Aihe: Soolon sävelet
1 2 3 4 5 6
philias23
02.07.2006 14:41:26
mä sanoin jo, että mä puhun omista kokemuksistani yliopiston opiskelusta ja sanoin, että en tiedä onko kukaan täällä samaa mieltä.

No haloo. Jos nyt puhutaan pelkästään siitä mitä sinä olet mieltä, mitä sinä olet kokenut, miten sinä koet asiat, niin miten HE****SSÄ muut keskustelijat voivat ottaa edes kantaa mihinkään? Miten meillä muilla voisi olla edes pientä käsitystä siitä miten sinä ajattelet?

Näitä neropatteja riittää aina netin keskustelupalstoilla. Ensin puhutaan yleisemmällä tasolla, ja kun homma ei ota tuulta alleen niin käytetään se viimeinen kortti; "..mä puhun vaan omasta kokemuksestani..". Kirjoita elämänkerta niin me ostetaan varmasti, kiinnostaa niin v****sti!

Jälleen kerran, kiitos ja anteeksi.
baron
02.07.2006 14:41:46

No nyt sä oot menossa aistinfysiologian/filosofian hienouksiin, fii-psii ongelmaan eli miten aistimus muuttuu elämykseksi.

Se ei ehkä oo enää musiikin teoriaa?
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't
Klezberg
02.07.2006 15:00:57

mitä mä yritän tehdä - enkä tiedä onko muilla tätä ongelmaa - on se, et mä tietoisesti poistan hyödyttömiä käsitteitä, jotta mä näkisin asiat paremmin sellaisena kuin ne "oikeasti" ovat eikä joidenkin älyllisten kategorioiden kautta. tuntuu, että välillä tulee sokeaksi sille mitä asiat oikeasti ovat ja suodattaa kaiken älyfiltterin läpi. samalla tuntuu, että liiallinen määrä käsitteitä myös itse asiassa haittaa ihmisten välistä kommunikaatiota.

elämä ei oikeasti ole monimutkaista, vaan äärimmäisen yksinkertaista, mutta jotenkin nyky-yhteiskunta onnistuu tekemään vaikutelman monimutkaisuudesta.

Yritätkö todella oikeasti saavuttaa tuota, vai vain puhua siitä? Miksi olet opiskellut musiikkitiedettä? Ja auttaisiko pohjoisintialainen musiikki tuossa vai vaihtaisitko vain kategoriajärjestelmää.

itse asiassa tuokin on illuusio. mitään absoluuttista objektiivista "ulkoista lähdettä" ei ole olemassakaan. maailmankaikkeus ei oikeasti "näytä" tältä. meidän näköaisti on vaan niin surkea ettei me nähdä sitä, että näkökenttämme on täynnä atomihiukkasia ja ties mitä olioita.

jo se, että kaikkien aistielinten erilaisuus vaikuttaa siihen, että oikeasti on mahdoton sanoa mitään varmaa. mistä mä siis tiedän vaikka olisin värisokea tai, että jos mun "kvintti" kuulostaa paljon dissonoivemmalle kuin muiden. kaikki on täysin subjektiivista.

Sinä vedät esiin "absoluuttisen objektiivisuuden", en minä. Tarkoitan että on jollakin lailla olemassa yhteisesti koettavissa oleva musiikkiesitys. Mystiseen kokemukseen verrattuna on vähintäänkin aste-ero.

Se että en tiedä miltä kvintti sinusta kuulostaa, ei tarkoita että KAIKKI on täysin subjektiivista. Kvintin käsite enimmäkseen toimii ja niin edelleen.

Ja jos kokonaan kiellät jonkinlaisen meille yhteisesti koettavan todellisuuden olemassaolon, niin sitten emme voi keskustella, siihen vaadittaisiin jotain yhteistä.
Ukoncete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)