sri-sri 06.03.2014 21:41:20 | |
---|
vellamoverikorva: Hienostihan sie laulat! Mie en ikinä uskaltais laittaa mitään, missä ei ole musiikkia, johon sen laulun voi hukuttaa :) Kiva, kiitos! :D Laitanpa intoutuneena vielä toisenkin, musiikin kanssa. Tässä vähän vedellään enemmänkin omalla nuotilla... öh. https://soundcloud.com/sri_sri/r-e-m-losing-my-religion Mukava olisi kuulla vinkkejä kuinka edetä laulun kanssa, mitä kehittää ja mitä tekee väärin. Tykkään myös kovasta kritiikistä ;) Sori karmea puhelinäänityslaatu. |
Morus Bassanus 09.03.2014 11:21:04 | |
---|
http://youtu.be/Tb0C4F7DqrI Otettiin eilisen naistenpäivän kunniaksi reenikämppä-livenä sisään The Nationalin I Need My Girl. Narutettu yhdellä otolla, ei jälkiäänityksiä. "It's better to burn out than fade away." -Kurt Cobain/Neil Young |
Timi 10.03.2014 19:57:46 | |
---|
Morus Bassanus: http://youtu.be/Tb0C4F7DqrI Otettiin eilisen naistenpäivän kunniaksi reenikämppä-livenä sisään The Nationalin I Need My Girl. Narutettu yhdellä otolla, ei jälkiäänityksiä. Hyvä ääni.Hyvä tunnelma. Vaikea.Mutta varma! |
Kipponi 10.03.2014 22:52:55 | |
---|
sri-sri:Mukava olisi kuulla vinkkejä kuinka edetä laulun kanssa, mitä kehittää ja mitä tekee väärin. Tykkään myös kovasta kritiikistä ;)Sori karmea puhelinäänityslaatu. Hyvä. Losing my religion kuulosti aika tasapaksulta.Kertosäe ei oikein noussut esiin. Tuota vibraattoa inhoan eniten. Saatana, jos siinä olisi vielä lampaan äänellä tehtynä tuota vibraa niin...varmaan menis hermot.Eikä sitä tarvi koko ajan käyttää. Mutta on tässä kuitenkin hyvääkin?En vaan tiedä mitä Eikä tuo äänityslaatu niin huono ollut.Hyvin sai selvää. Sanotaan nyt vaikka, että en tykännyt ja aika kapean äänialan käyttöä? Kun opettelee laulamaan niin kannattaa ainakin aluksi laulaa ihan kotimaan kielellä. Virheet vaan korostuu, kun yrittää laulaa englanniksi. Tässä maailmassa on lopulta vain yksi laki:Ylivoima vastaan alivoima.
Vahvempi ja älykkäämpi voittaa aina heikomman.
"Yhteinen etu vaatii"Lue:rikkaiden etu vaatii.Sekoomuksen hokema. |
Khassera 10.03.2014 23:34:20 (muokattu 11.03.2014 18:08:47) | |
---|
sri-sri: Kiva, kiitos! :D Laitanpa intoutuneena vielä toisenkin, musiikin kanssa. Tässä vähän vedellään enemmänkin omalla nuotilla... öh. https://soundcloud.com/sri_sri/r-e-m-losing-my-religion Mukava olisi kuulla vinkkejä kuinka edetä laulun kanssa, mitä kehittää ja mitä tekee väärin. Tykkään myös kovasta kritiikistä ;) Sori karmea puhelinäänityslaatu. Ihan jees. En tykkää kun tiputtelet nuotteja (spot....light jossa "light" vaan tipahtaa) koska laulanta muuten on suorittamista. Tai siis tosi hankala olla vertaamatta alkuperäiseen, mutta tosi hyvin mun mielestä laulat ton "omalla tyylillä" vaikka chiaoscurosaundi paikoittain ei mu mielestä sovi tähän biisiin. :) Ois siisti kuulla sun laulamana esim joku evanesencen biisi. Tai vaikka skyfall. Voisin kuvitella että tommonen pianofiilistely sopis niihin tosi hyvin. Nyt keksin: kuulostaa että keksit vain laulaa samalla kun soitat pianoa. Siis laulu kuulostaa liikaa suorittamiselta mun mielestä. :) Laulat monin verroin paremmin kuin minä, mun on siis paha lähteä arvostelemaan. Ois siisti kuulla enemmän irrottelua! Kipponi: Tuota vibraattoa inhoan eniten. Saatana, jos siinä olisi vielä lampaan äänellä tehtynä tuota vibraa niin...varmaan menis hermot.Eikä sitä tarvi koko ajan käyttää. Naurahin tälle ihan ääneen, tuo tuli ihan sydämestä :D Disclaimer: Pidätän oikeudet puhua paskaa ja huudella mitä sattuu mihin sattuu tietämättä mistään mitään. |
sri-sri 11.03.2014 18:00:49 | |
---|
Kipponi, Khassera, kiitos palautteista. Tuli aika syväluotaavaa analyysia, arvostan!:D Kipponi: Losing my religion kuulosti aika tasapaksulta.Kertosäe ei oikein noussut esiin. Tuota vibraattoa inhoan eniten. Saatana, jos siinä olisi vielä lampaan äänellä tehtynä tuota vibraa niin...varmaan menis hermot.Eikä sitä tarvi koko ajan käyttää. Khassera: En tykkää kun tiputtelet nuotteja (spot....light jossa "light" vaan tipahtaa) koska laulanta muuten on suorittamista. Tai siis tosi hankala olla vertaamatta alkuperäiseen, mutta tosi hyvin mun mielestä laulat ton "omalla tyylillä" vaikka chiaoscurosaundi paikoittain ei mu mielestä sovi tähän biisiin. :) :D Jep, tunnen vetäväni vibraa överiksi. Losing my religionia on kiva laulaa, mutta korva sanoo, että persiilleen menee. En saa millään ääntä tekemään sitä mitä korva käskee. Treeniä, treeniä treeniä... Kipponi: Kun opettelee laulamaan niin kannattaa ainakin aluksi laulaa ihan kotimaan kielellä. Virheet vaan korostuu, kun yrittää laulaa englanniksi. Pitää kokeilla. En oikein tunne/kuuntele suomalaista, niin on vähän biisit hukassa. Khassera: Ois siisti kuulla sun laulamana esim joku evanesencen biisi. Tai vaikka skyfall. Voisin kuvitella että tommonen pianofiilistely sopis niihin tosi hyvin. Itse en osaa mitään soittaa, mutta onneksi on Spotify/YouTube taustalle. Revittelyä, apua... :D Kuulostan tosi kamalalta korkeissa äänissä. Siis ihan oikeasti, KAMALALTA, trust me. Mutta koska vedän nyt sellaista projektia, jossa pyrin tekemään mahdollisimman paljon virheitä ja nolaamaan itseäni, yritän vieläkin keräillä rohkeutta laulamiseen ja epäonnistumiset tuntuvat kasvattavan, niin ehkä sitä revittelyäkin pitää kokeilla.. |
Kipponi 12.03.2014 18:48:06 | |
---|
sri-sri: Kipponi, Khassera, kiitos palautteista. Tuli aika syväluotaavaa analyysia, arvostan!:D Revittelyä, apua... :D Kuulostan tosi kamalalta korkeissa äänissä. Siis ihan oikeasti, KAMALALTA, trust me. Mutta koska vedän nyt sellaista projektia, jossa pyrin tekemään mahdollisimman paljon virheitä ja nolaamaan itseäni, yritän vieläkin keräillä rohkeutta laulamiseen ja epäonnistumiset tuntuvat kasvattavan, niin ehkä sitä revittelyäkin pitää kokeilla.. Joo me ollaan kovia poikia arvostelemaan.Pitää kans jossain vaiheessa jotain laittaa tännekin.Pääsee sit korvat punaisena lukemaan kommentteja. Tärkeä huomio kuitenkin tuosta laulamisesta, että kun kerran pysyt suht hyvin vireessä niin ei mitään hätää.Se on se paras lähtökohta laulamiselle. Tietysti korkeissa äänissä on vielä vaikeampi pysyä vireessä. Saattaa olla, että oot tuo kontra-altto äänen omaava.Matalin naisääni? Tässä maailmassa on lopulta vain yksi laki:Ylivoima vastaan alivoima.
EvilE 13.03.2014 15:33:08 | |
---|
Moi. Olen nyt aktiivisesti laulanut 1-1,5v. Kehitystä on lähtötilanteeseen nähden tapahtunut mielestäni huomattavasti. Muutamia laulutunteja olen myös ottanut. Tässä tämän hetken laulukuntoni: https://soundcloud.com/alex-nylund/stalkkeri Mielelläni kuulen palautetta/mielipiteitä/arvosteluja jotta voin jatkaa ääneni kehittämistä. |
Khassera 13.03.2014 17:22:31 | |
---|
EvilE: Moi. Olen nyt aktiivisesti laulanut 1-1,5v. Kehitystä on lähtötilanteeseen nähden tapahtunut mielestäni huomattavasti. Muutamia laulutunteja olen myös ottanut. Tässä tämän hetken laulukuntoni: https://soundcloud.com/alex-nylund/stalkkeri Mielelläni kuulen palautetta/mielipiteitä/arvosteluja jotta voin jatkaa ääneni kehittämistä. Näin se menee. Jotku harjoittelee 5v ja mitään ei tapahu, jotku 1,5v ja kuulostaa levyvalmiilta. :) Kivankuulosta. Ei oikeastaan ees haittaa toi ylä-äänien oheneminen, antaa mun mielestä tosi hyvän fiiliksen tähän biisiin. Jos Matti Syrjä osais laulaa niin eput ois kuulostanu tältä. Mun makuun ois ollu enemmän sellanen nariseva puolihuutosaundi noihin korkeampiin kohtiin, mutta se ei ois sitten ollu samanlainen.. joo.. tai jotain. Disclaimer: Pidätän oikeudet puhua paskaa ja huudella mitä sattuu mihin sattuu tietämättä mistään mitään. |
Kipponi 13.03.2014 22:12:47 | |
---|
EvilE: Moi.Olen nyt aktiivisesti laulanut 1-1,5v. Kehitystä on lähtötilanteeseen nähden tapahtunut mielestäni huomattavasti. Muutamia laulutunteja olen myös ottanut. Tässä tämän hetken laulukuntoni: https://soundcloud.com/alex-nylund/stalkkeri Mielelläni kuulen palautetta/mielipiteitä/arvosteluja jotta voin jatkaa ääneni kehittämistä.Hyvä.Todistit täydellisesti ainakin sen, että ei tarvitse kuulua mitään lääh-ääniä, kun ottaa happea.Vrt Jenni Vartiainen. Hauskasti?Ääni flippaa falsettiin tarvittaessa. Hyvää tässä on myös äänenvärin monipuolinen käyttö.Sorry, vaikka biisi on paska niin ääneen ei milläänlailla kyllästy. On tässä potentiaalia. Tässä maailmassa on lopulta vain yksi laki:Ylivoima vastaan alivoima.
PJS 13.03.2014 22:26:03 (muokattu 13.03.2014 22:26:44) | |
---|
|
Kipponi 14.03.2014 11:03:22 | |
---|
PJS: https://dl.dropboxusercontent.com/u … most%20Live%20With%20The%20Dead.mp3 Tossa on kolme omast mielest kivaa biisii putkeen. Perhana eihän täällä paljoa haukkuun pääse!Tässä oli parasta tuo lauluvireisyyden kanssa leikittely? Välillä ali välillä yli.Bluegrass/Country/blues tästä jotenkin välittyy. Tempo oli näissä aika sama?Olikos nää omia biisejä?En ainakaan tunnistanut. Onnistuisikohan vieläkin enemmän "honotus"tyyliin Jussi Syren and groundbreakers? Noita on tullut muutama kerta keikalla tullut nähtyä.Pirun hyviä. Niin ja kyllä tää toimii. Tässä maailmassa on lopulta vain yksi laki:Ylivoima vastaan alivoima.
PJS 14.03.2014 11:39:48 | |
---|
Kipponi: Perhana eihän täällä paljoa haukkuun pääse!Tässä oli parasta tuo lauluvireisyyden kanssa leikittely? Välillä ali välillä yli.Bluegrass/Country/blues tästä jotenkin välittyy. Tempo oli näissä aika sama?Olikos nää omia biisejä?En ainakaan tunnistanut. Onnistuisikohan vieläkin enemmän "honotus"tyyliin Jussi Syren and groundbreakers? Noita on tullut muutama kerta keikalla tullut nähtyä.Pirun hyviä. Niin ja kyllä tää toimii. Biisit on Jerry Garcia/Robert hunter yhteistyötä, elikäs Grateful Dead matskuu lukuunottamatta tota ekaa joka on Jerry Garcian ekalta soololevyltä. Jos uppoo niin suosittelen kuuntelemaan Grateful Deadia, etenkin Workingmans Dead ja American Beauty -albumeita. Periaattees yritin tarkoituksella just vähemmän nasaalin texas-aksentilla ku yleensä ihan siks et oon laulumaikan kanssa yrittänyt vähän hillitä sitä osastoo, joka tulee tarvittaessa kyl hyvinkin luonnostaan :D |
Kipponi 14.03.2014 13:33:33 | |
---|
PJS: Biisit on Jerry Garcia/Robert hunter yhteistyötä, elikäs Grateful Dead matskuu lukuunottamatta tota ekaa joka on Jerry Garcian ekalta soololevyltä. Ok tiedän bändin aika vähän on tullut vaan kuunneltua.Nyt en enää myöskään ihmettele noita synkkiä sanoituksiakaan.Ei mitään lasten musiikkia. Pitääpä tutustua paremmin. Tässä maailmassa on lopulta vain yksi laki:Ylivoima vastaan alivoima.
jousimies06 19.03.2014 12:24:24 | |
---|
|
seitikki 19.03.2014 19:21:01 | |
---|
Hippi on hipille hippi! |
Khassera 19.03.2014 22:40:10 | |
---|
seitikki: https://www.youtube.com/watch?v=p6ubd8NZ4hU&feature=youtu.be En kyllä osaa erotella tuosta että sun äänessä ois jotain traumaa. Tosi hyvä saundi äänessä, ja vahva ääni. Mietin tota falsettiketjussa kirjoittamaa viestiäsi, ja ite ainakin kuulen jonkinasteista kompressiota (esim. "päivä oli nuori ja *iha-nasti* sekasiin") joka mun mielestä riittää aivan hyvin, ainakin tohon ääninäytteeseen. Jos alkaa vetään rokkenrollia niin se voi olla hankalaa jos ääni ei leikkaa läpi ihan samalla tavalla, mutta onhan niitä rokkareita jotka ei ihan älyttömän kirkkaalla äänellä laulakaan.. Eipä tuu nyt kuin taylor dane mieleen, ja ainoastaan siitä yhestä biisistä jonka olen kuullut. :D Yhessä kohdassa ("niin sen *tiedän*") jäi tosi ohueksi, mutta se kuulosti mun korvaan enemmän volyymikontrollilta kuin miltään damagelta. Eli jos sulla on äänentuotossa jotain häikkää oot kyllä saanu sen treenattua aika huomaamattomaksi. :) Disclaimer: Pidätän oikeudet puhua paskaa ja huudella mitä sattuu mihin sattuu tietämättä mistään mitään. |
seitikki 20.03.2014 10:02:12 | |
---|
Khassera: Mietin tota falsettiketjussa kirjoittamaa viestiäsi, ja ite ainakin kuulen jonkinasteista kompressiota (esim. "päivä oli nuori ja *iha-nasti* sekasiin") joka mun mielestä riittää aivan hyvin, ainakin tohon ääninäytteeseen. Kiitos palautteesta. Kuvasin pikaisesti videon jossa liikutaan enempi ongelma-alueilla. https://www.youtube.com/watch?v=WUTtzZBvuGw&feature=youtu.be Tässä esimerkiksi tuon Kurkelan biisin ylä-revittelyjä en pysty tekemään lainkaan.. Ottaisin mielellään vastaan neuvoja, voi laittaa myös pikaviestillä. Hippi on hipille hippi! |
seitikki 21.03.2014 13:20:48 (muokattu 21.03.2014 13:25:36) | |
---|
Hippi on hipille hippi! |
sri-sri 22.03.2014 17:31:04 | |
---|
seitikki: Paikataas nyt vähän tota edellistä vetoa :) Mutta vain vähän, koska keskittymiskyky oli leipätaikinassa.. https://www.youtube.com/watch?v=Ca1G6P9R8t4&feature=youtu.be Sanat "ongelmakohdat" ja "huono laulunäyte" YouTuben puolella pistivät silmään. Minusta tämä oli oikein kaunista ja kuulosti kaikin puolin hyvältä :) Tai ehkä en omista korvaa virheille ollenkaan, en kyllä laulatekniikkaa kummemmin tunne... mutta omaan korvaan ei mikään särähtänyt yhtään. Itse tykkäsin enemmän, kun vedit jotain "rokimpaa", eli Vilkkumaata. |