Aihe: Laulunäytteitänne tähän
1 2 3 4 568 69 70 71 7282 83 84 85 86
EvilE
22.01.2015 08:39:14
djpirtu: Päissään keskellä päivää pärräkokkarireissulla mutta ääninäyte kuitenkin:

http://youtu.be/3gvSgkJzw5Y

On siellä muutakin, ex-bändin on the rocks-keikalta matskua, joskin vanhaa.

Aikaisempi laulunäyte toimi mielestäni paremmin. Sävel sieltä löytyy ihan no problem. Asia mikä häiritsee omaa korvaani melko paljon on tuo sanojen alussa käytettävä tehoste lauluäänessä. En edes tiedä mikä sen oikea termi on mutta siinä joka tapauksessa käydään ihan sanan alussa korkeassa äänessä. Käytännössä tarkoitan sitä mikä tapahtuu videolla 20-21 sekunnin kohdilla. Itsekin olen tuota joskus käyttänyt. Se on hyvä fiilis laulaa noin mutta en itse pidä sellaisen kuuntelemisesta. Ristiriitaista ehkä :)
djpirtu
22.01.2015 09:53:47
EvilE: Aikaisempi laulunäyte toimi mielestäni paremmin. Sävel sieltä löytyy ihan no problem. Asia mikä häiritsee omaa korvaani melko paljon on tuo sanojen alussa käytettävä tehoste lauluäänessä. En edes tiedä mikä sen oikea termi on mutta siinä joka tapauksessa käydään ihan sanan alussa korkeassa äänessä. Käytännössä tarkoitan sitä mikä tapahtuu videolla 20-21 sekunnin kohdilla. Itsekin olen tuota joskus käyttänyt. Se on hyvä fiilis laulaa noin mutta en itse pidä sellaisen kuuntelemisesta. Ristiriitaista ehkä :)

Tämä on mielenkiintoista tietoa, kiitos siitä. Täytyykin paneutua. Aika rutkasti ns. ylitulkintaa tuossa pätkässä omasta mielestä.
soihtu55
22.01.2015 11:13:10
Kappaleet ja laulajat joita muun muassa tänään kuuntelin

EvilE: Rappioblues

Olen pitkälti Hansun kanssa samaa mieltä mutta en kuule välttämättä äänessä Pauli Hanhiniemeä (jonka äänenväristä ja laulusta pidän paljon). Se ei tarkoita, että et laulaisi hyvin mutta samaa äijärekisteriä ei laulusta löydy. Eikä se ole huono asia. EvilE, Sinä olet sinä laulajana. Rytmillisesti kappale muistuttaa Hanhiniemen musiikkia paikka paikoin.
Hyvä että laulat suomeksi. Hyvin helpon kuuloista laulua, etenee soljuu.

Giggsyn laulusta

Sinulla on hyvä ja mielenkiintoinen äänenväri. Kyllä tätä kuuntelee.

RainingRedPaint (Scarborough Fair)

Tässä oli kappalevalinta joka veti jo puolelleen. Sinun lauluäänesi on Herkkä ja kaunis. Pientä vipraa mutta ei häiritsevää vaan sopivasti. Minusta matalat äänet onnistuivat suhteellisen hyvin. Antaisiko ymmärtää, että rekisteriä riittää laajemmin? Ihan kuin olisi ollut ihan pienen pieni epäpuhtaus yhdessä kohden. En ole varma? Mutta pidin laulustasi.

djpirtun laulusta:

Samoja ajatuksia kuin (EvilE). Äänessäsi on paljon potentiaalia. Mutta kännissä ei kannata laulaa. Teatraalisuus ei pure aikanakaan tähän musiikkiin (Stairway to heaven).
Mutta laulaa kannattaa ja harjoitella jos on materiaalia. Harmittaa kun itsellä ei ole laulunlahjaa.

Yleinen huomio, ihmettelen, miksi niin moni laulaa englanniksi? Suomenkieli on kaunista. Aina on riski vieraalla kielellä ääntäminen. No ehkä se johtuu omasta rajoittuneesta kielitaidostani. Mutta kyllä minunkin korva sanoo, jos on laulu sopertelua, suhinaa ja kielellistä yrittelyä.
Enkä nyt tarkoita välttämättä yllä olevia laulajia vaan noin yleisesti.
Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja- näin oletin kun se ei laulanut. -MR-
djpirtu
22.01.2015 11:35:39
Itsehän tosiaan tykkään laulaa suomeksi vaan se suomenkielinen materiaali vaan loppuu joskus ja pitää hakea jenkkiosastosta lisää.

Bändistäkin lähdin syystä että kevyttä suomalaista tekisi mieli laulaa eikä raskasta jenkkiä.
soihtu55
22.01.2015 12:27:25
djpirtu: Itsehän tosiaan tykkään laulaa suomeksi vaan se suomenkielinen materiaali vaan loppuu joskus ja pitää hakea jenkkiosastosta lisää.

Bändistäkin lähdin syystä että kevyttä suomalaista tekisi mieli laulaa eikä raskasta jenkkiä.

Tietenkin on hyvä kokeilla erilaista. Tee omaa musiikkia.
Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja- näin oletin kun se ei laulanut. -MR-
Giggsy
23.01.2015 08:43:21
soihtu55: Kappaleet ja laulajat joita muun muassa tänään kuuntelin

EvilE: Rappioblues

Olen pitkälti Hansun kanssa samaa mieltä mutta en kuule välttämättä äänessä Pauli Hanhiniemeä (jonka äänenväristä ja laulusta pidän paljon). Se ei tarkoita, että et laulaisi hyvin mutta samaa äijärekisteriä ei laulusta löydy. Eikä se ole huono asia. EvilE, Sinä olet sinä laulajana. Rytmillisesti kappale muistuttaa Hanhiniemen musiikkia paikka paikoin.
Hyvä että laulat suomeksi. Hyvin helpon kuuloista laulua, etenee soljuu.

Giggsyn laulusta

Sinulla on hyvä ja mielenkiintoinen äänenväri. Kyllä tätä kuuntelee.

RainingRedPaint (Scarborough Fair)

Tässä oli kappalevalinta joka veti jo puolelleen. Sinun lauluäänesi on Herkkä ja kaunis. Pientä vipraa mutta ei häiritsevää vaan sopivasti. Minusta matalat äänet onnistuivat suhteellisen hyvin. Antaisiko ymmärtää, että rekisteriä riittää laajemmin? Ihan kuin olisi ollut ihan pienen pieni epäpuhtaus yhdessä kohden. En ole varma? Mutta pidin laulustasi.

djpirtun laulusta:

Samoja ajatuksia kuin (EvilE). Äänessäsi on paljon potentiaalia. Mutta kännissä ei kannata laulaa. Teatraalisuus ei pure aikanakaan tähän musiikkiin (Stairway to heaven).
Mutta laulaa kannattaa ja harjoitella jos on materiaalia. Harmittaa kun itsellä ei ole laulunlahjaa.

Yleinen huomio, ihmettelen, miksi niin moni laulaa englanniksi? Suomenkieli on kaunista. Aina on riski vieraalla kielellä ääntäminen. No ehkä se johtuu omasta rajoittuneesta kielitaidostani. Mutta kyllä minunkin korva sanoo, jos on laulu sopertelua, suhinaa ja kielellistä yrittelyä.
Enkä nyt tarkoita välttämättä yllä olevia laulajia vaan noin yleisesti.

Kiitos kommenteista soihtu55!!!

Todella hieno versio Scarborough Fairista RainingRedPaint!
RainingRedPaint
23.01.2015 14:40:52
Kiitos paljon molemmille! :)
"Be Vigilant"
Linsessa
24.01.2015 00:40:28
No, jos minäkin nyt tulen kaapista sitten vihdoin...... :D

Olen siis puoli vuotta sitten aloittanut bänditaipaleeni ja näiden biisien vetämisen. Enkä voi laulukokemuksella muuten juuri kehuskella.
Valitan äänenlaatua, ipadilla ei parempaa saa. Nämä on treeneissä vaa tallennettu, eli ei mitenkään huippuvetoja (niitä ei ikinä jää talteen.. :/)..

Zombie: http://youtu.be/gjVTQK_ksFU

Halla http://youtu.be/j4CjsVcvQgo

Toisessa muistaakseni loppui tallennustila kesken ja toisessa taisin kiekaista niiiiiin päin mäntyä, kuin suinkin voi, mutta tästähän pääsee siis vain ylöspäin. :D
Kommenttejanne mielenkiinnolla ja kiitollisena odottaen.
Kiltti kultakurkku
Hansu E
24.01.2015 02:08:45

Linsessa: No, jos minäkin nyt tulen kaapista sitten vihdoin...... :D

Olen siis puoli vuotta sitten aloittanut bänditaipaleeni ja näiden biisien vetämisen. Enkä voi laulukokemuksella muuten juuri kehuskella.
Valitan äänenlaatua, ipadilla ei parempaa saa. Nämä on treeneissä vaa tallennettu, eli ei mitenkään huippuvetoja (niitä ei ikinä jää talteen.. :/)..

Zombie: http://youtu.be/gjVTQK_ksFU

Halla http://youtu.be/j4CjsVcvQgo

Toisessa muistaakseni loppui tallennustila kesken ja toisessa taisin kiekaista niiiiiin päin mäntyä, kuin suinkin voi, mutta tästähän pääsee siis vain ylöspäin. :D
Kommenttejanne mielenkiinnolla ja kiitollisena odottaen.

Laita vain lisää jatkossa noita nauhoituksianne, nimenomaan kellarinauhoja. Pidin äänestäsi, varsinkin "Zombiessa", oliko se "In your Head, in your Head...", vai miten se meni - mielenkiintoinen ja omaperäinen, niin kuin kurkunpohjalta tuleva äänenväri. Tumma.

Kannattaa ihmeessä jatkaa soittelua ja laula juuri Sinä, ainesta Sinussa on jo nyt, jos nuori olet. Ja tuon bändinnekin työskentelyä on mielenkiintoista kuunnella, ihan hyviä biisejä, en tosin tiedä, olivatko covereita vai eivät... Lisää Teiltäkin edelleen tänne..!
Giggsy
27.01.2015 07:24:02
Viime viikonlopun räpellys The Policen merkeissä.

https://soundcloud.com/jokke75-1/wrapped-around-your-finger
Robert
30.01.2015 17:17:42
https://www.youtube.com/watch?v=UP1bLLvEDS0

Tossa olisi meikän versio Ring of Firestä. On akkaria, sähkistä ja vähän rytmin rahinaakin seassa.
Linsessa
31.01.2015 01:44:14 (muokattu 31.01.2015 01:48:27)
Hansu E: Laita vain lisää jatkossa noita nauhoituksianne, nimenomaan kellarinauhoja. Pidin äänestäsi, varsinkin "Zombiessa", oliko se "In your Head, in your Head...", vai miten se meni - mielenkiintoinen ja omaperäinen, niin kuin kurkunpohjalta tuleva äänenväri. Tumma.

Kannattaa ihmeessä jatkaa soittelua ja laula juuri Sinä, ainesta Sinussa on jo nyt, jos nuori olet. Ja tuon bändinnekin työskentelyä on mielenkiintoista kuunnella, ihan hyviä biisejä, en tosin tiedä, olivatko covereita vai eivät... Lisää Teiltäkin edelleen tänne..!

Kiitän kauniista sanoista!
No, eikös alle nelikymppinen ole varsin nuori... :D
Kaikki nuo ovatten covereita, Zombie Cranberriesiltä ja Halla on parinkymmenen vuoden takaisen oriveteläisen kokoonpanon Teurastamo 5:n käsialaa alunperin.
Pitää koettaa lisää tallennella, kun saa taas tyhjemmäksi tätä tablettia..

Typoja editoin.
Kiltti kultakurkku
Juzpe
04.02.2015 22:19:57

Sitä puhasta joskus manguitte. Tuåsta:

https://db.tt/TLZATICi
"Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa, "Don't be a fan or that shit might hit you!" - Joku
AnttiU.
05.02.2015 16:26:05 (muokattu 07.02.2015 15:37:00)

Syksyllä laitoin tänne edellisen näytteen ja kommenteista rohkaistuneena uskallan nyt uudenkin laittaa. Suuret kiitokset niille parille rohkaisseelle kommentoijalle! :) Laulu oman kynän tuotantoa...

https://soundcloud.com/antti-uusikyl/todistaja

*Lauloin laulut nyt uusiksi pahimman lenssun väistyttyä.
Hansu E
05.02.2015 21:15:43

Juzpe: Sitä puhasta joskus manguitte. Tuåsta:

https://db.tt/TLZATICi

No oli siistiä, kyllä! Hieno!
Hansu E
05.02.2015 21:32:26

AnttiU.: Syksyllä laitoin tänne edellisen näytteen ja kommenteista rohkaistuneena uskallan nyt uudenkin laittaa. Suuret kiitokset niille parille rohkaisseelle kommentoijalle! :) Laulu oman kynän tuotantoa...

Ihan hieno toteutus, mutta aika vaikea, ainakin paikoitellen, minun osaamiseni jää jo tuon jalkoihin. Jäi sellainen kuva, että siinä on joitakin paikkoja, jotka ehkä hioutuisivat vähän kerrassaan 'tasaisemmiksi', jos esittäisit tätä kappaletta livenä bändin kanssa, eikä se siitä huononisi silti, vaan muuttuisi vain loogisemmaksi muutamassa paikassa, ja helpommin vastaanotettavaksi.

Pidin kyllä esityksestäsi ja sävellyksestäsi, mutta oma osaamiseni ei yllä ihan tuolle tasolle, eikä siis makunikaan. Teoria Sinulla taitaa olla aika hienosti hanskassa, ja ymmärrän tuon sävellyksen muotoutumisen ainakin siltä kantilta - olen itse säveltänyt aivan samassa tarkoituksessa useita kappaleitani, ja siten muodostuu hyvin rakkaita kokonaisuuksia. Ainakin omalla kohdallani niin on käynyt.

Taitavaa työtä kyllä!
Kipponi
05.02.2015 21:56:52 (muokattu 05.02.2015 21:57:28)
AnttiU.: Syksyllä laitoin tänne edellisen näytteen ja kommenteista rohkaistuneena uskallan nyt uudenkin laittaa. Suuret kiitokset niille parille rohkaisseelle kommentoijalle! :) Laulu oman kynän tuotantoa...

Tästä huomaa, että sävellyspuoli on hallinnassa. Vähän kaipaisin varmuutta lauluun.
Hyvää tämä rupeaa olemaan ja plussaa omasta biisistä ja tyylistä.
Pitää kuunnella vielä uudestaankin tämä ei heti aukea.
Tässä maailmassa (universumissa) on lopulta vain yksi laki: Ylivoima vastaan alivoima. Vahvempi ja älykkäämpi voittaa aina heikomman. Asun EU:n Kuuban osavaltiossa. Olen ajan ja tiedon herra.
AnttiU.
05.02.2015 22:37:34

Hansu E: Ihan hieno toteutus, mutta aika...

Kiitokset kommentista! :)

Pakko myöntää että teoria taustaa minulla ei juurikaan ole. 2/3 asti oon käynyt perusopinnot ja siitäkin oikeastaan kaikki jo vuosien saatossa unohtunut. Sävellystyö sujuu aikalailla täysin jammaillun ja intuition yhteistyönä.

Sovituksen "vaikeus" taitaa johtua ihan omasta musiikkimausta, joka koostuu aika pitkälle progesta ja muusta taidehäröilystä. Vaikka aika aloitteleva vasta olenkin, haluaisin koittaa välttää niitä helpoimpia ratkaisuja sovitustyössä ja antaa näin itselle haastetta, piisille enemmän kuunteluikää ja kuuntelijalle hitusen pureskeltavaa. :)

Kipponi: Tästä huomaa, että sävellyspuoli on hallinnassa. Vähän kaipaisin varmuutta lauluun.
Hyvää tämä rupeaa olemaan ja plussaa omasta biisistä ja tyylistä.
Pitää kuunnella vielä uudestaankin tämä ei heti aukea.

Kiitos kommentista!

Haluaisin tietää tarkemmin mitkä kohdat pistivät laulussa korvaasi ihan oman kehityksen kantilta? Oon ollut tätä tehdessä hieman flunssassa, niin ääni on ollut vähän hukassa, mut saimpaha tuon verran puserrettua itestäni.
Juzpe
06.02.2015 07:07:16

Hansu E: No oli siistiä, kyllä! Hieno!

Tattis.

Hiukan tarkempaa ja analyyttisempääkin läpyskää tuosta saisitte ihmiset heitellä, jookos?
"Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa, "Don't be a fan or that shit might hit you!" - Joku
Hansu E
06.02.2015 16:10:28 (muokattu 06.02.2015 16:26:39)

Juzpe: Tattis.

Hiukan tarkempaa ja analyyttisempääkin läpyskää tuosta saisitte ihmiset heitellä, jookos?

No joo, olet ihan oikeassa kyllä.
Minun arviossani syy on, etten tunne tällaista musiikkia itse oikein ollenkaan, oliko lie Django Reinhardia tai muuta sen ajan musiikkia, en tiedä.

Mutta laulusi oli täysin sopusoinnussa kitaran kuvioihin ja juoksutuksiin, jotka olivat todella upeita - itse en sellaisiin pysty. Ja laulu oli minun korvaani ihan puhdasta ja ymmärtäisin, aika vaativaakin kiemuroineen.

No, tulin vielä lisäämään sellaista, että minulla on myös käsitys, että tuo vetelä laulutyylisi lienee tässä vielä tyyliin sopivaakin, vai kuinka? Se sopii tähän ymmärtääkseni juuri tällaisessa asussaan...

En osaa muuta sanoa, mutta erittäin taidokas näyte. Ok?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)