Aihe: Mikä on optimaalinen harjoitteluaika päivässä?
1 2
aalataur
02.09.2025 20:27:50 (muokattu 02.09.2025 20:27:59)

Arkka: Se vähä mitä osaan glitch tappingiä (eli että täpätään samaa nauhaa useasti peräkkäin eri sormilla), tuli opeteltua juurikin telkkaria katellessa. Ihan validi metodi mun mielestä tilanteessa, jossa pitää saada se mekaniikka edes vähän alulle. Olisi varmaan ollut tehokkaampaa kitaraan keskittyen, mutta en todellakaan olisi jaksanut istua samaa aikaa homman parissa ilman viihdykettä, kun se alkuun oli sitä, että "moottori lupasi lähteä käyntiin" öbaut kerran tunnissa ja ajamaan pääsin vasta monen tunnin jälkeen.

Treenausmetodit tarpeen mukaan.

Vanha ketju, mutta tuli tämä keskustelu mieleen kun näin tän videon

https://www.youtube.com/watch?v=ByrQUQKYkwo&t=3s&

Näemmä Paul Gilbert on tehnyt aikanaan samaa.. haastattelun mukaan. Vetänyt tekniikkatreenejä katsoessaan telkkaria. Ja ilmeisesti tuo El Estepario Siberiano myös, mitä videon alla kommentteja katselin. Ja joskus nähnytkin hänen videoltaan, missä esitteli omaa tyypillistä päiväänsä, osa treeneistä meni telkkarin ääressä. Kommenteissa mainittiin muitakin

Itselleni myös tuttu metodi. Joskus ei vaan jaksa ajatella sitä musiikkia. Mutta voi kuitenkin tehdä jotakin asian eteen
http://hikipedia.info/wiki/Tilutus
Kefiiri
17.09.2025 19:18:02
Myös Jeff Beck kuulemma soitteli ilman vahvistinta televisiota katsellessaan. Ilman vahvaria soittaminen kuulemma tuottaa liian römäkän tatsin, mutta jos Jeffin kitarankäsittely oli telkkarin katselun ansiota, niin täytyisi varmaan itsekin töllöttää ruutua nykyistä enemmän.
En ole musiikin asiantuntija.
hallu
20.09.2025 13:20:25 (muokattu 21.09.2025 16:50:18)
Kefiiri: Myös Jeff Beck kuulemma soitteli ilman vahvistinta televisiota katsellessaan. Ilman vahvaria soittaminen kuulemma tuottaa liian römäkän tatsin, mutta jos Jeffin kitarankäsittely oli telkkarin katselun ansiota, niin täytyisi varmaan itsekin töllöttää ruutua nykyistä enemmän.

Nykyisin on eteviä apuvälineitä tarjolla sohvanlaita TV:n katselukitarointiin. Itse olen käyttänyt enenmmän ja enemmän Bossin niitä kuulokkeita (mikä niiden nimi nyt oli?) missä tatsia saa samalla hierottua, mutta bossin tsydeemissä ei saa kohinan vaimennusta pois päältä, mikä meikäläistä kyllä sapettaa.

E: nyt hävettää ihan hemmetisti, mutta pakko korjata ihan oma mokani. Mainitaan nyt tuon Bossin koko nimi eli se on Waza Air ja olen käytellyt sitä jo jonkun vuoden tai jotain ja se on ihan mainio kapine sohvakitarointiin. Mutta olen siellä täällä moittinut tuota ominaisuutta, että kohinan vaimennusta ei saa pois päältä mikä tekee soundin päästöosuuteen sellaista rasittavaa luonnottomuutta.

Asiaan! siinä kyllä on kuin onkin se kohinaportti ihan säädettävä ja pois kytkettävä. Minä olen ollut vaan niin vietävän tyhmä että en ole ymmärtänyt etsiä sitä oikeasta paikasta. Olen koko ajan luullut ja etsinyt sitä sieltä yleisistä asetuksista, mistä löytyy kaappisimulaatiot ja yleinen eq etc. ja siellähän se siis ei ole. Sen sijaan kohinan vaimennus löytyy efektipedaaleista joissa se näytti olevan päällä jollain yleisasetuksilla ja sen löytyminen edellytti että piti katsoa kaikki pedaalit läpi (olin luullut, että aktiivisena olevat pedaalit olisivat siinä pedaalien etusivulla, mutta vakkka pedaaleja voi olla päällä samaan aikaan ne kolme, niin kohinaportti tulee vielä niiden lisäksi ja sehän tarkoittaa että se on kanavakohtainen eli sen voi laittaa halutessaan vain jollekin kanavalle päälle ja jättää toiselta kanavalta pois. Hitto kun hävettää oma tyhmyys, mutta olen tätä ominaisuutta niin paljon mollannut, että pakko minun on oikeuden ja kohtuuden nimissä virheeni korjata ja kertoa miten asia oikeasti on. Sehän voi vaikuttaa jonkun hankintapäätöksiinkin.

No nyt tästä tuli kertaheitolla kertaluokkaa oivallisempi treeniapuri meikämannelle. Vaikka olen muuten melkoinen analogifani, niin kyllä nää digihömpötykset vaan toisaalta helpottaa elämää melkoisesti :-)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)