Mouru 21.11.2006 19:47:19 | |
---|
Siis, mitkä biisit kuulostaa erityisen hyvältä laulettuna pelkästään akustisen kitaran säestyksellä? Vinkeistä kiittäen! |
Quu 21.11.2006 22:08:05 | |
---|
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan. |
Antero-- 21.11.2006 23:24:34 (muokattu 21.11.2006 23:25:50) | |
---|
Jos kitara on hyvin hallussa, niin lähes koko Jethro Tullin tuotanto. Hyvää kamaa löytyy lähes 20 levyltä. Siitä vaan lainailemaan ja soittamaan, jos rahkeet riittävät. Möyheitä biisejä tulee mieleen ainakin: Aqualung Mother Goose My God Wond'ring aloud Look into the Sun Living in the past Back to The family Velvet Green Minstrel in the gallery (alkuosa) Cold wind to Valhalla Dun Ringill Heavy Horses Mainitakseni muutamia. Soiteltavaa moniksi vuosiksi. EDIT: Little light music -livekokoelma on täynnä loistavaa juuri akustista kamaa 'Tullilta Antero "shut up and play yer guitar!" |
diabami 21.11.2006 23:33:10 | |
---|
Extreme - More Than Words |
AH3 22.11.2006 00:57:01 | |
---|
Leonard Cohenin tuotanto. Hyvänä esimerkkinä Hallelujah. |
Chips 22.11.2006 13:22:10 | |
---|
John Fruscianten Curtains-levy taitaa olla kokonaan akustisella soitettu paria sooloa ja Leap Your Bar-biisiä lukuun ottamatta. Minä olen noita jonkun aikaa treenannut ja nyt alkaa laulu ja soitto sujua samaan aikaan. |
Demo Harrison 22.11.2006 15:07:31 | |
---|
Oletko haalimassa trubaduuriaohjelmistoa? Julkinen esiintyminen vai omaksi iloksi himaoloissa? Esim. Beatleseiden Valkoiselta Tuplalta löytyy hyviä mies ja kitara-biisejä tyyliin Blackbird, Mother Nature's Son, I Will ja Julia. Myös vaikkapa Johnny Cashin ja Rick Rubinin American-sarja osoitti että kyllä hyvän biisi tunnistaa myös riisutummassa säestyksessä. Lainasin kerran kirjastosta Merle Travisin älppärin, jossa äijä laulaa kitaranäppäilynsä säestyksellä ja tarinoi siinä biisien välissä. Hieno levy! Pitääkin etsiä itselleni tuo levy... Itse aikanaan innostuin lauleskelemaan himaoloissani, soiteltuani kitaraa vuosikaudet. Soittelin ja hyräilin mm. näitä: - J.J.Cale: Magnolia ja City Girls - Eric Clapton: Wonderful Tonight - Leonard Cohen: So Long Marianne - Buddy Hollyn biisejä - Rolling Stones: Lady Jane ja Angie - Neil Youngia - Hank Williamsin biisejä Jopa näitäkin on hauska soitella akustisella: - The Doors: Love Street (siitä saa parhaimmillaan hauskasti svengaavan shufflen) - Jimi Hendrix: Little Wing (sellaisena akustisena bluesina) - Beatles: Strawberry Fields Forever - Al Green: Let's Stay Together Pari juomalaulua tyyliin Baarikärpänen ja Ei tippa tapa lienee hyvä opetella himabilekeikoille. Meniköhän tää mun vastaukseni nyt vähän kysymyksesi huti...? No, mä postaan silti! |
Quu 22.11.2006 15:40:56 (muokattu 22.11.2006 15:41:11) | |
---|
Sitten toki myös Keep on rockin' in the free world mies, kitara ja ääni-periaatteella. Sekä nämä jotkin J. Cashin coverit (en muista tähän hätään mitä niitä oli). Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan. |
flattopguitar 22.11.2006 15:57:33 (muokattu 22.11.2006 15:58:26) | |
---|
Siis, mitkä biisit kuulostaa erityisen hyvältä laulettuna pelkästään akustisen kitaran säestyksellä? Paranoid. Tempo puoleen ja country-tyylillä ykkösasennon soinnuista ;) Oikeasti kaikki sisällöltään laadukas musiikki kuulostaa osaavista käsistä ja suista hyvältä akustisesti soitettuna. Se kun riisuu musiikin siitä säröpeitosta ja efektimatosta, jolla usein peitetään olematonta sisältöä. Kamalinta on sellainen pelastamme maailmaa Mikko Kuustosmainen meininki, jossa akustinen yhdistetään nuotiolla istumiseen ja sitä soitetaan hoilaten samalla yhteislaulutyylillä paremmasta maailmasta. Siihen ei pidä lähteä. Perinteisessä rockmusiikissa akustinen yhdistetään yleensä vain ja ainoastaan ballaadeihin, koska ihmisten tajunta riittää ymmärtämään vain musiikin dynamiikkaa ja sen pohjalta akustinen=hiljaa, sähkökitara=lujaa,nopeasti. Säännöt on musiikissa tehty rikottavaksi ja jos taitoa ja tahtoa riittää, niin kaikki musiikki kuulostaa erityisen hyvältä akustisen kitaran säestyksellä. Jos haluat vain viihdyttää massoja, niin soitat niitä tyypillisiä ballaadeja, niiden soittajille on suomen baariscenessä selvä tilaus. |
ttaavi 22.11.2006 22:25:07 | |
---|
Pete Doherty / Babyshambles - Beg Steal or Borrow (Akustinen veriso, löytyy esim. YouTubesta :) Pete Doherty / Babyshambles - Albion (Tosi helppo ja mukava soittaa! Ja kiva lauleskella samalla) Oasis - Wonderwall Placebo - Burger Queen this is teacher pain! |
Hammermul 23.11.2006 00:15:00 | |
---|
Opeth - Harvest Mahtava biisi. Vedetään toi siskon kanssa iskän 50-vuotispäivillä ens kuussa. Do you know who I am? |
Jarski 23.11.2006 19:52:50 | |
---|
wish u were here, pink floyd |
L4t3 23.11.2006 20:16:08 | |
---|
Bob Dylania. Kato Jyrgenberi! |
quitaristi 23.11.2006 20:35:46 | |
---|
pate postimies. Ei ole mikään vitsi oon itekki soitellu, ja siinä kitarassa on ainakin tarpeeksi haastetta |
Osteri 25.11.2006 22:07:42 | |
---|
Within Temptation: Bittersweet Kaunis ja kantava laulu. Minun mielestäni todella tunnelmallinen. Miriam Stockley: Perfect day Leijuntaa parhaimmillaan. Alkaemy-the merlin mystery soundtrack : Nimue's Lament ...leijunta jatkuu..... Mites muuten sattuikin että kaikkien biisien laulajat ovat naisia...? Anyway, hienoja biisejä tunnelmaa luomaan. Eikä varmasti ole liialti coveroituja. |
Hutte 26.11.2006 01:12:53 | |
---|
Bob Dylania. yeah. Blowing in the wind. veljen kanssa tätä soiteltu erilaisissa juhlissa aika paljon. |