Regalis Apertura 14.08.2025 23:28:37 | |
---|
krautio: Tsekatkaapa Gillanin vetämä Heaven And Hell kiljumisineen. Mulle toimii, vaikka kappale vähän saaakin erilaisia sävyjä kuin alkuperäinen. https://www.youtube.com/watch?v=0BN … ist=RD0BN22jySIeA&start_radio=1 Nojoo ihan ok vaikkei Dion tulkintaa voitakaan... Jostain aikanaan luin että Gillan joutui keikoilla lunttaamaan lyriikoita paperista jostain sivummalta kun ei muistanut vanhempien biisien lyriikoita ulkoa. Heilautti lettiiään vielä eteensä samalla ettei muka yleisö olisi huomannut tuota;). |
PHS666 14.08.2025 23:32:52 | |
---|
Regalis Apertura: Nojoo ihan ok vaikkei Dion tulkintaa voitakaan... Jostain aikanaan luin että Gillan joutui keikoilla lunttaamaan lyriikoita paperista jostain sivummalta kun ei muistanut vanhempien biisien lyriikoita ulkoa. Heilautti lettiiään vielä eteensä samalla ettei muka yleisö olisi huomannut tuota;). Eikös se laulanut tuossakin jo heti ensimmäisen säkeistön päin vittua. The Devil is never a taker The less that you give, you're a taker Ensimmäinen taker pitäisi olla maker, se ei ollut enää mitään täysriimien aikaa niin kuin Ozzyn aikana. "Diupadaupa ja törtöröö." ~ Laulava Kylätohtori |
StJerky 15.08.2025 03:22:41 | |
---|
Regalis Apertura: Nojoo ihan ok vaikkei Dion tulkintaa voitakaan... Jostain aikanaan luin että Gillan joutui keikoilla lunttaamaan lyriikoita paperista jostain sivummalta kun ei muistanut vanhempien biisien lyriikoita ulkoa. Heilautti lettiiään vielä eteensä samalla ettei muka yleisö olisi huomannut tuota;). Aikanaan Soundin keikka-arvostelussa sanottiin, että sanat oli congarumpujen päällä. Gillan kai oli huono muistamaan sanoja jo Purplessa 70-luvulla. |
Tuomoo 15.08.2025 22:08:36 | |
---|
19.2.2021 never forget |
bedlam 15.08.2025 22:45:34 | |
---|
Minä en Dion äänestä perusta niin mulle tää toimi paremmin. Hienot kiekahdukset tosiaan. Mutta itse biisi on mulle sitä Paranoid-osastoa, joten ihan sama kuka vetää niin ei paljon tuntemuksia herätä. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
Henri Henri Olavi 15.08.2025 23:55:22 | |
---|
bedlam: Minä en Dion äänestä perusta niin mulle tää toimi paremmin. Hienot kiekahdukset tosiaan. Mutta itse biisi on mulle sitä Paranoid-osastoa, joten ihan sama kuka vetää niin ei paljon tuntemuksia herätä. Sekin vielä kun DIo teki tuon biisin uudestaan kolme vuotta myöhemmin nimellä Holy Diver. Never mind artificial intelligence, natural stupidity is always the winner. |
PHS666 15.08.2025 23:56:40 | |
---|
Henri Henri Olavi: Sekin vielä kun DIo teki tuon biisin uudestaan kolme vuotta myöhemmin nimellä Holy Diver. Älä höpäjä aikuinen mies. Ihan eri kappaleet on. "Diupadaupa ja törtöröö." ~ Laulava Kylätohtori |
Henri Henri Olavi 15.08.2025 23:57:09 (muokattu 15.08.2025 23:57:38) | |
---|
PHS666: Älä höpäjä aikuinen mies. Ihan eri kappaleet on. No vähän, mutta enemmän niissä on samaa kuin eriä. Holy Diver on tosin sata kertaa kovempi veisu. Never mind artificial intelligence, natural stupidity is always the winner. |
PHS666 16.08.2025 00:02:58 | |
---|
Henri Henri Olavi: No vähän, mutta enemmän niissä on samaa kuin eriä. Holy Diver on tosin sata kertaa kovempi veisu. Ensinnäkin Holy Diver menee C-mollissa ja tietääkseni Tony Iommi ei ikinä kirjoittanut piisejä C-mollissa. Siitä tietää että Holy Diver ei ole Sabbath-kappale. Ja Holy Diverissa on paljon parempi kitarasoolo. Heaven and Hellissä taas on parempi bassokuvio joka taas kuulemma oli sessiokiipparisti Geoff Nichollsin tekeleitä kun Geezerillä oli silloin jotain muita bisneksiä niin ei ehtinyt ensimmäisiin äänityssessioihin. "Diupadaupa ja törtöröö." ~ Laulava Kylätohtori |
Henri Henri Olavi 16.08.2025 00:03:49 | |
---|
PHS666: Siitä tietää että Holy Diver ei ole Sabbath-kappale. Sene tietää myös siitä, että se on Dion kappale. Never mind artificial intelligence, natural stupidity is always the winner. |
bedlam 16.08.2025 11:06:51 (muokattu 16.08.2025 11:41:09) | |
---|
Henri Henri Olavi: Sekin vielä kun DIo teki tuon biisin uudestaan kolme vuotta myöhemmin nimellä Holy Diver. Mulla jo penskana sekoittui nuo kaksi biisiä keskenään, ajattelin että Heaven and Hell -biisi lähti Holy Diverin sanoilla/laululla koska ne siihen istuisi niin luontevasti. Enempi tosiaan koko H&H on tyyliltään samaa kuin Dion tuleva soolo ja joku Sabbathistakin muistaakseni sanoi myöhemmin samaa että ei se ollut musiikillisesti oikein enää BS-levy vaan jotain muuta. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
MPU 17.08.2025 06:04:06 | |
---|
bedlam: Mulla jo penskana sekoittui nuo kaksi biisiä keskenään, ajattelin että Heaven and Hell -biisi lähti Holy Diverin sanoilla/laululla koska ne siihen istuisi niin luontevasti. Enempi tosiaan koko H&H on tyyliltään samaa kuin Dion tuleva soolo ja joku Sabbathistakin muistaakseni sanoi myöhemmin samaa että ei se ollut musiikillisesti oikein enää BS-levy vaan jotain muuta. Ilmankos H&H on mun mielestä BS:n paras levy. Ozzyn määkimisiä en vaan pysty, nekin kuulostaa Live Evilillä paremmilta. Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |
Regalis Apertura 17.08.2025 09:20:26 (muokattu 18.08.2025 14:15:53) | |
---|
MPU: Ilmankos H&H on mun mielestä BS:n paras levy. Ozzyn määkimisiä en vaan pysty, nekin kuulostaa Live Evilillä paremmilta. Tarkoitat varmaan että sun mielestä Ozzyn biisit kuulostaa paremmalta kun Dio lauloi ne? Mun mielestä Live Evillla oli vähän fifty-sixty eli toiset toimi paremmin kuin toiset (en tosin enää muista mitkä;))... Pitäisikin pistää kuunteluun pitkästä aikaa. Ja mitä Ozzyn ääneen tulee niin ehkä "määkimistä" mutta loppupelissä kuitenkin persoonallista määkimistä. Sen tunnisti heti kun Ozzy avasi suunsa että kyseessä oli Ozzy eikä kukaan muu... |
Wrong man 18.08.2025 13:40:46 | |
---|
PHS666: Heaven and Hellissä taas on parempi bassokuvio joka taas kuulemma oli sessiokiipparisti Geoff Nichollsin tekeleitä kun Geezerillä oli silloin jotain muita bisneksiä niin ei ehtinyt ensimmäisiin äänityssessioihin. Vai oisko ollu Graig Gruberin soittama |
MPU 18.08.2025 19:08:37 | |
---|
Regalis Apertura: Tarkoitat varmaan että sun mielestä Ozzyn biisit kuulostaa paremmalta kun Dio lauloi ne? Mun mielestä Live Evillla oli vähän fifty-sixty eli toiset toimi paremmin kuin toiset (en tosin enää muista mitkä;))... Pitäisikin pistää kuunteluun pitkästä aikaa. Ja mitä Ozzyn ääneen tulee niin ehkä "määkimistä" mutta loppupelissä kuitenkin persoonallista määkimistä. Sen tunnisti heti kun Ozzy avasi suunsa että kyseessä oli Ozzy eikä kukaan muu... Just noin. Dion ääni on mulle SE heavy metal- ääni. Ei ole ollu vielä toista tuollaista. Sekä Dion että Heaven and Hellin näin livenä ja olihan ne ihan mahtavia keikkoja. Tykkäsin. Ozzyn kyllä tunnistaa, mutta ei ole koskaan mun korvaa miellyttäny. Biisithän on kyllä hienoja. Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |
Tympee Huttunen 18.08.2025 19:57:01 | |
---|
Dehumanizer pyörähti juuri Mob Rulesin jälkeen. On kyllä sekin vaan hieno levy. |
Tuomoo 20.08.2025 22:38:43 | |
---|
Tympee Huttunen: Dehumanizer pyörähti juuri Mob Rulesin jälkeen. On kyllä sekin vaan hieno levy. Mä oon nyt tuota levyä kuunnellut jostakin syystä vähän enemmänkin tässä loppukesän aikana. Oon kuunnellut avausraitaa useamman kerran, ja miettinyt että mitenkähän hyvä tekniikka Diolla oli, että sen ääni kesti tuota. Kun onhan tuo nyt todella raa'an kuuloista raakkumista. Mä en laulamisesta tiedä tai ymmärrä yhtään mitään, enkä tiedä että miten lauluun saa tuon verran karheutta mukaan. Tuo ei kuitenkaan ole sellaisen modernin metallikarjumisen kuuloista, vaan lähinnä sellainen hevirokkiraspi potenssiin kolme. 19.2.2021 never forget |
phiit 21.08.2025 08:15:33 | |
---|
MPU: Just noin. Dion ääni on mulle SE heavy metal- ääni. Ei ole ollu vielä toista tuollaista. Sekä Dion että Heaven and Hellin näin livenä ja olihan ne ihan mahtavia keikkoja. Tykkäsin. Ozzyn kyllä tunnistaa, mutta ei ole koskaan mun korvaa miellyttäny. Biisithän on kyllä hienoja. Dio oli ihan ok laulaja omassa touhussaan muttei se Sabbathiin sopinu millään tapaa tulkitsemaan Ozzyn aikasia. |
Tympee Huttunen 21.08.2025 08:36:25 | |
---|
Tuomoo: Mä oon nyt tuota levyä kuunnellut jostakin syystä vähän enemmänkin tässä loppukesän aikana. Oon kuunnellut avausraitaa useamman kerran, ja miettinyt että mitenkähän hyvä tekniikka Diolla oli, että sen ääni kesti tuota. Kun onhan tuo nyt todella raa'an kuuloista raakkumista. Mä en laulamisesta tiedä tai ymmärrä yhtään mitään, enkä tiedä että miten lauluun saa tuon verran karheutta mukaan. Tuo ei kuitenkaan ole sellaisen modernin metallikarjumisen kuuloista, vaan lähinnä sellainen hevirokkiraspi potenssiin kolme. Raju soundi on, mutta Diolla oli tekniikka kunnossa. Hämmentää myös miten hienosti hän pystyi vetänään vanhoja biisejä, vaikka ääni madaltui todella paljon iän myötä. Se Tenacious D-pätkä oli mainio, missä Dio tuli vetämään niiden biisiä. Hänellä oli oma mikrofoni ständissä kiinni ja Jack Black kumppaineineen vähän naureskeli touhua, kun olivat studiolla missä oli suurinpiirtein kaikki maailman mikrofonit. Dio kuitenkin sanoi, että hänen ääni on niin voimakas, että vetää mikrofonit särölle. Totta tai ei, niin Blackin mukaan noin juuri tapahtui ja äänitys piti vetää sillä Dion mikillä. |