi yhtään väheksyä millään mittarilla. e: Jostakin syystä aina olen halunnut tykätä myös Megadethin The Mechanixista, mutta jokin tuossa biisissä tökkii. En tiedä, jotenkin mulla tulee tuosta aina mieleen sellainen tahaton "vedetään tämä nopeammin, ollaan parempia" -meininki. Vaikka biisi onkin Mustainen, ja hänelle suotakoon täydet oikeudet tehdä kappaleelleen mitä haluaa, mun mielestä Metallican versio on aina ollut parempi. Ja ei, en halua aloittaa mitään "Metallica vs. Megadeth taistelu n:o 1000000:aa" tästä, tämä oli vain toteamus ja henk. koht. mielipide. 19.2.2021 never forget | |
![]() 13.11.2021 01:55:26 (muokattu 13.11.2021 01:57:04) | |
Taas mentiin Larsiin (ja vähän KRKiinkin), mutta pakko laittaa oma aivopieru: Jospa suuri yleisö diggaa sitä että puolet biisistä on rumpufilliä joka soi lujiten kaikista soittimista, mutta ei vaan itse osaa siitä digata? Jospa Larsin nerous sovitusideoiden lisäksi on jatkuvat rumpufillit ja liidaava rumpuvola? Niin paljon fillejä kuin mahtuu, rummut täysille ja siihen päälle Hammetin legendaarinen wah ja jonnet ei tajuu? Ei ne miljoonat fanit voi olla väärässä. | |
![]() 13.11.2021 11:56:22 | |
Tuomoo: e: Jostakin syystä aina olen halunnut tykätä myös Megadethin The Mechanixista, mutta jokin tuossa biisissä tökkii. En tiedä, jotenkin mulla tulee tuosta aina mieleen sellainen tahaton "vedetään tämä nopeammin, ollaan parempia" -meininki. Vaikka biisi onkin Mustainen, ja hänelle suotakoon täydet oikeudet tehdä kappaleelleen mitä haluaa, mun mielestä Metallican versio on aina ollut parempi. Ihan samaa mieltä olen tästä. Metallican versio on mullekin ollut aina se oikea, vaikkei biisin säveltäjä siinä soitakaan. Metal meets the bone! | |
![]() 16.11.2021 10:18:55 | |
Vähän väittäisin, että syy on siinä, että suurin osa on tottunut Metallican versioon joko kuultuaan sen ensin tai vaan yksinkertaisesti kuultuaan sitä paljon enemmän. Silloin tuollainen "uusi versio" ei melkein koskaan toimi yhtä hyvin. | |
![]() 16.11.2021 10:41:35 | |
Mechanix kulki hienosti myös Menzan vetämänä, Megadeth - Mechanix (live 1991) Osaka: https://www.youtube.com/watch?v=8A7eRONuBNc | |
![]() 16.11.2021 12:21:51 | |
ttpp44: Vähän väittäisin, että syy on siinä, että suurin osa on tottunut Metallican versioon joko kuultuaan sen ensin tai vaan yksinkertaisesti kuultuaan sitä paljon enemmän. Silloin tuollainen "uusi versio" ei melkein koskaan toimi yhtä hyvin. Vaikka kuunteluajankohtien suhteen noudatin tätä kaavaa, niin Mechanixista olen silti pitänyt enemmän, ehkä pelkästään kun Samuelsonin rumpuraita kuulostaa niin rajulta. Tässähän kuivaa pystyyn | |
![]() 20.11.2021 09:39:50 | |
Arkka: Mechanix kulki hienosti myös Menzan vetämänä, Megadeth - Mechanix (live 1991) Osaka: https://www.youtube.com/watch?v=8A7eRONuBNc Mustainen lauluäänestä ei kyllä koskaan opi tykkäämään. Se vaan täytyy hyväksyä. "the only winning move is not to play" | |
![]() 20.11.2021 11:12:40 | |
Lars veti sillä uusimmalla keikalla Blackenedin aika kivasti. Je suis 190221 | |
![]() 28.11.2021 16:41:03 | |
Henri Henri Olavi: Lars veti sillä uusimmalla keikalla Blackenedin aika kivasti. Kieltämättä... livekunto on aika loistava.. ikävä kun biisit on jatkuvasti samoja, ja Loadeilta ei soiteta juuri mitään. Tässä ehkä kovin Sad But True sitten 90-luvun... https://www.youtube.com/watch?v=wcYfjCpaydE | |
![]() 28.11.2021 16:45:01 | |
On muuten 'Tallica eurokiertueella ensi kesänä... kalenteriin mahtuisi hyvin keikka Suomeenkin.. oliskohan mitään mahdollisuuksia ? hmm.. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)