Aihe: Sormiharjotuksia ilman kitaraa
1
AnalOgic
18.05.2004 17:19:15
Eli olisko mitään otsikon mukasia harjotuksia joilla vois parantaa esim. nopeutta ja tarkkuutta. Tai vaikka sellasta joka auttaa hallitsemaan kaulakäden sormien koordinaatiota paremmin (tarkoittaa sitä, että sormet toimis itsenäisemmin eikä niinku nippu kikkeleitä). Kiitos!

Ajattelin maksimoida harjoittelun ja mikäs sen parempi kun ottaa työajasta kaiken irti :D = maksetaan harjoittelusta! (no melkeen sama asia) Ja toiseks, on niin s#@!"nan tylsä duuni..
lxi
18.05.2004 17:47:59
Tällaisen luin joskus, en tiedä onko kovinkin tehokas:

Rummuta vasemman käden sormia pöytään järjestyksessä 1-3-2-4. Pidä tempo tasaisena ja iskut yhtä voimakkaina. Aloita hitaasti ja kiihdytä sitä mukaa kun alkaa sujua. Käännä välillä sormien järjestys toisinpäin ja kokeile muitakin yhdistelmiä.
Tarjolla edestakainen autokyyti Jyväskylästä Helsinkiin G3-keikalle!
Mandariini
18.05.2004 17:53:27
Rytmitaju vaikuttaa olennaisesti nopeuteen. Harjoittele "naputtelemaan" tai harjoittele pöytärummutusta.
Melkeen kaikki on pyllystä?
AnalOgic
18.05.2004 18:13:16
Rytmitaju vaikuttaa olennaisesti nopeuteen. Harjoittele "naputtelemaan" tai harjoittele pöytärummutusta.

Oot ihan oikeassa, mutta oon rumpalin poika joten rytmitaju on veressä. Ja en oikeesti kaipaa mitään soittamiseen liittyviä vinkkejä vaan ihan sormijumppaa josta olis hyötyä myös soiton kannalta.

Noita 1-3-2-4 tai 1-2-3-4 juttuja oon vedelly ja se on ihan hubaa :) Kannattaa kokeilla vaikka soitto luistaiskin. Mulla ainakin toimii huomattavasti paremmin suuntaan 4-3-2-1 kun taas 1-2-3-4 ei oikeen taivu. Ja tästä päästäänkin jännään juttuun, eli kun otan kitaran käteen niin toi suunta vaihtuu. 1-2-3-4 onkin helpompaa. ? Mistäs tää johtuu?
Da Make
18.05.2004 18:20:45
Itse teen tälläista:

Kosketa vuorotellen jokaisella sormen päällä peukalon kynteen.

järjestys esim. 1-2-3-4-3-2-1-2-3-4.
Auttaa oikeasti.

Sitten on toinen liike myös.
Kosketat jokaisen sormen kynnellä peukalon "lihaa".

Pitäisi kuvan kanssa selittää nämä...
Cräx, Change, Ötöm!?IHKK #09 Katso omat plussasi täältä!
AnalOgic
18.05.2004 19:12:42
Itse teen tälläista:

Kosketa vuorotellen jokaisella sormen päällä peukalon kynteen.

järjestys esim. 1-2-3-4-3-2-1-2-3-4.
Auttaa oikeasti.

Sitten on toinen liike myös.
Kosketat jokaisen sormen kynnellä peukalon "lihaa".

Pitäisi kuvan kanssa selittää nämä...

Tulihan tuo selväks, kiitos!
Dolmo
18.05.2004 19:52:13
Aloittaa hitaasti, rytmissä pysyminen on hyvä hallita.

Jotkut ihmiset hermostuu kyllä, jos namuttelee pöytää sormillaan jossain hiljaisessa tilanteessa. Nimin. Kokemusta On. ;)
"Oma tyhmyyteni on minulle tärkeämpi, kuin vieras viisaus"
Burn
19.05.2004 02:43:33

Pöytärummutus! Suosittelen!
War Ensemble
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)