Aihe: Komppikäsi yhtäkkiä puuroksi..
1
Naama-amis
06.08.2009 20:45:09
Omasta mielestäni olen ihan osaava heviriffien runttaamisessa ja tatsin tiukkuus on ainakin itseäni aikaisemmin jossain määrin jopa tyydyttänytkin. No jokusen pari, kolme viikkoa sitten kun otin kitaran käteen, niin kuin teen joka päivä, ei hommasta meinannut yhtäkkiä tulla yhtään mitään. Ajattelin että oon varmaan vaan väsynyt. Seuraavana päivänä sama homma, ja sitä seuraavana, ja mun mielestä tatsi on siitä lähtien ollut ihan hukassa..

Jos käteen sattuisi soittaessa, se puutuisi tai muuten tuntuisi omituiselta niin kävisin lääkärissä mutta kun mitään tommosta varsinaista oiretta ei ole. Tuo käsi on vaan yksinkertaisesti kuin puuroa, pleku menee koko aika väärään paikkaan väärään aikaan. Nopeat downstroket menee vieläkin ihan ok ja käden puutumatta mutta sanotaanko että "keskivauhdikkaat" jutut, esim. downstroket jossain 190 tempon tienoilla ei luonnistu enää ollenkaan. No nyt olen koittanut treenata hitaasti ja rennolla mielellä, hitaasti ja pikkuhiljaa verrytellen mutta ei tuu perkele mistään mitään. Käsiä on lämmitelty ja venytelty. Sanotaanko että fiilis ei ole hyvä kun ei pysty soittamaan omia biisejänsä!! Biisejä jotka ennen oli semmosta peruskauraa jota soitti vaikka suohon uponneena. Kohta varmaan rupeaa tekemään melkein pahaa jo kokeillakaan että luonnistuisko tuo tietty kuvio nyt tänään. Ainoa mitä keksin syyksi on että töissä on tullut tehtyä viime aikoina mulle epätavallisen paljon koneella hommia eli siellä hiiren jatkona on oikea käsi saattanut mennä jotenkin jökkeliin.

Vinkkiä mitä tehdä? Käsi ei toimi ollenkaan tietyissä kuvioissa jotka aikaisemmin oli "peruskauraa". Jonkun 13 vuotta soittaneena koskaan ei ole tullut mitään vastaavaa eteen. Toki tatsi on joskus pidempien taukojen jälkeen ollut vähän vetelä mutta ei kyllä näin pahasti.
...siihen asti kunnes niiden tukat sotkeutuu floikkiin.
Antti1
06.08.2009 20:58:47
Sulla voi olla vaikka vaan joku paikka jumissa. Hierojasetä/-täti, fysioterapeutti tms. saattaa osata auttaa paremmin, kuin sata teiniä netissä.
I don't believe in Peter Pan, Frankenstein or Superman! All I wanna do is BICYCLE BICYCLE BICYCLE!
Fintrollx
10.08.2009 19:14:02

Antti1: Sulla voi olla vaikka vaan joku paikka jumissa. Hierojasetä/-täti, fysioterapeutti tms. saattaa osata auttaa paremmin, kuin sata teiniä netissä.

En usko että kättä tarvii mennä fysioterapeutille hieroo tai naksautella kyllähän sen voi ihan ite hoitaa, vedät vaikka pari leukaa ja sit venyttelet niin kyllä naksahtaa. testaa :)
"You can't kill heavy metal"
Sergei Fallinen
10.08.2009 19:20:28
Antti1: Sulla voi olla vaikka vaan joku paikka jumissa. Hierojasetä/-täti, fysioterapeutti tms. saattaa osata auttaa paremmin, kuin sata teiniä netissä.

ite sanosin että runttaa menemään vaan. sillä se lähtee millä on tullutkin. rock on!
Antti1
10.08.2009 19:23:19 (muokattu 10.08.2009 19:25:10)
Naksahtaa..? Öömmm, joo, okei. Ammattilaisien luokse mennään hakemaan apua sen takia, että he osaavat määritellä missä vika/ongelma on ja jos eivät itse kykene auttamaan, niin todennäköisesti osaavat ohjata ihmisen luokse, joka vaaditun taidon omaa. Se ongelma voi olla monessa muussakin asiassa, kuin kädessä itsessään. Kaikenlaiset kotihoidot ja itsensä hieromiset voi auttaa tai olla auttamatta, koska suurin osa jengistä ei tiedä näistä asioista mitään, eivätkä varsinkaan pysty diagnosoimaan itseään.

Voihan niitä leukoja vedellä ja käsien venyttelykin on ihan hyvä tapa oikein tehtynä, mutta siltikin ongelmaan pitempään jatkuessa mä suosittelen jotain oikeaa apua.

EDIT: hibernance: ite sanosin että runttaa menemään vaan. sillä se lähtee millä on tullutkin. rock on!

Eli 13 vuotta lisää kitaransoittoa ja toivoo, että ongelma paranee? Käy se niinkin.
I don't believe in Peter Pan, Frankenstein or Superman! All I wanna do is BICYCLE BICYCLE BICYCLE!
kimurantti1
10.08.2009 22:57:12 (muokattu 10.08.2009 22:59:13)
hibernance: ite sanosin että runttaa menemään vaan. sillä se lähtee millä on tullutkin. rock on!

Tää on kyllä paskapuhetta, enkä toivoisi kenenkään tällaisia neuvoja viljelevän. Sulla ei selvästikään ole käsitystä minkälaisia riesoja esim. rasitusvammat voivat pahimmillaan olla, tai ylipäätään näistä jutuista. Mulle on tehty anatomisen vian takia ranneleikkaus. Yhdeltä tutulta ja erittäin pätevältä pianistilta loppui ammattiopinnot rasituksen takia muodostuneeseen nivelreumaan. Muutamillakin tutuilla on jännetupen tulehdus ollut, ja sen kun kerran saa, niin se sitten myös uusiutuu. En halua pelotella ketään, mutta kyllä nää asiat kannattaa ottaa ihan tosissaan.

Jos soitto yhtäkkiä tuntuu todella paljon vaikeammalta, niin jotain lihasperäistä häikkää minä ensin epäilisin. Esim. lieväkin lihaskramppi hartioissa vaikuttaa "suorituskykyyn" aika tavalla.
fuzz
11.08.2009 20:30:47
Onko ollu stressiä viimeaikoina? Voipi olla ihan henkinenkin vamma eikä fyysinen.
Se mikä ei tapa sattuu aivan helvetisti
Jermakki
11.08.2009 21:39:11
parin pv tauko, ei edes ajatella kitaransoittoa.
Naama-amis
12.08.2009 16:20:12
No nyt mennään jonkun aikaa treenitauon merkeissä, kai se siitä..
...siihen asti kunnes niiden tukat sotkeutuu floikkiin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)