mack the knife 23.05.2009 10:55:31 | |
---|
isojussi: olitsä siinä sit joskus Benin jälestä vaiko ennen? Jälkeen. Mä kerron sitten vaikka Lammilla. Se oli aika täydellisesti eri homma kuin se, mistä puhuit aikaisemmin. COVS n:o 1. |
isojussi 23.05.2009 13:33:18 | |
---|
mack the knife: Jälkeen. Mä kerron sitten vaikka Lammilla. Se oli aika täydellisesti eri homma kuin se, mistä puhuit aikaisemmin. Ok - mielenkiintoista kuulla. Jotain syitä ja seurauksia tiänkin - kai? Munkin piti kerran tuurata rumpalia Waltikassa, mutta vaimo joutu sairaalaan ja piti perua se veto. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
KoskPaavo 23.05.2009 14:35:01 | |
---|
mack the knife: Jälkeen. Mä kerron sitten vaikka Lammilla. Se oli aika täydellisesti eri homma kuin se, mistä puhuit aikaisemmin. Ja, där hör man. " Studiosus perpetuus" |
JukkaP 27.05.2009 23:58:22 | |
---|
Joo, kyllä ilman rumpalin klikkiä menee homma aika vaikeaksi, varsinkin jos sekvensseristä ei tule ulos varsinaisesti mitään selkeää rytmiä vaan esim jotain taustakuoroja, efektejä ym mitkä kuitenkin pitäis pysyä tahdissa. Meillä homma on onnistunut hyvin kun ollaan vedetty Korgin EMX:stä klikki individual out:in kautta rumpalin ns. minimikserin yhteen kanavaan ja taustanauha toiseen. Varmaan vois vielä vetää muuta lavasoundia, esim kitarat ja laulu sitten vielä kolmanteen kanavaan jos halutaan hifistellä. |
Terzi 30.05.2009 18:59:37 | |
---|
Tuli mieleen yks kysymys tuohon sekkariin liittyen. Korg Triton LE:ssä foot switchiin saa laitettua "cue repeat control". Laitoin tän asetuksen päälle, ja laitoin listan (cue list) jokaisen songin repeat-asetukseks FS. Kuitenkin vaikka painan pedaalia, mitään ei tapahdu. Mitä teen väärin? |
cjomett 01.06.2009 19:47:35 | |
---|
Itse vetelen OMB-juttuja ja seqvenseriä käytän keikalla. Soitan kitaralla tai kosdkettimistolla tosis vain yhden raidan livenä. Muukin on tehty "livenä" mutta eihän yksi mies voi kaikkea soittaa. Bändisoitossa seqvenserin käyttö on varmasti haastavaa paitsi jos rummut tulee myös koneelta. Erään kerran meni yksi piisi tosi pieleen kun pianosäestys tuli koneelta ja vetelin siihen komppikitaraa päälle. No mulla ei oolut monitorointi kunnossa ja homma lähti vaeltamaan pikku hiljaa pieleen. Korjasin välisoitossa mutta kun lauloin niin jälleen toisesa säkeistössä vaelsi. Eli ajoitus ongelmana näissä sekvenserihommissa. |