![]() 19.04.2008 11:49:09 | |
---|---|
http://www.youtube.com/watch?v=8ffSU8jRM8Y Siinä mielestäni varsin kelvollinen cover-versio voodoo childistä... Varsinkin kun kitaraa soittaa sokea 12-vuotias poika. | |
![]() 27.03.2018 22:13:07 (muokattu 27.03.2018 22:48:58) | |
Olipas vanha ketju, mutta pakkohan se oli hakea, kun ei uutta kannata silloi aloittaa. Eli: https://www.youtube.com/watch?v=vHZBaI9kKjc&t=1047s Earth vs. Space ja tässä konsertissa oli tripla määrä ex-muusikoiden mukaan droppeja Hendrixillä ja se kuuluu tässä biisissä. Mainio veto ja Wah-Wahin käyttöä. Rahan syntyminen teknisesti tapahtuu niin, että Keskuspankin taseen molemmille puolille varoihin ja velkoihin lisätään sama summa ja simsalabim.
Rahaa luotiin tyhjästä. Ei tarvitse setelikoneita ;). | |
![]() 31.03.2018 05:13:21 (muokattu 31.03.2018 05:13:36) | |
Jimi oli N.E.R.O. Hey Baby(New Rising Sun) ja Crosstown traffic on lempparibiisejäni. Ja tietty moni muukin, mutta nuo tuli ekana mieleen. Itse en ole Hendrixin kappaleita kovin paljoa soitellut. Pitäisikin alkaa treenaamaan jotain yksinkertaisimpia, esim. Purple Haze. Hey Joe.ta olen soitellut, mutta sehän ei kai ole Henkan tekemä kappale. Alkuperäistä en ole kuullut, mutta veikkaan että se on aika erilainen kuin Jimin versio. | |
![]() 03.04.2018 17:33:08 (muokattu 03.04.2018 17:34:01) | |
Kipponi: Olipas vanha ketju, mutta pakkohan se oli hakea, kun ei uutta kannata silloi aloittaa. Eli: https://www.youtube.com/watch?v=vHZBaI9kKjc&t=1047s Earth vs. Space ja tässä konsertissa oli tripla määrä ex-muusikoiden mukaan droppeja Hendrixillä ja se kuuluu tässä biisissä. Mainio veto ja Wah-Wahin käyttöä. Melodista metallia/rokkia osoitteesta https://www.youtube.com/watch?v=0u4ebGIewTc | |
![]() 04.04.2018 07:47:55 | |
Ahti Tuumiainen: Hey Joe.ta olen soitellut, mutta sehän ei kai ole Henkan tekemä kappale. Alkuperäistä en ole kuullut, mutta veikkaan että se on aika erilainen kuin Jimin versio. Tässä originaali versio. https://www.youtube.com/watch?v=PCZNFPaz1iw Aika erilainen Jimin versio, mutta mun mielestä Jimin on parempi koska jotenkin rauhallisempi meno ja puhtaampi sointi sopii siihen paremmin. Jimin versiossa tosiaan tuntee kuin olisi sivusta katsojana kun Joe häärää. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. | |
![]() 04.04.2018 09:22:15 | |
Ahti Tuumiainen: Jimi oli N.E.R.O. Tästä kiistattomuudesta lienemme jopa mnetissä samaa mieltä :-D ..................Hey Joe.ta olen soitellut, mutta sehän ei kai ole Henkan tekemä kappale. Alkuperäistä en ole kuullut, mutta veikkaan että se on aika erilainen kuin Jimin versio. No jooo, Bob Dylaniahan se Jimikin fanitti, mutta kyllähän tosiasiassa kaikki mitä Jimi soitti oli Jimin kappaleita sitten kun se oli niin omaperäinen soittaja, että se teki kaikesta soittamastaan omaansa. Ja niin se pitää ollakin, myös itse pyrin aina siihen että jos soitan vaikkapa Juicen kaksoiselämää, niin silloin se on mun biisi :-D . Muun ajan Juice pitäköön sen "lainassa" :-D Elämä on reiässä rattoisaa...... | |
![]() 04.04.2018 10:05:47 | |
hallu: Tästä kiistattomuudesta lienemme jopa mnetissä samaa mieltä :-D No jooo, Bob Dylaniahan se Jimikin fanitti, mutta kyllähän tosiasiassa kaikki mitä Jimi soitti oli Jimin kappaleita sitten kun se oli niin omaperäinen soittaja, että se teki kaikesta soittamastaan omaansa. Ja niin se pitää ollakin, myös itse pyrin aina siihen että jos soitan vaikkapa Juicen kaksoiselämää, niin silloin se on mun biisi :-D . Muun ajan Juice pitäköön sen "lainassa" :-D Eikös se oikeasti ole toisinpäin (tekijänoikeudet) ? Se on totta, että cover on itsensä näköinen tekele jokainen lyö siihen oman leimansa. Kitara on siitä mielenkiintoinen soitin myös, että vaikka soittaa täsmälleen samat nuotit kuin vaikka Steve Vai se ei silti kuulosta täydellisesti Vailta. Soundiin vaikuttaa ääretön määrä asioita ja vaikka soittaisi Vain kitarakamoillakin niin siltikään lopputulos ei ole Steve Vaita. Sama tietysti pätee Hendrixin musiikkiinkin. Rahan syntyminen teknisesti tapahtuu niin, että Keskuspankin taseen molemmille puolille varoihin ja velkoihin lisätään sama summa ja simsalabim.
Rahaa luotiin tyhjästä. Ei tarvitse setelikoneita ;). | |
![]() 04.04.2018 11:20:01 | |
Kipponi: Eikös se oikeasti ole toisinpäin (tekijänoikeudet) ? ................... Ei tekijänoikeuksiin kannata hirttäytyä, koska ne liittyvät ainoastaan rahaan. Ts. "tekijänoikeuksien" omistajalla on oikeudet siihen mahdolliseen taloudelliseen hyötyyn jota musiikistaan syntyy. Jos en ansaitse rahaa myymällä sitä musiikkia, tai en häiritse tekijän mahdollisuuksia ansaita rahaa julkaisemalla musiikkia luvatta, voin käyttää sitä vapaasti. Ts. voin kuunnella ja soittaa sitä biisiä mielinmäärin ja saan esittää sitä jopa keikalla jos huvittaa (mutta silloin tietty menee provikat tekijälle eli teostoilmoitus pitää tehä). Siinä se..... Se on mun mielestä vähän sama juttu, että maajussi saa viljellä maataan, mutta kuten istuva härkä totesi aikoinaan "ei maata kukaan voi omistaa". Kuten ei musiikkiakaan. Kun olen jonkun laulun kuullut, on tekijä menettänyt pelin, hän ei voi mitenkään estää minua muistamasta laulua, soittamasta sitä tai kuuntelemasta sitä. Tekijä voi ainoastaa kieltää minua ansaitsemasta rahaa laulullaan, mutta sekin on sikäli rajallista, että jos laulu vaikka innoittaa minut kirjoittamaan jotakin niin omaperäistä että voinkin omistaa stuotoksen etekijänoikeudet niin silloin hänen tekeleensä tuottaa minulle hyötyä jopa taloudellista :-D . No ihan tosissaan, etä tarkoittanut aikaisemmassa viestissäni lainsäädäntöä, vaan puhuin puhtaasti taiteen näkökulmasta. Oletin, että sen olisi jokainen hoksannut. Elämä on reiässä rattoisaa...... | |
![]() 04.04.2018 15:03:12 (muokattu 04.04.2018 15:04:21) | |
hallu: Ei tekijänoikeuksiin kannata hirttäytyä, koska ne liittyvät ainoastaan rahaan. Ts. "tekijänoikeuksien" omistajalla on oikeudet siihen mahdolliseen taloudelliseen hyötyyn jota musiikistaan syntyy. Jos en ansaitse rahaa myymällä sitä musiikkia, tai en häiritse tekijän mahdollisuuksia ansaita rahaa julkaisemalla musiikkia luvatta, voin käyttää sitä vapaasti. Ts. voin kuunnella ja soittaa sitä biisiä mielinmäärin ja saan esittää sitä jopa keikalla jos huvittaa (mutta silloin tietty menee provikat tekijälle eli teostoilmoitus pitää tehä). Siinä se..... Se on mun mielestä vähän sama juttu, että maajussi saa viljellä maataan, mutta kuten istuva härkä totesi aikoinaan "ei maata kukaan voi omistaa". Kuten ei musiikkiakaan. Kun olen jonkun laulun kuullut, on tekijä menettänyt pelin, hän ei voi mitenkään estää minua muistamasta laulua, soittamasta sitä tai kuuntelemasta sitä. Tekijä voi ainoastaa kieltää minua ansaitsemasta rahaa laulullaan, mutta sekin on sikäli rajallista, että jos laulu vaikka innoittaa minut kirjoittamaan jotakin niin omaperäistä että voinkin omistaa stuotoksen etekijänoikeudet niin silloin hänen tekeleensä tuottaa minulle hyötyä jopa taloudellista :-D . No ihan tosissaan, etä tarkoittanut aikaisemmassa viestissäni lainsäädäntöä, vaan puhuin puhtaasti taiteen näkökulmasta. Oletin, että sen olisi jokainen hoksannut. Kyllä minun mielestäni pitää ottaa huomioon lauluntekijä, jos aikoo biisin esittää. Osoittaa jonkinlaista kunnioitusta teosta kohtaan ja tulkita se rehellisesti oman näkemystään seuraten parhaan kykynsä mukaan. Kyllä Stolleriakin otti päähän kun kuuli blues-biisistään vesitetyn valkoisen kaverin laulaman version (tosin sitten kun kurkkasi seuraavan kerran pankkitilille, mieli muuttui): While Presley was performing "Hound Dog" on television and his record was scaling the charts, Stoller, who had been on vacation in Europe, was returning on the ill-fated final voyage of the Andrea Doria. On July 26, 1956, Leiber met the just-rescued Stoller on the docks and told him, "We got a smash hit on Hound Dog," Stoller said, "Big Mama's record?" And Leiber replied: '"No. Some white guy named Elvis Presley." Stoller added: "And I heard the record and I was disappointed. It just sounded terribly nervous, too fast, too white. But you know, after it sold seven or eight million records it started to sound better -wikipedia Bändissä tärkein tehtäväni on tukea laulajan tulkintaa ja sitä tekstiä mitä hän tulkitsee. | |
![]() 04.04.2018 15:47:32 (muokattu 04.04.2018 15:47:50) | |
GiovanniDiRondo: Kyllä minun mielestäni pitää ottaa huomioon lauluntekijä, jos aikoo biisin esittää. Osoittaa jonkinlaista kunnioitusta teosta kohtaan ja tulkita se rehellisesti oman näkemystään seuraten parhaan kykynsä mukaan. .................... Minähän en ole mitään muuta väittänytkään. Tottakai pitää tehdä rehellisesti ja omaa näkemystään noudattaen.... ts. tehdä biisistä oma. Mutta kyllähän monet saattaa lauluja aika ankarastikin kohdella esimerkiksi vitsihuumorissa ollaan nähty tapauksia joissa biisin sanojakin on väännelty ihan eri muotoon ja eri sisälläille kun alkuperäinen tekijä on sen tarkoittanut. Biisintekijälle on aina kunnian osoitus, että joku esittää hänen biisinsä. Ainakin itse olisin ihan tosi otettu jos joku versioisi jonkun mun biisin enkä todellakaan kitisisi minkään tekijänoikeuksien perään. Mun mieletä tekijänoikeudet ovat sitä, että jos joku tekee mun biisillä tilin, niin mun kuuluu saada siitä siivu. Ja kun sanoin, että'biisi pitää tehdä omaksi, en tarkoittanut, että pitäisi kenellekään väittää että se biisi on mun oma, mutta mun on itse otettava se omakseni voidakseni tulkita sen. Niin se vaan menee. Elämä on reiässä rattoisaa...... | |
![]() 04.04.2018 18:57:38 | |
hallu: Biisintekijälle on aina kunnian osoitus, että joku esittää hänen biisinsä. Ainakin itse olisin ihan tosi otettu jos joku versioisi jonkun mun biisin enkä todellakaan kitisisi minkään tekijänoikeuksien perään. Mun mieletä tekijänoikeudet ovat sitä, että jos joku tekee mun biisillä tilin, niin mun kuuluu saada siitä siivu. Mä en haluaisi että kukaan esittää minun tekemiä biisejä, vaikka olisi Celine Dion. Rahat kyllä tietty kelpaisi. Bändissä tärkein tehtäväni on tukea laulajan tulkintaa ja sitä tekstiä mitä hän tulkitsee. | |
![]() 04.04.2018 19:15:45 | |
GiovanniDiRondo: Mä en haluaisi että kukaan esittää minun tekemiä biisejä, vaikka olisi Celine Dion. Rahat kyllä tietty kelpaisi. No minä kunnioitan toivettasi, mutta jos esität biisisi julkisesti niin et voi estää ketään esittämästä niitä. Niin se vaan menee. Mulla täten lupaan että minä en biisejäsi esitä, vaikka kuulisinkin ne. Kaikkein tehokkain keino estää muita esittämästä biisejä on laittaa ne piirongin laatikkoon etkä hiisku kenellekään, että sulla on siellä kätketty aarre :-). Elämä on reiässä rattoisaa...... | |
![]() 04.04.2018 19:23:41 | |
hallu: No minä kunnioitan toivettasi, mutta jos esität biisisi julkisesti niin et voi estää ketään esittämästä niitä. Niin se vaan menee. Mulla täten lupaan että minä en biisejäsi esitä, vaikka kuulisinkin ne. Kaikkein tehokkain keino estää muita esittämästä biisejä on laittaa ne piirongin laatikkoon etkä hiisku kenellekään, että sulla on siellä kätketty aarre :-). No itse asiassa saa sitten lain mukaan esittää vasta kun teos on julkaistu. Huonot biisit kannattaakin jättää pöytälaatikkoon tai hävittää. En mä ihan ymmärrä sun sarkasmia tässä. Kai itse tehty biisi on tekijälle tärkeä, riippumatta siitä soiko se radiossa vai ei. Bändissä tärkein tehtäväni on tukea laulajan tulkintaa ja sitä tekstiä mitä hän tulkitsee. | |
![]() 04.04.2018 19:42:09 | |
GiovanniDiRondo: No itse asiassa saa sitten lain mukaan esittää vasta kun teos on julkaistu. Huonot biisit kannattaakin jättää pöytälaatikkoon tai hävittää. En mä ihan ymmärrä sun sarkasmia tässä. Kai itse tehty biisi on tekijälle tärkeä, riippumatta siitä soiko se radiossa vai ei. Tottakai se on tekijälleen tärkeä enkä ole sarkastinen. Asia on vaan niin että kukaan ei voi estää minua soittamasta musiikkia ja aika julkeaa edes kuvitella että se onnistuisi. Teoksen julkaisu on tietenkin rajana esittämiselle koska en voi tietää siitä ennen kuin esität sen julkisesti. Se mikä on laitonta tai laillista jätän mieluusti tuomioistuimen päänsäryksi enkä itse ainakaan ala riitelemään jos haluat minut haastaa biisisi laittomasta esittämisestä. Mulla on semmoinen käsitys että inmateriaalisilla oikeuksilla on rajansa ja kulttuuri on hyvin pitkälti meidän kaikkien yhteistä omaisuutta. Tekijänoikeudet liittyy enemmänkin siihen, että tekijällä on oikeus ansaita tekemällään teoksella ja hänellä on oikeus saada korvausta jos joku muu ansaitsee sen avulla. Nää julkaisuoikeudet sun muut määräysoikeudet on mun aivoille vähän turhan mutkikkaita, niin en yritä julkaista kenenkään musaa, mutta käsittääkseni saan sitä kyllä soittaa ja hemmetti himassa saan ainakin soittaa niin että kenelläkään ei ole nokan koputtamista. Mutta esimerkiksi bilebändien elämä kävisi jokseenkin mahdottomaksi jos biisien esittäminen kiellettäisiin tai joka ralliin pitäisi hakea lupa itseltään Billy Gibbonsilta :-). Elämä on reiässä rattoisaa...... | |
![]() 04.04.2018 19:51:41 | |
hallu: Tottakai se on tekijälleen tärkeä enkä ole sarkastinen. Asia on vaan niin että kukaan ei voi estää minua soittamasta musiikkia ja aika julkeaa edes kuvitella että se onnistuisi. Teoksen julkaisu on tietenkin rajana esittämiselle koska en voi tietää siitä ennen kuin esität sen julkisesti. Se mikä on laitonta tai laillista jätän mieluusti tuomioistuimen päänsäryksi enkä itse ainakaan ala riitelemään jos haluat minut haastaa biisisi laittomasta esittämisestä. Mulla on semmoinen käsitys että inmateriaalisilla oikeuksilla on rajansa ja kulttuuri on hyvin pitkälti meidän kaikkien yhteistä omaisuutta. Tekijänoikeudet liittyy enemmänkin siihen, että tekijällä on oikeus ansaita tekemällään teoksella ja hänellä on oikeus saada korvausta jos joku muu ansaitsee sen avulla. Nää julkaisuoikeudet sun muut määräysoikeudet on mun aivoille vähän turhan mutkikkaita, niin en yritä julkaista kenenkään musaa, mutta käsittääkseni saan sitä kyllä soittaa ja hemmetti himassa saan ainakin soittaa niin että kenelläkään ei ole nokan koputtamista. Mutta esimerkiksi bilebändien elämä kävisi jokseenkin mahdottomaksi jos biisien esittäminen kiellettäisiin tai joka ralliin pitäisi hakea lupa itseltään Billy Gibbonsilta :-). Tekijänoikeus on itse asiassa hyvinkin kattava ja poissulkeva. Eli lähtökohtaisesti muilla kuin tekijällä ei ole teokseen mitään oikeuksia. Sitten kun teos julkaistaan, se voidaan esittää, mutta sitä ei saa esimerkiksi muuttaa tai sovittaa uudelleen tai kääntää toiselle kielelle. Jos kirjoittaa elokuvan käsikirjoituksen, sanaakaan ei tuotantoyhtiö/ohjaaj saa ilman lupaa muuttaa. Alan käytännöt ovat sitten asia erikseen, harva oikeudenhaltija alkaa oikeuksistaan rettelöimään, jos vaan euroja laariin ropisee. Bändissä tärkein tehtäväni on tukea laulajan tulkintaa ja sitä tekstiä mitä hän tulkitsee. | |
![]() 04.04.2018 19:53:54 | |
GiovanniDiRondo: Tekijänoikeus on itse asiassa hyvinkin kattava ja poissulkeva. Eli lähtökohtaisesti muilla kuin tekijällä ei ole teokseen mitään oikeuksia. Sitten kun teos julkaistaan, se voidaan esittää, mutta sitä ei saa esimerkiksi muuttaa tai sovittaa uudelleen tai kääntää toiselle kielelle. Jos kirjoittaa elokuvan käsikirjoituksen, sanaakaan ei tuotantoyhtiö/ohjaaj saa ilman lupaa muuttaa. Alan käytännöt ovat sitten asia erikseen, harva oikeudenhaltija alkaa oikeuksistaan rettelöimään, jos vaan euroja laariin ropisee. No jäädään odottelemaan haastetta. Sä et selvästikään tajunnut mistä puhuin aikaisemmin kun päätit aloittaa tän. Elämä on reiässä rattoisaa...... | |
![]() 04.04.2018 19:57:01 | |
hallu: No jäädään odottelemaan haastetta. Sä et selvästikään tajunnut mistä puhuin aikaisemmin kun päätit aloittaa tän. Sanoit että on biisin tekijälle kunnianosoitus jos joku esittää sen biisin. Esitin eriävän mielipiteen. Bändissä tärkein tehtäväni on tukea laulajan tulkintaa ja sitä tekstiä mitä hän tulkitsee. | |
![]() 04.04.2018 20:32:39 | |
GiovanniDiRondo: Sanoit että on biisin tekijälle kunnianosoitus jos joku esittää sen biisin. Esitin eriävän mielipiteen. Kiitoksia siitä :-) Elämä on reiässä rattoisaa...... | |
![]() 05.04.2018 04:33:15 | |
GiovanniDiRondo: Sanoit että on biisin tekijälle kunnianosoitus jos joku esittää sen biisin. Esitin eriävän mielipiteen. Kyllä mulle ainakin olisi, jos joku mun biisejä haluaisi esittää. Mutta joo, mie ainakin hokasin mitä Hallu tarkoitti. Ja olen samaa mielipuolta. | |
![]() 05.04.2018 07:20:30 | |
GiovanniDiRondo: Mä en haluaisi että kukaan esittää minun tekemiä biisejä, vaikka olisi Celine Dion. Rahat kyllä tietty kelpaisi. Mulla taas olisi toisinpäin, mun biisejä saisi esittää, ja niistä jopa voisi esittäjä saada tienattuakin hieman, mutta minä saisin silti isomman siivun koska olisin alkuperäinen tekijä. Itse näen musiikin sellaisena asiana joka kuuluu kaikille ja kaikki saa sitä esittää oli sitten tehnyt itse tai ei. Musiikkia saa ja pitää jakaa, ja mitä enemmän niin sitä parempi tekijälle että esittäjille rahallisesti että tunnettavuuden kannalta. Jos rupeaa liian ahneeksi, niin se sattuu lähinnä itseen. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)