Aihe: Brian May
1 2 3 4 5
kassu_90
07.10.2003 15:49:08
Mä tarkoitin sitä, kun joku tuolla 1. Sivulla sanoi, ettei May ole nopea.

On se ihan riittävän nopea.
jannu
08.10.2003 01:55:52 (muokattu 08.10.2003 01:56:05)
Paljonko se on euroissa?

Nykykursseilla jotain euron luokkaa...
jPekka
08.10.2003 10:02:55

Nykykursseilla jotain euron luokkaa...

Itse asiassa ei. Tuo kuusipennynen on Englannin edellistä rahauudistusta edeltävältä ajalta, jolloin punta ei jakautunutkaan sataan pennyyn, vaan kahteenkymmeneen shillinkiin, ja shillinki jakautui sitten kahteentoista pennyyn... vai menikös se sittenkin päinvastoin?

(Siksi niissä uudemmissa kolikoissa lukee "new pence".)

.
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
jannu
08.10.2003 10:16:46
Itse asiassa ei. Tuo kuusipennynen on Englannin edellistä rahauudistusta edeltävältä ajalta, jolloin punta ei jakautunutkaan sataan pennyyn, vaan kahteenkymmeneen shillinkiin, ja shillinki jakautui sitten kahteentoista pennyyn... vai menikös se sittenkin päinvastoin?

(Siksi niissä uudemmissa kolikoissa lukee "new pence".)

.

Ok. Hyvä kun tuli tämäkin selväksi.
wilo
08.10.2003 23:37:00 (muokattu 08.10.2003 23:38:10)
Mayn soundista suurena ihailijana sen verran, että kyllä sekin on oikeastaan ihan yhtä paljon kompressoitu kuin modernit stevevain sun muiden soundit. Erona on enemmänkin saundin valtavan huokuva orgaanisuus, modernit soundit ovat jotenkin siloitellumpia ja kliinisempiä, mitä sekin sitten tarkoittaa.
May on mielestäni eräs voimakkaimmin ja omaperäisimmin kitaraa käsittelevä rock-hemmo (erityisesti vibra ja plektrakäsittely), mikä kyllä kuuluu saundissa yhdessä hyvin erikoisen kitaran ja vox-arsenaalin kanssa. Saundi kokonaisuutena reagoi erittäin voimakkaasti soiton pienimpiinkin nyansseihin, luulenkin että jos joku toinen soittaisi Mayn laitteistolla, ulos tulisi aikamoinen määrä sivuääniä.
Niin, ja Hendrixin saundista/laitteista kerrotaan muuten samaa.
Antroid
09.10.2003 18:20:07
No samalla tavalla kai noissa Queeninkin biiseissä esitellään että minä osaan tällaisia juttuja. Ainahan niitä esitellään vaikka olisi minkä tahansa tyylin poppoo.

No huh! Hei oikeesti, ei se että hevi-kitaristit esittelevät pelkästään teknisiä taitojaan, tee kaikista samanlaisia.
Jotkut tekevät musiikkia ihan vaan musiikin takia, kuten on tainnut tehdä mm. Mozart aikoinaan. Tuskin se on halunnut mitenkään hirveesti elvistellä...
Sellaset jotka haluaa VAIN elvistellä taidoillaan muille, eivät kyllä voi kutsua itseään muusikoiksi. Myönnettäköön että jotkut hyvätkin ryhmät ovat halunneet välillä vähän näyttää joissain biiseissä, kuten varmaan Waters kun on Money:a kirjoitellut...

Niin ja toi on totta kyllä että Henkan ja Mayn soundit tulee kyllä sellasista vehkeistä, että vaativatten jo vähän tarkkuutta soitantaan. Olisi hienoa päästä kokeilemaan, mutta aika kieli keskellä suuta siinä varmaan saisi soitella.
Toisaalta niin kyllä klassisella kitarallakin on aika tarkaa soitella...
kattila
09.10.2003 19:43:13

... Myönnettäköön että jotkut hyvätkin ryhmät ovat halunneet välillä vähän näyttää joissain biiseissä, kuten varmaan Waters kun on Money:a kirjoitellut...

Offtopic.. Mut mikä Money:ssa on "näyttämistä" ? Mun mielestä se on aika samanlaista ku koko muu levy..
Huusin että olen jumalaa!!
WelmerX
09.10.2003 20:01:48
Anteeksi vaain. Olen aika humalassa, mutta kun puhutaan siitä että hra May on tyylitajuisempi kitaristi kuin Yngwie, Vai, Satriani.. Ok. May on LOISTAVA kitaristi, mutta jos puhutaan tyylitajusta, niin eikö hänen ja esim. Ynkän TYYLI ole kuitenkin ihan eri kategoriassa? Eli mitä yritän tässä sanoa: esim. Angelo on tilukitaristi ja May on (rock?.. en minä tiedä)kitaristi, ja näiden kaverien tyylit on toisistaan ihan stanan kaukana. Omasta mielestäni näitä kahta on ihan turha verrata toisiinsa..
Tai sitten joku kertoo kuinka asia oikiasti on.. Ku minä en ny jaksa niin murehtia asiiaa..... :P
Super-Jari
09.10.2003 21:19:16
Anteeksi vaain. Olen aika humalassa, mutta kun puhutaan siitä että hra May on tyylitajuisempi kitaristi kuin Yngwie, Vai, Satriani.. Ok. May on LOISTAVA kitaristi, mutta jos puhutaan tyylitajusta, niin eikö hänen ja esim. Ynkän TYYLI ole kuitenkin ihan eri kategoriassa? Eli mitä yritän tässä sanoa: esim. Angelo on tilukitaristi ja May on (rock?.. en minä tiedä)kitaristi, ja näiden kaverien tyylit on toisistaan ihan stanan kaukana. Omasta mielestäni näitä kahta on ihan turha verrata toisiinsa..
Tai sitten joku kertoo kuinka asia oikiasti on.. Ku minä en ny jaksa niin murehtia asiiaa..... :P

Pointtihan on se että May osaa tehdä hyviä biisejä kun taas Ynkky ei. Näin siis minun mielestä.
Jumalan Kirjanpitäjä
Arseska
09.10.2003 22:17:33

Noita Mayn nimikkokolikoita myytiin ilmeisesti "Back to the Light"- kiertueella, joten jonkin verran niitä kyllä on liikkeellä. Vaikeaa sellaisen löytäminen toki on.

Yks sana: eBay.
Anssi Kelasta diggaaminen osoittaa sellasta terveellistä avointa suhtautumista musiikkiin vapaana taiteena. -Suomen Tietosanakirja
Brian May jr.
10.10.2003 15:03:55 (muokattu 10.10.2003 15:04:06)
Pointtihan on se että May osaa tehdä hyviä biisejä kun taas Ynkky ei. Näin siis minun mielestä.

Sepä se. Siis sen lisäksi että on hyvä kitaristi.
Tyylilaji nopeuden edelle! Ja se on tosi!
Cletus Awreetus
10.10.2003 17:13:04

Kummatkin tekevät hyviä biisejä... oikeasti! :)
Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!!
Super-Jari
11.10.2003 07:02:24
Kummatkin tekevät hyviä biisejä... oikeasti! :)

Niin kai sitten.. mutta May tekee vaan parempia :)
Jumalan Kirjanpitäjä
PoLFus
11.10.2003 14:41:10 (muokattu 11.10.2003 14:41:38)

Niin kai sitten.. mutta May tekee vaan parempia :)

ja Ynkkä ei tee...en pidä muusta kuin vähäsen sen tekniikasta
~ why everybody always pickin' on me? ~
Cletus Awreetus
11.10.2003 19:45:14
ja Ynkkä ei tee...en pidä muusta kuin vähäsen sen tekniikasta

On Yngwiellä todella hienoja melodioita ja vähän popimpaa listahittikamaakin (esim. You Don't Remember, I'll Never Forget). Mutta ei aleta nyt kiistellä...
Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!!
Brian May jr.
11.10.2003 19:51:23
On Yngwiellä todella hienoja melodioita ja vähän popimpaa listahittikamaakin (esim. You Don't Remember, I'll Never Forget). Mutta ei aleta nyt kiistellä...

Tuntuu jotenkin että ynkästä ruvetaan aina kiistelemään.
Player
11.10.2003 19:53:04
Ynkkahan on älyttömän nopee soittaja ja sen musiikkityyli poikkeaa paljolti Brian Mayn tyylistä.May on myös loistava kitaristi (sehän on jo moneen kertaan todett, niin se vaan on). Siitä huolimatta ei Mayta eikä Ynkkaa voi verrata, jollei niiltä kummaltakin löydy samaa biisiä mist ne olis tehnyt coverit.
Todellinen optimisti ei huomaa edes lusikkaa takapuolessaan!
Brian May jr.
13.10.2003 15:31:44
Ynkkahan on älyttömän nopee soittaja ja sen musiikkityyli poikkeaa paljolti Brian Mayn tyylistä.May on myös loistava kitaristi (sehän on jo moneen kertaan todett, niin se vaan on). Siitä huolimatta ei Mayta eikä Ynkkaa voi verrata, jollei niiltä kummaltakin löydy samaa biisiä mist ne olis tehnyt coverit.

Ei muuten voi sillonkaan, koska siihen coveriin ei oo pakko laittaa kaikkea osaamistaan/tyyliään.
Player
13.10.2003 16:02:26 (muokattu 13.10.2003 16:31:46)
Ei muuten voi sillonkaan, koska siihen coveriin ei oo pakko laittaa kaikkea osaamistaan/tyyliään.

Siin oot kyl oikeessa, mut etippä jostai Yngwien version Abban gimme gimme gimme - biisistä, se on aika kova coveri se on.... erilainen
EDIT:lisäsin ton coverin tonne
Todellinen optimisti ei huomaa edes lusikkaa takapuolessaan!
Shaft
13.10.2003 22:28:59
Tästä Abba-teemasta tuli mieleen, että May heitti vuonna -98 Tukholmassa cover-version Dancing queenista..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)