baron 11.06.2009 08:09:08 | |
---|
Fuzzy Boner: Monta takana? Muutama vähemmän kuin sulla, olisko 5? You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
ville viaton 11.06.2009 08:39:10 | |
---|
Fuzzy Boner: Mä diggaan kovasti esim Finnvoxin jammusta. Pervo mikä pervo Onhan noissa eroja tietysti jokaisessa, mutta semmoinen perusfiilis on mielestäni jammuissa aika kova, kun taas itse oon semmoinen hiplailija. Staikkari-mies. Kyllä mun mielestä life-musa on parasta. |
LordWinter 11.06.2009 17:50:46 | |
---|
Ensi viikon tiistaina menen kokeilemaan pimputtimia. Ainakin pari Rolandia olen päättänyt testata, kuten myös Kawain tuotteita, jos niitä nyt löytyy. Ja täytyyhän tuota Yamahan P-satakaksikymppistä kokeilla uudemman kerran, soundia kyllä löytyy jos vain sitä oppisi soittamaan. Casiot skippaan suosiolla. Mikä helvetin perussävel? |
moder 11.06.2009 17:55:16 | |
---|
BaariMikko: Pakko sen verran hämmentää soppaa aiheen sivusta, että en ole itsekään vielä hyvää Hellasta soittanut. Sitä kutsuisin itse tervanjuonniksi, eräänkin koulun Hellas oli kuin olisi kaadettu tärkkiä pianoon - sekä tuntumaltaan että soundiltaan. Eikä kyseessä ollut mitenkään yleisesti ottaen laiminlyöty soitin. Yhtä hyvää pikku-hellasta olen soittanut tatsi oli luonteva ja soundi eheä, toki bassopuolelta vähän rajoittunut. Mut yleensä noista koulu-hellaksista/fazereista ei tarvii ees puhua soittimina.... |
HarriP 12.06.2009 10:38:25 | |
---|
Hyvinkään musiikkiopistolla oli yhdessä luokassa 1920-luvun Steinway, tää oli vuonna yksi ja kaksi eli joskus 80-luvun alussa. Siinä oli niin kevyt kosketus että voimakas puhallus riitti, no vähän hyperbolaa tossa. Mää olin silloin nuori ja hento niin se oli mun lempisoitin...olis hauska päästä kokeilemaan uudestaan. Olispa muuten kiva jos olisi tilaa ja rahaa flyygeliin. Tai jos pääsis jonnekin aina välillä soittelemaan flyygeliä. |
baron 12.06.2009 12:58:03 | |
---|
HarriP: Hyvinkään musiikkiopistolla oli yhdessä luokassa 1920-luvun Steinway, tää oli vuonna yksi ja kaksi eli joskus 80-luvun alussa. Siinä oli niin kevyt kosketus että voimakas puhallus riitti, no vähän hyperbolaa tossa. Mää olin silloin nuori ja hento niin se oli mun lempisoitin...olis hauska päästä kokeilemaan uudestaan. Olispa muuten kiva jos olisi tilaa ja rahaa flyygeliin. Tai jos pääsis jonnekin aina välillä soittelemaan flyygeliä. Monissa kirkoissa ja seurakuntasaleissa on. Kysy kauniisti kirkkoherralta! You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
HarriP 12.06.2009 17:38:29 | |
---|
Mut toihan on mainio idea. |
TritoneSubstitution 15.06.2009 12:48:01 | |
---|
Kaikkien korvat taitavat olla erilaisia. Itse luonnehtisin juuri Kawai-flyygelien soundia ylikirkkaaksi, en yamahoiden. Lisäksi, Hellas-pianoihin liittyen väittäisin, että ainoastaan ennen 50-lukua valmistetut Hellakset ovat soittamisen arvoisia. Yamahan keikkapianot ovat mielestäni kohtuullisen hyviä, tosin aiemmin mainittu Roland rd700gx on koskettimistonsa puolesta paras tähän mennessä soittamistani. Soitan myös synaa. |
JPQ 15.06.2009 14:04:20 (muokattu 15.06.2009 14:35:27) | |
---|
TritoneSubstitution: Kaikkien korvat taitavat olla erilaisia. Itse luonnehtisin juuri Kawai-flyygelien soundia ylikirkkaaksi, en yamahoiden. Lisäksi, Hellas-pianoihin liittyen väittäisin, että ainoastaan ennen 50-lukua valmistetut Hellakset ovat soittamisen arvoisia. Yamahan keikkapianot ovat mielestäni kohtuullisen hyviä, tosin aiemmin mainittu Roland rd700gx on koskettimistonsa puolesta paras tähän mennessä soittamistani. on ne erilaisia jopa vasen ja oikea eroaa useimmilla lähes kaikilla minulla esimerkiksi olen itse havainnut bassoissa ehkäpä suurimman eron. normaali kuuloksi laskettu kaistalehan on 20db (jenkeissä kait jopa 25db joskus) leveä ja sen yläpuolella on vielä 10db tavllista herkmmälle kuulolle. ja korvalle tuplat on 6db. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
LordWinter 16.06.2009 18:23:25 (muokattu 16.06.2009 18:39:22) | |
---|
Sattuuko kukaan tietämään, että myydäänkö tuota Yamaha P-120:stä enää uutena? Luin jostain, että niitä ei olisi enää saatavilla, mutta ei kai se nyt niin voi olla. Tulipa vaan mieleen, että jos opettelisi soittamaan tuon raskailla ja syvillä koskettimilla niin muiden pianojen soittaminen voisi tuntua helpommalta. Edit. Onko kokemuksia tosta P-140:stä? Mikä helvetin perussävel? |
LordWinter 26.06.2009 18:57:10 | |
---|
Ironista, mutta ostin sitten kuitenkin Yamahan, tuon P-sataneljäkymppisen. Aika tykki peli, ainoa mikä häiritsee on yksi "löysä" kosketin. Aina kun nostaa ylös niin pitää semmosen klik-äänen. Ellen väärin tiedä niin tuollaiset jutut taitavat olla aika yleisiä Yamahan keyboardeissa? Miten sitä vois lähteä fiksaamaan? Mikä helvetin perussävel? |
Kaakatus 26.06.2009 20:11:20 | |
---|
LordWinter: Ironista, mutta ostin sitten kuitenkin Yamahan, tuon P-sataneljäkymppisen. Aika tykki peli, ainoa mikä häiritsee on yksi "löysä" kosketin. Aina kun nostaa ylös niin pitää semmosen klik-äänen. Ellen väärin tiedä niin tuollaiset jutut taitavat olla aika yleisiä Yamahan keyboardeissa? Miten sitä vois lähteä fiksaamaan? Viet vaan takasin liikkeeseen, takuuhan nuo korvaa. Soitetaan nopeammin kuin osataan. |
JPQ 26.06.2009 20:13:21 (muokattu 26.06.2009 20:13:36) | |
---|
LordWinter: Ironista, mutta ostin sitten kuitenkin Yamahan, tuon P-sataneljäkymppisen. Aika tykki peli, ainoa mikä häiritsee on yksi "löysä" kosketin. Aina kun nostaa ylös niin pitää semmosen klik-äänen. Ellen väärin tiedä niin tuollaiset jutut taitavat olla aika yleisiä Yamahan keyboardeissa? Miten sitä vois lähteä fiksaamaan? Minusta taas tuntuu että yamahalla mitä omistamieni kanssa olen ollut tekemissä ja mitä muutenkin tullut kuultua eräs ihminen (jota en ole muuten pitkään aikaan tavoittanut) ollut jopa sellainen yamaha ainoa merkki jossa ei ongelmaa joten sanoisin että ei se noin ole. tosi joka merkillä mokia sattuu en vaan osaa sanoa yamahastani esimerkiksi muuta ongelmaa kuin että sysexää ei saa kaikkia soundeja koneelle kerralla minusta lainkaan vain yksittäisiä patcheja. Eli idioottimaisuuksia löytyy muttei rautavikoja. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
baron 26.06.2009 21:52:28 | |
---|
LordWinter: Ironista, mutta ostin sitten kuitenkin Yamahan, tuon P-sataneljäkymppisen. Aika tykki peli, ainoa mikä häiritsee on yksi "löysä" kosketin. Aina kun nostaa ylös niin pitää semmosen klik-äänen. Ellen väärin tiedä niin tuollaiset jutut taitavat olla aika yleisiä Yamahan keyboardeissa? Miten sitä vois lähteä fiksaamaan? Mulla on kolme jammua aktiivikäytössä, ei yhdessäkään tuollaista. Jos ostit uuden, takuu hoitaa sen. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |