Aihe: Pedaalilla soittaminen?
1 2
TheWickerMan
14.12.2003 15:45:55
Niin pidättekö te vahvistimen säätöjä cleanillä kun soitatte pedaalilla.
"Rokkariksi synnytään, ei kasveta"
TheWickerMan
14.12.2003 15:46:00 (muokattu 14.12.2003 15:46:13)
....
"Rokkariksi synnytään, ei kasveta"
Tony Narrows
14.12.2003 15:54:17
Tähän on aika vaikea vastata... riippuen mitä pedaalia
käyttää.

Mut esim chorusta käytän vain puhtaaseen saundiin eli säädöt on cleanit =)
Taas jotain säröpedaalia käytän ihna lead-kanavan buustaamiseen ja saundin lihavoittamiseen ja tuomaan lisää sustainia.
Mutta se miten asetukset on vahvarista ni tietenki riippuu että millaista saundia haet.
Toni A Salmi
kid ego
16.12.2003 13:04:43 (muokattu 16.12.2003 13:04:58)
Mieleeni juolahti hauska juttu.

Mun kaverini eivät ymmärrä mitään musiikista tai varsinkaan sen soittamisesta. Aina kun jossakin biisissä tulee joku vaikea tai oudolta kuulostava kohta, joku toteaa viisaasti: "Sillä on varmaan joku pedaali...".

Hoho. Pedaalihan ne biisit soittaa, juu-u, juu-u.
Eddie
16.12.2003 13:47:56

Mun kaverini eivät ymmärrä mitään musiikista tai varsinkaan sen soittamisesta. Aina kun jossakin biisissä tulee joku vaikea tai oudolta kuulostava kohta, joku toteaa viisaasti: "Sillä on varmaan joku pedaali...".

Hoho. niinhän se menee. Ynkällä on varmaan joku tilutuspedaali.
UP THE IRONS
Jackson Dinky
16.12.2003 14:16:59
Tähän on aika vaikea vastata... riippuen mitä pedaalia
käyttää.

Mut esim chorusta käytän vain puhtaaseen saundiin eli säädöt on cleanit =)
Taas jotain säröpedaalia käytän ihna lead-kanavan buustaamiseen ja saundin lihavoittamiseen ja tuomaan lisää sustainia.
Mutta se miten asetukset on vahvarista ni tietenki riippuu että millaista saundia haet.

Tuleeko siitä lisää sustainii ku vahvarista on pedaalin lisäksi särö päällä??
Rusty Cooley
migeboy
16.12.2003 17:06:07
Jååps. Aina kun mä käytän jotakin pedaalia välissä, niin mulla on stygestä cleanit saundit.
Hyla
16.12.2003 22:28:16
Mieleeni juolahti hauska juttu.

Hoho. Pedaalihan ne biisit soittaa, juu-u, juu-u.

Tommosta järkeilyä tuli kyllä harrastettua joskus lapsena, silloin, kun ei vielä soittanut:) Vaan sattuupa tuota näemmä nykyäänkin: kaverin kanssa oikein kitararockpoliiseina kuunnellaan The White Stripesin Seven Nation Army -kappaletta autossa, ja ihmetellään kitaristin erikoista efektiä. Hävetys ja nauratus ottivat kunnolla matsia, kun tajusin, että tuohan soitetaan slidella:D
skebajaba
16.12.2003 23:34:42

ei mun marshallista lähe cleaniä soundia..=)
no lähtee siitä jos soittaa hiljaa...mut harvemmin soitan hiljaa..
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
Juugeli
17.12.2003 10:06:06
Tommosta järkeilyä tuli kyllä harrastettua joskus lapsena, silloin, kun ei vielä soittanut:) Vaan sattuupa tuota näemmä nykyäänkin: kaverin kanssa oikein kitararockpoliiseina kuunnellaan The White Stripesin Seven Nation Army -kappaletta autossa, ja ihmetellään kitaristin erikoista efektiä. Hävetys ja nauratus ottivat kunnolla matsia, kun tajusin, että tuohan soitetaan slidella:D

Sama homma mullaki.
I miss the comfort in being sad (Kurt Cobain)
jPekka
17.12.2003 10:11:03

Hoho. niinhän se menee. Ynkällä on varmaan joku tilutuspedaali.

Mmm, mikä ettei!
Kyllähän Albert Leekin on tunnustanut, että soittaa sen monen kitaristin leuan loksauttaneen Country Boyn pikanäppäilykuviot slap-viiveen kanssa. Eli itse asiassa vain joka toinen nuotti on soitettu, joka toinen tulee viiveeltä...

(mikä ei tietenkään tee biisiä tai sen kitaraosuuksia hiventäkään vähemmän makean kuuloisiksi.)
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
Dutteri
17.12.2003 10:27:04
Tosiaan, riippuu ihan siitä millasta saundia hakee.. Joskus pistän vähän säröä vahvistimesta ja joskus taas en.. Vähän rankempaa säröä ku haluan niin sitte yleensä pistän vähän säröä vahvistimesta.
Mikä soittaen tulee se laulaen lähtee..
Kihtiukkeli
17.12.2003 11:39:02
sen soittamisesta. Aina kun jossakin biisissä tulee joku vaikea tai oudolta kuulostava kohta, joku toteaa viisaasti: "Sillä on varmaan joku pedaali...".

Samoin riffi = soolo. Joskus ihmettelin kun kuulin huhua että joku aloittelija oli oppinut Enter Sandmanin "soolon" kahdessa päivässä. No, kyseessä oli se E-E-E-Bb-A -juttu. Yhteen aikaan oikein ärsytti kun tuntui että pulpahtaa joka suunnasta "Soitapa se smouk on to vooterin soolo". Mitenkähän muuten, jos sen olisi soittanutkin sitten, monikohan olisi tunnistanut että kuuluu edes samaan biisiin...
Taitaa "hengille" tulla lähtö kun laitetaan Partnerit soimaan.
zorro
17.12.2003 11:59:13

riippuu millä pedaalilla ja millasessa biisissä. Minä kyllä käytän monesti kliineissä kaikua, nii monet virheet peittyy :)
OSTETAAN: EH Small Stone
Sintti
23.12.2003 14:33:12

soitatko sä pedaalilla? minkälaisella? mä tykkään enemmän soittaa kitaralla...
Humppaa taikka kuole...^_^
JMP71
23.12.2003 17:52:09
Kyllä (pelkillä) pedaaleillakin voi soittaa.. digitaali delaysta saa hauskoja soundeja pyörittelemällä potikoita. Sekaan voi heittää säröä ja chorusta yms. Aikansa pyöriteltyä alkaa saamaan järjellistäkin ääntä aikaan. Eiku kokeilemaan.
Hanki parempaa luettavaa.
Jackson Dinky
23.12.2003 18:43:54
Samoin riffi = soolo. Joskus ihmettelin kun kuulin huhua että joku aloittelija oli oppinut Enter Sandmanin "soolon" kahdessa päivässä. No, kyseessä oli se E-E-E-Bb-A -juttu. Yhteen aikaan oikein ärsytti kun tuntui että pulpahtaa joka suunnasta "Soitapa se smouk on to vooterin soolo". Mitenkähän muuten, jos sen olisi soittanutkin sitten, monikohan olisi tunnistanut että kuuluu edes samaan biisiin...

eihän alottelija voi tota sandmanin sooloa oppia kahes päiväs.. on se ny kumminkin sen tasonen soolo jo... ainakaan ei kuulsta miltää jonku nyypän soittamana paris päiväs..
Rusty Cooley
routa
23.12.2003 19:13:53
no.......mun pedaalista ei muistaakseni ees lähre minkäänasteen ääntä jos vahvari ei ole cleanilla.
reaper never lies
mie
23.12.2003 22:13:22

eihän alottelija voi tota sandmanin sooloa oppia kahes päiväs.. on se ny kumminkin sen tasonen soolo jo... ainakaan ei kuulsta miltää jonku nyypän soittamana paris päiväs..

Siis tässä tarkoitettiin sitä intro-riffiä.
Virhe! Turha tai liian huono kirjoitus!
Juugeli
23.12.2003 22:35:10
Yhteen aikaan oikein ärsytti kun tuntui että pulpahtaa joka suunnasta "Soitapa se smouk on to vooterin soolo". Mitenkähän muuten, jos sen olisi soittanutkin sitten, monikohan olisi tunnistanut että kuuluu edes samaan biisiin...

Tapahtuu useasti kun joku joka ei ole ennen kuullut soittoasi, sanoo että soitapa jotain.
Soita jotain!
Voi vittu, se alkaa vituttamaan.
Mitä siinä nyt alkaa soittamaan, varsinkin kun on akustinen sylissä. Olen kyllä todennut, että varma nakki on soittaa Nothing Else Mattersin intro, varsinkin jos kysyjä on tyttö.
I miss the comfort in being sad (Kurt Cobain)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)