Aihe: sormien lämmittely/verryttely
1
Keppis
18.05.2004 21:03:51
Mikä olis paras tapa lämmitellä sormia? Tänään musiikin tunnilla soitettiin jotain biisejä joissa oli paljon jotain sointu barreeta sun muuta ja kun vähän aikaa oli soitettu huomasin että helkkari, kujn sormet toimii hyviin. Lähti ihan saatanan hyvin tilua, ja hevikommppausta.
"jos tällä elätät ittes, niin mää oon seuraava presidentti" -isäni kunnellessaan demoamme
aavee
18.05.2004 21:56:29 (muokattu 18.05.2004 21:57:45)
Kannattaa katsoa Dream Theaterin kappaleita--> tulee käytettyä 4 sormea, plektra käsi nopeutuu huomattavasti, ja tarkkuus paranee...

suosittelen sormien lämmittelyyn ja taitojen kehittämiseen
Made in Finland
re infecta
18.05.2004 22:08:05
Mikä olis paras tapa lämmitellä sormia?

Itse soittelen skaaloja ylös-alas nopeuttaen pikkuhiljaa. Metronomin voi ottaa tueksi.
Kokoan bändiä ja etsin rumpalia. Katso jäsenkuvaukseni!
Antti1
18.05.2004 22:16:37 (muokattu 18.05.2004 22:18:45)
Kannattaa katsoa Dream Theaterin kappaleita...

Mä karttaisin tota ideaa näin lämmittely mielessä. Soittamista se Dream Theaterkin on siinä, missä Ynkyn hurjin tilutuskin. Lämmittely on lämmittelyä ja soittaminen on soittamista. Ennen soittamista lämmitellään lämmittelemällä, ei soittamalla. Kunnon lämmittely on ensinnäkin nopeampaa ja kaikenlisäksi tehokkaampaa, kuin biisien soitteleminen.

EDIT: Mun lämmittely etenee perinteisestä käsi nyrkkiin, sormet suoraksi -tekniikasta kromaattisten juttujen soittoon. Niitä vähitellen nopeuttaen ja nopeuttamisten välissä käsien ravistelua ja lihasten hierontaa. Sitten ottaa jonkun hankalan barreen ja puristaa sitä voimakkaasti 20 kertaa. Sitten käsien ravistelua ja menoksi.
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy
Cletus Awreetus
18.05.2004 22:18:16
No itse vetelen jotain kromaattista juttua, että saa plekukäden toimimaan ja jonkinsorttisia trillejä vasurilla, jotta saisi legatot irtoamaan. Varsinkin keikkaa ennen noita tulee veivattua. Ei tosin tänään auttanut Espalla, kun oli about +8 C.
Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!!
Da Make
18.05.2004 22:20:21 (muokattu 18.05.2004 22:22:40)

e|------------------------
B|-----------------------
G|------5--------4----
D|----11-11-----7-7----
A|---9-----9---5---5---
E|--7-------7-3-----3--

Tuo on taattu lämmittely sweeppi. Voi tietty vetää myös alternatella.
Cräx, Change, Ötöm!?IHKK #09 Katso omat plussasi täältä!
Pande
18.05.2004 22:46:00

Parasta lämmittelyä on soittaminen. Jos sormet ovat kohmeessa niin ei ehkä pidä venyttää sormiaan ykkösnauhalta ysille, mutta muuten voi mielestäni soittaa ihan normaalisti. Kaikenlaiset sormiharjoitukset/lämmittelyt ovat mielestäni ajanhukkaa (vaikka itsekin aikoinani niitä paljonkin harrastin), aina kannattaa käyttää myös korvaansa kun soittaa.
If you can't dazzle them with your brilliance, baffle them with your bullshit.
Kitaristi87
18.05.2004 23:05:58
Noh, ainakin plekukäden ja vähän vasentakin kättä saa lämmiteltyä, kun jammailee hetkisen Metallican Masters Of Puppetsin riffejä, tai jotain asteikkoja.

vaikkapa näin:

E |-------------------------------||
B |------------------------------.||
G |-------------------------------||
D |------------------------------.||
A |-----2----3---4---3----22-----||
E |--012-012-012-012-012--------||
Capsu
19.05.2004 18:40:13 (muokattu 19.05.2004 18:45:30)
Parasta lämmittelyä on soittaminen. Jos sormet ovat kohmeessa niin ei ehkä pidä venyttää sormiaan ykkösnauhalta ysille, mutta muuten voi mielestäni soittaa ihan normaalisti. Kaikenlaiset sormiharjoitukset/lämmittelyt ovat mielestäni ajanhukkaa (vaikka itsekin aikoinani niitä paljonkin harrastin), aina kannattaa käyttää myös korvaansa kun soittaa.

Soitat korvallas? :) Guru jätkä ;)
Elämöinti on ihmisen parasta aikaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)