D_Steele 05.11.2004 19:17:12 | |
---|
Kun tuossa äskettäin tein päätöksen että alan opettelemaan biisejä korvakuulolta enkä pelkästään tabeista ja valitsin biisin, jota ajattelimme bändin kanssa soittaa, mutta emme voineet koska en löytänyt siihen tabeja. Biisi on siis Gamma Ray - Heaven or Hell Introssa keksin melko vaivattomasti kitaran, joka kuuluu selkeämmin, mutta kakkoskitaraa, joka vetelee stemmoina saman intron, en keksi millään. Kun itse Korvakuulolta opettelette biisejä, niin miten itse keksitte miten nuo stemmakohdat soitetaan, vai keksittekö ollenkaan? Perse ja hiukset |
lapio 05.11.2004 19:26:49 (muokattu 05.11.2004 19:34:07) | |
---|
Terssiähän niissä useimmin tuntuu olevan. Kokeilemalla sen toisen kitaran kanssa kuulostaako oikealta saa helpoiten selville onko oikein. Itse siis kokeilen, että onko se terssissä. Saattaahan se toinen kitara mennä muualtakin. Kyllä ne vähitellen oppii tunnistamaan kunhan vaan hakee ja kokeilee niitä. Edit: lisäystä |
wavelength 05.11.2004 20:13:35 | |
---|
Säveltapailu ja nuottikorva ovat todellakin oleellisia asioita, joita kannattaa kehittää järjestelmällisesti. Opiskelun apuna voi käyttää vaikka Earmaster-säveltapailuohjelmaa. Lisäksi kannattaa kuunnella kaikkea musiikkia ajatuksella, ja miettiä vaikkapa Hesburgerin mainoksen soinnutuksia. :) "Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we." - President George W. Bush. |
Kassu 07.11.2004 16:55:47 | |
---|
Säveltapailu ja nuottikorva ovat todellakin oleellisia asioita, joita kannattaa kehittää järjestelmällisesti. Opiskelun apuna voi käyttää vaikka Earmaster-säveltapailuohjelmaa. Lisäksi kannattaa kuunnella kaikkea musiikkia ajatuksella, ja miettiä vaikkapa Hesburgerin mainoksen soinnutuksia. :) Häiritsee muuten ajattelua helvetisti - aina kun kuulen jotain musaa niin mietin biisin sointukiertoja ja melodiaa viivastolla.. Aargh. |
Arthuros 07.11.2004 16:58:20 (muokattu 07.11.2004 16:58:38) | |
---|
on kyllä todella ärsyttävää..ei pysty enää suhtautumaan musiikkiin taustatekijänä tai tunnelman luojana kun koko ajan kuuntelee ja analysoi.. Jesus Saves...but Koivu gets the rebound and scores |
wavelength 08.11.2004 17:11:07 | |
---|
Juu, ja Radio Novaakin kuunnellaan ajatuksen kanssa. ;) "Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we." - President George W. Bush. |
Kassu 08.11.2004 19:42:21 | |
---|
Juu, ja Radio Novaakin kuunnellaan ajatuksen kanssa. ;) Ei radio novaa kuunnella ;) |
TheWickerMan 08.11.2004 20:25:21 (muokattu 08.11.2004 20:25:34) | |
---|
Kun tuossa äskettäin tein päätöksen että alan opettelemaan biisejä korvakuulolta enkä pelkästään tabeista ja valitsin biisin, jota ajattelimme bändin kanssa soittaa, mutta emme voineet koska en löytänyt siihen tabeja. Biisi on siis Gamma Ray - Heaven or Hell Introssa keksin melko vaivattomasti kitaran, joka kuuluu selkeämmin, mutta kakkoskitaraa, joka vetelee stemmoina saman intron, en keksi millään. Kun itse Korvakuulolta opettelette biisejä, niin miten itse keksitte miten nuo stemmakohdat soitetaan, vai keksittekö ollenkaan? Sen stemman pitäs löytyä ihan korvakuulolta, ainaki mä löydän. Mut jos osaa ihan kohtuullisesti nää skaalat ni ne pitäs löytyy ne stemat ihan suoraan. Kokeile mikä kuulostaa hyvältä. - Kyllä. |
TheWickerMan 08.11.2004 20:57:39 (muokattu 09.11.2004 14:50:56) | |
---|
on kyllä todella ärsyttävää..ei pysty enää suhtautumaan musiikkiin taustatekijänä tai tunnelman luojana kun koko ajan kuuntelee ja analysoi.. Mulle on tullu semmonen tapa, että aina ku oon kuullu jonku piisin, ni menee pari päivää ja sit alkaa vituttaa ku ei tiiä miten se menee ja sti on pakko opetella. Sitten vasta sitä piisiä voi kuunnella hyvin mielin :) välillä ärsyttävää. EDIT: Vissii vähän meni mulla ohi aiheen :/ - Kyllä. |
Eddie 09.11.2004 14:02:06 | |
---|
Eiköhän ne Gamma Raykin stemmat mene Iron Maidenin tapaan. Mureke, mureke, mureke lihaisa mureke! |
Kassu 09.11.2004 19:40:56 | |
---|
Yksi asia joka musiikin kuuntelussa vituttaa suuresti: Joskus kuvittelen (hyvinkin usein) soittavani jotain biisiä livenä kun kuuntelen sitä. Kylläkin vain biisejä, jotka osaan soittaa. Yritä siinä sitten oppitunnilla koittaa kuunnella ja fantasioida lavashowsta kun pissikset pomppivat peppuineen siinä edessä ja opettaja opettaa ja meuhkaa kun en kuuntele opetusta. Hehe. |