pekka montin 01.10.2012 09:41:46 | |
---|
Undying Dreams: Oli täysin toimiva ja ehjä, kuvasta päätellen myös ulkoisesti hyvässä kunnossa. Ketuttaa minuakin, luulin jo että kerrankin voisi onnistaa :/ Itse en viitsinyt edes vaivautua kun tiesin että olen jonon hännillä koska soitin sijaitsi hesassa ja minä täälä haisevien peltojen keskellä. Laitoin silti viestiä ja tarkistin asian. Kyllä, 40 euroa, hyväkuntoinen ja vieläpä mukava myyjä. Maailma ei ole aina niin paha paikka. Onnea uudelle omistajalle :) Toivottavasti soittimelle tulee käyttöä. |
Thomas Häggblom 01.10.2012 10:16:07 (muokattu 01.10.2012 10:17:51) | |
---|
pekka montin: Kyllä, 40 euroa, hyväkuntoinen ja vieläpä mukava myyjä. En ole vielä itse päättänyt moraalista kantaani koko asiaan. Onko niin, että 1) Tietämätöntä myyjää pitäisi valistaa tuotteensa arvosta ja on suorastaan huijausta hakea tuo pois tuollaisella hinnalla, koska myyjä kuitenkin voi jälkeenpäin saada tietoonsa soittimen todellisen arvon (jossa on yksi nolla lisää). Sitten harmittaa varmaan aika paljon kun on kuvitellut myyvänsä vanhan romun alta pois ja tajuaa jälkeenpäin, että tuosta olisi saanut kymmenkertaisen summan. vai niin, että 2) Ei se oo tyhmä joka maksaa vaan se joka pyytää tms. Jokainen saa itse omien taustatietojensa valossa määritellä sen hinnan, mitä haluaa omasta omaisuudestaan myyntitilanteessa pyytää eikä ole ostajan asia huolehtia siitä, kuinka paljon myyjä tietää omasta tuotteestaan. Itse olisin sen kyllä hakenut sillä 40 eurolla vähin äänin. Pakko olisi tosin myyntitilanteessa ollut pitää jonkinlaista pokerinaamaa yllä.. Omaa käyttöä varten olisin sen "ryöstämisen" voinut jotenkin perustella, mutten tiedä olisinko kehdannut laittaa sitä heti uudestaan myyntiin torille 300-400 euron hintapyynnöllä. Loistava Polku: www.soundcloud.com/loistava-polku // The Modulation Wheel:
www.facebook.com/themodulationwheel |
pekka montin 01.10.2012 13:30:03 (muokattu 01.10.2012 13:35:49) | |
---|
Undying Dreams: En ole vielä itse päättänyt moraalista kantaani koko asiaan. Onko niin, että 1) Tietämätöntä myyjää pitäisi valistaa tuotteensa arvosta ja on suorastaan huijausta hakea tuo pois tuollaisella hinnalla, koska myyjä kuitenkin voi jälkeenpäin saada tietoonsa soittimen todellisen arvon (jossa on yksi nolla lisää). Sitten harmittaa varmaan aika paljon kun on kuvitellut myyvänsä vanhan romun alta pois ja tajuaa jälkeenpäin, että tuosta olisi saanut kymmenkertaisen summan. vai niin, että 2) Ei se oo tyhmä joka maksaa vaan se joka pyytää tms. Jokainen saa itse omien taustatietojensa valossa määritellä sen hinnan, mitä haluaa omasta omaisuudestaan myyntitilanteessa pyytää eikä ole ostajan asia huolehtia siitä, kuinka paljon myyjä tietää omasta tuotteestaan. Itse olisin sen kyllä hakenut sillä 40 eurolla vähin äänin. Pakko olisi tosin myyntitilanteessa ollut pitää jonkinlaista pokerinaamaa yllä.. Omaa käyttöä varten olisin sen "ryöstämisen" voinut jotenkin perustella, mutten tiedä olisinko kehdannut laittaa sitä heti uudestaan myyntiin torille 300-400 euron hintapyynnöllä. Yep. Mulle on parikertaa käynyt flaksi soittimen kohdalla mutta se hinta on ollut sellainen että vaikka halvalla on mennytkin, niin sen on jotenkin kehdannut silti vielä ostaa. Yhden viulukoneen sain 150 euroon, ja se oli halpa koska saisin siitä väh. puolet enemmän jos haluaisin päästä eroon. Korgin Poly 800:sen sain 100 euroon eli sen oikeasta hinnasta - 50% mutta senkin vaihdoin eteenpäin, eli en myynyt. Sitten on tullut usein ostettua useita soittimia useampia kerralla joilloin hinta on alempi mutta kyllä ne luvut silloinkin liikkuu sielä 300-500 eurossa vaikka olisikin se 2-3 soitinta kyseessä, ja se taloudellinen "voitto" siinä on minimaalinen enkä muutenkaan osta soittimia että myisin ne voittomielessä eteenpäin, vaan ikuistaakseni ne nauhotteille. Jotkut rakkaat soittimet sitten jäävät omaan käyttöön mutta suurin osa vaihtaa omistajaa ekan 6kk/12kk jälkeen. Vaikeahan sitä on sanoa, kehtaisiko ostaa vaikka eurolla pois jonkun analogi ihmeen, jos ilmaiseksi kerta annetaan. Jos olisi nuori ja persaukinen myyjä kyseessä, en tiedä pystyisinkö ostamaan, mutta jos se näyttäisi esim. Narkkarilta tai deekulta(tai muuten vain joltain heittiöltä) niin sitten kyllä koska sehän vain dokais rahansa tai pistäis röökiin. Helpolla myös kävisi ajatus mielessä tuossa vaiheessa että ostanko tässä nytten nyysittyä tavaraa josta saa lukea ensi viikolla mnetistä. Jos kyseessä olisi vanha ihminen jonka lapsi tehnyt joskus 70-luvulla itsarin(tämmöinenkin tarina oikeasti on ja paikkakuntana toimi Vaasa reilu 30 vuotta sitten) ja joka myy kuolleen lapsensa soittimia pois karkkirhoilla niin olisi kyllä pakko kenties sumpit juoda ja hieman keskustella asiasta että kannattaisiko niitä ylipäätään myydä, ja jos kannattaa, niin millä hintaa jne jne. Jos myyjänä olisi maahanmuuttaja niin ostaisin pois samantien kuten olen tehnyt tähänkin päivään mennessä. He saavat sen "kadotetun" rahan kuitenkin valtiolta takaisin. Jos kyseessä olisi nuori bling-bling nainen, niin ostaisin myös äkkiä pois koska tietäisin että ei se sillä rahalla mitään järkevää tekisi, olisi kyseessä sitten 40 euroa tai 400 euroa. Eli olisin minäkin tuon 40 euroon ostanut, paitsi jos kyseessä olisi noi kaksi ensinmäistä esimerkkiä mitkä tuossa annoin eli siis nuori (alkoton/huumeeton) ihminen tai sitten vanhus joka myy kuolleen lapsensa irtaimistoa pois. Vanhuksilta on muutenkin ikävä ostaa soittimia koska se on aina joko että eivät haluaisi niistä luopua tai sitten suurinpiirtein antavat ilmaiseksi pois. Suomen valtio ei kuitenkaan muista vanhuksia liiaksi nykypäivänäkään, joten ei niillä rahaa ainakaan liikaa ole, nuorisosta puhumattakaan. |
Mikael 01.10.2012 13:43:12 | |
---|
Kyllähän noita hyviä kauppoja tulee vastaan kun vaan jaksaa olla kärsivällinen. Mä maksoin omasta String Melodystani 200mk ja Polysix tuli taloon 50€:lla, CT101 hetki sitten 20€:lla, Talenmaker ja Philcorda ilmaiseksi... Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
juhabuha 01.10.2012 22:56:22 | |
---|
|
JPQ 02.10.2012 17:32:09 | |
---|
Mikael: Kyllähän noita hyviä kauppoja tulee vastaan kun vaan jaksaa olla kärsivällinen. Mä maksoin omasta String Melodystani 200mk ja Polysix tuli taloon 50€:lla, CT101 hetki sitten 20€:lla, Talenmaker ja Philcorda ilmaiseksi... Talentmark vai ? ps. tuosta SampletRonissa sampleja kaikkea ne joskus tehnyt ja keksinytkin. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Mikael 02.10.2012 18:57:36 | |
---|
JPQ: Talentmark vai ? ps. tuosta SampletRonissa sampleja kaikkea ne joskus tehnyt ja keksinytkin. Se on Chilton Talenmaker. Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
Leikari 02.10.2012 22:37:26 | |
---|
Mikael: Se on Chilton Talenmaker. haa - mainioita vehkeitä niitä onkin - hyvä, että on päätynyt asialliseen paikkaan eikä lasten rikottavaksi... |
R0IST0 03.10.2012 00:03:58 (muokattu 03.10.2012 00:04:17) | |
---|
pekka montin: mutta jos se näyttäisi esim. Narkkarilta tai deekulta(tai muuten vain joltain heittiöltä) niin sitten kyllä koska sehän vain dokais rahansa tai pistäis röökiin. mulla on aina tapana potkia sammuneita deekuja ja huudella perään "onko sul jotain analogimodulareja taskuissa piilossa, hä!" |
ptpt88 04.10.2012 00:17:30 (muokattu 04.10.2012 00:18:02) | |
---|
pekka montin: Jos myyjänä olisi maahanmuuttaja niin ostaisin pois samantien kuten olen tehnyt tähänkin päivään mennessä. He saavat sen "kadotetun" rahan kuitenkin valtiolta takaisin. No huhhuh... mamuthan yleensäkin suorastaan rikastuvat suomen tuilla? Yhtä kallistahan se eläminen silti on, ja mamuilla on vielä harvemmin mahdollisuuksia päästä edes töihin taustansa takia jos ehdolla myös tavallinen suomalainen. Ei yhtään voisi olla ennakkoluuloisempi mielipide... ja tämä siis mun oma mielipide asiasta. Sorry tämä offtopic. One thing that I would like to see happen with films is for music not to be treated as just one more ingredient, but as an integral and fundamental part, due to its fatal capacity to affect the mood of the movie. -- Vangelis |
Thomas Häggblom 04.10.2012 09:11:08 | |
---|
Hei, eihän pilata hyvää topiccia tällä monelta muulta foorumilta tutulla alkavalla maahanmuutto/niinistö/pakkoruotsi/uskonto/evoluutioteoria -tyylisellä kamalla :) Huh, vieläkin harmittaa tuo String Melody kun olin vasta toinen soittaja, lähellä oli lottovoitto. Loistava Polku: www.soundcloud.com/loistava-polku // The Modulation Wheel:
www.facebook.com/themodulationwheel |
andrei 04.10.2012 11:17:47 (muokattu 04.10.2012 11:18:43) | |
---|
Huh, vieläkin harmittaa tuo String Melody kun olin vasta toinen soittaja, lähellä oli lottovoitto. Etkä ollu myöhässä kuin 1-2 minuuttia :) Piano on viitseliään ihmisen soitin! |
Mikael 04.10.2012 14:43:16 (muokattu 04.10.2012 16:21:15) | |
---|
ptpt88: No huhhuh... mamuthan yleensäkin suorastaan rikastuvat suomen tuilla? Yhtä kallistahan se eläminen silti on, ja mamuilla on vielä harvemmin mahdollisuuksia päästä edes töihin taustansa takia jos ehdolla myös tavallinen suomalainen. Ei yhtään voisi olla ennakkoluuloisempi mielipide... ja tämä siis mun oma mielipide asiasta. Sorry tämä offtopic. Varoitusta painettu. Tällainen sekoilu ei kuulu tälle foorumille. http://muusikoiden.net/keskustelu/rules.php#rules2. Kaikki kirjoitukset, joissa on asiattomuuksia, kirosanoja, henkilökohtaisia loukkauksia ja muita hyvän tavan vastaisia asioita poistetaan. EDIT: Tsorbas, tää varoitushan olis pitänyt mennä siis Pekalle. Pahoitteluni sisälukutaidottomuudestani ptpt88. Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
pekka montin 05.10.2012 19:43:19 (muokattu 05.10.2012 19:44:45) | |
---|
Mikael: Varoitusta painettu. Tällainen sekoilu ei kuulu tälle foorumille. http://muusikoiden.net/keskustelu/rules.php#rules 2. Kaikki kirjoitukset, joissa on asiattomuuksia, kirosanoja, henkilökohtaisia loukkauksia ja muita hyvän tavan vastaisia asioita poistetaan. EDIT: Tsorbas, tää varoitushan olis pitänyt mennä siis Pekalle. Pahoitteluni sisälukutaidottomuudestani ptpt88. Mitä täälä tapahtuu! : P Joo, soittimet on hei kivoja ja kaikki ihmiset samanarvoisia! Pitää vain muistaa että sotketaan vain suomalaiset ja moraali soitinkauppoihin niin ei vahingossakaan haukuta RASISTIKSI ja pistetä ns. leimaa ottaan. |
pekka montin 05.10.2012 19:47:47 | |
---|
R0IST0: mulla on aina tapana potkia sammuneita deekuja ja huudella perään "onko sul jotain analogimodulareja taskuissa piilossa, hä!" No sitä minäkin! Eeee, vakavoidutaan. Niitä saa vain potkia jos ovat hyvässä työssä käyviä supisuomalaisia. |
taatto- 31.10.2012 18:13:06 (muokattu 31.10.2012 18:14:25) | |
---|
Exhausted: ja ehkä joku delay ja/tai reverb, että tulee "releasea"? Mitä hyviä delay/reverb-pedaaleja voisitte suositella tälläseen wannabe-viulukone käyttöön? Ilmeisesti analoginen pitäisi olla, vai pitääkö? (vanha sähköurku-jh triplechorus) Keväällä mietin että ostaisko Behringer Vintage Time Machine:n. (kokemuksia?) Jäi ostamatta kun päädyin ostamaan vanhan digitaalisen efektilaitteen. Siitä en sitten kuitenkaan tykännyt, ja möin pois. Väritti ääntä liikaa jotenkin kolkoksi. |
Exhausted 31.10.2012 19:10:10 | |
---|
Electro-Harmonixin pedaaleilla tuskin menee metsään, eikä hinnatkaan ihan päätä huimaa. Holy Grailista reverbiä ja Memory Boy/Toy/Manistä delaytä. Myös saman firman Small Stone -phaser on tottakai must Jarre-soundiin |
Qoshovius 31.10.2012 21:53:11 | |
---|
Mainittakoon, että Behringerin Vintage Phaser on myös hyvin muikean soundinen merkistä huolimatta. Montinin Pekka voinee vahvistaa tämän kanssa. Responsible people don't go around their nipples twisted. |
maza 01.11.2012 11:43:04 | |
---|
Qoshovius: Mainittakoon, että Behringerin Vintage Phaser on myös hyvin muikean soundinen merkistä huolimatta. Montinin Pekka voinee vahvistaa tämän kanssa. Toihan on Small Stonen kopio. Soundaa käsittääkseni aika pitkälti samalta. |
taatto- 01.11.2012 14:12:19 | |
---|
joo, minäki oon tykänny ko. Vintage phaserista. Ja oli halpa. |