Aihe: Angus Young
1
apenaattori
13.02.2005 11:49:47
Elikkä mitäs skaalaa tuo kyseinen heebo käyttää sooloissaan? Soittaa improvisoiden hyviä perushevailusooloja. Kiitos jo etukäteen.
Brian May jr.
13.02.2005 11:50:53
Mollipentatonisissa taitavat useimmin mennä. Ne parhaat asteikot ;)
Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi!
Hevi!
13.02.2005 14:32:40

Mollipentatonisissa taitavat useimmin mennä. Ne parhaat asteikot ;)

komppaan :) kuulin tuon mun skebamaikalta :D
Up The Irons
Angus
13.02.2005 15:12:57 (muokattu 13.02.2005 15:13:34)

Soittaa improvisoiden hyviä perushevailusooloja.

Aika pitkälti ennemminkin Chuck Berry tyylisiä Rock 'N' Roll-sooloja jos multa kysytään. Tai siis sanotaan, että niihin se Anguksen tyyli pohjautuu.
"AC/DC:tä koskevissa hätätapauksissa ottakaa välittömästi yhteys nimimerkkiin Angus"! 8-) - JaniTheRock
Lue Motörhead-keikkatunnelmat
viltsu-79
14.02.2005 01:49:27
Onhan Angus opiskellut myös moodeja ja sensellaista.Miten muuten selitämme Thunderstruck-kappaleen alun lähes nerokkaan klassisvaikutteisen taidonnäytteen =)?
Antakaahan tytöt ja pojat sen metallin (ja kaljan)virrata, niin teillä ei ole mitään hätää!
Tinmo
14.02.2005 20:33:05
Blues-skaalaa kai kaikkein eniten. Molli- ja duuripentatonisia myöskin aika usein. Mitään "hevailua" en niissä näe, mutta ankarinta kitaran kuritusta kylläkin. Huomaa, että mies on Berryn lisäksi kuunnellut paljon Johnny Winteriä.
"We Roll tonight, to the guitar bite..."
Angus
15.02.2005 15:45:52

Blues-skaalaa kai kaikkein eniten. Molli- ja duuripentatonisia myöskin aika usein. Mitään "hevailua" en niissä näe, mutta ankarinta kitaran kuritusta kylläkin. Huomaa, että mies on Berryn lisäksi kuunnellut paljon Johnny Winteriä.

Jep, on muuten miehen s/t-levy yksi Anguksen lempilevyistä ikinä. Ja loistava levyhän tuo onkin.
"AC/DC:tä koskevissa hätätapauksissa ottakaa välittömästi yhteys nimimerkkiin Angus"! 8-) - JaniTheRock
mie
15.02.2005 15:51:33

Onhan Angus opiskellut myös moodeja ja sensellaista.Miten muuten selitämme Thunderstruck-kappaleen alun lähes nerokkaan klassisvaikutteisen taidonnäytteen =)?

Vaikka sillä että Anguksen velipoika tekee AC/DC:n biisit?
Kamakaavio

Älä ajattele. Pää sekoo.
apenaattori
15.02.2005 20:25:12

Eipäs tee, vaan veljekset tekevät biisit yhdessä.
Tinmo
15.02.2005 21:11:35
Kyllä Thunderstruck taisi olla Anguksen oma aikaansaannos, mutta taitaapi Malcolmin saldoa olla suurin osa bändin riffeistä.
"We Roll tonight, to the guitar bite..."
apenaattori
15.02.2005 21:37:06
Kiitoksia, koin mukavan ahaa-elämyksen, kun huomasin että thunderstruckin soolo täsmää B-pentatonisen mollin kanssa:-)
apenaattori
15.02.2005 21:54:30
On muuten tyhmää, että angus saa riahua lavalla ja malcolm vaan seisoo siel taka-alalla.. Näin oli ainakin Doningtonissa 1991(mul on keikkavideo). Tietty jos se malcolm ei tahdo vetää mitään himoshowta mut kyl mä ainakin tahtoisin olla välillä keskipisteenä.... Mut angus on huippu ja ac/dc:llä on sillä keikalla sairaan hyvät lavasteet =). Kannattaa katsoa.
Angus
15.02.2005 22:13:55

Tuo Thunderstruckin intro on kyllä Anguksen juttu jota se on soitellut jo siitä lähtien kun joskus Australialaisissa pubeissa vielä soittavat. Alunperin Angus sitä yhdellä kädellä soitteli.

Angus ja Mal tosiaankin tekevät biisit yhdessä, vaikka valtaosa riffeistä kuitenkin yleensä Malin käsialaa onkin.

On muuten tyhmää, että angus saa riahua lavalla ja malcolm vaan seisoo siel taka-alalla.. Näin oli ainakin Doningtonissa 1991(mul on keikkavideo). Tietty jos se malcolm ei tahdo vetää mitään himoshowta mut kyl mä ainakin tahtoisin olla välillä keskipisteenä.... Mut angus on huippu ja ac/dc:llä on sillä keikalla sairaan hyvät lavasteet =). Kannattaa katsoa.

Malcolm itse haluaa jäädä taka-alalle. Tuohan on juuri se AC/DC:n mahtava juttu, helvetin tiukka komppiryhmä takana jämäkkänä ja uskomattomat keulakuvat (Angus ja Bon tai Brian) sitten edessä. Mal itse monesti heittänyt vitsillä, että ei halua vetää sooloja tai muutenkaan olla esillä, jotta voi pitää juomakätensä vapaana :)
viltsu-79
20.02.2005 23:42:08
Joo kyl se toimii just niin, että Malcolm on taustalla fiilistelemässä.On se yks maapallon tiukimmista komppaajista, eikä Anguskaan paskempi...
Antakaahan tytöt ja pojat sen metallin (ja kaljan)virrata, niin teillä ei ole mitään hätää!
mie
22.02.2005 18:30:58

Tuo Thunderstruckin intro on kyllä Anguksen juttu jota se on soitellut jo siitä lähtien kun joskus Australialaisissa pubeissa vielä soittavat. Alunperin Angus sitä yhdellä kädellä soitteli.

Angus ja Mal tosiaankin tekevät biisit yhdessä, vaikka valtaosa riffeistä kuitenkin yleensä Malin käsialaa onkin.

Jaa jaa. Olin siis väärässä.

Malcolm itse haluaa jäädä taka-alalle. Tuohan on juuri se AC/DC:n mahtava juttu, helvetin tiukka komppiryhmä takana jämäkkänä ja uskomattomat keulakuvat (Angus ja Bon tai Brian) sitten edessä. Mal itse monesti heittänyt vitsillä, että ei halua vetää sooloja tai muutenkaan olla esillä, jotta voi pitää juomakätensä vapaana :)

Minua se ainakin häiritsee, että vain kaksi jannua heiluu lavalla. Paljon mukavampi katsoa kun joka ukko lavalla pistelee menemään 110 lasissa.
Kamakaavio

Älä ajattele. Pää sekoo.
jerry_field
25.02.2005 13:11:57
Jaa jaa. Olin siis väärässä.

Minua se ainakin häiritsee, että vain kaksi jannua heiluu lavalla. Paljon mukavampi katsoa kun joka ukko lavalla pistelee menemään 110 lasissa.

totta
pitää olla fjongaa et on stÜld håjttiii!
Angus
25.02.2005 13:35:23

Eihän se nyt tarkoita, etteikö rytmiryhmä pistäisi 110 lasissa menemään jos he vain yksinkertaisesti olevat taka-alalla. Paras esimerkki tästä on Malcolm, jonka "soittovoima" on kyllä uskomaton!
StJerky
25.02.2005 13:40:09
Minusta toimii aivan loistavasti lavashowssa, kun Malcolm ja Cliff astuvat yhtäaikaa muutaman askeleen eteenpäin laulamaan taustalauluja ja sitten taas perääntyvät omille paikoilleen.
Velli
25.02.2005 14:14:24
Mitään "hevailua" en niissä näe, mutta ankarinta kitaran kuritusta kylläkin.

Two´s Up:issa on kyllä aikamoista hevitilua se täppinki-osuus. Se on tosin ainut esimerkki joka tulee mieleen, jossa mennään jo hieman hevimetelin puolelle.
Myynnissä mm. Ibanez RG420FAWN.
mie
25.02.2005 16:16:02

Eihän se nyt tarkoita, etteikö rytmiryhmä pistäisi 110 lasissa menemään jos he vain yksinkertaisesti olevat taka-alalla. Paras esimerkki tästä on Malcolm, jonka "soittovoima" on kyllä uskomaton!

Ei, mutta tarkoitin lavalla juoksemista ja kuperkeikkojen tekemistä.
Kamakaavio

Älä ajattele. Pää sekoo.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)