Aihe: Millainen otsikko on hyvä kitarat/soittaminen osastolle?
1
Topah
19.05.2004 17:53:50

Mietin hieman noita otsikoita ja esim Jason Becker, Jimi Hendrix, Van Halen on kohtuullisen hyviä otsikoita, mutta voisiko niihin lisätä vielä tarkennuksia? Tiedä sitten.

Entäs sitten tällaiset otsikot kuten:

Miten soitetaan huiluääni?

Otsikko mielestäni hyvä. Lisäksi kirjoitukseen voisi lisätä otsikon jälkeen oman soittokokemuksen ja mahdollisimman selkeän selvityksen mitä haluaa tietää ja mitä jo asiasta tietää.

Ehkä yhtenä ongelmana kokisin sen, että monet kysyvät erittäin paljon neuvoja, mutta neuvojen/vinkkien jakaminen tuntuu aika nihkeältä. Jotain harjoituksia välillä näkyy, mutta uskoisin että jos tulisi topikkeja asioista mitä jo osaa, niin se olisi paljon hedelmällisempää, kuin kertominen siitä mitä ei osaa. Eli enemmän oma-aloitteisia lesson-tyyppisiä topikkeja. Sitten muut voivat kommentoida ja kertoa omia kokemuksiaan.

Mitäs mieltä muut?
Todellinen tutkimusmatka ei ole uusien maisemien etsimistä, vaan uusin silmin katsomista. "Marcel Proust"
toxic
19.05.2004 17:56:16
Anteeksi, en tajunnu ku aivot hyytyivät puolessa välissä.
Kukkis
19.05.2004 17:57:57
... Eli enemmän oma-aloitteisia lesson-tyyppisiä topikkeja. Sitten muut voivat kommentoida ja kertoa omia kokemuksiaan.

Mitäs mieltä muut?

Oon samaa mieltä.
Puhut vähän, mutta huonosti.
Lego
19.05.2004 18:02:35
Anteeksi, en tajunnu ku aivot hyytyivät puolessa välissä.

No se nyt ei ole mikään ihme.

Aiheesta, melkolailla sama mitä noissa otsikoissa on.
sinä olet tyhmä
toxic
19.05.2004 18:38:08
No se nyt ei ole mikään ihme.

Aiheesta, melkolailla sama mitä noissa otsikoissa on.

Taas löytyi uudi valittaja.
agentti
19.05.2004 19:00:03
"kuka tiluttaa nopeiten"-palsta tämä ainakin nykyään on
Rautalankamusiikki on isänmaallista
Jucciz
19.05.2004 19:11:44
Yleensä viestiketjut, jotka on otsikoitu "Jason Becker", "Aleksi Laiho", "Joe Satriani" jne, sisältävät ainoastaan kysymyksen "Mitä mieltä olette tämän tiluttajan soitosta?" Loppu onkin historiaa, tai siis nykypäivää: juupas-eipäs-väittelyä, mielipiteitä eikä oikeasti millään tapaa ketään hyödyttävää keskustelua. Joku gallup-osio tällaisia threadeja varten olisi paras vaihtoehto, jolloin varsinainen asiakeskustelu pysyisi omalla alueellaan ja puhtaasti gallupmaiset keskustelut omallaan.

Lesson-tyyppisiä viestiketjuja tänne tulee aivan liian vähän, mutta parhaathan niistä on nostettu FAQ:eiksi.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
aksul
20.05.2004 03:58:48
Yleensä viestiketjut, jotka on otsikoitu "Jason Becker", "Aleksi Laiho", "Joe Satriani" jne, sisältävät ainoastaan kysymyksen "Mitä mieltä olette tämän tiluttajan soitosta?" Loppu onkin historiaa, tai siis nykypäivää: juupas-eipäs-väittelyä, mielipiteitä eikä oikeasti millään tapaa ketään hyödyttävää keskustelua. Joku gallup-osio tällaisia threadeja varten olisi paras vaihtoehto, jolloin varsinainen asiakeskustelu pysyisi omalla alueellaan ja puhtaasti gallupmaiset keskustelut omallaan.

Ja sullahan ei ilmeisesti ole osaa eikä arpaa noihin eipäs-keskusteluihin.. Mahtavaa peräänkuuluttaa tämän osion siistimisen puolestsa, jos itse tarkoituksella provosoi näissä ns. "tilutus" -ketjuissa. Olen puhunut.
Jani The Rock
20.05.2004 09:15:10

Vaikea sanoa, millainen otsikko olisi hyvä, kun eräille nimeltä mainitsemattomille tuntuu kelpaavan vain heidän itsensä laatimat otsikot. Henkilökohtaisesti en vierasta noita otsikkoja joissa on soittajan nimi, mutta ehkä niitä voisi ainakin joskus jotenkin tarkentaa. Pistää vaikka "Billy Gibbonsin soolot" eikä pelkkä "Billy Gibbons". Ehkä jo tuo rajaus riittäisi hiukan rajaamaan rönsyilyä... tai sitten ei. Pääasia että otsikosta selviää mistä tarkalleen ottaen on kyse.

Mutta näin pienenä off-topikkina: Mun on vaikea tajuta, miksi kaikista keskustelunaiheista pitäisi olla jotain "hyötyä"? Ihme kustannustehokkuusajattelua. Eikö joskus voisi jutellakin vain. Eihän tämä nyt niin ryppyotsaista touhua voi olla. Mun mielestä täällä kaivataan pikemminkin leppoisuutta ja "antaa kaikkien kukkien kukkia" -asennetta. Turhanpäiväinen provoilu ja vääntäminen vähenisi, ja täällä olisi mukavampi käydä. Uusien tyyppienkin olisi kivampi tulla keskusteluun mukaan. Eikö se vasta olisi positiivista ja oikeaa tason nostoa?
Don`t mess with the countryboys
agentti
20.05.2004 11:21:30
tämän osaston nimi pitäisi olla "Latvala ja Laiho"
Rautalankamusiikki on isänmaallista | MEKKALA #7
Jucciz
20.05.2004 12:10:27
Ja sullahan ei ilmeisesti ole osaa eikä arpaa noihin eipäs-keskusteluihin.. Mahtavaa peräänkuuluttaa tämän osion siistimisen puolestsa, jos itse tarkoituksella provosoi näissä ns. "tilutus" -ketjuissa. Olen puhunut.

Täällä puhuttiin otsikoista. Viestisi ei vastaa kysymykseen ollenkaan. :)
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
J_Mikkonen
20.05.2004 12:45:11

Osui ja upposi.
Henko
20.05.2004 14:26:42 (muokattu 20.05.2004 14:28:15)

Hyvä otsikko: "Kuinka saada kitara kuulostamaan siltä kuin soittaja olisi radioaktiivinen moottorisahazombie ulkoavaruudesta, käyttämättä mitään muita efektejä kuin chorusta ja delayta kitaran (tähän kohtaan vaikka gibson SG) ollessa dropped d-vireessä ja vahvistimen ollessa putkiradio."
-Kyllä ois helppo vastata kun on jo vähän tarkennettu kamoja. Paljon parempi kuin esim. "tapposoundi" tai "radioaktiivista moottorisahazombieta...."
Edit: Suurimman osan mielestä tää ehkä meniskin kitarakamat-osastolle mut sormistahan soundi lähtee.
Horror Sweet Horror.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)