Aihe: jason becker
1 2 3 4 5
gilby
02.06.2004 22:42:36

Törmäsin beckerin soittoon ekan kerran Davi Lee Rothin - A lil´ain´t enough- levyllä... Kolahti kympillä ainakin mulle.
Ja vielä se että hän oli 2kymppinen tuolloin...
Zimi Da Guitara
04.07.2004 13:55:29

Jason Becker on omien lemppareiden kärkipäässä. Aivan mahtavia kappaleita ja mukavia arpeggioita. Altitudes tais olla ensimmäinen kappale jonka herran biiseistä opettelin. Sitten tais tulla Perpetual Burn.

Pirun hauskoja soiteltavia.

Beckerin soittelun loppuvaiheessahan sillä oli sormet jo niin heikot että sen kuulee siinä soitossa...
Leper Messiah
04.07.2004 17:53:25
Loistava soittaja, todella loistava.... Vaikka minun mielestäni välillä sortui vähän siihen että esitteli sitä nopeuttaan liikaa ja soolot kuullostivat nintendolta, tämä varsinkin cacophonyssa, joka on minun mielestäni parasta tupla-lead kitarointia jota on tehty.

Eikös sille tullut joku tauti jonka seurauksena se ei voinu soittaa???
Kaikki on suurta illuusiota
leather rebel
05.07.2004 08:58:45
Eikös sille tullut joku tauti jonka seurauksena se ei voinu soittaa???

ALS eli Lou Gehrigin tauti. Vittumainen lihasrappeumatauti, jonka tuloksena se on nykyään kokoruumishalvaantunut.
Traagista, suorastaan.
"If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless
leather rebel
06.07.2004 11:02:23
Eilen tuli vihdoinkin mun Perpetual Burn perille.
Nöyryyttävää kuunnella kun 17-vuotias jannu vetää tollasta kamaa...
"If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless
vvaltsu
17.11.2012 22:26:43
Huom! Olet kirjoittamassa yli 3056 päivää vanhaan aiheeseen!

Taitaa olla tulisin nostoni ikinä.

Miehestä tehty dokumenttileffa julkaistaan kaiketi pian DVD:nä. Toivon todella, että se tulisi teattereihin Suomessa, on nimittäin sen verta mielenkiintoisen oloinen pätkä tämän trailerin perusteella. http://vimeo.com/26981592

Kaveri oli muutenkin ihan helevetin kova soittamaan, ja nimenomaan Beckerin takia sweeppaamisen opetteleminen tuntuu järkevältä. En oo kenenkään muun kuullut soittavan yhtä hienoja juttuja sweepaten: http://www.youtube.com/watch?v=9Owg … mp;feature=player_detailpage#t=151s
I remember singing To Be With You in a Karaoke Revolution game, on Playstation. And I won. - Eric Martin
Vetehinen
23.04.2013 17:54:30
"When I die, I want you to bury me upside down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass!" -Red
Decadetroll
24.04.2013 18:53:09
vvaltsu: Huom! Olet kirjoittamassa yli 3056 päivää vanhaan aiheeseen!

Taitaa olla tulisin nostoni ikinä.

Miehestä tehty dokumenttileffa julkaistaan kaiketi pian DVD:nä. Toivon todella, että se tulisi teattereihin Suomessa, on nimittäin sen verta mielenkiintoisen oloinen pätkä tämän trailerin perusteella. http://vimeo.com/26981592

Kaveri oli muutenkin ihan helevetin kova soittamaan, ja nimenomaan Beckerin takia sweeppaamisen opetteleminen tuntuu järkevältä. En oo kenenkään muun kuullut soittavan yhtä hienoja juttuja sweepaten: http://www.youtube.com/watch?v=9Owg … mp;feature=player_detailpage#t=151s

Jos tässä on kyseessä se "not dead yet"-dokkari, niin hieno pätkä on.
Here is an education, the lesson professed is quite cruel. There are some things worse than death, and one of them is you.
vvaltsu
25.04.2013 11:25:32
Decadetroll: Jos tässä on kyseessä se "not dead yet"-dokkari, niin hieno pätkä on.

Missäs sä oot sen nähny?
Naisen seksuaalisuus lähtee alistumisen tarpeesta. - Krice
Decadetroll
25.04.2013 15:24:23 (muokattu 25.04.2013 15:26:24)
vvaltsu: Missäs sä oot sen nähny?

Tuotahan on saanut tilattua jo jonkin aikaa briteistä kymmenellä punnalla :)
Here is an education, the lesson professed is quite cruel. There are some things worse than death, and one of them is you.
vvaltsu
25.04.2013 18:13:40
Decadetroll: Tuotahan on saanut tilattua jo jonkin aikaa briteistä kymmenellä punnalla :)

Justiinsa. Pitääpä katella. Amazonista vai?
Naisen seksuaalisuus lähtee alistumisen tarpeesta. - Krice
Decadetroll
26.04.2013 13:32:33
vvaltsu: Justiinsa. Pitääpä katella. Amazonista vai?

Sieltä ja http://dogwoofdvd.com/products/jason-becker-not-dead-yet
arppah8
26.04.2013 13:52:35

Playltahan tota on kanssa saanut jo tovin. Tilailin sieltä justiinsa vihdoin Perpetual burninkin levyhyllyyn korvaamaan minidiscin, niitä tulee niin harvoin pyöriteltyä.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
am91666
18.05.2013 21:30:53
En rehellisesti sanoen tiedä olisinko nauranut vai itkenyt noille aikaisemmille viesteille. Becker näennäisestä tuntemattomuudesta huolimatta on yksi hienoimmista keihästäjistä ja ennen kaikkea (ja sanon tämän suurena klassisen musiikin ystävänä) säveltäjistä maailmassa. Jo pelkkä se tosiasia että jätkä on 24 vuoden jälkeen ollut sinut tautinsa kanssa luulisi olevan jo saavutus, mutta että olis hyvissä voimissa ja kaiken päälle säveltää kaunista musiikkia on jotain käsittämätöntä. Beckerin tapa näyttää ALS:lle keskisormea sanoen ''jos joudutaan elämään yhdessä niin v**** tehdään se sitten mun tavallani'' on osoitus ihmismielen lujuudesta. Mukaan vielä se tosiasia, että tauti iski juuri ja juuri kaupallisen läpimurron kynnyksellä, ennen Lil' ain't Enough-kiertuetta Rothin kanssa. Voi vain arvailla miten isoksi ilmiöksi äijä olisi noussut ja millainen vaikutus sillä olis ollut sen ajan kitaratrendeihin.

Jason Becker oli ja on yhä Steve Vain jälkeen suurin juttu mitä mulle on tapahtunut. Olen kuunnellut joka ikisen käsiini tulleen Becker-nauhan edestakaisin vasemmalta oikealle. Mies on mulle todellakin ei vain suuri kitaravaikuttaja, vaan opetus. Tietyssä mielessä. Beckerin selviytymistarina laittoi mut miettimään tärkeysjärjestystäni uudelleen, mikä mulle on elämässä tärkeetä ja mikä ei. Perspective oli mulla aikanaan näytös siitä, ettei tarvitse eikä pidä olla maailman nopein voidakseen tehdä kaunista musaa. Tän tajuaminen laittoi mut analysoimaan soittoani ja nyttemmin olen kehittynyt juurin sen ansiosta paremmin kuin koskaan. Mitä tekosyitä voi edes yrittää laukoa, kun taustalla soi musiikkia mieheltä, joka on kirjoittanut koko seitsenminuuttisen etydin kielellään ja silmillään?

En yritä saada ihmisiä ajattelemaan että ''äijä on invalidi ja sitä kautta pyhimys blablabla'', Jasonin soitossa etenkin Cacophonyn aikaan oli totta kai puutteita, kyllä mies saattoi joskus toistaa itseään, kyllä kitarasäröt kuulostivat joskus perunamuusilta, kyllä sen tekniikka oli ajoittain tökeröä. Mutta Becker oli nuori mies ja eiköhän meillä kaikilla ole soitossamme jotain, mistä muut löytävät aina valittamisen varaa. Ja Perpetual Burnin aikaan ei huolimattomasta tekniikasta ja mielikuvituksen puutteesta ollut puhettakaan. Omasta mielestäni parhaita kitaristeja ovat ne, jota tekevät jotain innovatiivista ja Becker todellakin oli innovaattori. Se vaan poistuin kuvioista liian aikaisin tullakseen tosi tunnetuksi. Miehen tilanne voisi olla parempi, jos useammat ihmiset tietäisivät hänen tarinastaan, ja siinä mielessä Becker-dokumenttielokuva on hyvin kaunis asia. Mä toivon et jonain päivänä mies tullaan tietämään kaikkialla, ja kaikki kuulevat sitä ja tuntee sen tarinan, niin ehkä sen tilanne paranee edes hiukan ja se sais musiikkiaan ulos maailmalle helpommin.

Tulipa sekava selonteko mutta bassot siitä. ugh olen puhunut
''Sorry for the tune up between time, but what the hell, cowboys are the only ones who stay in tune, anyway...''
julkke
20.05.2013 22:01:20

Becker on kyllä ihan järjettömän kova sälli. Arvostan miestä suuresti.
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
J_Mantyla
24.05.2013 22:36:49
Ellei tänään niin sitten huomenna
R2
25.05.2013 04:47:57
Jason Beckerin Not dead yet "kunnioitus" konserissa kyllä veti kaikki päin vittua. Ei helevetti mitä paskaa. Vedän itse näin yli kolmekymppisenä lähes soittamisen lopettaneena perheenisänä ilman vuosien treeniä paremmin kuin greg howe, kotzen ja satriani yhdessä ja niin vedätte tekin. Katsokaa youtubesta jos ette usko.
Vetehinen
11.06.2013 08:04:19
Guitar World julkaisi kilpailun: liruta reilu puolen minuutin pätkä Beckeriä ja voita sigukitara. http://www.guitarworld.com/take-gui … -jb200c-jason-becker-tribute-guitar
"Once you free your mind about a concept of harmony and music being correct, you can do whatever you want." (Daft Punk)
Kasu-_-
11.06.2013 08:44:56

beliel: Guitar World julkaisi kilpailun: liruta reilu puolen minuutin pätkä Beckeriä ja voita sigukitara. http://www.guitarworld.com/take-gui … -jb200c-jason-becker-tribute-guitar

Taitaa olla vaan jenkkeihin ja Kanadaan tuo kilpailu. Voihan tässä pitää mnet videokilpailun silti ja voittaa hyvän mielen :)
Drunk'n'roll
Vetehinen
11.06.2013 10:06:26
Kasu-_-: Taitaa olla vaan jenkkeihin ja Kanadaan tuo kilpailu. Voihan tässä pitää mnet videokilpailun silti ja voittaa hyvän mielen :)

Oikeassa oot. Perhana. No, tulipahan linkitettyä. Minulta jää opettelematta mut onhan noita vetoja kiva tarkastaa. :)
"Once you free your mind about a concept of harmony and music being correct, you can do whatever you want." (Daft Punk)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)