Keppis 01.07.2010 00:11:28 | |
---|
ullakolta löytyi kitara, jossa on nylonkielet. Tallassa kielet on kumminkin kiinni tapeilla kuten teräskielisissä kitaroissa. Voiko tallan perusteella varmuudella sanoo että kyseessä on teräskielinen kitara, vai onko jossain nylonkielisten kitaroiden talloissa sellainen kiinnityssysteemi? Mitä nuorempana kuolet, sitä hienompi ihminen olit. |
Triqqer 04.07.2010 17:14:06 | |
---|
Keppis: ullakolta löytyi kitara, jossa on nylonkielet. Tallassa kielet on kumminkin kiinni tapeilla kuten teräskielisissä kitaroissa. Voiko tallan perusteella varmuudella sanoo että kyseessä on teräskielinen kitara, vai onko jossain nylonkielisten kitaroiden talloissa sellainen kiinnityssysteemi? Tarkista ennemmin onko kitarassa kaularauta. Jollei niin kyseessä on nylonkielinen jos on niin teräskielinen. |
Keppis 06.07.2010 00:55:55 | |
---|
Triqqer: Tarkista ennemmin onko kitarassa kaularauta. Jollei niin kyseessä on nylonkielinen jos on niin teräskielinen. okei, kiitos. Mitä nuorempana kuolet, sitä hienompi ihminen olit. |
Insolitus 06.07.2010 19:55:21 | |
---|
Y3J: Kiitoksia! Ouluun hain, eikä kiirettä sillä vasta alkavalla viikolla pääsykokeet. Kompin ovat kyllä hallussa, mietin vaan tosiaan että onko taustabändissä myös laulaja mukana että pitäisikö ohjata bändi antamaan tilaa vaikka yhen säkeen mittaiseen kitarasooloon vaikka sellaista ei varsinaisesti ole nuottiin kirjoitettu. Taas olen ollut skarppina ja huomannut, että en ole täälläkään pitkään aikaan käynyt :3 Niin, tosiaan. Laulaja oli ainakin minulla matkassa. Arvioijat todennäköisesti pitävät sitä varsin hienona, jos pääsykokelaalla on omia ideoita, kertoohan tuo luottamuksesta omiin kykyihin, muun muassa. Piu diminuendo non troppo. |
Trendkeel 12.07.2010 03:35:30 | |
---|
sakked: Nyt on pakko kysyä tyhmä kysymys... Miten helvetissä pulttikauloilla soitetaan tuolla ylänauhoilla? Ite en oo koskaa omistanu pulttikaulaa. Voisko joku vaikka näyttää kuvan sieltä miten sitä vasenta kättä pidetään siellä kaulan takana. En vain osaa. Kyllä moni tiluttaja vetelee pulttikaulasella tyylikkäästi siellä ylänauhoilla. Riippuu ihan siitä miten se kaulaliitos on muotoiltu. Fendereistä löytyy karu laatikkomuoto, kun taas esim. uudemmista Ibanezeista löytyy hyvin soittajaystävällistä muotoilua. Toisaalta Les Paulilla ei ole järin vaivatonta soittaa ylänauhoilla, vaikka yleensä onkin varustettu liimakaulalla. Ja tietty omat "speksit" vaikuttaa paljolti asiaan. Mut lähinnä on kyse siitä, että otelautakäsi sijoitetaan niin lähelle ylänauhoja kuin mahdollista. Muotoilu vaikuttaa helppouteen iha kybäl. Kannattaa ottaa myös huomioon et tilu ei lähde kaulasta vaan sormista. Look mummy! There's a loud plane up in the sky!
//Eiku nyt mä tajusin. Vähän niinku Kelju K. Kojootti --> Trendi K. Iilimato. Eli oot iilis tästälähtien. - Antti1 |
-rokkijumala- 14.07.2010 20:01:34 (muokattu 14.07.2010 21:44:04) | |
---|
Mul on sellane ongelma blackstar 20 wattisen ja ds-1 särön kanssa et nitten säröt kuulostaa surkeelt yht aikaa. Oon kytkeny sen kitarasta seuraavaksi, ja mietin pitäisikö se siirtää efektilooppiin. Mut onks efektilooppi vaan modulaatioille? |
wavelength 15.07.2010 12:11:57 | |
---|
-rokkijumala-: Mul on sellane ongelma blackstar 20 wattisen ja ds-1 särön kanssa et nitten säröt kuulostaa surkeelt yht aikaa. Oon kytkeny sen kitarasta seuraavaksi, ja mietin pitäisikö se siirtää efektilooppiin. Mut onks efektilooppi vaan modulaatioille? Käytä niitä erikseen? Säädä eri tavalla? Säröä ei ole tapana laittaa looppiin. Myytävänä Jackson PS4 -sähkökitara. |
JrGee 16.07.2010 14:25:23 | |
---|
Tää mun pikku "onkelma" saattaa olla vähän samaa sarjaa ton Qitarrin postin kanssa, mut mul on sellane probleema, et ku soitan iha normist jotai ni mul meinaa aina jäädä soimaan noi kielet silleen et se kuulostaa iha kauheelta särinältä. Tai ei siis ne kielet joita soitan, vaan pääasias ne joita en soita. Esimerkiks just tost D-G kielen 7-9 nauhoilt aina jää E tai A kiel resonoimaa sillee et sit ku nostan esim nyt D kielt sillee et mun sormi mutettaa sen ku se ei koske enää nauhaan, ni sit se ääni jää sillee karmeest niihi muihin kieliin ja se tuottaa aina päänvaivaa ku kuulostaa iha kamalalt. Yrittäny plekukädellä mutettaa niit ja vaikka mitä, mut aina jää joku soimaan jotenki. Soitellu oon nyt itekseni kyl vasta jonku 4kk, ettei kokemustakaan/taitoja kauheesti oo kertynyt... Neuvoja :l |
viny 16.07.2010 14:34:18 | |
---|
JrGee: Tää mun pikku "onkelma" saattaa olla vähän samaa sarjaa ton Qitarrin postin kanssa, mut mul on sellane probleema, et ku soitan iha normist jotai ni mul meinaa aina jäädä soimaan noi kielet silleen et se kuulostaa iha kauheelta särinältä. Tai ei siis ne kielet joita soitan, vaan pääasias ne joita en soita. Esimerkiks just tost D-G kielen 7-9 nauhoilt aina jää E tai A kiel resonoimaa sillee et sit ku nostan esim nyt D kielt sillee et mun sormi mutettaa sen ku se ei koske enää nauhaan, ni sit se ääni jää sillee karmeest niihi muihin kieliin ja se tuottaa aina päänvaivaa ku kuulostaa iha kamalalt. Yrittäny plekukädellä mutettaa niit ja vaikka mitä, mut aina jää joku soimaan jotenki. Soitellu oon nyt itekseni kyl vasta jonku 4kk, ettei kokemustakaan/taitoja kauheesti oo kertynyt... Neuvoja :l Toi tuottaa paljon päänvaivaa noilla ammattilaisillakin. Sitä täytyy vaan harjoitella paljon ja miettiä miten ne ylimääräiset kielet saa sammutettua(plekukäden 'demppausosa', vasurin ylimääräiset sormet jne.) Tuossa ylempänä taisi olla jokunen linkkikin sitä varten. Tuossa on ainakin jotain: http://www.youtube.com/watch?v=yeGg2hnwT3o&feature=related |
maths 19.07.2010 12:16:32 | |
---|
Mikä on se väline jota kitaristit joskus pitävät oikeassa kädessään soittaessaan slideputkella? Saa aikaan ikään kuin jatkuvaa ääntä kielestä tai jotenkin, en ihan osaa selittää. Toivottavasti joku tajuaa? money for nothing and chicks for free |
Humanoid 19.07.2010 14:57:54 | |
---|
zoug: Mikä on se väline jota kitaristit joskus pitävät oikeassa kädessään soittaessaan slideputkella? Saa aikaan ikään kuin jatkuvaa ääntä kielestä tai jotenkin, en ihan osaa selittää. Toivottavasti joku tajuaa? Ettei olis sellanen yleinen työkalu kuin E-Bow? Sami / Ääniportti |
maths 20.07.2010 20:25:24 | |
---|
Humanoid: Ettei olis sellanen yleinen työkalu kuin E-Bow? Just tää, kiitti! money for nothing and chicks for free |
vvaltsu 20.07.2010 20:33:36 | |
---|
Onko sillä perinteisellä sormitussäännöllä merkitystä ylemmillä nauhoilla? Siis jos esmes soittaa kolme säveltä, vaikkapa nauhoilta 18-17-15. Niin jos sen soittaa 3-2-1 sormituksella eikä 4-3-1 sormituksella, niin onko se musertavan paha virhe tekniikallisesti ja aiheuttaako se vaikeuksia soittaa tosinopeasti tai epäpuhtaita säveliä? En oo ite huomannu suurempia vaikeuksia, mutta osaako oikeasti pätevät kitaristit kertoa absoluuttisen totuuden? :O |
dinghie 20.07.2010 21:06:15 (muokattu 20.07.2010 21:36:40) | |
---|
Pistänpä nyt tännekkin, kun (luullakseni) tätä puolta katsotaan enemmän kuin aloittelijoiden. Eli ongelma on Symphony of Destructionin kertosäkeessä, joka on tabeina näin; D|-----------7---6---5---5^7p5---| A|-----------7---6---5--------7---| E|--0--0--0----0---0---0----------| En vaan saa päähäni iskoutumaan, miten tuo 5^7p5 oikein soitetaan. Voisiko joku neuvoa? Myös vapaan E:n lyöminen tuohon väliin tuntuu mahdottomalta, oisko siihen vinkkejä? Because I don't say it, don't mean I ain't thinkin' it. |
Trendkeel 21.07.2010 08:37:37 | |
---|
Look mummy! There's a loud plane up in the sky!
//Eiku nyt mä tajusin. Vähän niinku Kelju K. Kojootti --> Trendi K. Iilimato. Eli oot iilis tästälähtien. - Antti1 |
kid ego 21.07.2010 10:11:36 | |
---|
whoresman: En vaan saa päähäni iskoutumaan, miten tuo 5^7p5 oikein soitetaan. Voisiko joku neuvoa? Trendkeel tuossa jo neuvoikin, eli vain tuo ensimmäinen ääni soitetaan plektralla. Muut hoituvat vain otelautakäden sormien avulla. Mua hämää tuossa kahden eri merkitsemistyylin sekoittaminen. Olisin itse tabittanut joko 5h7p5 tai 5^7^5. Myös vapaan E:n lyöminen tuohon väliin tuntuu mahdottomalta, oisko siihen vinkkejä? Kokeilepa soittaa ne E:t alaspäin ja muut ylöspäin. |
kid ego 21.07.2010 10:12:51 | |
---|
vvaltsu: Onko sillä perinteisellä sormitussäännöllä merkitystä ylemmillä nauhoilla? Siis jos esmes soittaa kolme säveltä, vaikkapa nauhoilta 18-17-15. Niin jos sen soittaa 3-2-1 sormituksella eikä 4-3-1 sormituksella, niin onko se musertavan paha virhe tekniikallisesti ja aiheuttaako se vaikeuksia soittaa tosinopeasti tai epäpuhtaita säveliä? En oo ite huomannu suurempia vaikeuksia, mutta osaako oikeasti pätevät kitaristit kertoa absoluuttisen totuuden? :O Eipä se maailma siihen kaadu. |
-HP- 21.07.2010 13:52:07 | |
---|
Onko kitaran vaihto eessä? Haluaisin kitarasta sellasta kirkasta, ilmavaa särösaundia. Nyt kuitenkin soundi on tunkkainen ja huonosti erotteleva, ja joudun peittämään sointia raa'alla särön käytöllä. Tallamikkiä käytän säröllä huilujen vuoksi, mutta yleisesti talla- ja keskimikissä on semmone tunkkaisen tonottava ääni. Ainoastaan kaulamikillä kehtaa soitella ilman säröä. Auttakaa ny miestä mäessä. Ja niin, nykyne kitarahan on se vaaleekaulanen ESP LTD M-50. Eli siis vain vähän markettiritsojen tason yläpuolella toikin. -Täh? |
kid ego 21.07.2010 20:22:09 | |
---|
-HP-: Onko kitaran vaihto eessä? Haluaisin kitarasta sellasta kirkasta, ilmavaa särösaundia. Nyt kuitenkin soundi on tunkkainen ja huonosti erotteleva, ja joudun peittämään sointia raa'alla särön käytöllä. Tallamikkiä käytän säröllä huilujen vuoksi, mutta yleisesti talla- ja keskimikissä on semmone tunkkaisen tonottava ääni. Ainoastaan kaulamikillä kehtaa soitella ilman säröä. Auttakaa ny miestä mäessä. Ja niin, nykyne kitarahan on se vaaleekaulanen ESP LTD M-50. Eli siis vain vähän markettiritsojen tason yläpuolella toikin. Jos ei vahvistimen äänensävysäätöjen käyttäminen auta, niin ehkä voisit kokeilla vaihtaa kitaraan kirkkaampisoundiset mikit. Milloin olet vaihtanut kielet viimeksi? |
Trendkeel 22.07.2010 12:03:58 (muokattu 22.07.2010 12:04:58) | |
---|
Jos rahnua löytyy, Harley Bentonin tilalle esim. perus Micro Cube voisi auttaa. Halpis-LTD:n mikit ei ole parhaasta päästä, mutta Micro Cubesta löytyy mm. ihan kelpoista Rectomallinnusta (joka ei kuitenkaan saundaa Rectumilta). Ja muutenkin tulisi halvemmaksi ja järkevämmäksi kuin uusi kitara/uudet mikit. Look mummy! There's a loud plane up in the sky!