Loijaa 02.06.2006 23:34:35 | |
---|
Ritchie Blackmore keksi vaikka mitä. Toi klassisen musiikin rankkoihin riffeihin ja siitähän sitten syntyi vaikka mitä uutta!! That's The Way That It Is |
Torniojaws 03.06.2006 00:19:30 | |
---|
Ja Munky virittää kitaransa paljon alemmas kuin kukaan muu A,D,G,C,F,A,D Öö, Meshuggah on soitellut jo hyvän aikaa F-vireisillä kitaroilla ;) Toinen mokoma on God Among Insects, samaisella F-vireellä, tosin 6-kielisillä. |
Puavali 03.06.2006 00:31:32 | |
---|
Miksi sitten suurimmalta osalta kysyttäessä vastaukseksi saa Eddien? Eruption on syynä siihen. kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2 |
Hanhi 03.06.2006 00:56:26 | |
---|
Jostain lukenu et Tony Iommi olis keksiny grunge-musan. |
Little Savage 03.06.2006 01:40:12 | |
---|
Alex skolnick keksi jättää hevin soiton ja siirtyi jatsiin. |
Nieby 03.06.2006 10:42:30 | |
---|
aleksi laiho keksi miten kitaralla soitetaan, särön, vahvistimet, soolot, ekan riffin, hevimusiikin ja kaiken muun.. :) |
cadabra 03.06.2006 11:19:24 | |
---|
aleksi laiho keksi miten kitaralla soitetaan, särön, vahvistimet, soolot, ekan riffin, hevimusiikin ja kaiken muun.:) niin ja sitten vielä keksi miten kasvatettaan heviletti. Meehän kämpille. |
Torniojaws 03.06.2006 14:25:32 | |
---|
niin ja sitten vielä keksi miten kasvatettaan heviletti. Ja miten tehdään jau-JAUJJAJAAJAA-Jau-Jaaaaaaa-Jauhelihaa (/harri "höylä" soikkeli) |
Demo Harrison 11.02.2013 12:10:59 | |
---|
Viikonloppuunhan on vielä ikuisuus, mutta sopinee mainita tuleva Yle Teeman proggis: http://teema.yle.fi/ohjelmat/juttuarkisto/les-paul-sahkokitaramies Sellainen hämärä muistikuva että olisin nähnyt jonkun Les Paul-spesiaalin telkkarissa viimeksi joskus 70- ja 80-vaihteessa, silloin joskus pikkujäbänä kun itse onnessani plonkuttelin Kumikan stratokopiota. "Näitä laulan joita tiiän..." |
Groke 11.02.2013 13:27:30 (muokattu 14.02.2013 15:54:38) | |
---|
Sir Jöpötin: Mattias IA Eklundh keksi "soittaa" dildoa kitaran mikkien läpi. Siinä on kikkaa kerrakseen. Nevöhööd, eli siinä mielessä ei kovinkaan onnistunut popularisointi. No, ehkä kuitenkin oli ensimmäinen, joka keksi käyttää juuri dildoa, ehkä vasta tuhannes. Nimittäin -91 julkaistu (tässä oli väärä vuosi...) Van Halenin albumi 'For Unlawful Carnal Knowledge' alkaa sillä, kun Eddie käyttää akkuporakonetta kitaran mikin lähellä. Siis kappaleessa Poundcake. Tässä virallinen video: https://www.youtube.com/watch?v=CuRA86MJ0ro#t=10s Tuon jälkeen varmaan tuhannet kitaristit "keksivät" dildon, sähköhammasharjan yms. sähkömoottorilla varustettuja laitteita. Eli kun minkä tahansa käynnissä olevan sähkömoottorin tyrkkää lähelle mikin keloja, syntyy siitä outoja ääniä. Keksimisestä en tiedä, mutta tässäkin tapauksessa Eddie on ainakin vahvasti popularisoinut. Kuten myös tappingin kohdalla, jossa hän kyllä kehitti sitä todella huimasti eteenpäin. Osaksi musiikkiaan, eikä vain jonain erillisenä sirkustemppuna pitäen. Ja sehän se iso juttu oli, eikä jonkun yhden tietyn sormitekniikan tms. keksiminen. Jos hieman karrikoidaan, niin osa täällä taitaa laskea melkein kaiken tappingiksi, jossa paljain käsin kosketaan otelautaan... :-p Teippauksia Eddie ei kait ole kuin vain maalauksen aikana käyttänyt, luodessaan kuuluisan "EVH-raidoituksen". Joten kiinteästä teippauksesta kunnia kuulunee jollekin toiselle. Itse en kyllä kitaran maalausta tai edes teippausta varsinaiseksi soittotekniikaksi laske... |
Groke 11.02.2013 13:54:09 (muokattu 11.02.2013 13:56:59) | |
---|
Edellä on mainittu Behind the nut -bend, eli Nut bend eli Pre-nut bend, liekö sille muitakin nimityksiä. Enivei, kyseinen JuuTuupi-video ei enää toiminut, joten ei voi tietää kehen mahdettiin viitata. Ei kannattaisi laittaa pelkkiä linkkejä... Itse tiedän nimetä vain yhden esimerkin. Eli Black Sabbathin 1970 julkaisemalta Paranoid-albumilta löytyvän kappaleen Iron Man. Se alkaa em. kikalla. Kitarana kiinteätallainen Gibson SG. Elikkäs sormella painetaan satulan "väärältä puolelta" kieltä alas, kohti lapaa. Nopeasti ylös ja hitaasti takaisin perusvireeseen. Tämänkään tekniikan alkuperäistä keksijää on todella vaikea arvuutella, mutta melkoisen tunnetuksi Tony Iommin tuon joka tapauksessa on tehnyt. Tässä vielä ko. biisi, jos joku ei sitä ennestään tiedä: https://www.youtube.com/watch?v=9Lj … UKMTqg-9B9s_JnIDEH88nd6Frw_-N3#t=7s |
arppah8 11.02.2013 14:06:14 (muokattu 11.02.2013 14:17:33) | |
---|
Groke: Nevöhööd, eli siinä mielessä ei kovinkaan onnistunut popularisointi. No, ehkä kuitenkin oli ensimmäinen, joka keksi käyttää juuri dildoa, ehkä vasta tuhannes. Nimittäin -99 julkaistu Van Halenin albumi 'For Unlawful Carnal Knowledge' alkaa sillä, kun Eddie käyttää akkuporakonetta kitaran mikin lähellä. Siis kappaleessa Poundcake. Tässä virallinen video: https://www.youtube.com/watch?v=CuRA86MJ0ro#t=10s Vuosi vaan oli '91 :) Samana vuonnahan Gilbert & Sheehan asentelivat plekuja Makitoihinsa ihan sponssisopimuksen arvoisesti. Dildoa tais Dave Navarro käyttää jo aiemmin Jane's Addictionissa livenä, tiiä sit oliko sekin sitä moottorin surinaa. Eklundhista sen verran että myös syömäpuikkojen sekä kamman käyttö soittovälineenä kuuluu miehen repertuaariin. Kuin myös kaukosäädin ja letkunkuristin (vai mikä hose clipin suomenkielinen nimitys lieneekään). Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
Groke 11.02.2013 14:13:46 (muokattu 14.02.2013 16:01:15) | |
---|
arppah8: Vuosi vaan oli '91 :) Seison korjattuna. Korjasin sähellykseni edelle. Eli tuo Van Halenin em. albumi julkaistiin tietenkin 1991. Omasta levyhyllystäkin löytyy ja on tuttu levy. Mutta oli tosiaan itselle tuntematon heppu, mitä nyt nimen joskus olin kuullut. Intervepistä pikaisesti katsoin, että mainittiin myöhäisempi vuosi kuin em. Van Halenin albumin julkaisulle. Niin kuin virallisen albumin muodossa kait olikin. En heti hoksannut väärin kirjoittamaani vuotta Van Halenin osalta... :-p |
arppah8 11.02.2013 14:16:56 | |
---|
Groke: Seison korjattuna. Intervepistä pikaisesti katsoin, että mainittiin myöhäisempi vuosi kuin em. 1999. Ja oli itselle tuntematon heppu, mitä nyt nimen joskus olin kuullut. No, ehkäpä molemmat olivat ensimmäisiä omien apuvälineidensä kanssa. '98 taisi Eklundh ainakin levylle ekaa kertaa dildosoundeja tallentaa. Tosiaan muistelisin että Navarro pelleili tuolla ensin. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
Numb 11.02.2013 14:17:37 | |
---|
arppah8: '98 taisi Eklundh ainakin levylle ekaa kertaa dildosoundeja tallentaa. Tosiaan muistelisin että Navarro pelleili tuolla ensin. Navarrohan joskus sanaili, että hällä oli dildolle oma roudari. |
John Titor 11.02.2013 14:24:14 | |
---|
Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti. |
arppah8 11.02.2013 18:57:22 | |
---|
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
Old Joe 11.02.2013 22:43:16 | |
---|
Nostetaanpa uudelleen esille tämä hieno nosto lähes 7 vuoden takaiselle säikeelle. On Les Paul sen verran tärkeä tekijä sähkökitaran kehityksessä. Demo Harrison: Viikonloppuunhan on vielä ikuisuus, mutta sopinee mainita tuleva Yle Teeman proggis: http://teema.yle.fi/ohjelmat/juttuarkisto/les-paul-sahkokitaramies Sellainen hämärä muistikuva että olisin nähnyt jonkun Les Paul-spesiaalin telkkarissa viimeksi joskus 70- ja 80-vaihteessa, silloin joskus pikkujäbänä kun itse onnessani plonkuttelin Kumikan stratokopiota.Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä. |
Funkånaut 11.02.2013 22:46:34 | |
---|
Luin vähän juttua, että Harvey Mandel ja jazzmiehet täppäs ennen Eddie van Halenia. Stanley Jordan tais ekana popularisoida kahella kitaralla soittamisen samaan aikaan. Varma en tästä(kään) ole. Dave Davies tais aika lailla popularisoida särön läpi soitetut voimasoinnut. "Itse vosin opettaa naisille rumpujen soittoa, jos saisin itse vastalahjaksi ala-majavaa." - heikkijarvinen
Kuuntelen tämmöistä |
baron 12.02.2013 00:28:43 | |
---|
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |