Aihe: Etuaste
1
kostaja
09.06.2003 08:39:39
moro,
olen miespuolinen laulaja ja tahtoisin kuulla teidän mielipiteitä hyvistä mikkietuasteista kotistudioon!?
Tarkoituksena olisi laittaa rode NT2 ja siihen hyvä etunen esim. putkietuaste, kertokaa kokemuksia ja millasta saudia saatte milläkin aikaan ja mikä mahdollisesti olisi järkevä etunen tuossa noin 200-300e hintaluokassa!
trust
09.06.2003 12:42:54
moro,
olen miespuolinen laulaja ja tahtoisin kuulla teidän mielipiteitä hyvistä mikkietuasteista kotistudioon!?
Tarkoituksena olisi laittaa rode NT2 ja siihen hyvä etunen esim. putkietuaste, kertokaa kokemuksia ja millasta saudia saatte milläkin aikaan ja mikä mahdollisesti olisi järkevä etunen tuossa noin 200-300e hintaluokassa!

Mulla on DBX:n Mini-PRE etunen ja en kyllä paljon noista sitten tiedä, mutta itse olen ainakin todella tyytyväinen saundiin. Ai niin mikki on muuten Röden NT-1000. On aika edullinen etunen ja pieni kokoinen jos se kiinnostaa. Putki laite.
Mikael
11.06.2003 15:21:39

Putki mikkietusessa ei ole mikään tae erinomaisuudesta, eikä todellakaan välttämättömyys hyvän soundin aikaansaamiseksi, joten kannattaa tutkailla muitakin vaihtoehtoja.

Tuossa hintaluokassa ollan vielä melko ahtaalla, mutta ainakin TFPro:n P3 (ex. Joemeek) kannattanee testata jo erityisesti laulukäyttöön soveltuvan optisen kompressorinsa vuoksi. http://www.tfpro.com/products/p3info.php Hinta t-kaupassa 244€.

Sittenhän on tietenkin nämä ART:in Tube MP:t joita on hieman eri variaatioita, joiden hinnat pyörivät 200€:n hujakoilla. Tästä johdannaisia ovat dbx minipre ja behringerin mikälie, mutta näitä en henkilökohtaisesti suosittele.

TL-Audion Fat2 on kuulemma erinomainen peli, vaikkakin hieman yli tuon budjetin (n. 400€) http://www.fat-man.co.uk/pages/fat_2.htm
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
jPekka
11.06.2003 19:10:33

Putki mikkietusessa ei ole mikään tae erinomaisuudesta, eikä todellakaan välttämättömyys hyvän soundin aikaansaamiseksi, joten kannattaa tutkailla muitakin vaihtoehtoja.

Erittäin totta.

Voin tässäkin suositella taannoin hankkimaani M-Audion DMP-3 -mallista kaksikanavaista mikkietusta. Erittäin miellyttävä soundi.

Sittenhän on tietenkin nämä ART:in Tube MP:t joita on hieman eri variaatioita, joiden hinnat pyörivät 200€:n hujakoilla. Tästä johdannaisia ovat dbx minipre ja behringerin mikälie, mutta näitä en henkilökohtaisesti suosittele.

Putkivehkeissä on aina se ongelma, että äänenlaatu, taajuusvaste ja yliohjauskäyttäytyminen riippuvat hirvittävän paljon siitä putkesta. Ja putkien laatu vaihtelee, jopa samankin valmistajan putkien välillä. Jos putkietusen ostaa, kannattaa samalla hankkia pari erilaista, hyvämaineisten valmistajien putkea ja testailla mikä soundaa parhaalta.

Huomasin tämän tuossa juuri muutama tunti sitten, kun heitin ART Tube MP:ssä olleen 70-luvulla valmistetun, mutta vasta tuohon laitteeseen pari vuotta sitten käyttöön otetun (ja vehkeen mukana tullutta kiinalaista 12AX7/ECC83 -putkea huomattavasti parempisoundisen) Philips ECC83:n tilalle H&K:n Cream Machinesta lainatun H&K:n 12AU7/ECC82:n. Tämähän on periaatteessa "väärän mallinen" putki, mutta toimii jopa oppikirjojen mukaan. Ja toimii muuten mainiosti. En ole laululla vielä kerinnyt kokeilla, mutta bassolla ns. headroomia ja ns. luonnetta on entistä enemmän, ja käyttäytyminen yliohjattaessa on paljon siistimpää.

.
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
kostaja
12.06.2003 14:45:20
Jep, ajattelin tällasta pakettia, Maudio quattro äänikortti + tupe mp studio v3 + rode nt2, ja musana olisi aikaslailla akustista, eli akustista skittaa ja laulua.. yms!
mitäs mieltä olette tosta tupe mp studio v3:sta?
kostaja
16.07.2003 08:45:48
kenelläkään kokemuksi Fat1:stä tai Fat 2:sesta? kunka hyvä tuo on..?
Mikael
16.07.2003 10:56:22

kenelläkään kokemuksi Fat1:stä tai Fat 2:sesta? kunka hyvä tuo on..?

Mä olen käyttänyt tuota Fat1-kompuraa ja se on vallan hyväsoundinen ja helppokäyttöinen peli. Hyväkorvaisella ystävälläni on ollut tuo Fat2 lainakäytössä ja kehuja on saanut... TLA:n etuset ja kompurat ylipäätään ovat olleet hyvälaatuisia laitteita.

Tästä SoundOnSound-lehden arvostelu ko. laitteesta:
http://www.sospubs.co.uk/sos/Sep01/articles/tlafatman2.asp
kostaja
12.08.2003 07:26:56
kuinkas Fat 2 toimii esim. livenä PA:n kautta? Onko järkeä käyttää? Olen kuullut että livenä kannattaa käyttää kompressoria.. minulla ei ole kokemusta siitä joten valaiskaa hieman! Tarkotus olisi laulua duunata Fat 2:sella myös livenä jos se vaan on järkevää..!
Mikael
12.08.2003 10:15:59 (muokattu 12.08.2003 10:16:46)

Toimii varmasti aivan mainiosti. Tai siis eipä tuossa mitään sellaista ole, mikä sen käytön jotenkin estäisi live-tilanteessa. Varmasti tuon etunen on parempi, kuin useimpien live-tiskien ja laulussa kompura on useimmiten iloksi niin livenä kuin studiossakin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)