Aihe: Stam1na
1 2 3 4 563 64 65 66 6774 75 76 77 78
Röntgen-Jeesus
10.01.2016 12:36:56

Jeszse: Esim olemassaolo.

Tämän lisäksi musiikki. Mutta ei kannata missään nimessä itse kuunnella bändiä. Kaikkein paras kun kyselee netin keskustelupalstoilla musiikin perään.
Quru: Kaikki musiikki on ihan perseestä. Vessajono: Mulkkua pitää pystyä heiluttamaan joko päältä tai alta, muulla ei oo väliä.
Hamsteri Kukkonen
10.01.2016 13:39:30
Angra Mainyu: Moikka!

en ole tähän bändiin tutustunut ollenkaan, nimen olen kuullut.
mikä tästä bändistä tekee keskustelun aiheen? sanoovat että suomenkielistä thrash metallia ja sen takia on niin suosittu?

Väittäisin, että sopivissa määrin tekninen musa (vetoaa sekä soittajiin että keskivertokuuntelijaan, joka ei ole muusikko), "älykkäät" sanoitukset joissa on paljon asiaa, mutta sopivat silti lyyriseen ilmaisuun ja oikeasti luulen että yks tärkeimmistä tekijöistä on Hyrden soundi. Suomessa ei taida olla ketään muuta hevilaulajaa, joka hallitsee Devin Townsend -tyylisen melodisen karjumisen (paitsi Nikke Kuki, mut sen tuntee vielä valitettavan harva). Ja tietty moniin varmaan vetoaa bändin kaljaa & paskaa läppää -meininki musiikin ohella, vaikka ovatkin suht rankkaa tekstiä levyille laittaneet.
Hyvin soitettu on puoliksi editoitu. -Tomi Uusitupa
Stalkah
10.01.2016 14:28:00 (muokattu 10.01.2016 14:28:47)

jusbb: https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.ne … b346f51e1caf07f2bfa&oe=5748AF4C

Hitto, kun toi kannen hammas näyttää ihan norsulta (what has been seen cannot be unseen jne). Mistäpä tota tietää onko se ollut tarkotus, mutta vähän epäilyttää :D

Kansi on kyllä muuten kiintoisa värimaailmansa takia. Toivottavasti toi heijastelee mielenkiintoisuutta uuelta levyltä musiikinkin puolesta, kun omalla kohalla Nocebo ja SLK on jääneet vähän sellaseksi taustahälyksi jolta puuttuu todelliset mieleenpainuvat klassikot. Hyvää musaa, muttei mitään erityisen hienoa.
"Jos metsässä kaatuu puu ja kukaan ei ole kuulemassa, niin ostaako hipsteri sen levyn?"
Hamsteri Kukkonen
10.01.2016 19:19:48
Angra Mainyu: Moikka!

en ole tähän bändiin tutustunut ollenkaan, nimen olen kuullut.
mikä tästä bändistä tekee keskustelun aiheen? sanoovat että suomenkielistä thrash metallia ja sen takia on niin suosittu?

Ei viddu huomasin vast nyt et nimessä Angra. Kai oot fani?
Blizk
10.01.2016 19:41:20
Burn: Mun mielestä Rajan jälkeistä Stam1naa vaivaa pahasti "kikkaa kikan vuoksi"-tyyppinen ilmiö. Bändille tyypillistä nokkeluutta alleviivataan jo liikaa ja uudemmat biisit kuulostaa todella repaleisilta. Uudistua saa ja pitää, mutta jostain syystä etenkin kaksi viimeisintä levyä kuulostavat siltä, että bändillä on joku ihmeellinen etsikkoaika päällä.

Nocebohan on Stam1nan paras levy. En allekirjoita alkuunkaan näkemystäsi itsetarkoituksellisesta kikkailusta, vaan sillä levyllä olevat sovitusideat on hyvinkin peruskauraa hyvin tehdyssä progeen kallistuvassa metallissa. Lisääntynyt melodisuus nimenomaan alleviivaa Hyrden ja Olkkosen kykyä tehdä tarttuvia ja monipuolisia biisejä. SLK puolestaan ei ole yhtä onnistunut, vaikka Rautasorkka onkin aika siisti.
M4ss3 m/
19.02.2016 03:14:51
No eikös kukaan kuunnellut tänään (tai siis eilen) tuota uutta sinkkua? Omasta mielestä ihan menevä biisi ja paranee vaan kuuntelun myötä. Eiköhän sieltä tuon perusteella taas tule ihan perushyvä Stam1na-albumi. Eli toisinsanoen pari kovaa biisiä, pari ihan ok biisiä ja sitten pari täytebiisiä.
nahkalipsi
19.02.2016 07:51:00
No kuuntelin about puoleenväliin ja totesin, että sitä samaa hoilotus-staminaa mitä on tullut jo liian monta levyä.

Mutta onhan se hyvä jos siitä tykkää
Roses are red, violets are blue. All my base are belong to you
Megalomania
19.02.2016 11:48:03
Kerran kuuntelin. Kertakuuntelulla ei jäänyt mitään erikoista mieleen, mutta antaa biisin hautua. Olen pitänyt viitisen vuotta taukoa ks. orkesterin kuuntelusta, millä voi olla asiaan vaikutusta. En ehkä muista miltä Stam1nan pitäisi kuulostaa.
"Koska musiikin voidaan havaita koostuvan melodiasta ja rytmistä, on kiinnitettävä huomiota siihen vaikutukseen, mikä niillä on kasvatukseen." Aristoteles
reaper666
19.02.2016 12:31:36
Mulla on 5taminaan sellainen viha/-rakkaussuhde. Aikoinaan kun kadonneet kolme sanaa-sinkku ilmestyi niin olihan se ihan hyvä biisi. Sitten rupesin vähän seuraamaan tilannetta ja olihan se sitten ihan paskaa musaa oikeesti. Likainen parketti. Siis mitä vittua? Hyrde mua eniten vitutti ja se ÄIÄ-meininki. Sitten oltiin niin lupsakkaakin olevinaan.
No, en vaan sille musalle lämmennyt. Mutta Dynamo-biisi kun soi paljon radiossa niin rupesin siitä vähän tykkäämään. Ja johti siihen, että pitihän se viime kesänä provinssissa koko keikka katsoa missä ko.levyn soittivat. Nyt olen jo vähän alkanut arvostamaan bändiä. Ja siistiä, että ovat niin hyviä soittajia. Kyllä jos Tero Vaara pukeutuisi tonttutyötksi ja tarkoisi leikkisästi piparia yms. niin vituttaisihan se.
Shredator
19.02.2016 12:41:11

Nyt ei innostanut. Kuulosti liikaa Deviniltä.
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=cvKpIDCJw1o
Burn
19.02.2016 13:02:15

Megalomania: En ehkä muista miltä Stam1nan pitäisi kuulostaa.

Hyvä pointti muuten tämä, sikäli kun en ole enää varma jaksanko enää kuunnella vanhempiakaan levyjä.
Zed: Ketsuppia käyttävät vain lapset ja vammaiset. LEVELS-EP OUT NOW!
Hamsteri Kukkonen
19.02.2016 13:34:05
Tulihan tuo toki kuunneltua. Päällimmäisenä jäi mieleen, että ihan ok biisi ja jos se on taas tuttuun tyyliin se levyn "sinkkubiisi", niin todennäkösesti itte levyllä voi olla aika helmeäkin kamaa. Vähän vaikuttaa sekin tietty, että olin varautunut pettymään jonkun verran - SLK oli meinaan paria biisiä lukuunottamatta omasta mielestäin aika ala-arvoinen.
Hetfield
19.02.2016 16:28:43

Ite kyllä tykkäsin. Ekalla kuuntelulla olin hämmentynyt mutta nyt toimii. Silti ihan hyvä että levyllä on oletettavasti monipuolisesti muutakin luvassa.
Alright, alright, alright!
jusbb
19.02.2016 17:03:01

Uusi kappale ei iskenyt yhtään. Onko fanipoika minussa kuollut? Huolestuttavaa!
Fantasmic
19.02.2016 19:45:31
jusbb: Uusi kappale ei iskenyt yhtään. Onko fanipoika minussa kuollut? Huolestuttavaa!

Hieman sama kysymys pyöri päässä. Nimittäin ennen tätä päivää en edes tiennyt että Tamina on uutta levyä tekemässä. :O

Onko tämä juna ajanut jo ohi aseman?
ÄrGee
20.02.2016 17:25:34
jusbb: Uusi kappale ei iskenyt yhtään. Onko fanipoika minussa kuollut? Huolestuttavaa!

Älkääs nyt :) Sulatelkaa ja kuunnelkaa vielä pari kertaa. Kolahti toisella kerralla ja spotify on avustavasti sufflella, joten kappale lähti vain automaattisesti uudestaan soimaan. Ehkä Stam1nan on aina pitänyt kuulostaa tältä? Tarttuvaa menoa ja pari suvantoa, ei siinä muuta tarvita tämän pituiseen biisiin muutaman kivan koukun kanssa.
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
jusbb
20.02.2016 17:50:20

ÄrGee: Älkääs nyt :) Sulatelkaa ja kuunnelkaa vielä pari kertaa. Kolahti toisella kerralla ja spotify on avustavasti sufflella, joten kappale lähti vain automaattisesti uudestaan soimaan. Ehkä Stam1nan on aina pitänyt kuulostaa tältä? Tarttuvaa menoa ja pari suvantoa, ei siinä muuta tarvita tämän pituiseen biisiin muutaman kivan koukun kanssa.

Odottelen miten soi muun levyn kanssa, en luovuta vielä!
carnation
20.02.2016 18:32:48
Kolahti toisella kuuntelulla, kyllästytti jo neljännellä. Sääli, että näin taitava bändi tekee näin tylsää musiikkia :(
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Burn
22.02.2016 09:59:05

Yllätyin melko positiivisesti. Soundit on melko kompaktit, mihin ei Stam1nan kohdalla ole tottunut. Aiempien levyjen kuivahkot ja paikotellen ohkaisetkin kitarat, sekä isot ja ilmavat kannut ovat olleet lähes tunnuksenomaisia, mutta kyllä tämäkin toimii. Saa ehkä paremmin otetta musasta. Alun melodiasta tulee vähän mieleen jonkun Megaman-kentän teema, mutta kertsistä tykkään kyllä. Toivottavasti tässä ei saa pettyä samalla tavalla kuin Nocebon kohdalla, kun Valtiaan Uudet Vaateet potki kovastikin, mutta muu levy oli aivampaska.
Zed: Ketsuppia käyttävät vain lapset ja vammaiset. LEVELS-EP OUT NOW!
reaper666
22.02.2016 21:46:36
Tänään kuulin ton uuden biisin ekaa kertaa. Se oli kyllä ihan staminan top 3:ssa. Jos bändi tätä menoa jatkaa niin viiden vuoden päästä olen jo ihan fani.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)