Mulla on pikkukeikkoja (laulu + sähköpiano/mikitetty akust.kitara) varten sellanen Soltonin vahvistin-kaiutin-combo, jossa on kaikulaite (kaiun määrää voi säätää kanavakohtaisesti), 4 kanavaa joissa plugi&XLR-input + high/low-säädöt, sekä yks kanava, jossa on plugi&RCA-input, ja vahvistimen takana on myös output kaiuttimille. Kyseinen vahvistin on ollu mulla kohta kymmenen vuotta, joten älkää kyselkö hintaa (en todellakaan muista enkä sen puoleen mitään laitemerkkinumeroitakaan, kun en ole nyt kotona niitä tsekkaamassa). Laulajaa ajatellen lähinnä se kaikulaite ois keikoilla ihan kiva olla olemassa, kun koskaan ei tiedä tilan akustiikkaa etukäteen. Ihan vastaavaan vahvistimeen en ole livenä törmännyt, mutta tuon tyyppisiä laitteita on kuitenkin myynnissä ja ne on tosi käyttökelpoisia siinä mielessä, että niitähän voi käyttää sitten tarvittaessa monitoreina. Ovat myös tehokkaita, mutta silti eivät vie paljoa tilaa, ulkoiset mitat on kitaravahvistimen luokkaa. Musiikkiliikkeissä tietänevät lisää nykyisistä laitteista ja merkeistä, minä pärjään toistaiseksi vanhalla ja toimivalla… |