Alexi_69 26.01.2006 17:27:31 | |
---|
Eli tarviasin tietoa G-Molli:n sävellajista. ESIM. Mikä on G-Molli:n rinnakkaissointu? Entäs mikä on G-m:n rinnakkaissävellaji Mitkä on G-Molli:n Nuotit/sävelet? jne. Kiitos jo valmiiksi! Mahdollisimman paljon tietoa! Kiitos! www.mikseri.net/deathend |
EP 26.01.2006 17:58:12 (muokattu 26.01.2006 18:01:41) | |
---|
Eli tarviasin tietoa G-Molli:n sävellajista. ESIM. Mikä on G-Molli:n rinnakkaissointu? Entäs mikä on G-m:n rinnakkaissävellaji Mitkä on G-Molli:n Nuotit/sävelet? jne. Kiitos jo valmiiksi! Mahdollisimman paljon tietoa! Kiitos! Katso neljäs FAQ sivun yläreunasta! ( tai kysy muzak:ilta) :) |
baron 26.01.2006 18:03:33 | |
---|
Eli tarviasin tietoa G-Molli:n sävellajista. ESIM. Mikä on G-Molli:n rinnakkaissointu? Entäs mikä on G-m:n rinnakkaissävellaji Mitkä on G-Molli:n Nuotit/sävelet? jne. Kiitos jo valmiiksi! Mahdollisimman paljon tietoa! Kiitos! Rinnakkaissointu: Tuntematon termi Rinnakkaissävellaji: Bb-duuri Sävellajissa kaksi alennusta: Eb ja Bb G-mollin sävelet riippuu siitä, onko kyseessä luonnollinen, harmoninen vai melodinen molli. Luonnollisen saat siitä kun lähdet G:stä ylöspäin ja otat edellä mainitut alennukset huomioon. Harmonisen saat kun edellisten lisäksi soitat F:n tilalle F#. Jos yllämainittu on sulle liian vaikeaa, pitäisi vähän teorian alkeita opiskella. My name is Baron, Sir Baron. |
Alexi_69 26.01.2006 18:29:45 | |
---|
Joo, Kiitos Avusta! www.mikseri.net/deathend |
mr.muzak 26.01.2006 21:14:43 (muokattu 26.01.2006 21:16:24) | |
---|
Rinnakkaissointu: Tuntematon termi Sama kuin sävellaji käytännössä, eli C-duuri - A-molli. Esim. sointukulku: Dm7-G7-Am7 II - V - VI eli ketju ei menekään vallitsevaan I duurisointuun vaan sen rinnakkaiseen molli sointuun. |
baron 26.01.2006 22:12:54 (muokattu 26.01.2006 22:16:02) | |
---|
Sama kuin sävellaji käytännössä, eli C-duuri - A-molli. Esim. sointukulku: Dm7-G7-Am7 II - V - VI eli ketju ei menekään vallitsevaan I duurisointuun vaan sen rinnakkaiseen molli sointuun. Onks tää se valepurkaus? Edit: Vai tuliks amatööritermi: Harhalopuke! Kuulostaaks tää pro-termiltä? My name is Baron, Sir Baron. |
mr.muzak 26.01.2006 22:35:31 | |
---|
Onks tää se valepurkaus? Edit: Vai tuliks amatööritermi: Harhalopuke! Kuulostaaks tää pro-termiltä? Jep. |
wavelength 26.01.2006 22:48:34 | |
---|
Toisella kotimaisella "Illusion endette". ;) En tiedä mistä puhun. |
J.Ahonen 27.01.2006 10:42:45 | |
---|
Jos OSAAT G mollin, pitäisi sinun silloin osata kaikki muutkin mollit ja toki niiden rinnakkaissävellajit. Tsekkaappas ajatuksen kanssa toi G molli, niin ne muutkin aukeaa siitä kun homman bonjaat. |
marx 04.02.2006 16:03:05 | |
---|
Jos mulla menee biisi jostain sävellajista, niin minkä "säännön" mukaan mää saan mennä kesken kaiken laittamaan sen menemään jostain muusta sävellajista? |
J.Ahonen 04.02.2006 16:09:55 | |
---|
Marx, et siihen mitään sääntöä tarvitse. Tai no tossa sulle sääntö "jos se kuulostaa hyvältä". Onhan noita jotain yleisesti toimivia vaihdoksia, tsekkaa euroviisut. |
northern 04.02.2006 20:19:46 | |
---|
Marx, et siihen mitään sääntöä tarvitse. Tai no tossa sulle sääntö "jos se kuulostaa hyvältä". Samaa mieltä olen. Mitä tahansa saa tehdä jos kuulostaa hyvältä, eikä tarvitse kuulostaa edes hyvältä jos ei haluu :) Ärsyttää kyllä joskus sellaset "kyl toi kuulostaa tosi hyvältä mutta ei siihen voi tulla toi nuotti kun se ei kuulu tohon asteikkoon". Kuolemaa kauheampaa ei ole muu kuin elämä. |
baron 05.02.2006 00:19:29 | |
---|
Jos mulla menee biisi jostain sävellajista, niin minkä "säännön" mukaan mää saan mennä kesken kaiken laittamaan sen menemään jostain muusta sävellajista? En mä osaa tarkkaan termejä, mutta idis on se, että sä voit tehdä sen "modulaation" joko loogisesti eli keksiä sointukierron joka kaikkien sääntöjen mukaan vie siihen uuteen sävellajiin tai sitten sä voit hypätä siihen kesken kaiken ilman mitään sääntöjä. Näille kummallekin on oma nimi, jota mä en nyt muista. My name is Baron, Sir Baron. |
baron 05.02.2006 00:21:56 | |
---|
Samaa mieltä olen. Mitä tahansa saa tehdä jos kuulostaa hyvältä, eikä tarvitse kuulostaa edes hyvältä jos ei haluu :) Musiikin teorian idishän on se, että joku keksii jotain, joka kuulostaa hyvältä ja sitten jälkeenpäin teoreetikot analysoi, miks se kuulostaa hyvältä: Ei teoria orjuuta meitä, se auttaa meitä. My name is Baron, Sir Baron. |
J.Ahonen 05.02.2006 17:50:59 | |
---|
Ei teoria orjuuta meitä, se auttaa meitä.
Niin, teoriassa. (hymiö) |
NHR 05.02.2006 18:04:51 | |
---|
Niin, teoriassa. (hymiö) Miten se nyt olikaan: teoriassa käytännössä ja teoriassa ei ole eroa, mutta käytännössä on. ;) Pellestä taikuriksi muuttuu aika hitaasti; ehkei siihen riitä elinaikani. |
leather rebel 07.02.2006 19:13:07 | |
---|
Teoria syntyi musiikista, ei toisinpäin. "I really don't care about Kirk (Hammett) he stole my job, but at least I got to bang his girlfriend before he took my job how do I taste, Kirk?" - Dave Mustaine |
Tasapaino 19.02.2006 14:38:52 | |
---|
Teoria syntyi musiikista, ei toisinpäin. Oliskohan neljäs kerta, kun olen lukenut tuon kommentin sinulta, siis eri paikoissa. ;) Ora et labora. |
jarkko.ruponen 19.02.2006 21:31:30 | |
---|
Moi ! Duurin rinnakkaismolli löytyy duurin kuudennelta asteelta (aiolinen) eli puolitoista askelta ko. duurin peruussävelen alapuolelta. Sävellajin molliseiska on sama sointu kuin rinnakkaissävellajin duurikutonen ja päinvastoin. Elikkä Gm7 on sama sointu kuin Bb6 ja G6 siis on sama sointu kuin em7. Bassoääni sitten muuttaa ko. sointujen soundit erilaisiksi. Terveisin, Jarkko |